Vroeger was HAW leuker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Was vroeger HAW leuker?

Ja
174 (84%)
Nee
33 (15%)

Totaal aantal stemmen: 207

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:26

Ik vind HAW stom en ik kijk er nooit meer en ik plaats al helemáál nooit een reactie want die wordt toch verwijderd :+

Zo dat is eruit :P
Ik heb bijna nooit rijfoto's, maar als ik ze heb zet ik ze bij ITP, dan krijg ik ook wel commentaar als het er niet helemaal goed uitziet, maar ook positieve reacties..

Anoniem

Re: Vroeger was HAW leuker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:24

wow, 85 tegenover 14 %........

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:03

Ik denk dat dat komt omdat heel veel mensen niet precies doorhebben wat er wordt bedoeld met commentaar, net als hiervoor al gezegd is.

Als je gewoon foto's wilt plaatsen en ook niet-onderbouwde reacties wilt, zet je je topic bij ITP en als je serieus commentaar wilt over hoe je aan het rijden bent en hoe je dit kunt verbeteren is HAW. Ik vind dit een hele goede splitsing en ben er helemaal voor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:37

Dat denk ik ook.
En ik denk dat veel mensen niet weten hoe je complimenten geeft en die ook onderbouwt :)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:18

Ik vind het veel beter op deze manier. zo kan iedereen foto's van zijn of haar eigen rijstijl plaatsen en degene die deze stijl ook beoefenen kunnen tips geven of laten merken dat je vooruitgang boekt tegen over eerdere prestaties die je hebt laten zien.

op deze manier krijg je een hechtere band met degene die veel op hetzelfde forum zitten met dezelfde interesses. Je weet wat je dan aan elkaar hebt en rellen komen gewoon weg minder voor.

vroeger zijn veel topics van mij gesloten omdat er een '1 schaap over de dam'-effect was. dit komt nou minder voor en dat vind ik zeer prettig.
Het is dat ik geen recente fotos heb maar qua gevoel zou ik als TS zijnde liever nu een topic starten dan enkele jaren geleden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:48

Ik vind HAW veel interessanter geworden als eerst! :)
En als je niet alleen commentaar en tips wil, dan zet je je topic toch in R-ITP?
Ik snap werkelijk niet waar iedereen zich zo druk over maakt.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:34

Was heel Bokt maar zoals HAW!!! Ik vind juist dat het niveau van het commentaar zo daalt, in vergelijking met een paar jaar geleden. De regels hebben dat al wel wat verbeterd, maar dan nog. Er wordt zoveel ónzin uitgekraamd door sommige mensen. Sorry dat ik nu zo makkelijk dat stokpaardje er weer bij pak, maar dan zie ik een topic waar een volwassen ruiter heel verdienstelijk rijdt die vervolgens totaal onzinnig commentaar krijgt van heel jonge meisjes (sorry... pennymeisjes) die daar echt nog niets zinnigs over kunnen zeggen. Die alleen maar zoiets melden als: "je moet hem meer aan de teugel rijden" etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:57

Hmmm, ja, of "hakken laag". Daar heb je niet veel aan. Tenen naar binnen is ook zo'n mooie.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:02

Het blijft natuurlijk lastig om naar aanleiding van een foto echt iets te kunnen zeggen over hoe iemand rijdt. Wat mij stoort, is dat sommige TS' ers wel erg lichtgeraakt zijn, ik post dan ook niet vaak iets, wil mensen ook niet kwetsen, maar soms ziet het er (op een foto) wel heel erg uit.
Maar het blijft een leuk topic om door te lezen, de foto's en filmpjes te bekijken. Sommige mensen geven echt heel goed commentaar, petje af!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:20

Ik vind het wel interessant om hier en daar te kijken! Als er nog weinig reacties zijn geplaatst wil ik nog wel eens wat plaatsen, maar vaak zijn er al veel punten genoemd! Daar komt nog eens bij dat je via een foto wel wat kunt beoordelen, maar foto's kunnen ook een vertekend beeld geven.

