Aanscherping regels HK topics ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:17

Tja dat iemand zijn/haar leven ''kapot'' laat maken door een topic op een forum, sorry maar diegene heeft dat zelf in handen gehad.
Mensen realiseren zich blijkbaar niet dat het openbaar forum is, geef dan ook geen informatie die dit soort dingen kan veroorzaken.
En dat jullie topic uit elkaar gevallen is dikke pech, er zijn ergere dingen op de wereld hoor :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:18

Charlottte schreef:
pharagirlke schreef:
Dus omdat het toch al moeilijk is, mogen ze het nog maar een beetje moeilijker maken? Zou mooi zijn als dat zo werkte... :=

Misschien is het voor jou moeilijk om je een beetje aan te passen omdat je zoals je zelf zegt een hele uitgesproken mening hebt :+
Als iemand serieus ergens bij wilt komen maar die drempel ècht geen mallemoer uit :)

Waar beweer ik dat ik een uitgesproken mening heb? :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:20

pharagirlke schreef:
Dus omdat het toch al moeilijk is, mogen ze het nog maar een beetje moeilijker maken? Zou mooi zijn als dat zo werkte... :=

Waarom maken we ze het moeilijker :?
Wat hebben ze er aan om in een HK topic mee te lezen als ze er toch niet kunnen posten? :+

Ayasha
Blogger

Re: Aanscherping regels HK topics ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:20

Als ze toch niet kunnen posten, hoe kunnen ze dan een HK topic verpesten? :?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:21

In je onderschrift ;)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:21

Nou 25 keer jou "(uitgesproken)mening" herhalen heeft ook zeer weinig toegevoegde waarde niet?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:21

Kom op, door een onderschrift laat je toch geen HK topic verpesten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:22

Charlottte schreef:
In je onderschrift ;)

Nee daar beweer ik dat ik een gefrustreerd kreng ben. Dat kan ik ook zijn zonder een uitgesproken mening... Je maakt er ook maar van wat je er van wil maken ipv het gewoon te lezen zoals het er staat... Begin ineens een stuk meer inzicht te krijgen in dit topic...

Raggel: de pot verwijt de ketel.........

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:23

Pharagirlke: Als ze meelezen en in real life dingen gaan banketstaaf, en dan niet wat er in werkelijkheid stond maar het lekker verdraaid hebben, wat Mystica dus overkomen is misschien?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:23

Mensen waar gáát dit over?? Het is nog altijd World Wide Web, iedereen kan alles lezen, wil je dan niet zet dan niks persoonlijks op het web, met een paar regeltjes meer gaat dat echt niet ophouden hoor. Het enigste wat je ertegen kunt doen is gewoon niks neerzetten, niet op in gaan, lekker laten lüllen, die hebben kennelijk geen eigen leven. Echt hoor ik snap dat echt niet met al die regels, maak zelf een forum aan, maar dit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:24

Maar dat soort dingen gebeuren toch eigenlijk ook wel vaker IRL zegmaar... ook zonder bokt of zonder HK.. :+

Lyonesse

pharagirlke schreef:
Als ze toch niet kunnen posten, hoe kunnen ze dan een HK topic verpesten? :?

Door je woorden irl te verdraaien, door jou of iemand anders uit zo'n topic vervelende pbtjes te sturen...

slimmerik

Er wordt hier een vete uit een HK topic geloof ik eventjes dunnetjes over gedaan :+ Geen idee welk HK topic het is en wiens leven is "verziekt" maar er is een leven buiten bokt hoor. Als je niet wilt dat iemand met je meeleest of zich in het gesprek mengt dan kun je beter met elkaar op msn gaan zitten of zelf een forum openen ;)

De regels van bokt zijn dat ook HK topics niet besloten zijn en dat is prima. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:25

x_Marr schreef:
Pharagirlke: Als ze meelezen en in real life dingen gaan banketstaaf, en dan niet wat er in werkelijkheid stond maar het lekker verdraaid hebben, wat Mystica dus overkomen is misschien?

Dan is het jou keuze om je dat aan te trekken, en jou keuze om je uit het topic terug te trekken en dus ook jou keuze om het uit elkaar te laten vallen :+ Je kan er ook gewoon boven staan.

Woorden verdraaien zijn dagelijkse kost, als je je daar elke keer in gaat opjagen, laat toch gewoon gaan.... Al is de leugen nog zo snel.......

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:26

pharagirlke schreef:
Charlottte schreef:
In je onderschrift ;)

Nee daar beweer ik dat ik een gefrustreerd kreng ben. Dat kan ik ook zijn zonder een uitgesproken mening... Je maakt er ook maar van wat je er van wil maken ipv het gewoon te lezen zoals het er staat... Begin ineens een stuk meer inzicht te krijgen in dit topic...

Raggel: de pot verwijt de ketel.........

Njaa als dat alles is wat je nog te melden hebt, dan ga ik hier verder niet op in..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:29

Nou ik kan van mezelf toch niet zeggen dat ik uitgesproken mijn mening uit op Bokt, maar ik ben het in dit geval helemaal eens met Phara.

