Steeds meer 'proff.' bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:51

Ach met de profs vind ik het wel meevallen, had wel meer dierenartsen, hoefsmeden die daadwerkelijk een goed lopende praktijk hebben op bokt gehad.
Dan mis ik ook wel de echte profs met inbreng, het zijn toch nog steeds de huis, tuin en keuken ruiters die denken het zo ontzettend goed te weten.

In elke discipline zou ik wel wat meer landelijk of over de grens bekenden willen zien met inbreng van hun praktijkervaring..

Tivoli

Re: Steeds meer 'proff.' bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:55

Maar Russel, ookal zegt iemand dierenarts te zijn, dit is internet,en niks is te controleren.
Dus als iemand in een topic roept : ' ... Ik weet dat,want ik ben dierenarts..' Dat kan iedereen toch roepen?

Bovendien denk ik dat sommige bokkers hun paard beter kennen dan een dierenarts die via bokt een verhaal hoort en een diagnose kan stellen. (om maar een voorbeeld te nemen)

Daarom is de grens tussen betweter zijn,of professioneel commentaar geven zo klein,zeker omdat woorden op internet heel anders over kunnen komen dan in het echie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:58

Aan zo een post merk je wel of het een dierenarts is, maar wellicht vinden die dierenartsen het helemaal niet erg zich bekend te maken en gebruiken ze geen maffe SA om zich te verstoppen?
Wat meer medische kennis is best wel gewenst hier en daar.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:02

Ik denk niet dat je uit een post kan afleiden of iemand écht een DA is... Mensen met een beetje medische kennis kunnen zo met wat moeilijke woorden gooien. Dat lijkt heel wat,maar hoeft niet er definitie te betekenen dat hij/zij een geleerd DA is ;)

En ja,medische kennis zou gewenst zijn , maar ik denk toch dat je voor echte medische kennis met je paard naar een DA moet, ipv. digitaal een diagnose te stellen terwijl het paard niet eens irl beken wordt.... Digitaal spreekuur?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:04

denk ook niet echt dat een DA baat bij bokt heeft als hij in de kliniek geld kan verdienen met tips en achter bokt niet :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:08

dat mensen hier andere mensen proberen te helpen vind ik heel erg goed maar de manier waarop af en toe...

als je iets ziet dat beter kan kan je dit evngoed op een vriendelijke manier zeggen maar nee hoor...
Heel bokt snauwt en valt aan

en ik moet zeggen dat ik persoonlijk niets aanneem van mensen die aanvallend doen.
mensen die zich vriendelijk kunnen uitdrukken, daar neem ik wel iets van aan

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:13

russel schreef:
Ach met de profs vind ik het wel meevallen, had wel meer dierenartsen, hoefsmeden die daadwerkelijk een goed lopende praktijk hebben op bokt gehad.
Dan mis ik ook wel de echte profs met inbreng, het zijn toch nog steeds de huis, tuin en keuken ruiters die denken het zo ontzettend goed te weten.

In elke discipline zou ik wel wat meer landelijk of over de grens bekenden willen zien met inbreng van hun praktijkervaring..

Hier ben ik het helemaal mee eens maar ik denk dat dit nog niet zo makkelijk is.
Mijn dierenarts heeft ''vroeger'' het medische subforum begeleid. Geweldige! man met ontzettend veel kennis. Heel lief voor de paarden en heeft mijn pony een paar keer flink opgelapt. :) Helaas paar jaar geleden geëmigreerd.
Hij is er vrij snel weer mee gestopt vanwege de discussies (heb dat wel eens gevraagd). :+

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:17

Ik volg deze discussie zeer geïnteresseerd. Zelf mag ik op bokt graag kijken naar de foto's bij HAW. Ik verbaas me altijd over het commentaar van iedereen, ik ben geen expert, maar wel Z-dressuurjury, zz-licht geklasseerd en fase 3 instructrice. Iedereen heeft de raarste commentaren en ziet dingen die mij nauwelijks opvallen en laat staan storen. Zo was er laatst iemand die vond dat een paardje waarmee men B wilde gaan starten de achterhand niet genoeg onderbracht. Toevallig zag ik onder haar stuk tekst ook een link staan naar haar paard onder het zadel. Natuurlijk daar ook even gekeken en vervolgens geconcludeerd dat de bokker met al het commentaar haar eigen paard dusdanig slecht reed, dat de foto's niet eens plaatswaardig waren.....Ik vraag me dan af waarom al dat commentaar, zet er leuke, stimulerende en opbeurende dingen neer en niet van dat overdreven commentaar terwijl jezelf ook niet echt "ruiter/amazone" genoemd kunt worden.

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:22

Je kan toch best wel duidelijk een advies of mening geven zonder grof of onfatsoenlijk te worden?. Ik zit nog niet zo lang op bokt en heb ook nog niet zo heel veel gereageerd op topics. Een enkele keer als het onderwerp mij aanspreekt en ik denkt misschien een advies!!!!(meer niet) te hebben wat KAN helpen en wat al niet ontelbare keren is gegeven. Ik probeer in ieder geval het positief in te kleden. Als er iets is in het topic waar ik het niet mee eens bent, of wat mijn niet zo'n beste manier lijkt zeg ik gerust wat van, maar naar ik hoop op een beschaafde manier en ik probeer altijd iets opbouwends, positiefs er bij te vermelden. Al was het maar dat het een mooi paardje is, ofdat er verbetering inzit enzo.

