En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:45

Dus ze had gewoon haar mond moeten houden en het topic niet openen Hinke? :+ En toen ze besloot op het topic wel te openen, tekende ze ervoor om bedreigd te worden? :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:54

Hinke schreef:
Euh jawel dat is het wel! :+
Ik weet ook wel dat je een topic niet hoeft te lezen als het je niet aanstaat. Dat doe ik zelf ook, als er alleen onzin verkondigt wordt (zoals meestal het geval is) dan kijk ik verder. Maar wat ik dus probeer te zeggen is dat veel mensen dat niet doen, wel verder lezen, en vervolgens dreigende pb's gaan versturen. TS had dit wel kunnen zien aankomen imo, dus dan moet je daarna ook niet moeilijk doen over vervelende pb's.

Kijk n.a.v. deze post zou je al dreigpb's kunnen ontvangen..... gewoon omdat er mensen totaal niet met je eens zijn. (ik in ieder geval)
Jij keurt het sturen van dreigpb's dus gewoon goed en is het eigen schuld dikke bult? Volgens mij draai je het volkomen om.

Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting mits het binnen de grenzen blijft. Dreigpb's vallen daar imo absoluut niet onder. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:59

Wat is bedreigd? Mensen roepen dat nog al snel, maar als het er op aan komt is het geen bedreiging.

Het woord op zich heeft een flinke lading, vandaar dat men ook zo reageert in dit topic, maar een bedreiging is het 99% van de keren dus niet. Alleen wat slap gescheld en als je pb's krijgt van dat caliber dan wis je ze toch gewoon? Sommige namen zullen wel al laten weten dat het geen gezellige pb is en die wis je van te voren.

Niemand verplicht je tot het lezen en als je denkt dat je in het hoekje bent gekomen dat je voor je leven moet vrezen, want dát is nl een bedreiging, dan is de gang naar de politie de enige weg en niet BartvB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:05

Russel ben het niet helemaal met je eens, waar Slimmerik het over heeft noem ik doodordinaire bedreiging van de hoogste plank.
Kijk wel zijn het allemaal wel eens oneens met elkaar ach noem elkaar eens een k wijf, klaar. Maar je huis gezin en jezelf bedreigen gaat te ver.
Ik hoop ook dat deze mensen snel verwijderd worden, die horen gewoon niet op bokt thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:07

Haar post heb ik niet gelezen. ;)

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:07

hé, volgens mij is deze discussie al vaker gevoerd......... :+
Ik heb toen aangegeven, en daar sta ik nog steeds achter, dat het heel jammer is dat er schijnbaar mensen zijn die zo weinig fatsoensnormen mee hebben gekregen dat ze het nodig vinden om anderen stiekem te gaan bedreigen of uitschelden als ze het niet met die persoon eens zijn. Maar ik vind dat je daar niet alle 'goedwillenden' onder moet laten lijden door de PB uit te schakelen of i.d., verder is een PB veel te makkelijk te bewerken om hem door te sturen naar een mod zodat die er iets mee kan.
Ik krijg niet vaak 'lelijke' pb's, bij de enkele die ik wel gekregen heb laat ik na het lezen van de eerste de afzender weten dat ik niet gediend ben van dergelijke onzin en dat alle volgende pb's dus ongelezen de kliko ingaan, hier houd ik me ook aan, alle vervolg pb's van die persoon gaan ongelezen weg, als die persoon dan toevallig zijn/haar excuses aan had willen bieden, da's dan jammer, heb ik ook niet gezien. En eerlijk gezegd zal het me worst wezen of de afzender denkt dat ik die pb's gelezen heb of niet, ik weet dat ik ze niet lees en de afzender van zulke pb's heb ik echt niet zo hoog zitten dat het me boeit wat die denkt :D
Dus of die voldoening beleeft aan het versturen van die pb's laat me al helemaal koud. Als mensen werkelijk zover gaan dat ze jou of je gezin bedreigen moet je aangifte doen bij de politie, ze van een forum verwijderen zal zulke ontspoorde zielen vast niet tot inkeer brengen, die moet je gewoon laten vervolgen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:10

malih schreef:
Als het goed is, (op de fora waar ik zit)

Kan een admin de pb's van alle leden lezen, en zo dus kijken wat er echt staat. Weet niet of het op bokt ook zo werkt, maar op andere fora wel.

