gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:30

ge-OWT ? uhmm wat houd dat in :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:32

Dat ze een OW krijgen voor deze reakties. Na een paar OW's dus een ban.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:34

ohh Officiele waarschuwing :)) ik snap m...
ik zal t niet weten, maar ik denk dat de
mod niet alle reacties die ik hier geplaatst heb
gezien, de meeste worden vaak verwijderd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:37

Vandaar dat ik ze nooit lees :+

Als ze verwijderd worden, wordt er toch tegen opgetreden.

Een hoop kattige mensen in de paardenwereld, maar dat weet je, is niet speciaal bokt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:55

nee dat weet ik, ik ken er genoeg die het licht
in de ogen van een ander niet gunnen,...best wel
triest eigenlijk :)

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:57

Het is heel makkelijk voor mensen om op het internet zo te reageren aangezien men anoniem is. Waarschijnlijk reageert niemand zo in het echte leven. Ten minste, dat is te hopen.

Je kan altijd een time-out nemen van bokt of je er niet zo veel van aan trekken.

Daar komt bij dat ik bokt nog behoorlijk netjes vind hoor. Er zijn forums waar het gedrag van sommige mensen echt zwaar te wensen overlaat.

- C

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:02

ik vind ook dat iedereen een beetje te snel penny zegt er was een meisje die posstte over de buurman die de paarden in de wei had staan en dat ze lange hoeven hadden en du waren iedereeen in koor PENNY!!!!!

toen nam ze foto`s en daarna iedereen in koor
BEL DE DE hihihi....
die kregen hun vet..
soms lig ik wel in een deuk als iemand een verhaaltje heeft overgetypt en dat je ziet dat het NIET gebeurd is dan kan ik er wel ff om laggen maar echt pesten,,, :O :n

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 23:02

clarence schreef:
Waarschijnlijk reageert niemand zo in het echte leven. Ten minste, dat is te hopen.

je mag best eens een kijkje nemen waar ik sta...
poeh...wat is het daar een vreselijke drama soms :o

het gaat meestal zo: zij mogen alles kopen en hebben,
en als jij iets koopt ben je verwend en krijg je een
fikse discussie van waarom je het nodig hebt en wat het
voor nut heeft...walgelijk, ik meen het serieus!!

of je hebt een goede wedstrijd gehad en ze kijken je niet meer
aan. Ze negeren je perplex! ook al zit je tegen ze te schreeuwen
ze zitten alleen maar te snauwen..
en je hebt een keer een slechte wedstrijd en ze lachen je achter
je rug gewoon simpel weg vierkant uit... 8)7
prik mij maar lek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:04

Wendy ik ben het geheel met je eens, is niet aan ons bokkers om hier uitspraken over te doen. Als het je stoort kan je temmen en rustig weer verder gaan bokken, om hier nu een heel topic over te wijden...
Vind de schrijfwijze van TS ook niet bepaald plezierig om naar te kijken met al die tollende smilies om de frustraties te benadrukken.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:07

Er zitten altijd van die mensen tussen.
Meningen verschillen, dat is soms maar goed ook.
Niet te veel van aantrekken, gewoon over heen lezen.

Liefs desiree

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:18

Je ziet het woord penny inderdaad vak verschijnen. Ook valt het me op dat de jongere leden van bokt vaak veel minder serieus
genomen worden. Tussen twee mensen van 15 kan veel verschil qua ervaring, volwassenheid enz. zitten. Ook heb ik het gevoel dat je
wat minder serieus genomen wordt als je nog niet zoveel gepost hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:28

Sommige mensen kunnen inderdaad erg bot reageren.

Maar vind soms ook dat mensen erg lange tenen hebben. Het verhaal heeft 2 kanten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:02

Ik heb wel eens een OW gehad. Ik heb ook net getemd op een reactie die ik echt niet vond kunnen (iemand werd door wat mensen aangevallen in een topic) Dus ja. Ben ik nou gemeen of ben ik nou een sneue penny? :+ Of ben ik gewoon hestejente die ook d'r dag wel eens niet heeft en die, wanneer ze dan met een chagrijnige kop inlogt, op zoek naar opfleuring, een afzeiktopic tegenkomt op net het verkeerde moment?

Kijk, bokt is een internetforum. En via internet is het zo lastig werken met intonaties en gezichtsuitdrukkingen. Dat speelt zeker weten mee.
Daarnaast, als er voor de derde keer in een week een topic over precies hetzelfde onderwerp wordt geopend reageer ik daar ook niet altijd even subtiel op.
Verder hebben we allemaal het beste voor met ons paard en vinden we allemaal dat we gelijk hebben... hulde aan degenen die in een discussie hun eigen gelijk opzij durven zetten, of die op z'n minst inzien dat er meer dan 1 weg naar Rome voert.
Sinds kort ben ik ook actief op een ander paardenforum. En daar is de sfeer heel anders moet ik zeggen. Wel heb ik aan bokt.nl leuke vriendschappen en vorig jaar zelfs een geweldig bijrijdpaard overgehouden, en bood een bokker zomaar spontaan aan om mijn paard voor mij in Friesland op te halen. Dus zo heel erg beroerd is bokt nou ook weer niet, zou ik durven zeggen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:17

Ik erger me vooral aan het constant offtopic gaan van topics.

