bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:07

Nouks schreef:
Maar dan kan je account nog wel geblokkeerd worden :)

Ja, dus maak je gewoon weer een nieuwe account aan. Heeft dus weinig zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:07

Als je iets wil kopen van een bokker of zij willen iets van jou dan heb ik er veel aan om de berichten geschiedenis van die persoon door te lezen. Dan kan je vaak toch wel een goed beeld over de 'professionaliteit' van die persoon vormen.

Zo had iemand ooit interesse in mijn pony (die tijdelijk te koop heeft gestaan) en wilde die wel ruilen tegen haar nuchtere fjord. Toen ik haar posts terug las bleek ze rijtechnisch veel problemen te hebben met die pony en tegenstrijdige dingen te zeggen. Een verkoop topic openen en vervolgens gelijktijdig ergens anders zeggen dat ze de pony toch wil houden en dat ze er samen voor gaan }:0 .

Dominique_96

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:11

maar, er waren problemen met Imo stond er vermeld he ?
Imo heeft dus geen berichten'geschiedenis', die heeft het slim aangepakt.
Ook niks op haar profiel staan. :S

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:13

Doe ik ook altijd, als ik wat via Bokt wil kopen.

Maar soms gaat dat ook niet op: een grietje van 13 met een kinder-kijk op het paardengebeuren, en dus ook zo post, kan wel een leuk schabrakje willen verkopen wat perfect bij jou peesbeschermers past.
Zo had ik laatst iemand waar ik een dekje wilde kopen. Kwam zeer volwassen en serieus over. We hebben een afspraak gemaakt zodat ik het op kon komen halen, ben er een heel eind naar school voor omgereden, niemand thuis. Verspilde tijd en benzine. Volgende dag zag ik dat ze al een paar keer online was geweest, maar geen berichtje hoor. Ik heb haar een pb gestuurd dat ik het niet zo leuk vond, heeft me tijd en geld gekost en er niets aan over gehouden. Krijg ik een pb terug met een grote bek joh, dat wil je niet weten. Die lui zou ik ook wel in een lijst willen zetten.

Het zal nooit 100% veilig en zeker kunnen helaas.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:18

Ja en iedereen kan weleens een afspraak vergeten of even ergens niet aan denken, maar zeg dan van goh joh sorry en los het samen op..
Ik had laatst ook een paar verkooptopics tegelijk geopend, tiggg pb's (dan vind ik mensen die in het topic reageren toch makkelijker, hou ik het voor mezelf overzichtelijker :) ) maar dan vergeet ik ook weleens voor iemand iets op te meten ofzo. Als ik dan ff een berichie krijg van joh denk je er nog aan :P Dan denk ik *oeps* en ga ik dat snel doen. Wil alleen maar zeggen dat ff iets vergeten altijd kan gebeuren.. En ook als ik iets bij iemand gekocht heb en die heeft het erg druk en stuurt mij een berichtje van joh ik heb deze week geen tijd om naar het postkantoor te gaan kan het volgende week dan is dat ook geen probleem :n Maar dat liegen enzo kan ik niet tegen :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:21

Bokt is hier niet verantwoordelijk voor vind ik.
Ik koop trouwens nooit dingen van onoverkomelijke grote bedragen, het duurste was 65 euro.
Ik heb al verschillende dingen voor hele leuke prijzen via bokt kunnen kopen, dan kán het een keer gebeuren dat ik de verkeerde tref..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:29

Bokt is natuurlijk niet verantwoordelijk. Het is wel fijn dat ze kunnen onderhandelen als er iets mis gaat.

Het zijn niet alleen de verkopers die op een zwarte lijst mogen wat mij betreft maar ook mensen die willen kopen maar dan toch net op het laatste moment niets laten horen of niet betalen.
Vind ik net zo vervelend.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:37

xDramaQueen schreef:
DDW1190 schreef:
op marktplaats gebeurd het ook redelijk vaak, ik weet niet wat hun voor stappen ondernemen?

ik vind zoals marktplaats het doet eigenlijk erg goed, gecontroleerde verkoper, dan moet je je spullen en gegevens insturen en dan krijg je onder je naam gecontroleerde verkoper oid, dan weet je dat het bij diegene veilig is om te kopen, lijkt me hier ook een idee, en als er dan wat mis gaat dan kan bokt helpen.

En wat zou bokt dan kunnen doen? Een knokploeg langssturen?!? :+
Als iemand de boel bedondert is het enige dat je kan doen naar de politie gaan (en die mag dan bij bokt het ipadres opvragen). De opgestuurde gegevens zeggen niet zo veel, het mailadres en bankgegevens krijg je via het pb contact ook.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:41

je kant och ook het geld dat je hebt overgemaakt binnen een maand weer terughalen?

verder zou ik neit weten wat er verder aan gedaan kanw orden.
Misschien ip-adres blokken? *weet niet of dat kan en hoe dat precies werkt, maar toch

*edit;
of misschien een bepaald aantal posts nodig hebben om een verkoop topic te kunnen openen
op deze manier kan iemand wel steeds een account openen, maar duurt het enige tijd voordat ze zo'n topic kunnen openen?
dan is de lol er voor hun ook snel af lijkt me
Laatst bijgewerkt door YankeeBoy op 05-05-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:42

odetteke schreef:
xDramaQueen schreef:

ik vind zoals marktplaats het doet eigenlijk erg goed, gecontroleerde verkoper, dan moet je je spullen en gegevens insturen en dan krijg je onder je naam gecontroleerde verkoper oid, dan weet je dat het bij diegene veilig is om te kopen, lijkt me hier ook een idee, en als er dan wat mis gaat dan kan bokt helpen.

