Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:42

Apple schreef:
Met welke melding is je Tem dan gesloten [naam]?

Naar de GGZ gaan is echt geen raar advies als er echt iets aan de hand is. En daarnaast: in hoeverre weet je of degene die dat zegt een "leek" is?

Het is geen dokter neem ik aan die diagnoses mag stellen.. En anders mag ze dat er wel bij zeggen.

Een pubermeisje die zichzelf te dik vind hoeft helemaal geen eetstoornis te hebben, onzekerheid is vaak al genoeg. En dan heeft het echt ontzettend veel zin om dr af te gaan lopen zeiken.

Staat niks bij die melding.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:44

Dan heeft de moderator in kwestie nog geen tijd gehad om er naar te kijken Lachen.

Door te noemen dat ze naar de GGZ kan gaan is er toch geen diagnose gesteld? Wellicht helpt dat alleen maar om iemand even wakker te schudden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:45

Dat citaat staat in MIJN topic, en daarin word ik uitgemaakt voor aansteller en dom!!
Nou zet ik hier iets neer omdat ik advies wil..
Omdat ik weet dat er iets niet goed is..

En dan om voor zoiets uitgemaakt te worden, of dat ik aandacht zoek.
Noem ik ronduit l*llig!!

En dit gebeurd zeker niet alleen bij mij, ik kom het hier onderhand in elk topic tegen en ik wordt er spuugziek van!

Wat is dit voor forum geworden, een r uzie forum??
Ik ben hier ook gewoon een 'mee-lezer' aan t worden omdat ik niet eens dúrf te reageren omdat ik dan een hoop gezeik over me heen krijg..

Nou kom ik vaak kiwiko tegen in ruzie topics, en dat zeg ik niet om je zwart te maken, het ís gewoon zo! T valt mij op, en dat is niet positief..

En indd, hoe zouden jullie t vinden als jij een topic opent en je word uitgemaakt voor aansteller, dom oid!
Daarvoor zet je hier geen topic neer, je kán hier onderhand geen topic meer openen zonder gezeik van de andere kant.. Boos! Boos! Boos!

Zo, ben ik dat ook eens ff kwijt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:47

Apple schreef:
Dan heeft de moderator in kwestie nog geen tijd gehad om er naar te kijken Lachen.

Door te noemen dat ze naar de GGZ kan gaan is er toch geen diagnose gesteld? Wellicht helpt dat alleen maar om iemand even wakker te schudden.

Dat stelt imo wel een soort van diagnose dat ze niet helemaal goed van boven is.. En het kan iemand behoorlijk raken, dat weet ik zelf ook.

Op dit topic heb ik laatst dus ook nog getemt: [LZP] Mijn verdomde klote leven Ook niks met die tem gedaan..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:48

Ik denk dat je als TS ook heel slectief moet kijken naar de adviezen waar jíj iets mee kunt. En soms zijn bepaalde dingen inderdaad nodig om te zeggen, om iemand wakker te schudden. Met alleen medeleven schiet je toch ook niets op?
Laatst bijgewerkt door Jasmijn159 op 23-11-08 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:49

Juul, ken jij de ts toevallig? Dit is geen persoonlijke aanval oid, maar jij hebt er soms ook wel een handje van om een straight to the point post te plaatsen.. Een soortgelijke post had ook van jou kunnen zijn. Of althans, zo ervaar ik het. Bloos

Zij stelt trouwens geen diagnose in haar post, zij adviseert gewoon om naar het GGZ te gaan, heel simpel. Misschien had ze het wat anders kunnen formuleren, maar zoals ik al zei; via internet kunnen dingen anders opgevat worden dan bedoeld. Eigenlijk is het keurig dat zij het GGZ erbij vermeld. Zij kunnen haar wellicht verder helpen en dat zou voor haar toch een mooie uitkomst zijn? Lachen

KiWiKo

_Nancy schreef:
Dat citaat staat in MIJN topic, en daarin word ik uitgemaakt voor aansteller en dom!!
Nou zet ik hier iets neer omdat ik advies wil..
Omdat ik weet dat er iets niet goed is..

En dan om voor zoiets uitgemaakt te worden, of dat ik aandacht zoek.
Noem ik ronduit l*llig!!

En dit gebeurd zeker niet alleen bij mij, ik kom het hier onderhand in elk topic tegen en ik wordt er spuugziek van!

Wat is dit voor forum geworden, een r uzie forum??
Ik ben hier ook gewoon een 'mee-lezer' aan t worden omdat ik niet eens dúrf te reageren omdat ik dan een hoop gezeik over me heen krijg..

Nou kom ik vaak kiwiko tegen in ruzie topics, en dat zeg ik niet om je zwart te maken, het ís gewoon zo! T valt mij op, en dat is niet positief..

