HAW smoesjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:48

TE5 schreef:
Zet het dan op rijden ITP ofzo, als je geen kritiek wil..

Maar dat mag maar weer een keer per week.
Een tijd geleden had ik foto's met een pril zadelmak jonkie, die wou ik niet op HAW, maar gewoon even laten zien omdat het toch een leuk moment is en ik er trots op was hoe ze het deed, maar het mocht niet meer op ITP, want ik had al stand- en losgooifoto's op ITP. Dan dus maar op HAW en dan krijg je dus veel commentaar op een paard wat zich nog opkrult ed, terwijl ik blij was dat het beestje zich liet sturen := Kunnen mensen een smoesje vinden, ik denk dan zelf doe ff reëel, peerd is net onder het zadel! :roll:

Apple

Re: HAW smoesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:51

Tsja, ondanks dat TS-ers het niveau erbij vermelden en wat ze aan het doen zijn wordt er dan toch commentaar geleverd passend bij een ander africhtingsniveau.

Is het ook niet aan de TS om het commentaar op waarde te schatten en eerst eens te kijken wie er wat zegt?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:51

Anoeska schreef:
Met stip op 1: De momentopname!

En dan ook nog stug volhouden als die 'momentopnamen' op 9 van de 10 foto's te zien is... 8)7

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:55

Ik zeg eerlijk smoezen worden wel gebruikt maar vind ook dat kritiek via foto's erg makkelijk is als je de ruiter of het paard niet in het echt kent.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:57

Ach, momentopname. Hangt ook net van je fotograaf af :-)

Ik heb vrijwel geen enkele dressuurmatig goede foto (nu rijden wij dressuurmatig ook beroerd). Mn vaste fotograaf vindt dressuur niets aan, dus dat was vaak even bij het losrijden drie foto's nemen en vervolgens niet. Als paardlief dan lekker ging lopen waren er geen foto's.

Misschien dat mensen 'momentopname' ook wel gebruiken om zich bij voorbaat al in te dekken hoor, dat kan best.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:00

Of (Heb niet alles gelezen) Mijn instructeur heeft Z gereden, en die zegt dat het zo moet!
(Met een veel te strakke slof :P )

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:03

Ik vind het ook altijd wel vermakelijk. Al moet ik zeggen dat ik zelf rugproblemen heb en dat dat niet altijd een smoes hoeft te zijn. Het is heel erg vervelend om te rijden met rugpijn. Maar dan zeg ik ook als ik merk dat ik last van m'n rug heb dan stap ik af (of rijd ik niet/rustig/relaxed/buiten) en dan laat ik ook geen foto's maken omdat ik weet dat we toch niet zo gek veel kunnen doen :Y).

Ach, het blijft altijd vermakelijk.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:04

Ik zie ook wel eens van die topicjes waar iets aan het tuig helemaal fout is, en dan zeg je daar iets van en dan is het welbekende smoesje ''Het was alleen voor de foto'' of ''Het was maar voor even'' Ook al ga je 'voor de foto' of 'voor even' op je paard zitten, alles hoort gewoon goed te zitten!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:05

Rugproblemen kunnen ook wat chronischer zijn. Om dan maar helemaal te stoppen met rijden is ook weer zoiets :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:06

crossmonster schreef:
Ik kan er deels wel om lachen, maar deels is het ook wel irritant ..

Op ITP of HAW blijven mensen foto's en filmpjes plaatsen,maar kunnen niet tegen de kritiek die gegeven word.

Respect voor degenen die daadwerkelijk wel echt wat met het commentaar doen.

Maar ik lees telkens maar weer na het kritiek, dat het altijd aan wat anders lag, bijvoorbeeld :

- Paard had zijn dag niet
- Net een nieuw/ander zadel
- Ruiter heeft last van de rug ( :)) word vaak gebruikt)
- Het was te warm
- Of te koud
- Of te nat
- Altijd zijn de filmpjes of foto's al minimaal een maand oud, en nu rijden ze natuurlijk veeeeel beter :')
- Normaal zit de achterhand er wel onder hoor :')

Wat zijn de leukste smoezen die jullie tegenkomen?

gho, dat zijn eigenlijk dezelfde smoesjes als die je op concour hoort als ze geen wp hebben :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:08

