vervelende meelezers blokeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: vervelende meelezers blokeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:18

@Cinnepin; Ik bekijk soms ook wel eens posten van mensen, maar dat zijn mensen die ik vaker spreek, of erg benieuwd ben hoe het nu met die gene is, hoe de zaken ervoor staan zeg maar, omdat ik die mensen eigenlijk niet meer spreek. Zelfs mijn grote bokt vriendin der berichten bekijk ik wel eens Lachen Ro je bent gewaarschuwd ROFL

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:43

Het zou inderdaad fijn zijn als je voor jezelf het "zoek gebruiker's berichten" uit kon zetten, maar je kunt zelfs Google gebruiken om al iemand's posts te vinden dus helaas moet je er gewoon aan denken wat je post. Ik heb er in het verleden ook problemen mee gehad omdat klasgenoten wisten dat ik hier postte.

Ik kijk nu wel uit met wat ik post, en de meelezers... ach... als ze niks beters te doen hebben moeten ze dat maar fijn doen. *zwaait naar meelezers Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:48

ja maar ik denk dat de stap wel groter is om via google te gaan zoeken Ja ...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:24

Menino schreef:
ja maar ik denk dat de stap wel groter is om via google te gaan zoeken Ja ...

Denk je?
Werkgevers doen het massaal. Je wordt eerst gegoogled voordat je aangenomen wordt...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:02

Lielle schreef:
[***] schreef:
Wat denk ik wel een fijne oplossing zou zijn om het meelezerleed te beperken is het verplaatsen naar de mesthoop van alle huiskamertopics die al meer dan 2 jaar op slot zijn. Er zijn genoeg mensen die behoorlijk wat dingen in de huiskamer vertellen waarvan ze in eerste instantie niet denken dan het schadelijk kan zijn, maar over 3, 5 of 10 jaar toch best vervelend kunnen zijn.

daar zou ik niet blij mee zijn. daar staan ook berichten van mij toen mijn vader net overleden was, en die lees ik nog wel eens terug. En zoiets zal voor meer mensen gelden.

Beetje late reactie Clown Druk met de feestdagen he?

Ik denk dat je na 2 jaar wel redelijk kan inschatten welke pagina's en berichten voor jou een emotionele waarde hebben en daar zou je printscreens van kunnen maken, maar ook een tooltje (alsof bart het nog niet druk genoeg heeft Clown) zodat alleen de mensen die ooit gereageerd hebben in het topic het nog kunnen bekijken lijkt me wel haalbaar.

Ik hoor regelmatig dat oude informatie gebruikt tegen mensen gebruikt wordt, als je dat op zo'n simpele manier kunt voorkomen ben ik daar een enorm voorstander van.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:16

Ach iedereen is zich er toch van bewust dat bokt openbaar is. En als je nou heel vervelend geconfronteerd wordt met iets wat je 2 maanden geleden gepost hebt? etc. etc.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:36

Bij dingen op korte termijn kan je redelijk de gevolgen overschatten, maar als je 15 bent kunnen de meesten nog niet inschatten dat bepaalde informatie op een wel heel vervelende gevolgen kan hebben als je 23 bent en gaat solliciteren. Het nut van alles tot in de eeuwigheid bewaren zie ik gewoon niet zo in... vooral niet van de hk topics.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:03

Ach jij wilt beweren dat een werkgever op bokt gaat kijken wat iemand van 23 geschreven heeft toen die 15 was en dat meewegen in de sollicitatie ??? (afgezien nog van het feit dat bijna niemand met zijn volledige naam, adres, woonplaats geboortedatum post)

Werkelijk té ver gezocht. Knipoog

Bovendien worden ook in de discussietopics vaak veel persoonlijke dingen vermeld. Zou je die ook moeten wissen en dan gaat er echt veel positieve topics verloren. (denk als voorbeeld aan de Dorine topics)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:16

Menino schreef:
Ik ben me ook heel goed bewust van het feit dat iedereen het kan lezen. Maarja ik had er nou weer geen rekening meegehouden dat dingen via via via bij precies 'het juiste persoon' zou uitkomen... Voordat ik haar zelf nog maar er heb over kunnen spreken.

Achteraf stom van mij Ja ... Maar die meelezer is ook een triest figuur vind ik. Ik snap persoonlijk ook gewoon niet zo goed wat iemand bezielt om berichtjes door te gaan lezen.. En dan alle negatieve dingen door te gaan spelen. Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als je iig 'zoek alles posts van deze gebruiker' afgeschermd zou worden ... Lachen Mja.

Jee ik heb exact hetzelfde meegemaakt.
Achteraf echt triest gedrag, maar goed.

Eerlijkheid duurt het langst zal ik maar zeggen. Knipoog

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:30

Het lijkt me geen prettig idee om meelezers te hebben, volgens mij heb ik er gelukkig geen last van Lachen
Maar wat ik me wel afvraag: hoe kom je er eigenlijk achter of je meelezers hebt? Is dat te zien aan statistieken hier of merken jullie dat irl?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:33

ah dat lijkt me echt heerlijk als je zoiets kan instellen.... Lachen
d'r zijn nogal wat mensen zonder eigen leven die het maar wat intressant vinden wat ik allemaal doe en hier neerzet blijkbaar Clown

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:33

Meelezers?
Dat merk je écht wel. *LOL*

Bij mij was het irl.
Maar achteraf ben ik wel blij, je leert iig je echte vrienden kennen. Vork

Uiteraard wordt dit ook gelezen. Bloos!

Hallo meelezer. Doei!

Zo, bovenstaande doen we dus altijd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:59

Ach het probleem van meelezen bestond en in 2002 ook al Haha! : [FZ] Bescherming Bokkers? (en daarna nog tig keer Ja)

Feit blijft dat er ook duidelijk in de regels staat dat je voorzichtig moet zijn met persoonlijke informatie plaatsen. Als je dat dus toch doet, is dat gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Klip en klaar Knipoog

Afbeelding

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:32

Foutje moets een PB zijn Haha!