om moe van te worden, mag het verboden worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:17

Nieuw in het woordenboek:
paardenextremisten.... Doen ze dan ook aan bokt-terreur :')

Oh, nee he, ik word melig... :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:17

tja....een ouwe sok die stijf staat van de artrose in de kou en regen laten staan....omdat de natuur dat zo bedacht heeft ...en hij moet er maar tegen kunnen....daar gaan ook mijn haren recht van overeind staan hoor!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:19

ik heb ook wel eens dat ik geheel vrijblijvend mijn mening geef over een bepaalde zaak, en mensen die dat liever niet willen horen roepen dan ook meteen dat ik mijn mening niet op moet dringen :Y)
terwijl ze vragen om tips of meningen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:19

hihi.......... ik heb met menig bokker al wel in de clinch gelegen :)

ik kan ook gruwelijk doordrammen...... absoluut :)

het enige wat dan nodig is is een pb van een bokker (maakt niet uit welke) dat ik weer eens aan het doordraven ben......

en dan kom ik weer terug op aarde :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:23

Of een Welshje dat bibbert van de kou op een natte zomerdag. Die krijgt van mij toch wel een dekentje. En ik "durf" mezelf nog wel iemand te noemen die redelijk op natuurlijke wijze met haar paard koos om te gaan.

Reactie op Karl66: Dat ze hun mening delen en goed laten horen is IMO geen probleem, ook niet als ik het er niet mee eens ben. Mensen persoonlijk aanvallen op een "mening" die ze niet geven vind ik aardig richting grijs. In een discussie alleen maar de hele tijd hetzelfde met andere woorden zeggen vind ik persoonlijk geen goede discussie, omdat er geen sprake is van een goed beargumenteerde stelling, en er ook geen sprake is van het verder discussiëren op de argumenten van te tegenpartij... Zou het niet mogelijk zijn om de algemene discussieregels (zoals men die leert bij Nerderlands) op te nemen in het reglement? Ik denk dat er dan op een veel dieper niveau kan worden gesproken, en dat is een stuk leerzamer!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:24

kiwiko;je kunt nooit eigewijzer zijn dan ik ben....vooral als het om medische dingetjes gaat,zoals wondverzorging....en dan komen er bij zelfs geen aardige pb's binnen....maar goed...ik handel in het belang van het paard zeg maar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:25

geerke schreef:
nee hoor...ik heb echt geen idee over wie jullie het hebben(echt niet)het zal toch niet over mij zijn neem ik aan ...aangezien ik geen extremist ben..

>;) :') Echt niet? Ik heb wel een gevoel over wie het gaat... :+

Oh, ik moet niezen! hahahahacjoe!

geerke

Re: om moe van te worden, mag het verboden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:26

owww...nu gaat er een klein (fiets)lampje branden!

MamboBeach

KiWiKo schreef:
hihi.......... ik heb met menig bokker al wel in de clinch gelegen :)

ik kan ook gruwelijk doordrammen...... absoluut :)

het enige wat dan nodig is is een pb van een bokker (maakt niet uit welke) dat ik weer eens aan het doordraven ben......

en dan kom ik weer terug op aarde :)

Hoi Kim! :D Ook hier! :)

s6801881

geerke schreef:
kiwiko;je kunt nooit eigewijzer zijn dan ik ben....vooral als het om medische dingetjes gaat,zoals wondverzorging....en dan komen er bij zelfs geen aardige pb's binnen....maar goed...ik handel in het belang van het paard zeg maar.

Ik heb het gevoel dat we hier langzamerhand meer spreken over de mensen die het belang van het paard allang zijn vergeten, en alleen nog maar denken aan gelijk krijgen, kosten wat het kost... Maar dat is mijn visie ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:27

Bokt kan héél informatief zijn,ik heb er echt al vele goede tips en uitleg uitgevist!
Maar Bokt is ook een hele grote afzeikerij daar ben ik ook achter!
Vaak zie ik gesnauw en dat mensen gekleineerd worden in teksten,best jammer want het kan ook gezellig zijn door gewoon aardig te reageren.
Het is veel leuker om ideeën uit te wisselen dan mekaar een idee op te dringen,nietwaar?
Tenslotte helpt t toch niet want zodra de pc uit gaat doet iedereen toch dat wat ie wil!
Dus de ts heeft wel gelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:30

MLoeser schreef:
geerke schreef:

Ik heb het gevoel dat we hier langzamerhand meer spreken over de mensen die het belang van het paard allang zijn vergeten, en alleen nog maar denken aan gelijk krijgen, kosten wat het kost... Maar dat is mijn visie ;)

nee...in mijn geval is voor mij persoonlijk het niet zo heel belangrijk om mijn gelijk te krijgen(niemand kent me dus..)...wat ik belangrijker vind is dat mensen denken...oh,ja..ik zal het de volgende keer zo doen,want dat is toch beter en geneest de wond sneller met minder complicaties..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:32

Nee, ik lees veel mee in medisch etc, en laat ook weleens een reactie achter. Je naam doet wel een belletje rinkelen, maar niet omdat ik "last" van je had ;) je bent veilig :P

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:32

Tja, bij de meeste bokkers erger ik mij er niet aan, iedereen heeft een mening en het is fijn dat die neergeschrven wordt. Zo kan iedereen leren van een ander, maar persoonlijk heb ik 2 bokkers die ik mijn foeilijst heb gezet. Ik kan me zo opjagen in hun manier van 'praten' en dwingen, ik hoef hun posts echt niet meer te lezen (en ja, ze komen alletwee uit de NH hoek)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:34

