Iemand te kakken zetten kan bestraft worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Iemand te kakken zetten kan bestraft worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:13

slimmerik, dit had er toch niets mee te maken, ga dan ook geen mensen beschuldigen of rare uitspraken doen...
doe ook gewoon ontopic... daar ging het om toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:38

slimmerik schreef:
Dat vind ik dan weer goed van bokt. Dat ze proberen zoveel mogelijk in te grijpen en de partijen de uitspraak in een rechtzaak (als die er is) af te laten wachten. Zoals in het geval waar jij steeds met sneren op doelt. Pluimpje hoe bokt daarmee omgaat :j

Maar ik ken ook voorbeelden waar geen rechtzaak van komt waar dan weer wèl iedereen vuil mag spuien op bokt. Daarvan loop je dus de kans dat je geheel onverwachts een brief van justitie op je deurmat treft. ( mijn onderschrift bijvoorbeeld)
Spreekt dit elkaar niet tegen?

Maar ik begrijp dat het team van bokt dat gewoon af wacht wat er van komt.
Maar hier ben je toch zelf bij? Je hebt toch zelf de verantwoording om wel of niet dit onderschrift te plaatsen. Los van het emotionele, hoe wel van mensen die strijden voor het goede, maar of het slim is als er geen uitspraak is, is iets wat je dan zelf bepaalt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:16

Ja, daar ben ik zelf bij en ik neem dat risico dus ook bewust. (zie ze graag komen met een rechtzaak).

Maar soms rellen mensen met één oproerkraaier mee en kunnen zich zoals in de openingspost, de gevolgen niet overzien.

Ben trouwens benieuwd of daar een hoger beroep uit voort komt en wat dat dan weer oplevert.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:28

Dus jij wilt een rechtzaak ivm je onderschrift, Slimmerik? Doet je boktnaam niet echt eer aan, vrees ik..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:15

Ik wil graag dat die Vincenza aangepakt wordt. In het belang van de paarden. Wat is daar vreemd aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:19

Jouw onderschrift is laster. Zeker aangezien je geen rechtstreekse partij bent. Daarom begrijp ik ook niet dat dit toegestaan wordt op bokt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:20

Tja Faye, je kunt er maar geen genoeg van krijgen hè _O-

Maar is off topic dames :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:27

dat onderschrift over vincenza is keihard bewijs.. alleen de foto's al...
al meot ik toegeven, de paarden hier staan er soms ook wel zo bij, maar snachts een lekker droog stalletje...

maar vincenza mag wel aangepakt worden, en dat onderschrift is zeker niet iemansd te kakken zetten . maar dat is mijn mening...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:33

Volgens mij gaat dit topic over een gerechtelijke uitspraak en niet over een specifieke zaak op Bokt. Het lijkt mij dus niet echt de bedoeling om daar volop over door te gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:38

Ik vind het niet meer dan logisch dat je problemen krijgt als je laster of smaad verspreid. Ik ken de website waar het vonnis voor is uitgesproken en vind het daarom ook erg vervelend voor hen dat zij eigenlijk de site hebben moeten sluiten om kosten te voorkomen. Zij kunnen immers niet iedere post controleren, net zo goed als bokt dit niet kan ;)

En de enkele keer dat een mod hier een oproep doet tot aangifte bij politie, staat niet in verhouding met de mods daar. Die hebben iedere poster aangeraden om aangifte te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:37

slimmerik schreef:
Ik lees het zo vaak op het boktforum. Dat er gewaarschuwd wordt voor b.v. verkopers, paardenhandelaars en maneges. Nu las ik op een ander forum dat er een uitspraak is geweest van een rechter in 1 bepaald geval dat zoiets niet mag.

Hoe wordt er hier over gedacht door het team en leden?

http://www.internetoplichting.nl/

Om even terug te komen op het topicbericht.

Ik snap dus niet wat de bedoeling is, wordt nu het boktteam gevraagd hoe ze met dit soort dingen omgaan, als TS een opruiend onderschrift heeft wat als laster gezien kan worden? Vraagt TS nu het modteam hoe ze op haar gaan reageren gezien de uitspraak van de zaak die ze aanhaalt? Is dat de boodschap? Anders schiet mij maar lek, maar snap ik de clou niet.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:05

Ik snap hem wel in zoverre, ook ik heb eens op bokt zitten lezen hoe een boktlid een bekende handelsstal helemaal de grond in boort in een topic. Mijn mond viel open al helemaal omdat het zo lang door ging ook nog en er dus niets aan gedaan werd. Ik neem aan dat slimmerik er zoiets mee bedoeld.
Daar zou zo'n stal dan dus ook voor naar de rechter kunnen gaan wegens geleden schade daardoor. We weten hoe een bokttsunami kan rollen en dus ook hoeveel schade het aan kan richten door 1 ontevreden klant waarvan niemand weet of die de waarheid sprak of niet. Maar de schade is dan al ontstaan want heel bokt gaat er in mee....ah zielig oh erg wat een rotstal blablabla.....weg goede naam en jarenlang vertrouwen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:09