Nou, sorry, ik heb ook een eigen forum (ben beheerder) maar kan dus echt niet in de PB van de leden he ;) Zou het niet willen ook trouwens, maar dat terzijde :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:11

Mystica schreef:
Toen ik nog beheerder was van het haflingerforum, hebben ik eens van iemand het ww gevraagd. Ook deze persoon werd bedreigd, maar met doorgestuurde pb's kun je in principe weinig omdat die veranderd kunnen worden. Als je het ww van iemand krijgt, kun je als beheer zelf inloggen om te kijken wat er in de betreffende pb's staat. En uiteraard moet "het slachtoffer" daar toestemming voor geven en moet je zo ethisch zijn om andere pb's niet te bekijken. Vaak is de reden dat er aan pb's niets gedaan kan worden, namelijk dat er mee gesjoemeld kan worden wanneer ze doorgestuurd worden, op deze manier kan dat echter niet.
Alleen was er op dat forum veel minder haat en nijd dan op bokt, dus ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets hier onbegonnen werk is :=

dan maak je toch een printscrean? ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:16

Ik vind het associaal overkomen wanneer je iemand middels een pb scheldbriefjes o.i.d. stuurt.

Heb het zelf nog nooit meegemaakt en kan me zoiets ook eerlijk gezegt moeilijk voorstellen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:17

slimmerik schreef:
Hinke schreef:
Euh jawel dat is het wel! :+
Ik weet ook wel dat je een topic niet hoeft te lezen als het je niet aanstaat. Dat doe ik zelf ook, als er alleen onzin verkondigt wordt (zoals meestal het geval is) dan kijk ik verder. Maar wat ik dus probeer te zeggen is dat veel mensen dat niet doen, wel verder lezen, en vervolgens dreigende pb's gaan versturen. TS had dit wel kunnen zien aankomen imo, dus dan moet je daarna ook niet moeilijk doen over vervelende pb's.

Kijk n.a.v. deze post zou je al dreigpb's kunnen ontvangen..... gewoon omdat er mensen totaal niet met je eens zijn. (ik in ieder geval)
Jij keurt het sturen van dreigpb's dus gewoon goed en is het eigen schuld dikke bult? Volgens mij draai je het volkomen om.

Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting mits het binnen de grenzen blijft. Dreigpb's vallen daar imo absoluut niet onder. :n

Mee eens, het is de omgekeerde wereld dat je bedreigt wordt via pb en dfat dit dan je eigen schuld is...
Vind die redenatie nergens op slaan Hinke, niemand heeft het recht te gaan dreigen, al ben je het nog zo hard niet met een TS
eens. Dat rechtvaardigt het dreigen gewoon niet imo :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:19

Kan mij niet ontrekken aan het idee dat mensen die dergelijke pb's krijgen ook zelf wel pittige pb's kunnen schrijven, dan krijg je zo iets van de wie de bal kaatst.

Als er al eerder in het verleden iets is gepasseerd, haal je deze mensen een volgende keer weer makkelijker op je hals.

Mijn advies is om nooit op dergelijke pb's te reageren, ga je terug schelden en ik weet van iemand die dat dus dan doet, als insider, dan krijg je natuurlijk als antwoord ook weer dreigementen en scheldpartijen.

Soms is de balk in de ogen groter van het vermeende slachtoffer dan de splinter van de tegenpartij....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:20

Ook een printscreen is aan te passen, en dit staat allemaal met voorbeelden in het andere topic hier over waar Karl het over had.