En indd, hoe zouden jullie t vinden als jij een topic opent en je word uitgemaakt voor aansteller, dom oid!
Daarvoor zet je hier geen topic neer, je kán hier onderhand geen topic meer openen zonder gezeik van de andere kant.. Boos! Boos! Boos!

Zo, ben ik dat ook eens ff kwijt! Lachen

ik in ruzietopics?????????? meis die meid ik als de pest, ik heb een hekel aan ruzie, ik hou wel van goede discussies..........

en misschien is het wel deze houding van jou, die dit topic wat minder makkelijk liet verlopen??? Of kan dat niet?

Anoniem

Nee Julia ik ken dr helemaal niet. Dacht al dat iemand daar wel mee zou komen, maar helaas. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:50

Het valt mij op dat dit vooral topics zijn van 16 jarigen die op LZP geplaatst worden. Misschien verstandiger om dergelijke topics op de jeugdfora te plaatsen, daar zijn wellicht wat meer gelijkgestemden Lachen

Juul "naar de GGZ", daar hang jij de link 'niet goed van boven' aan. Terwijl het ook kan betekenen 'goh, misschien heb je een eetstoornis en kun je je bij de GGZ laten testen daarop'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:52

Apple, met een eetstoornis bén je niet goed daaro... het komt dus behoorlijk in die richting..

Maar hey, komop, dit gaat duidelijk niet alleen om Nancy.. dat was slechts een voorbeeld. Zullen we het houden waar het om ging?

_Nancy

Elessar schreef:
Juul, ken jij de ts toevallig? Dit is geen persoonlijke aanval oid, maar jij hebt er soms ook wel een handje van om een straight to the point post te plaatsen.. Een soortgelijke post had ook van jou kunnen zijn. Of althans, zo ervaar ik het. Bloos

Zij stelt trouwens geen diagnose in haar post, zij adviseert gewoon om naar het GGZ te gaan, heel simpel. Misschien had ze het wat anders kunnen formuleren, maar zoals ik al zei; via internet kunnen dingen anders opgevat worden dan bedoeld. Eigenlijk is het keurig dat zij het GGZ erbij vermeld. Zij kunnen haar wellicht verder helpen en dat zou voor haar toch een mooie uitkomst zijn? Lachen

die reacties van 'niet zo aanstellen' of 'vragen om aandacht' doen wel degelijk wat!
Daar ga ik me nog beroerder van voelen Verdrietig
Zet ik hier ff neer wat ik voel en dan krijg je zoiets over je heen..
Vind t erg onredelijk, reageer dan gewoon niet!

Jasmijn159

Juul schreef:
Dat stelt imo wel een soort van diagnose dat ze niet helemaal goed van boven is..

Érg jammer dat dit gezegd wordt, want voor de GGZ (of noem het een psychotherapeut als dat inder erg klinkt) hoef je echt niet "niet goed van boven te zijn". Als mensen tijdelijk in de war zijn door bijvoorbeeld de puberteit of ingrijpende gebeurtenissen, ik noem maar wat, kan zo iemand je helpen om niet nog erger in de problemen te komen.
In dit geval: van onzekerheid over te dik zijn naar een eetstoornis.
Heel veel problemen kunnen voorkomen worden als mensen op tijd hulp zoeken, en dan bedoel ik níet op een forum. Ik vind het juist goed dat mensen zeggen dat een TS hulp moet zoeken. Zo geven ze aan dat er echt wel iets ergs aan de hand is, waar je voorzichtig mee om moet gaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:53

Juul, dat jij de GGZ gelijk stelt aan 'niet goed van boven' zegt imo meer over jou dan over de TS van dat topic of over het werk dat de GGZ doet.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:53

Juul schreef:
Nee Julia ik ken dr helemaal niet. Dacht al dat iemand daar wel mee zou komen, maar helaas. Knipoog
Had toch gekund? Misschien wist je wel meer over haar toestand en hoe zij erin staat, waardoor je haar misschien wat beter begrijpt en dus de posts neerbuigend/aanvallend vindt. Lachen

Met een eetstoornis hoef je niet per direct niet goed te zijn in je hoofd?
Als je ver afzakt en dat als enige ziet dat je nog kan controleren, dan begrijp ik dat je dat zegt, maar niet nu. Beetje iedereen over één kam scheren..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:54

Dit is slechts een voorbeeld van de vele topics hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:54

Lotte1990 schreef:
[naam] schreef:
Dat stelt imo wel een soort van diagnose dat ze niet helemaal goed van boven is..