Het is fijn dat er nu beter onderbouwde reacties komen, maar ik vind het wel bizar dat ik net op de eerste 2 pagina's van actieve onderwerpen al 3 HAW topics met een slotje zag, alleen omdat de openingsposten niet helemaal aan de nieuwe regels voldoen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:31

Waar ik me het meest aan stoor zijn al die mensen die zeggen dat ze, omdat ze nog niet gestart zijn, B nivo rijden. Dat kan helemaal niet, je rijdt immers pas B nivo als je ook werkelijk 1 of meer winstpunten in de B hebt gereden. Ik heb dan ook geen meer zin om te reageren in zo'n topic, zeker niet als ik zie dat ze bijvoorbeeld het paard niet in galop de baan rondgestuurd krijgen (en er zit toch echt galop in een B proefje). Misschien ben ik een muggenzifter, maar schrijf dan dat je omdat je nog met de basis bezig bent, je nivo rond of net onder de B zal liggen. Er zit immers een heel verschil tussen de oefeningen uit de B beheersen, en deze daadwerkelijk op wedstrijd in een proef laten zien.

Wat me verder opvalt is dat veel mensen nu hun rijfoto's nu bij ITP plaatsen omdat ze het niet HAW waardig vinden. Dat vind ik wel weer vreemd, want het commentaar is met de nieuwe regels wel een stuk opbouwender geworden. Ook is er veel meer diversiteit in nivo van de combinaties sinds het nieuwe HAW.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:40

Ik heb zelf nooit officieel B gestart, maar ik durf hier met zekerheid te zeggen dat ik toch zeker minimaal B beheers! Vind dat dus niet storend als anderen dat ook doen, maar wat je erbij zegt, als ze nog niet eens normale volte in galop kunnen rijden oid, vind ik het weer een ander verhaal!

Enne, ik moet zeggen dat het qua reacties nog niet bepaald vooruit is gegaan, heb laatst toch weer eens in een paar HAW topics gereageerd, waar nog steeds om de haveklap staat: leuk paardje, ga zo door. Of: Jeetje, wat een leuke combinatie! of tig keer hetzelfde commentaar zonder enige verdere toevoegingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:42

SusanH schreef:
Waar ik me het meest aan stoor zijn al die mensen die zeggen dat ze, omdat ze nog niet gestart zijn, B nivo rijden. Dat kan helemaal niet, je rijdt immers pas B nivo als je ook werkelijk 1 of meer winstpunten in de B hebt gereden. Ik heb dan ook geen meer zin om te reageren in zo'n topic, zeker niet als ik zie dat ze bijvoorbeeld het paard niet in galop de baan rondgestuurd krijgen (en er zit toch echt galop in een B proefje). Misschien ben ik een muggenzifter, maar schrijf dan dat je omdat je nog met de basis bezig bent, je nivo rond of net onder de B zal liggen. Er zit immers een heel verschil tussen de oefeningen uit de B beheersen, en deze daadwerkelijk op wedstrijd in een proef laten zien.

Wat me verder opvalt is dat veel mensen nu hun rijfoto's nu bij ITP plaatsen omdat ze het niet HAW waardig vinden. Dat vind ik wel weer vreemd, want het commentaar is met de nieuwe regels wel een stuk opbouwender geworden. Ook is er veel meer diversiteit in nivo van de combinaties sinds het nieuwe HAW.

als je een B proef kunt rijden MET DIT PAARD rijd je in mijn ogen B niveau met dit paard.... sommige mensen hebben de ambitie niet om te starten..... dan kan je nog wel b niveau rijden! (wat niks voorstelt natuurlijk maar daar gaat het niet om)

misschien kun je die mensen juist tips geven :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:44

'B' wordt door veel mensen gezien als de B van basis, maar ook als de B van beginner. Voordat je aan de B begint hoef je geen test af te leggen of je dat niveau wel aan kunt, dus als je het zo bekijkt is iedereen B-niveau, omdat iedereen die rijdt een startkaart aan kan vragen en in de B kan beginnen. Er zijn ook genoeg topics waar mensen gewoon zeggen dat ze nog niet aan een bepaald niveau voldoen omdat ze geen wedstrijd rijden, maar er zijn ook mensen die de term B gebruiken om aan te geven dat ze nog niet zo ver zijn. Of die op de menege wel eens een B-wedstrijd hebben gereden ipv een FNRS-proef, ik noem maar wat. Ik vind dat niet zo storend, hoor. Het gaat om wat je op de foto's ziet en op basis daarvan kun je wel of geen aanwijzingen geven :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:50

B is wel degelijk een niveau..... stap drag galop linksom rechtsom, grote voltes en van hand veranderen.... moet je wel kunnen als je zegt dat je B bent :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:07

Het is zeker een niveau :j , absoluut, maar ik vind het niet zo storend als mensen de term 'misbruiken' om aan te geven dat ze rijkunstig nog niet zo ver zijn of dat hun paard nog niet zo ver is in africhting. Meestal zetten mensen er zelf wel bij of ze wel of geen wedstrijden rijden en anders, nou ja, dan niet.