Met PB' als ze heel serieus zijn kun je naar de politie gaan. Bokt doet er niets mee. En iemand kan wel roepen hier dat ze bedreigd zijn per PB maar aangezien niemand kan en mag lezen wat ze zelf rond sturen moet je iemand wel heel goed kennen om die op haar woord te geloven en niet van bokt maar in het echt. Dit is een openbaar forum waar alle soorten mensen op zitten hele goede maar ook hele slechte. Wees daarom op je hoede en loop niet blind achter iemand aan en geloof niemand blind op zijn woord als het om iets heel belangrijks gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:24

Tallie_Ho schreef:
Nou, sorry, ik heb ook een eigen forum (ben beheerder) maar kan dus echt niet in de PB van de leden he ;) Zou het niet willen ook trouwens, maar dat terzijde :)

Denk eerder dan dat je bij een subdomein zit, dan heb je idd het ww nodig.
Maar bij elk forum kan je via de database de PB's lezen hoor moet je alleen een beetje handig zijn
met MYSQL :))
Maarre houden zo vind het in triest als webmasters PB;s gaan zitten bekoekeloeren, heb je niets te zoeken klaar.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:26

russel schreef:
Wat is bedreigd? Mensen roepen dat nog al snel, maar als het er op aan komt is het geen bedreiging.

Het woord op zich heeft een flinke lading, vandaar dat men ook zo reageert in dit topic, maar een bedreiging is het 99% van de keren dus niet. Alleen wat slap gescheld en als je pb's krijgt van dat caliber dan wis je ze toch gewoon? Sommige namen zullen wel al laten weten dat het geen gezellige pb is en die wis je van te voren.

Niemand verplicht je tot het lezen en als je denkt dat je in het hoekje bent gekomen dat je voor je leven moet vrezen, want dát is nl een bedreiging, dan is de gang naar de politie de enige weg en niet BartvB!

Inderdaad!

Mystica schreef:
Dus ze had gewoon haar mond moeten houden en het topic niet openen Hinke? :+ En toen ze besloot op het topic wel te openen, tekende ze ervoor om bedreigd te worden? :+

Ik zal het nog een keer herhalen: ik vind NIET dat je het topic maar niet moet starten als je weet dat je er mensen mee kunt beledigen. Als je vind dat jouw topic een nuttige bijdrage geeft aan bokt (en dus niet alleen een topic start omdat je aandacht wil, en graag hoort van anderen hoe geweldig je het toch doet met al die probleempaarden, en je het gewoon leuk vind mensen tegen het hoofd te stoten) dan moet je dat zeker doen. Je weet dat je dan vervelende pb's kunt krijgen (er zijn nou eenmaal mensen die dat doen, daar doe je niks tegen), en dat kun je heel gemakkelijk oplossen door de foei optie te gebruiken. Het woord bedreiging vind ik in dit geval ook zwaar overtrokken. Het lijkt me niet dat je op bokt je adresgegevens en telnr neerzet, dus van fysieke bedreiging kan geen sprake zijn. Schelden en vervelende dingen zeggen noem ik geen bedreiging ;)

Citaat:
Kan mij niet ontrekken aan het idee dat mensen die dergelijke pb's krijgen ook zelf wel pittige pb's kunnen schrijven, dan krijg je zo iets van de wie de bal kaatst.

Dat is zeker waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:28

Tja, ach ik had een chef die onder werktijd de pb's van collega's ging doorspitten. Zat natuurlijk ook wel eens een privé mailtje tussen. Kwam aan het licht omdat hij over de zieke kat van iemand begon te kwekken wat hij natuurlijk niet kan weten.

