Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:....opbouwende kritiek....
Margreet schreef:Net het echte leven dus
Cody schreef:Ik had erbij gezet, dat als je niet tegen die negatieve reacties kunt, dat je dan beter niet kunt plaatsen. Maar dat je best een hoop negatieve reacties weg kunt nemen door uit te leggen waarom je ergens op een bepaalde manier over denkt.
Tallie1979 schreef:Tuurlijk, als je een reactie wilt, dan plaats je het..
Maar, een ongevraagde reactie zal nooit de bedoeling zijn, dat bedoel ik te zeggen. Als ik om een brood vraag bij de bakker krijg ik toch ook geen zak meel?? Als ik aan de garage vraag of ze mijn uitlaat vervangen dan gooien ze er toch geen nieuwe motor in??
Cody schreef:Maar als jij met een 100 jaar oude auto bij de garage komt (bij wijze vanwant toen waren er nog geen auto's), auto valt van ellende uit elkaar, dan zullen ze daar toch ook zeggen: "Maar mevrouw, kunt u niet beter een andere auto nemen?" of "Zou u dat wel doen?" Dat is alleen maar behulpzaam, en het is juist fijn denk ik als mensen met je meedenken.
Percy schreef:Soms zijn de reactie's wel wat fel maar kijk eens in andere paardenfora, daar zie je dat ook. Paardenmensen zijn nu eenmaal ontzettend eigenwijs
Chica schreef:Angus, ik denk dat je de plank een beetje misslaat..
Hier worden 2 dingen genoemd die je apart moet zien en jij schakelt ze aan elkaar.
AAn de ene kant word de nadruk gelegd op het felle reageren en het andere is dat als je als nieuwkomer hier komt het net lijkt dat het zo'n hechte groep is waar je nooit tussen kan komen, iets wat echt niet zo is...
Karin schreef:Is dat in het echte leven ook niet zo? Dat je je als nieuweling toch eerst een beetje moet 'bewijzen', of liever gezegd beter een wat afwachtender houding kunt aannemen als je in een nieuwe omgeving terecht komt (nieuwe baan, opleiding, studentenhuis)? Aan schreeuwers wordt meteen duidelijk gemaakt dat hun gedrag niet echt op prijs wordt gesteld. En volgens mij is het ook iets heel natuurlijks dat mensen opener en vriendelijker op je gaan reageren naarmate ze je beter kennen en meer van je weten. Een proces van wat gereserveerder naar wat meer persoonlijker, bedoel ik te zeggen.
Vallerina"]
Ik heb het al meerdere mensen horen zeggen 'het lijkt wel een sekte' en nou hoorde ik het me zelf nog denken ook . . . .
[/quote]
[quote="Vallerina schreef:Dat van die sekte ga ik niet eens verdedigen. Dat zijn niet mijn woorden!(1e post GOED LEZEN)
Maarten schreef:Probeer gewoon een beetje rekening te houden met elkaar als je dingen opschrijft. Denk gewoon eens bij jezelf “hoe zou ik deze zin lezen en hoe zou de persoon waarvoor het bedoeld is het opvatten?”