Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:MoriMann schreef:Scholen schijnen zich er ook niet meer zo mee bezig te houden.
Sinds ik begreep dat een Pabo-student nog kan slagen met een onvoldoende voor rekenen, neem ik de schooljuf láng zo serieus niet meer. Ik leg het mijn kinderen later zelf maar uit, denk ik...
Tijdens mijn eerste HBO opleiding zakte ruim 50% (!) van de eerstejaarsstudenten voor hun nederlands dictee
Nouks schreef:Hmmm zo kun je over iedere taalfout wel een topic openen. Het was al lang duidelijk dat niet iedereen hier even briljant is met taal en dat niet iedereen even hard z'n best doet, maar dit vind ik wel een erg specifiek topic. Volgende week een topic over mensen die "de pony dat" zeggen?
Tip: nicht ärgern, bloß wundern. En plaats de leukste taalfouten in het bloopertopic, hebben anderen ook nog wat te lachen.
Barmat schreef:Mijn persoonlijke mening is, dat als je je dusdanig ergert aan dergelijke taalfouten, je misschien beter een ander forum kunt bezoeken.
Dat voor taalpuristen bijvoorbeeld
Dit forum is groot, een percentage mensen met Dyslexie en/of een lagere opleiding daarmee ook aanwezig. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij de Nederlande Taal perfect beheerst.
Wanneer we met zijn allen plezier beleven aan het gebruik van bokt, en er informatie uitgewisseld kan worden, op welk niveau dan ook, al dan niet met (kleine) taalfouten, heb ik daar geen enkel probleem mee. Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen.
Mensen respectloos behandelen, uitschelden en kleineren vind ik vele malen erger dan een taalfoutje hier en daar.
Barmat schreef:Mijn persoonlijke mening is, dat als je je dusdanig ergert aan dergelijke taalfouten, je misschien beter een ander forum kunt bezoeken.
Dat voor taalpuristen bijvoorbeeld
Dit forum is groot, een percentage mensen met Dyslexie en/of een lagere opleiding daarmee ook aanwezig. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij de Nederlande Taal perfect beheerst.
Wanneer we met zijn allen plezier beleven aan het gebruik van bokt, en er informatie uitgewisseld kan worden, op welk niveau dan ook, al dan niet met (kleine) taalfouten, heb ik daar geen enkel probleem mee. Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen.
Mensen respectloos behandelen, uitschelden en kleineren vind ik vele malen erger dan een taalfoutje hier en daar.
Liek_ schreef:4EverHobbes schreef:Jij dus ook sabje. En als je de beginpost goed had gelezen (overigens is iets GOED lezen ook voor veel mensen niet zo gemakkelijk), had je de essentie van deze discussie misschien wel begrepen.
Een naam dient geschreven te worden met een hoofdletter en een zin hoort niet te beginnen met 'en'. Als we dan toch zo gaan beginnen
Arabesk schreef:Citaat:Steeds meer mensen knallen ook Engelse termen door hun posts. Ook zoiets wat onze mooie taal niet ten goede komt.
Vooral de NH-ers hebben daar last van, die lijken geen nederlandse woorden te kunnen verzinnen voor allerlei termenOf juist door ze te gebruiken geven ze aan dat ze bij een bepaalde groep horen
of laten ze zien dat ze er verstand van hebben
. Ik weet het niet, maar als je sommige posts leest is het bijna een karikatuur van zichzelf.
'Ik ging wandelen met mijn paard en kwam een paar tresholds tegen (..) Beauty was behoorlijk leftbrained introvert (..) ja het is een kwestie van make versus want (..) we gaan een nieuwe challenge aan'
Citaat:Maar vergeet niet dat Nederlands een van de moeilijkste talen op de wereld is, en dat iedereen er moeite mee heeft. Het beste paard struikelt wel eens toch?
hetbommeke schreef:Zolang het schoolniveau van de gemiddelde Nederlander niet hoger is dan een afgeronde basisschool, ga ik mij er niet meer druk om maken.
Alhoewel het soms wel tenenkrommend is om te lezen dat "Pennie met me paartje na de hoefsmit is geweesd om dur eizers onder te slaan" Bbbrrrr...
Arabesk schreef:'Ik ging wandelen met mijn paard en kwam een paar tresholds tegen (..) Beauty was behoorlijk leftbrained introvert (..) ja het is een kwestie van make versus want (..) we gaan een nieuwe challenge aan'