Pb's lezen is een nieuwsgierigheid die, als je toegang kan krijgen, voor velen onbedwingbaar is. Ik kan mij voorstellen als er iets speelt dat teruglezen van pb's vast wel wordt gedaan, waarom niet? We zijn allemaal mensen en we hebben allemaal ons gevoel van "rechtvaardigheid" , als het dan niet nieuwsgierigheid is, dan wel op basis van rechtvaardigheid. Als iemand volhoudt voortdurend nare pb's te krijgen of gewoon rasechte bedreigingen aan je priveadres, dat bptjes er even bij zoeken echt wel gedaan wordt.

Beter is te geloven dat ons briefgeheim echt geheim is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:39

russel schreef:
Beter is te geloven dat ons briefgeheim echt geheim is.
:+

Dus gewoon net als vroeger, lekker ouderwets vertrouw en veilig :)
De software van forums als bokt is dermate intelligent dat het zelfs mogelijk is om een PB te sturen
naar elk willekeurig lid, van elk willekeurige afzender, die zij dus niet zelf geschreven hebben.

Nu zit bokt zo niet inelkaar, dat is een professioneel forum wat zijn verantwoordelijkheden kent,
maar heb hier heel veel ellende mee gehad op één of ander ziek klein forumpje waar ook PB's werden gelezen.
Zo wist die webmaster namens mijn naam een PB te sturen naar mijn zus, die me dus niet meer wilde spreken, ze was dermate geschokt door die inhoud waarvan ze dacht dat ie van mij afkomstig was.
Een jaar later kon ik bewijzen dat ik die PB nooit aan haar had kunnen schrijven.....

Wat dat aan gaat vind ik internet echt ziek.
Vroeger werd je bedreigd, face to face, moesten mensen nog moeite voor doen. Nu zitten ze gierend van het lachen hysterisch van opgewondenheid een PB naar een onschuldige bokker te schijven om diegene even een kopje kleiner te maken.
Een druk op de knop, klaar, hoef je niet eens de deur voor uit.
Het wordt te makkelijk, vaak hebben deze mensen thuis niets te vertellen, zitten in een doodongelukkige relatie of beginnen al te huilen als de sokken bij de Zeeman uitverkocht zijn.
En dan is dit een hele makkelijke en simpele manier om je frustratie's te uitten.
Thuis heb je er immers geen enkele mogelheid toe omdat ze zo ontzettend in de knoop zitten met zichzelf.
En dan moeten onschuldige mensen het ontgelden..........

Internet terreur is iets wat wel degelijk steeds grotere vormen aanneemt alleen slecht te controleren is.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:43

Helemaal mee eens Chiqa, het wordt steeds zieker !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:27

Ja, Chiqa, zoals dat vroeger ging. Werd er uit jouw naam een heel naar briefje geschreven naar je beste vriendinnetje, die je vervolgens niet meer wil spreken. ;( ;( Dat gebeurde mij in de 6e klas, pas aan het einde van het jaar hoorde ik wat er was gebeurd en ik wist natuurlijk niets van dat briefje, vriendschap was wel over.

Zou mij niets verbazen dat er toch wel mensen zijn die heel handig met software zijn en eventueel wel pb's kunnen schrijven uit iemands naam, mods doen niets met pb's, controle erop is er ook niet. Hoe weten we dan of het pb-gebeuren echt veilig is???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:11

russel schreef:
Zou mij niets verbazen dat er toch wel mensen zijn die heel handig met software zijn en eventueel wel pb's kunnen schrijven uit iemands naam, mods doen niets met pb's, controle erop is er ook niet. Hoe weten we dan of het pb-gebeuren echt veilig is???

Hoef je bij Bokt niet bang voor te zijn, daar zijn ze helemaal niet mee bezig en veel te groot voor!
Alleen een webmaster kan dit die toegang heeft tot de database, geen willekeurige bokker hoor,
laat ik dit even voorop stellen, bokt is daar ook et professioneel voor en heeft meer afstand.