En wat zou bokt dan kunnen doen? Een knokploeg langssturen?!? :+
Als iemand de boel bedondert is het enige dat je kan doen naar de politie gaan (en die mag dan bij bokt het ipadres opvragen). De opgestuurde gegevens zeggen niet zo veel, het mailadres en bankgegevens krijg je via het pb contact ook.

ja maar dan heeft bokt wel de adressen en daar heeft de politie misschien iets meer aan :)*
of bokt kan de eerste keer een waarschuwing sturen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:42

YankeeBoy schreef:
je kant och ook het geld dat je hebt overgemaakt binnen een maand weer terughalen?

verder zou ik neit weten wat er verder aan gedaan kanw orden.
Misschien ip-adres blokken? *weet niet of dat kan en hoe dat precies werkt, maar toch

dat kan niet zomaar.. anders zou iemand die de spullen wel verstuurd heeft daar de dupe van worden.. zou wel makkelijk zijn, bestel je dingen, heb je het binnen haal je je geld weer terug :+

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:44

haha, heb je een punt ja
maar dat is misschien alleen met automatische afschrijvingen hoor, dat kan ook wel, ben ik in de war

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:46

je zou via www.belazerdophetnet.nl wel een topic kunnen openen en dan in je onderschrift de link zetten in de vorm van ik ben belazerd *klik* en dan de link van belazerdophetnet er achter hangen...

Dus ga naar belazerd op het net... daar zoeken ze echt heel veel uit voor je hoor.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:47

Ik vind dat Bokt zelf niet verantwoordelijk is, maar er mag van mij wel een zwarte lijst opgesteld worden. :j

Succes TS: Ben wel benieuwd als je haar gaat opzoeken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:47

YankeeBoy schreef:
haha, heb je een punt ja
maar dat is misschien alleen met automatische afschrijvingen hoor, dat kan ook wel, ben ik in de war

kan alleen met automatische incasso's :j

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:50

ik ken een bokker vanwie ik iets heb gekocht die een lijst van mensen in haar profiel heeft staan die tevreden waren over haar spullen. ze had een hele rij; zo kun je dus zien dat de bokker wel te vertrouwen was. Ze schreef ook de bokkers op waar ze zelf niet tevreden over was.
ik denk dat dit erg handig is, zodat je gewoon in iemands profiel kunt kijken om te zien hoe iemand is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:02

En dat laatste, waar je slechte ervaring mee hebt is dan weer niet toegestaan :n

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:15

Stom eigenlijk he.. Dat positieve ervaringen wél gemeld worden ("Oh wat ben ik blij met het dekje wat ik van pietje heb gekocht")
Maar negatieve ervaringen ( "He verdorie, heb een dekje bij klaasje gekocht, betaald en nooit ontvangen") niet..

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:22

Als ik dit zo lees krijg ik de neiging om maar gewoon niet te kopen via bokt.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:33

Ik heb laatst iets verkocht duurde iets langer met het geld dan is het gewoon van go ben jij nog wel geinteresseerd.
Nou ik heb woensdag het geld binnengekregen en zaterdag is mijn pakketje aan de andere kant aangekomen.

Nu was mijn zus iets ophalen die heeft op station staan wachten maar de persoon was er niet. Heb haar tel nummer dus misschien dat dit later op de dag gaat lukken aangezien mijn zus de hele dag daar is.

Dit vind ik dus ook vervelend als ik daar had gestaan had ik meteen weer naar huis gekunt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:05

Diesel54 schreef:

Sja, bokt heeft het grootste aanbod in (aparte) paardenspullen imo.
Veelal vind ik dingen niet op marktplaats, maar dan wél op bokt.
Dat is voor mij de reden om via bokt spullen te kopen en niet nieuw/marktplaats.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:05

moonfish13 schreef:
Diesel54 schreef:

Sja, bokt heeft het grootste aanbod in (aparte) paardenspullen imo.
Veelal vind ik dingen niet op marktplaats, maar dan wél op bokt.
Dat is voor mij de reden om via bokt spullen te kopen en niet nieuw/marktplaats.

maar is het niet mede zo dat bij wijze van spreke een bokt handel toestaat zij ook enig zins verantwoordelijk zijn voor de figuren die daar op af komen?

met alle respect , want ik los het zelf wel op maar enigzins een zwarte lijst of een bokker die gewoon zelf een topic opent om iemand te vinden moet dan toch kunnen?

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:14

ik zou er zeker zelf langs gaan en me geld terug halen.

en zijn er veel die deze ervaring hebben met deze bokker ?
miss kunnen jullie met zijn allen naar de politie en bv topic en bankafschriften aantonen ? miss kunnen ze er dan wel wat aan doen als er zoveel mensen bedonderd zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:16

de enige mensen die verantwoordelijk zijn voor oplichting zijn de mensen die zich op laten lichten.......

je kan ook meer geld uitgeven en het in de winkel kopen..............

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:20

KiWiKo schreef:
de enige mensen die verantwoordelijk zijn voor oplichting zijn de mensen die zich op laten lichten.......

je kan ook meer geld uitgeven en het in de winkel kopen..............

Zeker weten.
Het is ook zo dat je gewoon kritisch naar de berichten van die persoon moet gaan kijken vind ik.
Een bokker met een profiel met breezah taal er in zou ik bij voorbaat al niks van kopen.

Ik heb al best heel wat leuke koopjes kunnen scoren via bokt, als ik dan op al die koopjes eens een miskoop heb, tja..