Bokt is een openbaar forum, en op een openbaar forum moet je gewoon opletten wat je schrijft *punt* Zelfs in een HK topic, welke namelijk ook gewoon openbaar is voor iedereen.
Wil je lief en leef delen en heel je hart uitstorten moet je er rekening mee houden dat er mss ook mensen meelezen waarvan je niet wilt dat ze het weten. En anders moet je zelf een besloten forum aanmaken. Simpel toch.
Om Bokt nou om die reden extra te gaan beveiligen :n Absoluut niet.

En gewoon uit nieuwschierigheid hoe had je dat dan gedacht met dat extra wachtwoord?? Hoe zouden nieuwe mensen die graag mee zouden willen kletsen daaraan moeten komen? En hoe zouden ze je topic leuk kunnen vinden, en weten dat ze dezelfde interesses deelt als jullie, als ze zonder dat wachtwoord het topic niet eens lezen kan??

Met een extra wachtwoord op topics ga je alleen creeren dat er echte besloten topics komen. Geloof niet dat Bokt daarvoor is, en zoals al gezegt dan kan je beter een eigen forumpje openen met een besloten gedeelte.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:40

rina schreef:
Nou ik kan van mezelf toch niet zeggen dat ik uitgesproken mijn mening uit op Bokt, maar ik ben het in dit geval helemaal eens met Phara.

Bokt is een openbaar forum, en op een openbaar forum moet je gewoon opletten wat je schrijft *punt* Zelfs in een HK topic, welke namelijk ook gewoon openbaar is voor iedereen.
Wil je lief en leef delen en heel je hart uitstorten moet je er rekening mee houden dat er mss ook mensen meelezen waarvan je niet wilt dat ze het weten. En anders moet je zelf een besloten forum aanmaken. Simpel toch.
Om Bokt nou om die reden extra te gaan beveiligen :n Absoluut niet.

En gewoon uit nieuwschierigheid hoe had je dat dan gedacht met dat extra wachtwoord?? Hoe zouden nieuwe mensen die graag mee zouden willen kletsen daaraan moeten komen? En hoe zouden ze je topic leuk kunnen vinden, en weten dat ze dezelfde interesses deelt als jullie, als ze zonder dat wachtwoord het topic niet eens lezen kan??

Met een extra wachtwoord op topics ga je alleen creeren dat er echte besloten topics komen. Geloof niet dat Bokt daarvoor is, en zoals al gezegt dan kan je beter een eigen forumpje openen met een besloten gedeelte.

Ben het helemaal met je eens. Je weet dat het een openbaar forum is. Wil je niet dat bepaalde zaken op straat komen te liggen door eventuele meelezers pb je of via msn een ander eigen besloten forum of iets anders..
Als je maatregelen gaat nemen gaat de openheid van het forum eraf en komen er geen 'nieuwe' leden in het topic. En dat is toch wat mogelijk moet zijn in een HK topic vind ik... Wil je geen nieuwe leden en geen meelezers kan je beter niet iets op bokt zetten maar een ander forum openen ergens anders.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:41

Nou toch maar even snel een reactie (charlotte)..
wilde eigenlijk naar bed

Ik ben er voor om in ieder geval iets te ondernemen mbt HK.
Ik ben uit een ander topic, waar ik altijd kwam weggegaan door meelezers die het ook nodig vonden om deze informatie te gebruiken en dan was het geen informatie die ze niet mochten weten..
Het is idd een openbaar forum blabalbla

maar voor mij gaat het gewoon om het idee.. Mensen die meelezen, naja ik vind nergens op slaan. Waarvoor is het nodig? wat bereik je ermee?
nu is iets gebeurd wat idd iemands leven heeft verziekt...een persoon die dat op zn geweten haalt is gewoon een egoistisch persoon (maar goed dat terzijde)..en ik kan alleen maar denken bij dat soort mensen: get a life.

Ik weet absoluut niet of de dingen die hier genoemd zijn realiseerbaar zijn.
Ik denk idd dat het al snel teveel werk zal zijn. Maar ik denk ook dat alle kleine beetje helpen, zoals de 25post etc die hier genoemd gaan worden...

Ik ga iig ook meedenken.. en ben er dus ook voor
(horses@work etc zijn ook qua regels strenger geworden; dus moet er ook wat voor HK te regelen zijn toch?)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:47

Maar waarom praat je dan niet over persoonlijke zaken op een andere manier?
Waarom moet dat op bokt? Ik snap gewoon niet dat je hele persoonlijke dingen hier op een openbaar forum neer zet.
Je weet dat er meelezers zijn.. Dat wordt vaak genoeg gezegd. Ik let er ook op wat ik zeg in een HK topic..
Mocht ik iets wel willen vertellen dan doe ik dat via pb. Mocht je het niet via pb willen dan kan je het ook via msn o.i.d. doen.
Ik neem aan dat als je zulke persoonlijke dingen vertelt dat iemand je leven kapot kan maken door hetgeen wat er gelezen is dat je elkaar ook wel op een andere manier dan alleen via bokt spreekt.
Ik vind het heel vervelend dat er zoiets gebeurd is, maar met die regels aan scherpen haal je een groot deel van de openheid uit dit forum..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:49