Dan kun je juist tips geven inderdaad :j . Of het topic gewoon sluiten, er zijn genoeg topics op HAW van mensen die wel op het niveau rijden dat ze aangeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:18

okee, zo ja...
Nouja, ik vind wel dat ze dan zouden moeten zeggen: we zitten nog net niet op B niveau, de galop springt mijn paard links verkeerd aan (of zoiets).

als je geen B kan rijden met dit paard kun je het beter ook niet zeggen, anders word je alleen maar afgezeken....
Dat is net zoiets als een totaal uit elkaar gevallen paard en dan zeggen, het gaat zo goed ze loopt zo lekker en gebruikt de juiste spieren.
Je krijgt er alleen maar gezeik om :j kan je beter eerlijk zijn..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:27

Tenzij mensen denken dat ze eerlijk zijn en gewoon hun eigen fouten niet zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:35

Ik vind het nieuwe HAW juist wel fijner. Ik heb van de week bewust een topic op HAW geopend omdat ik niet zit te wachten op reacties als:
"Jammer dat je niet in een setje rijd"
"leuk paard"
"waarom rijd je met een bruin zadel en een zwart hoofdstel?" etc

Prima als mensen dat wel leuk vinden, maar dat kan toch ook bij ITP? Daar kan je ook om rijtechnisch commentaar vragen zonder alle regels erbij.
Ik vind de regels op HAW wel fijn, je kan pas echt commentaar geven als je weet wat iemands niveau is en waar hij/zij mee bezig is in het rijden. Ik heb ook het idee dat mensen beter nadenken over wat ze plaatsen en echt meenemen wat je in je inleiding schrijft, dat is bij mijn topic in elk geval wel zo.

Enige nadeel is dat je topic direct wordt gesloten als je per ongeluk toch iets vergeten bent. Is het niet mogelijk om een Pb te sturen met wat er mist? Dan heb je ook niet dat mensen precies hetzelfde topic opnieuw openen maar dan met een regelje extra in de openingspost, ik vind dat altijd erg onoverzichtelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:44

joyce2 schreef:
Tenzij mensen denken dat ze eerlijk zijn en gewoon hun eigen fouten niet zien ;)

tja, fouten..... die kunnen dan door bokt weer gecorrigeerd worden. Maar je kan zelf wel inschatten of je met je peerd een B proef kan rijden of niet lijkt mij.
Of we moeten op HAW als sticky de proeven even neerzetten :D

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:46

ik kijk er af en toe nog wel op, ben nou eenmaal gek op foto's maar ik geef er eigenlijk nooit commentaar, vond het "vroeger" ook leuker :j

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:49

Ik kijk nog wel op HAW.. maar reageer amper. Vaak zijn alle tips al gegeven, en een reactie over het totaalplaatje wordt verwijderd.. Vind het niet zo toegankelijk meer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:44

brigitta1987 schreef:
Enige nadeel is dat je topic direct wordt gesloten als je per ongeluk toch iets vergeten bent. Is het niet mogelijk om een Pb te sturen met wat er mist? Dan heb je ook niet dat mensen precies hetzelfde topic opnieuw openen maar dan met een regelje extra in de openingspost, ik vind dat altijd erg onoverzichtelijk.

Dat zou het mooiste zijn, maar helaas is dat niet mogelijk. Stel, jij opent nu een topic, en ik zie vanavond dat het niet aan de regels voldoet en stuur je een pb daarover. Jij bent morgenavond pas online en leest die pb dan pas en stuurt een antwoord. Inmiddels ben ik offline, en de volgende dag pas 's avonds online. Zijn we 2,5 dag verder en al die tijd staat het topic er tegen de regels. Andere bokkers zien dat, en het nodigt uit om ook tegen de regels te posten, want persoon X mag het ook. Dan is het einde zoek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:35

Worden er nog wel loze antwoorden uit de topics verwijderd? Want dat vind ik een stuk hinderlijker dan een topic dat niet helemaal aan de regels voldoet!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:28

Ja hoor, dat wordt nog steeds gedaan. :j