Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Menino schreef:nou reken maar dat degene die hun brood er mee verdien heel boos worden als jij je fotoshoots gratis weggeeft.
Citaat:Citaat:Als ik het zo lees verziek ik eigenlijk de markt met mijn lage prijs tov wat ik aanbiedt aan materiaal (cd, afdruk)
Maar ik hóef er niet aan te verdienen. Vind het gewoon leuk om foto's te maken, maar wil er geen kosten aan maken. Ik blij, eigenaar van het paard blij.
Maar zo zou ik het dus wel verzieken voor de mensen die ambitie hebben om prof te worden, maar nu net beginnen.
Dat vind ik dus moeilijk. Dan zou ik omhoog moeten met mijn prijs (naar wat voor prijs ) terwijl ik helemaal niet als insteek heb om er wat aan te verdienen.
De markt verzieken vind ik zo'n rotwoord.
Maar inderdaad, zo'n manier van werken kan voor een aantal van je "collega's" gevolgen hebben. KAN, hoeft niet...
Mijn vraag: waarom zou je níet willen verdienen?
haha, klinkt misschien grappig...
Je hóeft helemaal niet met je prijs omhoog
Dat is 100% je eigen keuze. Maar het is wel goed als je je inderdaad bewust bent van de gevolgen die het zou kunnen hebben voor "de markt".
En het is je goed recht om gewoon je hobby te houden en daar een kleine onkostenvergoeding voor te vragen.
Het enige wat je dan heel duidelijk zou moeten doen, is dat ook zo uitleggen naar je klanten, zodat díe het begrijpen. Dan heeft het geen enkel gevolg voor je collega's
Chiqa schreef:Dat gaat er bij mij echt niet in sorrie, hoe kan je nu een fotoshoot van een prof vergelijken met een 'fotoshoot' van een amateur??
Lontje schreef:Mireille is op dit moment niet aanwezig
Juul schreef:Want laten we wel wezen, op góede (kwaliteits) fotografiefora wordt je ook weggekeken als je niet in de richting van geweldig kunt fotograferen.
Hilda79 schreef:[naam] schreef:Want laten we wel wezen, op góede (kwaliteits) fotografiefora wordt je ook weggekeken als je niet in de richting van geweldig kunt fotograferen.
Ik weet niet welke je bedoelt maar als het degene is die ik denk dat je bedoelt dan krijg je alleen serieuze reacties als je tot "de groep" hoort. Is dat niet zo dan zijn het een stel kleuters die het erg leuk vinden om te treiteren en pesten met dubbelzinnig commentaar waar je niets mee kunt.
lifaya schreef:ja dat is waar... ik snap best dat veel mensen hun foto's willen laten zien hoor, maar foto's van mobieltjes en dergelijke...