Een TS vraagt over hoe een relatie pauze bij andere bokkers verliep en het topic draait in een discussie over leeftijdsverschil.

Een TS vraagt hoe ze een bepaalde Jehova's getuigen terug zou kunnen vinden en het topic draait op een nogal respectloze manier uit in een discussie over wat men van Jehova's getuigen vind.

Een TS vraagt of bokkers nog klusjes weten om geld mee te kunnen verdienen bij ouders, omdat ze geld nodig heeft. Bokt blijft maar door en door zaniken over waarom ze dat geld nodig heeft, terwijl de TS duidelijk heeft aangegeven dat privé te willen houden.

etc etc etc etc, er zijn zo nog wel 1000 voorbeelden.

Mijn conclusies:
1. Ontopic blijven is heel moeilijk
2. Respect naar mede bokkers toe is heel moeilijk.
3. Op elkaar afgeven en meningen opdringen is heeeeeeel makkelijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:20

Idd Shiloh, maar ik ben bang dat dit gewoon mens eigen is. Ik kom het in elk geval ook irl tegen, zij het minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:14

Tsja.. bokt heeft veel mensen en je kan het nooit met alle mensen vinden hé. :D
Dus sommige vinden je misschien een penny, andere vinden je een bítch, weer anderen vinden je een stom kind, weer anderen vinden je grappig, weer anderen vinden je slim. Ach, gewoon leven en laten leven vind ik. :) Gewoon overheen lezen.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:14

Rebeccaa@ Hier ben ik het mee eens. :j Gewoon overheen lezen, net of je gek bent en niet op reageren; ze houden meteen op, waarschijnlijk dan hé. :')

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:16

Je moet zelf ook selectief zijn in wat je plaatst en leest. Als ik een 'Kijk hoe braaf mijn 2jarige pony is als ie word gereden en gelongeerd' zie, dan sla ik dat over, die reacties kan je wel voorspellen.

Ik zet bevoorbeeld zelden rijfoto's of verhalen op bokt omdat ik geen behoefte heb aan een deel meiden die het allemaal wel beter weten ;) . Zo simpel kan het zijn.

Bovendien zijn de meeste mensen er nu eenmaal van overtuigd dat ze gelijk hebben, en daar ben ik geen uitzondering in, hoewel je mij bijna nooit zult betrappen op een echt 'vuile' post.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:20

Shiloh schreef:
Een TS vraagt of bokkers nog klusjes weten om geld mee te kunnen verdienen bij ouders, omdat ze geld nodig heeft. Bokt blijft maar door en door zaniken over waarom ze dat geld nodig heeft, terwijl de TS duidelijk heeft aangegeven dat privé te willen houden.

En hier neem ik het even op voor de bokkers, ik vond het niet meer dan normaal dat daar bezorgt gereageerd werd.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:25

Shiloh schreef:
Ik erger me vooral aan het constant offtopic gaan van topics.

Waarom is dat erg dan? Veel topics zijn vragen die met 1 post worden beantwoord, ik zie niet in waarom er vanuit die vraag geen discussie kan worden gevoerd over het onderwerp?
In hoeverre die discusies respectvol zijn is imo een ander probleem, heeft toch niets te maken met het wel of niet off-topic gaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:31

In geen van de gevallen die ik als voorbeeld gaf lijkt het me erg gepast om off topic gevallen. In een enkel select geval is het probleem niet zo groot.

Maar iedereen weet dat heel veel mensen op bokt vreselijk kunnen zanikken, niet kunnen wachten op een ander op hun plek te zetten, en een ander hun mening op te dringen. En dat is gewoon gruwelijk irritant.

Er is niet voor niets een regel dat je niet offtopic mag gaan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:32

pharagirlke schreef:
Shiloh schreef:

En hier neem ik het even op voor de bokkers, ik vond het niet meer dan normaal dat daar bezorgt gereageerd werd.

Ik niet. Als TS toch al meerdere keren heeft aangegeven dat de ouders op de hoogte zijn, dan heeft bokt daar toch verder geen piep meer mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:32

Maar is dat niet overal zo, dat mensen elkaar naar beneden moeten trekken, hun eigen gelijk willen halen en hun mening willen vertellen? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:34

Vast wel, maar dat maakt niet dat het er hier gezelliger op wordt. En dat maakt ook niet dat ik me er minder aan ga ergeren.

En over het algemeen is het wel erger op bokt dan in real life.

Iemand die zich goed voelt bij Jehova's getuigen die over de vloer komen, die ga je niet recht in zijn gezicht zeggen dat het maar respectloze mensen zijn die alleen maar zieltjes winnen. Op bokt echter heb je dat zo getypt. Gezien je niet rechtstreeks geconfronteerd wordt met wat je bij die andere aanricht.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:35

Shiloh schreef:
Ik niet. Als TS toch al meerdere keren heeft aangegeven dat de ouders op de hoogte zijn, dan heeft bokt daar toch verder geen piep meer mee te maken.

Dus moet je je houden aan de regeltjes die de TS oplegt? Omdat iemand TS is heeft dat toch niet meer macht dan enige andere bokker die een (nette) vraag stelt?