Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Apple schreef:....opbouwende kritiek....
.
Margreet schreef:Net het echte leven dus
Het is net het echte leven.. in het echte leven heb je ook groepjes vorming... met de 1 kun je wel goed overweg en met de ander niet. Ik vind het geen reden om weg te blijven als je eens kritiek over je heen krijgt
Ik vind het hartstikke gezellig op bokt er vanzelfsprekend heb ik qua personen ook mijn voorkeur. Wat ik wel vind dat er wat meer opbouwende kritiek geuit kan worden i.p.v. harde kritiek die je wel vaker in toppics ziet.
Bokt werkt zeer verslavend vind ik, als ik een dagje vrij ben, dan ben ik blij dat ik de dag erna weer kan werken zodat ik weer kan bokken
Ik heb via bokt ook mensen leren kennen waar ik prive nu leuk mee omga en een aantal mensen waar ik leuk mee pb. Als ik hulp nodig heb met mijn paard dan vraag ik dat aan die mensen waar ik vertrouwen in heb en als ik het wel plaats op bokt, dan kijk ik naar de meningen waar ik wat mee kan en naar de opbouwende kritiek. Ik denk dat je veel met een korreltje zout moet nemen hoor

Maar ik plaats dus nooit foto's, want er zijn altijd mensen die niet normaal kunnen doen.
Cody schreef:Ik had erbij gezet, dat als je niet tegen die negatieve reacties kunt, dat je dan beter niet kunt plaatsen. Maar dat je best een hoop negatieve reacties weg kunt nemen door uit te leggen waarom je ergens op een bepaalde manier over denkt.
Tallie1979 schreef:Tuurlijk, als je een reactie wilt, dan plaats je het..
Maar, een ongevraagde reactie zal nooit de bedoeling zijn, dat bedoel ik te zeggen. Als ik om een brood vraag bij de bakker krijg ik toch ook geen zak meel?? Als ik aan de garage vraag of ze mijn uitlaat vervangen dan gooien ze er toch geen nieuwe motor in??
want toen waren er nog geen auto's), auto valt van ellende uit elkaar, dan zullen ze daar toch ook zeggen: "Maar mevrouw, kunt u niet beter een andere auto nemen?" of "Zou u dat wel doen?" Dat is alleen maar behulpzaam, en het is juist fijn denk ik als mensen met je meedenken.
, achteraf is het zo dat op topics van een nieuwkomer minder snel wordt gereageerd dan op een topic van een persoon die hier al langer komt maar dan hoef je niet te zeggen dat ze hier een sekte zijn.
bokker zal dat met een geintje gaan, terwijl bij een newby er flink gezeken kan worden. En dat is niet leuk binnenkomen! Cody schreef:Maar als jij met een 100 jaar oude auto bij de garage komt (bij wijze vanwant toen waren er nog geen auto's), auto valt van ellende uit elkaar, dan zullen ze daar toch ook zeggen: "Maar mevrouw, kunt u niet beter een andere auto nemen?" of "Zou u dat wel doen?" Dat is alleen maar behulpzaam, en het is juist fijn denk ik als mensen met je meedenken.

Percy schreef:Soms zijn de reactie's wel wat fel maar kijk eens in andere paardenfora, daar zie je dat ook. Paardenmensen zijn nu eenmaal ontzettend eigenwijs
Chica schreef:Angus, ik denk dat je de plank een beetje misslaat..
Hier worden 2 dingen genoemd die je apart moet zien en jij schakelt ze aan elkaar.
AAn de ene kant word de nadruk gelegd op het felle reageren en het andere is dat als je als nieuwkomer hier komt het net lijkt dat het zo'n hechte groep is waar je nooit tussen kan komen, iets wat echt niet zo is...
Tallie heeft zichzelf gewoon bokt binnengeknalt en het leek wel of ze er al jaren was... Tallie had al 500 en nog wat postings terwijl ik er nog geen 100 had en was al best bekend op Bokt en dan op een leuke/grappige manier
. Op een gegeven moment n.a.v. een toppic gingen we pb-en met elkaar en zijn we bevriend geraakt en het is een hele toffe en lieve meid
. Zo zie je maar weer dat je door Bokt in real life ook vrienden kunt maken.
Ik ben toen met Tallie mee naar de meeting gegaan en daarna naar nog een meeting en het was echt heel leuk. Met de 1 klikt het beter dan met de andere maar dat heb je in real life ook
Karin schreef:Is dat in het echte leven ook niet zo? Dat je je als nieuweling toch eerst een beetje moet 'bewijzen', of liever gezegd beter een wat afwachtender houding kunt aannemen als je in een nieuwe omgeving terecht komt (nieuwe baan, opleiding, studentenhuis)? Aan schreeuwers wordt meteen duidelijk gemaakt dat hun gedrag niet echt op prijs wordt gesteld. En volgens mij is het ook iets heel natuurlijks dat mensen opener en vriendelijker op je gaan reageren naarmate ze je beter kennen en meer van je weten. Een proces van wat gereserveerder naar wat meer persoonlijker, bedoel ik te zeggen.
Dat wou ik ook zeggen maar kon het niet goed formuleren

Vallerina"]
Ik heb het al meerdere mensen horen zeggen 'het lijkt wel een sekte' en nou hoorde ik het me zelf nog denken ook . . . .
[/quote]
[quote="Vallerina schreef:Dat van die sekte ga ik niet eens verdedigen. Dat zijn niet mijn woorden!(1e post GOED LEZEN)
Of begrijp ik dat verkeerd? 

Maar ik laat mensen in hun waarde, mocht er ooit iets zijn wat volgens jullie niet netjes is, dan hoor ik dat graag
Als het uiteraard op een nette, volwassen manier kan per PB:D
Maarten schreef:Probeer gewoon een beetje rekening te houden met elkaar als je dingen opschrijft. Denk gewoon eens bij jezelf “hoe zou ik deze zin lezen en hoe zou de persoon waarvoor het bedoeld is het opvatten?”
Het gekke is dat ik met email tegenwoordig mijn bokt smileys mis