Maar waar je wel voor uit moet kijken zijn andere forums waar bv kliekjes zijn, mensen elkaar dagelijsk bellen, om de koffie gaan en weet ik veel wat, dus veel kleinschaliger en hechter. De webmaster is daar mss ook bij betrokken en met een beetje zieke geest kan dat behoorlijk mis gaan.
Heb het met mn eigen ogen zien gebeuren, helaas had mn zus die PB niet meer, ben ook als een gek gaan zoeken in mn verstuurde berichten NIETS.
Tot ik dr dus achter kwam dat de eigenaar er met hele verkeerde bedoelingen zat, stoken tussen mensen die een goede band hadden.
Daarom zie je mij ook niet meer op dat soort forums, kleinschalig zonder controle.
Toevallig op een bulddoggenforum al verschillende rellen gezien, waar ze elkaar met de dood bedreigden omdat er zoveel jalouzie in dat wereldje is.
De eigenaar van dat forum deed er net zo hard aan mee, heb hem toen nog een PBtje gestuurd of dit niet per PB kon....
Want wat hier per PB gebeurd gebeurd daar gewoon open en bloot op het forum...Telefoonnummers die openbaar worden gemaakt elkaar opjutten...Helemaal gestoord.
Dan is bokt echt nog heel erg veilig :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:24

En al die ellende is dus te voorkomen doordat je eventueel (desnoods in samenhang met de foeiknop) iemands pb's ongeopend terug kunt sturen.

Temmen op pb's moet niet kunnen. Je moet iig de "schijn" ophouden dat het geheim is en er is inderdaad flink mee te rommelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:27

Maar Slimmerik waarom is het zo belangrijk voor je dat de PB ongeopend terug kan sturen, als je hem deleet is dat toch hetzelfde?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:37

Chiqa schreef:
Maar Slimmerik waarom is het zo belangrijk voor je dat de PB ongeopend terug kan sturen, als je hem deleet is dat toch hetzelfde?

Ik ben het met slimmerik eens, als je ze ongeopend retour krijgt komt de boodschap bij de afzender veel beter aan dan als je niks kan doen. Gewoon, als je iemand op Foei zet, dan blokkeert de post die ze eventueel toch sturen.

En het liefst een veiliger PB, met vrienden toevoegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:43

Met de optie van Slimmerik ben ik het ook wel eens!
Off-topic Hinke, het was jij die een keer een flamewar startte tegen mij via PB, en niet andersom, wel graag bij de waarheid blijven, hoor.

Nu weer on-topic, ik heb alle ongewenste PB's weggemieterd. Omdat ik er niks mee kan en ook niks mee wil en een topic over een probleempaard kan ook anders uitlopen dan dit is uitgelopen, het kan een voorbeeld zijn en een bron van info voor mensen die met hetzelfde te kampen krijgen en tevens heb ik er goede tips aan over gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:50

amondi schreef:
Ik ben het met slimmerik eens, als je ze ongeopend retour krijgt komt de boodschap bij de afzender veel beter aan dan als je niks kan doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook wel willen dat die optie er was hoor :j Heb gelukkig niet ontzettend veel nare PB's gekregen, maar idd soms wel eens een verdwaalde tussendoor. Ook wel een afressieve, ach die open je een keer, reageerd mss een keer en als het moddergooien gaat worden gooi ik ze gewoon direct weg ik lees ze niet eens meer.
Ben tot nu toe nog niet tegen gekomen dat het dan door zou gaan, ik denk immers dat heo vervelend dit ook is, jijzelf dan in de hand heb of de bedreiging moet al in PB 1 staan.

Wat RK nog wel eens zei was dat ze de PB quotte en direct weer retour stuurde, vond ik ook wel een goeie.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:55

Waarom moet iedereen er allemaal zo moeilijk over doen ? :')

Naar zo'n pb kijk je 1 á 2 keer en dan gooi je hem toch regelrecht in de prullenbak? Negeren is voor zowel het paard als het mens de beste oplossing. Geen aandacht geven, negatieve aandacht is ook aandacht! :))