Apple schreef:
Rugproblemen kunnen ook wat chronischer zijn. Om dan maar helemaal te stoppen met rijden is ook weer zoiets :\

Jep, ik heb zelf ook 2 jaar moeten stoppen met rijden. Ik heb me rugspieren zodanig getrained dat ik nu weer kan lopen na het rijden. Bij mij was het in zulke maten dat ik na het rijden 4 dagen op bed lag. Inmiddels heb ik goede rugspieren, maar dat zeg ik. Als je echt rugklachten hebt dan ga je niet zo rijden dat je het bij HAW gaat zetten :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:10

Ik moet altijd erg lachen om die ene foto die er bijna altijd bij zit waarbij dan staat: "fijn beeld" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:13

IKbenEllen schreef:
Ik moet altijd erg lachen om die ene foto die er bijna altijd bij zit waarbij dan staat: "fijn beeld" :')

of "super achterhand"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:17

of wat ik ook wel mooi vind: 'paard met geschiedenis'....

ja dhu.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:17

Whahaha ja of "zo hoort het" en vaak zijn dat foto's waarbij paard of pony gigantisch over zijn emmer word gejaagd, en dus met tactfouten en een stuwende achterhand, weggedrukte rug loopt. Maar hey dat voorbeen steekt naar voren dus het is "zo hoort het" :')

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:18

vonneke schreef:
of wat ik ook wel mooi vind: 'paard met geschiedenis'....

ja dhu.....

Ohw ja als ik bokt mag geloven heeft half bokt een probleempaard :')
Altijd verkeerd gereden door de vorige ruiter :')

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:19

Haha ja, en ze zijn ook heel vaak verkeerd ingereden :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:22

Half bokt? Maak daar maar gerust driekwart van (Als het niet meer is_)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:24

Tsja gut, zelf weet je hoe je er uit ziet als combinatie en ben je daar aan gewend. Anderen weten dat niet en hebben een ideaal plaatje in het hoofd. Wat dus voor jou als combinatie best prima is kan in werkelijkheid dus nog behoorlijk wat verbetering nodig hebben.

Is 'check dat beentje' trouwens al langs gekomen?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:26

Apple schreef:
Tsja gut, zelf weet je hoe je er uit ziet als combinatie en ben je daar aan gewend. Anderen weten dat niet en hebben een ideaal plaatje in het hoofd. Wat dus voor jou als combinatie best prima is kan in werkelijkheid dus nog behoorlijk wat verbetering nodig hebben.

Is 'check dat beentje' trouwens al langs gekomen?

Of ''Dat achterbeentje''

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:36

''Die oortjes'' staan ze naar achteren, oh ja paard vind het niet leuk. :') Krijg je daar commentaar over.
Tsja ik heb een slechte enkel en eigenlijk mag ik nooit meer rijden, maar eigenwijs dat ik ben ga ik toch rijden. Ik zit dan niet 'zoals het hoort' maar daarvoor ben ik ook recreatieruiter geworden. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:38

Staan die oortjes te ver naar voor dan let het paard weer niet op de ruiter :D

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:39

Mayflower_ schreef:
''Die oortjes'' staan ze naar achteren, oh ja paard vind het niet leuk. :') Krijg je daar commentaar over.
Tsja ik heb een slechte enkel en eigenlijk mag ik nooit meer rijden, maar eigenwijs dat ik ben ga ik toch rijden. Ik zit dan niet 'zoals het hoort' maar daarvoor ben ik ook recreatieruiter geworden. :D

En er dan ook nog bij zetten dat ze M+2 rijden fzo :P
Dat is ook echt zwaar lachwekkend..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:43

Vaak klop het genoemde niveau ook niet bij wat je ziet.

Domme is dat mensen zichzelf overschatten, ze noemen in de titel trainen op M of Z niveau , en als je dan foto's ziet die een veel lager niveau van africhting en dus voornamelijk oprichting laten zien en er word wat van gezegd, dan staat de ts te steigeren (vorm van verzet ? :') )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:44

Kan toch? M+2 rijden en dan even wat minder fijne foto's hebben?

Anders is natuurlijk wat crossmonster zegt: een trainingsniveau noemen dat niet klopt (en waar ook geen wedstrijdresultaten bij zijn)