Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:36

luxx schreef:
amondi schreef:
jazeker, als topics niet aan de regels voldoen..... niet omdat zij er persoonlijk geen waarde aan hechten!

Snap echt niet waar jullie het nou over hebben, moderators zijn mensen en kunnen alleen maar vanuit wat zij persoonlijk vinden in combinatie met de boktregels redeneren.
Neem aan dat de moderators het onderling achter de schermen het niet altijd maar met elkaar eens zijn, het zijn allemaal mensen met een eigen (persoonlijke) mening.
Voor mij slaat de discussie in topic als een tiet op een drumstel.

Ik weet uit ervaring (niet van bokt, maar van andere fora) dat er achter de schermen vaak heel wat af wordt gediscussieerd, maar zo snel moderators gaan modden met hun persoonlijke mening is het einde zoek.
De regels zijn er voor om voor iedereen een houvast te vinden van wat wel en niet mag, als de ene mod vindt dat dat bijvoorbeeld alles een discussie waarde moet hebben, terwijl de andere het maar goed vindt kan je door het bos de bomen niet meer zien, het wordt zn zootje dan.
Daarbij komt nog eens bij dat je dan heel wat dichterbij bent bij vriendjespolitiek.

Moderators zijn mensen, met een eigen mening, hun hebben het volste recht deze mening te uiten, maar NIET in de manier hoe hun modden, regels zijn regels, ongeacht wat jij er van vindt.
Zo werkt het ook met wetten, ook al vind je een wet complete onzin, je dient je er aan te houden (en ambtenaren dienen te handelen volgens de wet)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:49

Asyaa schreef:
Ik weet uit ervaring (niet van bokt, maar van andere fora) dat er achter de schermen vaak heel wat af wordt gediscussieerd, maar zo snel moderators gaan modden met hun persoonlijke mening is het einde zoek.
De regels zijn er voor om voor iedereen een houvast te vinden van wat wel en niet mag, als de ene mod vindt dat dat bijvoorbeeld alles een discussie waarde moet hebben, terwijl de andere het maar goed vindt kan je door het bos de bomen niet meer zien, het wordt zn zootje dan.
Daarbij komt nog eens bij dat je dan heel wat dichterbij bent bij vriendjespolitiek.

Moderators zijn mensen, met een eigen mening, hun hebben het volste recht deze mening te uiten, maar NIET in de manier hoe hun modden, regels zijn regels, ongeacht wat jij er van vindt.
Zo werkt het ook met wetten, ook al vind je een wet complete onzin, je dient je er aan te houden (en ambtenaren dienen te handelen volgens de wet)

Maar regels moeten wel geinterpreteerd worden! En daar komt altijd een stukje persoonlijke mening bij kijken.
Wanneer wordt een regel nou wel, en wanneer nou niet overtreden, hoe ernstig is de overtreding, zijn er verzachtende omstandigheden, wat heeft iemand al op zijn kerfstok.... het weegt allemaal mee in zowel de wet als op bokt. Een politieagent heeft de vrijheid om bij het constateren van een overtreding te besluiten het bij een waarschuwing te laten, uberhaubt niet te stoppen en de bestuurder aan te spreken, een bekeuring te geven, of zelfs meer bekeuringen te geven. Hetzelfde geld in de rechtbank... er bestaan regels, maar de rechter interpreteerd de regels op zijn manier en besluit aan de hand daarvan of het een milde straf wordt of juist een hoge, of de man die een overvaller met een honkbalknuppel dood slaat schuldig is aan doodslag of dat het noodweer is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:21

Als er op bokt ook over algemene dingen gediscusieerd mag worden, dan moet je imo als moderator open staan voor intresses anders dan de jouwe.

Een beetje inlevingsgevoel zeg maar.....

Prrrr

Re: Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:29

Deze discussie gaat een beetje alle kanten op. Het gaat hier niet om mijn prive-interesses, noch over die van Karl66. Of ik al dan niet geïnteresseerd ben in archeologie heeft niets met de beslissing het bewuste topic te verplaatsen te maken: die beslissing is gegrond op het charter van NM. Inlevingsvermogen komt dan alleen kijken bij de inschatting of het onderwerp, ook al is er door de TS geen aanzet tot discussie gegeven, die discussie niet zelfstandig kan genereren. Als dat zo is zijn we meestal geneigd het onderwerp te laten staan. Of ik, dan wel Karl66, een onderwerp interessant/leuk/bijzonder vinden doet bij die overweging niet ter zake.

Volgens mij waren we al bij het punt aangekomen dat, wanneer het charter van NM verhindert dat een dergelijk onderwerp daar blijft staan, het charter wellicht aangepast zou moeten worden.

Het ontgaat me waarom ik niet de volstrekt open vraag zou mogen stellen of een onderwerp, als het moeilijk onder te brengen is in de bestaande forumstructuur, wel op Bokt geplaatst zou moeten worden. Ik zie niet in waarom die vraag niet gesteld zou mogen worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 23:39

Even een voorbeeld.

Topic geplaatst zonder persoonlijke opmerking of aanzet tot discussie. Vervolgens verplaatst door een moderator, zonder verder commentaar dat er geen aanzet gegeven wordt tot een discussie. Verder gaat het topic over dieren, dus waarom niet op beestenboel?

[NM] Weer schapen verdronken in Ferwerd (friesland)

Prrrr

Re: Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:42

Topic is in eerste instantie geplaatst op ON, en daarna verplaatst naar NM. Voordat ik het topic gezien heb ik is er een discussie op gang gekomen over het weiden van dieren op die plaats, en wat er mogelijk zou zijn om dit soort ellende te voorkomen. Waarom zou ik dan nog verplaatsen? Verplaatsen op het moment dat een discussie loopt lijkt mij bokkertje pesten.