Dàt bedoel ik dus inderdaad Perrokai. Een bokker kan een hekel aan iemand hebben. Een verhaal erover verzinnen (want welke mod controleert het op waarheid?) En foetsie is de goede naam :j

Wat mijn onderschrift trouwens betreft: het team heeft nu na 2 maanden gevraagd het weg te halen. Zoals ik op 12 februari al aangaf, zal ik aan dat verzoek voldoen als me dat gevraagd wordt.... Dus na deze post gaat het eraf :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:26

Ach , ik denk ook dat iedereen het inmiddels wel gezien heeft, was tenslotte ook voorpagina nieuws op bokt.

Ik hoop dat de meeste oplettende bokker inmiddels wel gelezen hebben dat er enorm veel gelogen wordt op bokt en verhalen worden verzonnen dus zo kan dat ook met laster gebeuren.....tegen een persoon of bedrijf. Ik zit al tijden aan te kijken tegen wat SA's die bewust de boel aan het zieken zijn, hele topics vergallen door met opzet tegen alle normen en waarden in te gaan en noem maar op, mensen uit hun tent lokken, 1 persoon najagen en dus waarschijnlijk ook een bedrijf waar ze iets tegen hebben zal ongenadig afgestraft worden.

Neem een zogenaamd klein kind (SA) wat een onschuldig verhaaltje vertelt over haar pony bij een manege ergens. Half bokt valt over de manege heen hoe dat zoiets kan gebeuren en weg naam.....zijn gewoon mensen met een onverzadigbare wraakzucht die maar door blijven gaan. Maar wat doet bokt er aan en waarom doen ze er soms niets aan als het uit eerste hand is ?

Ik heb een geweldig verhaal over een oplichter op bokt, die al een aantal bokkers op vele manieren heeft opgelicht en maar door gaat en door gaat en een aantal bokkers geld afhandig heeft gemaakt en leed heeft veroorzaakt, ook dierenleed. Ik heb het uit eerste hand, mag ik dat plaatsen ?? Is dat strafbaar ?

Ik doe het niet overigens, zou het alleen onder een toegestane SA doen en dan nog misschien.......maar je maakt zo iemand dan echt wel volledig kapot en wil je dat....ik heb daar nog moeite mee maar er zijn er zat die over lijken gaan. Of bokt het accepteert is dan 1 ding, maar of het strafbaar is vraag ik me dan ook af.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:49

_/-\o_ +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:02

slimmerik schreef:
Wat mijn onderschrift trouwens betreft: het team heeft nu na 2 maanden gevraagd het weg te halen. Zoals ik op 12 februari al aangaf, zal ik aan dat verzoek voldoen als me dat gevraagd wordt.... Dus na deze post gaat het eraf :D

Wat een wonderlijke manier van doen? Je bent zelf volwassen, je kunt zelf een inschatting maken of je iets verantwoord vindt of niet. Ik vind dit een zeer aparte manier van het afschuiven van de verantwoordelijkheid van jouw onderschrift,

En daarnaast vind ik de houding 'als het niet verboden is, is het prima' heel vervelend. Het doet me nog het meest denken aan kinderen die in een narrige bui zitten en met een pen of mes op tafel tikken, net zo lang tot iemand vraagt of ze even op kunnen houden met dat tikken. En dan gaan ze tegen de tafelpoot schoppen, "want je had alleen maar iets gevraagd over het tikken, over schoppen heb je niets gezegd :)* "
Als je 10 bent is het irritant maar misschien nog enigzins normaal gedrag, maar toch niet meer als je volwassen bent???

En het draagt alleen maar bij aan steeds meer overbodige regeltjes, omdat je aangeeft blijkbaar niet zelf te kunnen (of willen) oordelen maar daar volledige sturing van de mods nodig te hebben.

Echt, ik vind het onbegrijpelijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:18

Ik had het niet beter kunnen verwoorden shadow. Maar dat is de houding van veel volwassenen helaas.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:41

Zoals ik aangegeven heb Shadow0, nam en neem ik de volledige verantwoording van en voor mijn onderschrift. Krijg je een verzoek van het team om het dan toch maar te verwijderen, dan ga ik natuurlijk daarin mee. Ik gedraag me als een gast op dit forum en het team is mijn gastheer/vrouw. Goh dacht dat jij daar wel achter stond?

Van faye had ik niet anders verwacht. ;)

Mijn nederig excuus dat ik jullie zo teleur moet stellen.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:02

slimmerik schreef:
Zoals ik aangegeven heb Shadow0, nam en neem ik de volledige verantwoording van en voor mijn onderschrift. Krijg je een verzoek van het team om het dan toch maar te verwijderen, dan ga ik natuurlijk daarin mee. Ik gedraag me als een gast op dit forum en het team is mijn gastheer/vrouw. Goh dacht dat jij daar wel achter stond?