Ik erger me wel aan topicstarters die bij voorbaat al geen commentaar wensen te krijgen op een hele waslijst zoals:
slof, cap, sportschoenen ed.= eigen keuze.
Al vraag je meningen/adviezen mbt. foto's sluit dan zulke dingen niet uit. Maak gewoon foto's met cap, zonder slof, met goede rijschoenen ed. en voorkom hiermee "gezeur". Of doe je eigen zin maar neem dan dat (Vaak terechte) commentaar voor lief. ook vind ik het vervelend als tsen reageren zoals van "als je dit paard zou kennen, dan weet je hoe goed, mooi ed is, en het is een momentopname" Nu , de reacties komen meestal toch van mensen die jou niet kennen, en je kan alleen afgaan op de foto's die geshowd worden. Dus als er een advies gegeven wordt waar je niets mee kan (of wilt), jammer, maar toch bedankt , Kom dan niet met zulke dooddoeners zoals hierboven

Moet ook wel zeggen dat ik zelf (nog) lang niet van plan ben om een topic te openen, daar ben ik nog niet aan toe hahaha

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:28

Bij HAW ligt het ''probleem'' ook een beetje bij de regels van bokt, denk ik.
Bij HAW ben je namelijk verplicht je reactie van rijtechnisch commentaar te voorzien. Ik denk dat je hier al voor een deel strengere reacties mee kweekt. Maar ik vind het gewoon heel moeilijk om commentaar te geven op een (bijv) M2 ruiter, omdat dat ver boven mijn niveau is. Al lijken sommige bokkers daar helemaal geen moeite mee te hebben. Iedereen lijkt wel op een redelijk tot hoog niveau te rijden, totdat je het profiel aanklikt en de rijfoto's ziet. :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:29

Iessie schreef:
Bij HAW ligt het ''probleem'' ook een beetje bij de regels van bokt, denk ik.
Bij HAW ben je namelijk verplicht je reactie van rijtechnisch commentaar te voorzien. Ik denk dat je hier al voor een deel strengere reacties mee kweekt. Maar ik vind het gewoon heel moeilijk om commentaar te geven op een (bijv) M2 ruiter, omdat dat ver boven mijn niveau is. Al lijken sommige bokkers daar helemaal geen moeite mee te hebben. Iedereen lijkt wel op een redelijk tot hoog niveau te rijden, totdat je het profiel aanklikt en de rijfoto's ziet. :+

Ja inderdaad, ben ook veel liever te vinden in andere topics! :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:01

Chiqa schreef:
Armaris schreef:
Waar ik het dan wél moeilijk mee heb zijn bokkers die even in je profiel spieken, zien dat je nog 'maar' 16 bent en maar besluiten dat jouw mening er niets toe doet

Hier maak ik mij ook schuldig aan, en laten we eerlijk zijn....dat is toch niet wereldvreemd?
Iemand die wat ouder is heeft immers meer levenservaring, laten we daar alsjeblieft geen doekjes om winden.

maar Armaris dat is ook echt zo :)

niet dat een mening niet toe doet hoor, absoluut niet....... ik heb rijtechnisch dingen geleerd van een 12 jarige, terwijl ik toendertijd 16 jaar in de paarden werkte.......

dus het is niet dat het niet gezegd mag worden....... maar een jonkie kan ook wat aannemen van iemand die dat station allang gepasseerd is.......

en als dat niet gebeurd, en iemand blijft erop ingaan.......... dan zeg ik ook wel eens een keer "joh snotneus, ik was al bezig problematische paarden te corrigeren toen jij nog IN je vader woonde"

sociaal zwak, geef ik toe...... maar ook ik heb een keerpunt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:23

KiWiKo schreef:
sociaal zwak, geef ik toe...... maar ook ik heb een keerpunt :)

Precies, soms zit je gewoon niet op een antwoord te wachten die á la google is. Kan gelukkig heel goed onderscheiden of iemand maar wat kletst of echt de kennis aan board heeft.

tessyke schreef:
als je iets ziet dat beter kan kan je dit evngoed op een vriendelijke manier zeggen maar nee hoor...
Heel bokt snauwt en valt aan

Kijk en zulke opmerkingen maken de sfeer dr ook niet bepaald beter op, iedereen, heel bokt?
Generalizeren vidn ik persoonlijk een afknapper van de hoogste plank en ben dan vrij snel klaar met een discussie.

_Tivoli_ schreef:
Ik denk niet dat je uit een post kan afleiden of iemand écht een DA is... Mensen met een beetje medische kennis kunnen zo met wat moeilijke woorden gooien.

Zal ik wel arrogant klinken, maar ik kan wel zien of iemand enige kennis heeft hoor, check gewoon wat posten op een paar bronnen, vallen ze erg snel door de mand :j

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:45

half bokt dan, maar dat was mijn punt niet :)