Echt zo langzamer hand heeft volgens mij bijna iedereen door over welke twee wordt gesproken, ik moet zeggen dat ik dat wel humor begin te vinden :')

Een van de twee, die spreek ik via PB nog wel eens en haal er ook nog nuttige zaken uit, maar ik denk dat de andere inderdaad gefoeid word... Nooit aan gedacht eigenlijk :o Weer wat geleerd :=
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 04-09-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:34

Weet je wat ik zo sneu vind dat als iemand een topic opent en iedereen gaat eroverheen, jullie begrijpen vast wel hoe ik dit bedoel :) en wordt in een hoekje gedreven.
Dan denk ik, dit kan toch ook anders? Er wordt dan vaak een reactie gegeven dat niet alles lieflijk gezegd moet worden, nee, dit hoeft ook niet maar het ligt er toch wel aan hoe je iets zegt!
Als iemand vals doet tegen mij ben ik ook geen mietje hoor O:) en ik ben misschien ook wel eens te eerlijk, is ook niet altijd goed denk ik, want ik kan dat ook niet voor me houden maar als we nu allemaal gewoon doen tegen elkaar kan het zo leuk zijn! :j
Ik lig ook wel eens met bokkers in de clinch, nou, even met elkaar 'praten' en het kan opgelost zijn! :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:37

reininglover schreef:
Tja, bij de meeste bokkers erger ik mij er niet aan, iedereen heeft een mening en het is fijn dat die neergeschrven wordt. Zo kan iedereen leren van een ander, maar persoonlijk heb ik 2 bokkers die ik mijn foeilijst heb gezet. Ik kan me zo opjagen in hun manier van 'praten' en dwingen, ik hoef hun posts echt niet meer te lezen (en ja, ze komen alletwee uit de NH hoek)

ik weet wel dat iemand mij op haar foeilijst heeft gezet....en ze raade mij aan hetzelfde te doen met haar naam..ik heb dat niet gedaan...ik zou niet weten waarom.
Ik kijk naar de post,niet naar de naam die daar bijstaat...na de post gelezen te hebben misschien...en dan kijk ik of ik het er mee eens ben of niet,en dan begint de discussie...of niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:42

geerke schreef:
reininglover schreef:

Ik kijk naar de post,niet naar de naam die daar bijstaat...na de post gelezen te hebben misschien...en dan kijk ik of ik het er mee eens ben of niet,en dan begint de discussie...of niet..

Ik kijk dus wel naar de naam die er bij staat ;)
Als ik dan zie dat het een van die namen zijn, neem ik meteen een scheepslading zout bij de post :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-09 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:44

Als ik een interessante discussie zie, kijk ik de pagina's door op avatars, wanneer er bepaalde Ava's verschijnen zie je mij tegenwoordig snel weer verdwijnen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:45

Ik krijg bij dit topic een beetje een 'de pot verwijt de ketel' gevoel. ;)

Laat mensen lekker, dit is nou eenmaal een discussieforum en daarbij zitten wel eens mensen met een sterke mening, al dan niet onderbouwd. En die kan nou eenmaal verschillen met jouw mening of jouw manier van doen. :)*

Ik heb ook diverse (onderhuidse) prikjes gehad, tja, ik lig er echt niet wakker van. En mijn paard nog minder, schat ik zo in. :D

Ik heb op bokt hele leuke mensen ontmoet, sommige ken ik inmiddels ook goed in real life en twee van hen staan ook in 'onze' kudde. Dat vind ik leuk aan bokt, maar verder zit ik wel eens te overwegen om er helemaal mee te stoppen. Na een paar jaar bokken, merk ik de vele herhalingen en eigenlijk is dat niet zo boeiend. Je weet op een gegeven moment al precies waar een (eindeloze) discussie heen gaat als bepaalde mensen posten. Om nou te zeggen dat het dan nog spannend en per definitie leerzaam is, nou..... nee. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:49

@Twiggy2008
Ze helpen hier wel een heel topic mee om zeep...
Wat me net opvalt: ik zit 3 maanden op bokt en ik weet precies over wie we het hebben :')

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:50

gewoon niet lezen of juist wel lezen en lachen om hun reactie's en argumenten. :o

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:50

MLoeser schreef:
geerke schreef:

helemaal mee eens, en dit is nou precies waar het om draait en vaak fout loopt.... :D

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:51

Hier is weer zo'n topic dat totaal gekaapt is door iemand met een bepaalde agenda. De discussie die er gevoerd wordt heeft niks meer te maken met de beginpost.

[RT-D] Ik heb geen respect voor mensen met bijrijders.

Dit soort mensen komt telkens weer binnenvallen in allerhande topics om altijd weer over hun stokpaardjes te beginnen, zonder zelfs maar te kijken naar de oorspronkelijke vraag van de TS.

Ik ben helemaal voor paardenwelzijn maar steeds opnieuw interessante topics zien verzanden in steeds weer dezelfde nooit eindigende discussies gaat enorm vervelen. Van mij mag hier wel iets aan gedaan worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:53

Ik zie in alle kampen 'extremisten' en diverse mensen die alleen maar voor hun mening gaan. ;)
Oh, en ik kan ook voor iets helemaal gaan, hoor, ik heb zo mijn overtuigingen, maar ik hoef maar in de OW- en banlijst te kijken en dan zie je pas echt wie zich regelmatig niet netjes gedragen.

Ik bok tegenwoordig wat minder (en dat bevalt best, dus ik denk dat ik al aan het afbouwen ben), maar over welk topic hebben we het dan, Asyaa? (*effe nieuwsgierig*)