Van een gast zou ik ook hopen dat die uit zichzelf zou proberen rekening te houden met de wensen van de gastheer, en het bij twijfel gewoon even direct vragen ('goh, vind je het goed dat ik...'), in plaats van dingen doen terwijl je verwacht dat ze eigenlijk niet goedgekeurd worden (dit heb je immers enkele malen aangegeven) en dan wachten tot de ander zegt dat het niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:49

2 maanden lang gewacht tot je het verzoek hebt gehonoreerd? Wat is daar nou toch voor reden voor nodig?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:55

Om deze discussie even heel rap kort te sluiten.
Het onderschrift dat op Vincenza slaat is al sinds het begin dat het geplaatst werd een onderwerp van discussie achter de schermen. Het is een gevoelige zaak die aan de ene kant aandacht verdient, maar aan de andere kant moet je ook rekening houden met de privacy van mensen.
Daar het team lichtelijk onderbezet is op het moment, heeft het iets langer geduurd eer we hier een goed onderbouwde mening over konden vormen.
Op het moment dat de kogel door de kerk was, en het besluit is gemaakt dat er niet gelinkt mag worden in onderschriften op een dergelijke manier, is dit medegedeeld aan Slimmerik.
Zij heeft keurig gehoor gegeven.
Het bekomt de sfeer niet bepaald om op deze manier op elkander te gaan lopen hakketakken.
Wij doen ons best achter de schermen, en verwachten van jullie hetzelfde ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:11

Kennelijk vond ze het toch nodig om een topic te openen wat aan haar onderschrift te relateren is. Maar deze bokker vind het ook wel leuk om te compromitteren, zoals ik al lees op bokt, maar ook andere fora waar ze aktief is.

Eigenlijk wel jammer dat we er weer met zijn allen in getippeld zijn :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:13

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:

Wat een wonderlijke manier van doen? Je bent zelf volwassen, je kunt zelf een inschatting maken of je iets verantwoord vindt of niet. Ik vind dit een zeer aparte manier van het afschuiven van de verantwoordelijkheid van jouw onderschrift,

En daarnaast vind ik de houding 'als het niet verboden is, is het prima' heel vervelend. Het doet me nog het meest denken aan kinderen die in een narrige bui zitten en met een pen of mes op tafel tikken, net zo lang tot iemand vraagt of ze even op kunnen houden met dat tikken. En dan gaan ze tegen de tafelpoot schoppen, "want je had alleen maar iets gevraagd over het tikken, over schoppen heb je niets gezegd :)* "
Als je 10 bent is het irritant maar misschien nog enigzins normaal gedrag, maar toch niet meer als je volwassen bent???

En het draagt alleen maar bij aan steeds meer overbodige regeltjes, omdat je aangeeft blijkbaar niet zelf te kunnen (of willen) oordelen maar daar volledige sturing van de mods nodig te hebben.

Echt, ik vind het onbegrijpelijk :n

Amen!! +:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:23

JG bedankt voor je enorm zinvolle post :j

Wat betreft mijn onderschrift: dat was puur om mensen te waarschuwen tegen deze dame die volop op marktplaats adverteert. En waar verschillende paardenliefhebbers slachtoffer van geworden zijn.

Uit de opmerking van de moderators heb ik begrepen dat de mensen nu voldoende gewaarschuwd zijn omdat er verschillende topics de afgelopen twee weken op het VN geplaatst zijn.

Dit topic is overigens NIET geopend naar aanleiding van mijn onderschrift. Dat maken enkele mensen er hier (bewust?) van .

Dus misschien de moeite nemen om ontopic verder te gaan of anders het topic links te laten liggen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:33

slimmerik schreef:
Wat betreft mijn onderschrift: dat was puur om mensen te waarschuwen tegen deze dame die volop op marktplaats adverteert.

Natuurlijk niet :) Dat had op talloze manieren gekund zonder dat het ook maar in de verste verte aanstootgevend had hoeven zijn en zonder dat het een discussiepunt had hoeven worden voor het modteam.

En 'on'-topic: ik denk dat het daar wel om gaat. Jij stelde de vraag of het toegestaan is om iemand 'te kakken te zetten', in het algemeen en op Bokt. In het algemeen is het niet toegestaan, en wat mij betreft ook niet nodig. Je kunt de informatie delen, je kunt ervaringen delen, zonder dat je mensen neersabelt, hun zaken onredelijke schade doet, mensen verdacht maakt, beschuldigt van dingen die niet waar zijn, en wat er verder zoal in het vonnis stond. Het is heel prima mogelijk om wanpraktijken duidelijk te maken en kritisch te blijven zonder die grens te overschrijden of er zelfs maar in de buurt te komen.
(En of het op Bokt mag, die vraag is helaas beantwoord met een 'in theorie niet, maar in de praktijk kun je het blijkbaar vrij lang ongestraft doen'.)