Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannepauli schreef:WildWings....... ja, met de melding: de ontvanger van je bericht heeft je bericht ongeopend verwijderd. een beetje techneut moet dat toch kunnen inbouwen!
Jannepauli schreef:WildWings....... ja, met de melding: de ontvanger van je bericht heeft je bericht ongeopend verwijderd. een beetje techneut moet dat toch kunnen inbouwen!
Karl66 schreef:Kymalin, jij vindt dus serieus dat mods zich met ruzies tussen volwassenen en die zich niet in het openbaar op Bokt afspelen moeten gaan bemoeien? Op het moment dat ze in het openbaar op Bokt verder gaan, dan worden ze aangesproken. En voor de rest hoort bij volwassen zijn jezelf als een volwassene gedragen.
Jannepauli schreef:Ach roddelen vind ik nog niet zo erg - mensen praten nu eenmaal over elkaar en dat kun je niet voorkomen, het is ook niet leeftijdsgebonden. Ik vind dat geen reden om dáárvoor de privésfeer open te breken.
Toch vind ik dat er bepaalde gronden zijn waarop het forumbeheer wél die mogelijkheid zou moeten hebben , en zou moeten kunnen inbreken in de communicatie achter de schermen.
Ik denk daarbij aan bv dreigmails, óf berichten die het fatsoenlijke vér overschreiden. Het feit dat iemand in feite achter de schermen vogelvrij is en dat er geschreven kan worden waarvoor men op het openbare forum op z'n minst een OW of zelfs een ban kan krijgen, speelt sommige mensen in de kaart. In feite werkt het forumbeheer dat ook nog eens in de hand - als er iets 'uitgevochten' moet worden, is de aanbeveling dat je dat via de pb moet doen. Soms is dat terecht want lang niet iedereen heeft zin om zich te laten meeslepen in een openbare discussie als die te persoonlijk wordt, maar het feit dat er dan meestal een mod aantreedt die de boel op slot zet, bevordert wél dat de sociale controle ook meteen de deur uit is. Een goed voorbeeld is wel het topic dat gisteravond hoog op liep en uiteindelijk geblokt werd.
Men kan dan wel roepen "zet iemand onder de foeiknop" maar ondanks de foeiknop komen die berichten toch maar mooi bij je binnen wandelen. En mensen zijn maar mensen: ik denk dat de meesten dan tóch wel even gaan kijken wat de 'vijand' in kwestie te vertellen heeft.
Er zijn mensen die zich in de openbaarheid voordoen als lieve, zoete Gerritje maar zich achter de schermen als ware terroristen gedragen. En de ontvanger van dat soort berichten tot het uiterste kunnen tergen. Het gevolg daarvan is dat in het openbare forum uiteindelijk toch weer van alles doordruppelt en de sfeer gespannen blijft, tenslotte uitmondend in maatregelen tegen personen die vaak niet terecht zijn.
Natuurlijk zijn er mensen die met veel poeha roepen dat het ze allemaal geen barst kan schelen maar ik denk dat de meeste mensen zich verwijten, insinuaties, beschuldigingen en bedreigingen wél aantrekken.
Mijn mening is dat in de gevallen waar de strijd te hoog oploopt, het beheer wél de mogelijkheid moet hebben om inzicht te krijgen in wat zich werkelijk afspeelt. En dat personen die dergelijke mails ontvangen wél ergens kunnen aankloppen om hun beklag te doen. Dat pb's veranderd kunnen worden - och.. uiteindelijk registreert iedere computer de historie van wat er plaatsvindt aan wijzigingen en aanvullingen. Misschien gaat dat 'technisch' gezien allemaal wat te ver maar ik denk wel dat als er een regel gesteld wordt dat ook voor discussies achter de schermen een mogelijkheid bestaat op de vingers getikt te worden en eventuele sancties genomen kunnen worden tegen personen die het een ander moeilijk maken, dan zal dat wellicht op zich al remmend werken.
In de 'gewone' maatschappij zijn er in organisaties ook zgn 'vertrouwenspersonen' - mensen die moeilijke situaties kunnen aanpakken. Misschien moet er dan maar op Bokt ook zo'n persoon komen. Als toevoeging of voorloper van de bezwaarcommissie.
Tenslotte; Néé, ik heb nog nooit een vervelende mail gehad dus ik spreek niet uit ervaring. En nare mails sturen doe ik ook niet aan!Maar ik heb wel voldoende inlevingsvermogen en empathie om te kunnen taxeren hoe dit soort dingen in iemands leven kunnen ingrijpen.
slimmerik schreef:Tjonge, weet het modteam nu nòg niet dat als de verstuurder in je foeilijst staat en jij zijn pb niet opent de verstuurder de pb gewoon bij de verzonden pb's ziet staan en niet beter weet dan dat jij hem gelezen hebt?