Érg jammer dat dit gezegd wordt, want voor de GGZ (of noem het een psychotherapeut als dat inder erg klinkt) hoef je echt niet "niet goed van boven te zijn". Als mensen tijdelijk in de war zijn door bijvoorbeeld de puberteit of ingrijpende gebeurtenissen, ik noem maar wat, kan zo iemand je helpen om niet nog erger in de problemen te komen.
In dit geval: van onzekerheid over te dik zijn naar een eetstoornis.
Heel veel problemen kunnen voorkomen worden als mensen op tijd hulp zoeken, en dan bedoel ik níet op een forum. Ik vind het juist goed dat mensen zeggen dat een TS hulp moet zoeken. Zo geven ze aan dat er echt wel iets ergs aan de hand is, waar je voorzichtig mee om moet gaan.

Daar heb je gelijk in. Maar het gros van de mensen vat het zeker wel zo op. Ik loop zelf bij het riagg dus ik weet wel waar ik over praat. Toen ik de leeftijd van Nancy had wilde ik er om die redenen ook niks van weten. Pas als je erin zit weet je dat het meer is dan een gekkenhuis om het zo maar even grof te zeggen. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:55

_Nancy, mag ik vragen waarom je je topic op LZP hebt gezet en niet op een van de jeugdfora?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:55

Elessar schreef:

Straight to the point zijn zelden goed. Zeker voor kwetsbare groepen. Echter zie ik dit vaker op leven zonder paard dat dit in is, met de wijheid straight to the point is beter. Vraag me af waar mensen dit halen, een goed voorbeeld hiervan is een topic waarin een bokker het even niet zag zitten.
Ik knijp in mijn handen wetend dat sommige bokkers niet in de zorg werken.

Bovenstaande post zou ook tien keer netter kunnen geschreven worden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:56

Apple schreef:
_Nancy, mag ik vragen waarom je je topic op LZP hebt gezet en niet op een van de jeugdfora?

het topic staat bij mensenwelzijn.. Of hoe dat ook heet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:56

Elessar schreef:
[naam] schreef:
Had toch gekund? Misschien wist je wel meer over haar toestand en hoe zij erin staat, waardoor je haar misschien wat beter begrijpt en dus de posts neerbuigend/aanvallend vindt. Lachen

Met een eetstoornis hoef je niet per direct niet goed te zijn in je hoofd?
Als je ver afzakt en dat als enige ziet dat je nog kan controleren, dan begrijp ik dat je dat zegt, maar niet nu. Beetje iedereen over één kam scheren..

Ik kan me wel in haar vinden, dat klopt. Lachen Maar dat heeft een andere reden. Heb ook niet per PB contact met dr gehad ofzo.

Een geestelijke stoornis zegt wel degelijk iets over je geestelijke gesteldheid. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:57

even voor Nancy

IK LOOP OOK BIJ EEN THERAPEUT!!!!
en ik schaam me er niks voor, heel bokt mag het weten......... ik spoor niet helemaal, ik heb door wat gebeurtenissen de afgelopen 10 jaar een tikkie terug gehad, en ben nu mijn rugzakkie aan het ordenen.......

is niks ergs aan Lachen en misschien was het wel heel goed van diegene die toen tegen mij zei.......... joh, ga jij eens lekker hulp zoeken, want je spoort niet!!! ondanks dat ik dat niet wilde horen, want de grote sterke mevroi Kim, die gaat er nooit doorheen..... echnie..............

Nou echwel he!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:57

_Nancy schreef:
Apple schreef:

het topic staat bij mensenwelzijn.. Of hoe dat ook heet Clown

Sorry, MW dan ipv een van de jeugdfora?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:58

Idd Kiwiko, zo ging het bij mij ook. Clown

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:59

Nancy als jij je rotter voelt door een reactie is het wel je eigen keus...Ik bedoel hiermee dat je niet perse je iets hoeft aan te trekken van de ander die reageert.
Even bot voorbeeld: ik heb mijn paard laten inslapen en dan gaan er mensen piepen dat dat niet had gehoeven.
Nou en? Zegt iets over hun, ik weet beter.

Als jij troost nodig hebt, ga dan naar echte vrienden. Als je advies, echt advies zoekt, ga naar je huisarts oid...Iedereen kijkt met een gekleurde bril, reageert ook vanuit zijn eigen paradigma. Je mag zelf weten of je je er rot door voelt, het is dan wél je eigen verantwoordelijkheid dat je je zo voelt...en dat geldt dan weer voor iedereen imo Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:00

katiavl schreef:
Elessar schreef:

Bovenstaande post zou ook tien keer netter kunnen geschreven worden.

Volgens mij begrijp jij mijn post niet goed.

Anyway, als je de moeite zou willen doen om mijn post dan te formuleren zoals dat wel netjes is/jij het zou doen, heel graag.