Ach het is ook eigen schuld van de mensen die er "last" van hebben. Die kwakken hun hele hebben en houden op internet en gebruiken het om hun diepste geheimen te openbaren. Internet is een mooi medium maar ook een gevaarlijk medium. Zet nooit iets op een openbaar forum wat je ook niet op de voorpagina van de krant wilt hebben :D

Tjonge en als jullie plan opgepakt zou worden door de mods, krijgen we het probleem weer dat wachtwoorden worden doorverteld en uitgeleend en begint het gezeur weer van voor af aan.

In de regels van bokt staat dat je ZELF verantwoordelijk bent voor je post en dat je er goed over moet nadenk WAT je post VOOR dat je op "plaatsen" drukt.

Kun je hier niet mee leven dan moet je je conclusies trekken en bokt vaarwel zeggen :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:50

Amanda__ schreef:
Mensen die meelezen, naja ik vind nergens op slaan. Waarvoor is het nodig? wat bereik je ermee?

Dat zal je aan die meelezer moeten vragen ;) En daarbij geef je zelf al een leuke oplossing :D

Amanda__ schreef:
en ik kan alleen maar denken bij dat soort mensen: get a life.

Amanda__ schreef:
Ik weet absoluut niet of de dingen die hier genoemd zijn realiseerbaar zijn.
Ik denk idd dat het al snel teveel werk zal zijn. Maar ik denk ook dat alle kleine beetje helpen, zoals de 25post etc die hier genoemd gaan worden...

Ik zie ook het nut van die 25 posts om mee te lezen niet in. Die zullen ze dan ook wel halen en weer meelezen ;)

Amanda__ schreef:
Ik ga iig ook meedenken.. en ben er dus ook voor
(horses@work etc zijn ook qua regels strenger geworden; dus moet er ook wat voor HK te regelen zijn toch?)

WAAROM???? Waarom kan je niet gewoon opletten wat je op Bokt schrijft. Dan ben je zulke maatregelen niet eens nodig!

@Slimmerik +:)+ Heel goed gezegt.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:54

Begin gewoon een eigen forum(pje), met alleen die mensen die je toe wilt laten.
Geen gezeur met mods en meelezers en je kunt gewoon doen en laten wat je wilt, simpel toch!

Ik ben overigens verbaasd wat mensen überhaupt op openbare forums knallen :n

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 02:52

Bokt is een openbaar forum en dat geldt ook voor de HK. Op het moment dat je op een openbaar forum berichten plaatst, dan kunnen die door anderen gelezen worden. Dat is het doel van een forum.

De reden waarom de 25 berichtenregel is ingesteld is dat Bokt een paardenforum is en het niet de bedoeling is dat het algemene gedeelte overspoeld raakt met mensen die niks met paarden hebben. Het algemene gedeelte (inclusief de HK) is een extraatje voor de bokkers om Bokt aantrekkelijker te maken. Natuurlijk kan die regel heel gemakkelijk aangescherpt worden, maar die regel is puur bedoeld om onderscheid te maken tussen paardenliefhebbers en mensen die hier per ongeluk via google e.d. verzeild zijn geraakt. Daar voldoet die regel prima voor, zonder het paardenliefhebbers extreem moeilijk te maken om volwaardig lid te worden.

Wachtwoorden en verzwaring van de toegangseisen zijn gewoon geen zaken die op een openbaar forum thuishoren.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:27

Ik denk dat zoiets ook te veel werk is, en het is inderdaad een openbaar forum.
Als jij niet wilt dat mensen iets lezen wat ze niet mogen weten, wees dan ook zo slim om het dan niet hier neer te zetten.

Inderdaad zetten sommige mensen wel erg persoonlijke dingen hier neer..is natuurlijk ieder zijn eigen keuze maar ga dan niet achteraf lopen zeuren dat het topic wordt verziekt of iets dergelijks.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:47

Karl66 schreef:
De reden waarom de 25 berichtenregel is ingesteld is dat Bokt een paardenforum is en het niet de bedoeling is dat het algemene gedeelte overspoeld raakt met mensen die niks met paarden hebben. Het algemene gedeelte (inclusief de HK) is een extraatje voor de bokkers om Bokt aantrekkelijker te maken. Natuurlijk kan die regel heel gemakkelijk aangescherpt worden, maar die regel is puur bedoeld om onderscheid te maken tussen paardenliefhebbers en mensen die hier per ongeluk via google e.d. verzeild zijn geraakt. Daar voldoet die regel prima voor, zonder het paardenliefhebbers extreem moeilijk te maken om volwaardig lid te worden.
Dan zou niet kunnen lezen, voor niet bokkers, imo juist een prima aanvulling zijn voor die regel. :)