Bokt teveel "niet paard"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt wordt steeds minder een PAARDEN forum

eens
111 (32%)
oneens
226 (67%)

Totaal aantal stemmen: 337

Ann_moi

Re: Bokt teveel "niet paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:37

Ik vind het super zo, je kan alles kwijt wat je wilt, en dat vind ik erg leuk. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:45

criollolover schreef:
x_Marr schreef:
Ik stem eens Ja
Je ziet steeds vaker topics voorbij komen dat ik denk, jeetje, moet je dat nou op bokt vragen Verward Ook aangezien er hier ook jongere kinderen zitten...
Dan gaat het vooral over intieme vragen etc.

Sommige dingen vind ik oke, ik bedoel aangezien bokt zo groot is kun je daar soms best een vraag stellen over iets medisch van jezelf bijvoorbeeld, of een niet paard gerelateerd product.

hier ben ik het volledig mee eens. soms denk ik jeetje ik zit toch op een paardenforum, komt er een topic voorbij over niet veel zin hebben aan sex, tja dan denk ik, moet dat hier op bokt??

dat vind ik dus wel een goed voorbeeld van wat ik storend vind.. Vind het super dat je ook dingen kunt bespreken náást paarden... Maar dat zijn dan weer van die dingen dat ik denk Sigaar Sigaar Sigaar

Zo vind ik voedertijd ook zo'n nietszeggend forum... Dan heb ik zoiets van; ga lekker naar een kookforum of receptenforum oid.. Dit is bokt..

LZP vind ik daarentegen wel fijn dat het er is Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:48

ja, maar het is niet meer enkel LZP.
Het is mens en maatschappij (of zoiets) mensenwelzijn, beestenboel, uit de kunst, entertainment, international, en weet ik wat nog meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:52

dat ben ik ik idd met je eens.. UK is voor een groot deel nog wel paard gerelateerd, en beestenboel vind ik ook nog thuishoren op een paardenforum Ja , ookal kijk ik er nooit.

Maar verder..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:10

Nou ik vind de niet paarden gedeeltes wel erg leuk!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:03

Ik vind het zo juist héel leuk Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:11

Ben het eens.

Quote m'n eigen reactie uit een ander topic 2 min geleden ff. Tong uitsteken

[naam] schreef:
Even iets anders dan wat ik me net zit te bedenken. Op Bokt staan paarden eigenlijk nieteens meer zo centraal. De helft is paard, de helft is de rest van alles wat iemand op een dag meemaakt. Kijk je bijv. op een fotoforum, dan gaat het over foto's, en is er 1 forum waar je over al het andere mag praten. En die fora hebben ook veel leden net als Bokt..

Edit: Ik vind het ook nergens op slaan dat Bokt allemaal fora's en subfora's heeft zoals voedertijd etc. Bokt is geen paardenforum meer, maar een forum dat over alles gaat. Dat er nou toevallig een merendeel aan paardenmensen rondloopt is bijna bijzaak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:20

LiNdA1986 schreef:

het gaat er volgens mij niet zo zeer om, of het leuk is...

Maar of het op bokt thuis hoort... Lachen

imo niet, voor je dagelijkse dingen zijn er zat andere fora.

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:20

Menino schreef:
LiNdA1986 schreef:

het er volgens mij niet zo zeer om, of het leuk is...

Maar of het op bokt thuis hoort... Lachen

imo niet, voor je dagelijkse dingen zijn er zat andere fora.

Idd, kan er zo een heel rijtje opnoemen. Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:21

Ik ben het er wel mee eens dat Bokt minder paard geworden is, maarrrrrr ik vind dat niet erg.
Je kunt altijd nog zelf kiezen hoe wat en waar je wilt lezen en een beetje afwisseling vind ik op zijn tijd ook wel leuk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:35

Er zijn trouwens ook zat gebruikers die nooit op paardenfora's reageren. En toevallig ben ik er daar 1 van. Haha! En waarom? Omdat ik op de home-page bijn alleen maar niet-paardentopics voorbij zie komen die zulke interessante titels hebben dat ik ze even aan moet klikken. En zo aan het paardengedeelte niet meer toe kom. Lachen En ik kan natuurlijk ook bewust naar paardentopics gaan zoeken, maar laat ik daar nou net te lui voor zijn. En ja, dat is m'n eigen probleem. Maar ik denk dat veel gebruikers dit hebben en het zo steeds minder een paardenforum wordt waar je op kijkt omdat je geinteresseerd bent in paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:39

ja precies, ik denk dat je ook voor een gedeelte een hele andere doelgroep aantrekt, dan paardenmensen.. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:39

Precies en dat lokt ook ruzies en problemen uit..

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:42

ja want daar gaan de meeste verhitte discussie's ook over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:50

Ik klikte net voor de aardigheid eens 2 keer de home-page open en ging de lopende topics tellen die wel en niet over paarden gingen:

1ste keer:

Paard: 8
Niet Paard: 12

2e keer:

Paard: 6
Niet paard: 14

Opvallend, toch? Nagelbijten / Gniffelen

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:00

dat kan je wel zeggen ja!het scheelt nogal wat!haha

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:21

Deze discussie wordt overigens al sinds 2002 oid gevoerd :) Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan het bespreken van niet-paardenonderwerpen en dan het liefst met gelijkgestemden (of iig mensen waar ze een beetje binding mee hebben) en het liefst op een site die ze al kennen/waar ze al geregistreerd zijn. We kunnen wel alle niet-paardenforums weghalen maar dan zal je zien dat de overgebleven forums een heeeel stuk minder bezocht worden dan nu. Als we alle niet-paardenforums wegdoen er er 1 'algemeen' forum voor in de plaat zetten gaat het ook mis want op een dergelijk forum staat je topic binnen 2 minuten op pagina 2 :)

Bokt an sich gaat zeker primair over paarden, op het forum is echter een groot sociaal/algemeen deel. Wat mij betreft prima, hoef je ook geen tot weinig last van te hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:19

Daar heb je ook wel gelijk in Bart. Maar ik bedoel bijv. al die topics over sex en relaties gaan wel wat ver op een paardenforum, niet?
Filmpjes van dierenmishandelingen mogen niet omdat er kleine kindjes kijken, maar die topics mogen wel? Die overstijgen ook nog eens af en toe..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:24

vind het prima zo.
Word alleen volledig gestoord over die liefde en relatie topics, daardoor kom ik eigenlijk weinig op sommige "delen" van bokt.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:10

BartVB schreef:
Deze discussie wordt overigens al sinds 2002 oid gevoerd Lachen Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan het bespreken van niet-paardenonderwerpen en dan het liefst met gelijkgestemden (of iig mensen waar ze een beetje binding mee hebben) en het liefst op een site die ze al kennen/waar ze al geregistreerd zijn. We kunnen wel alle niet-paardenforums weghalen maar dan zal je zien dat de overgebleven forums een heeeel stuk minder bezocht worden dan nu. Als we alle niet-paardenforums wegdoen er er 1 'algemeen' forum voor in de plaat zetten gaat het ook mis want op een dergelijk forum staat je topic binnen 2 minuten op pagina 2 Lachen

Bokt an sich gaat zeker primair over paarden, op het forum is echter een groot sociaal/algemeen deel. Wat mij betreft prima, hoef je ook geen tot weinig last van te hebben Lachen

Akkoord dat mensen eenmaal behoefte aan het bespreken van niet-paardgerelateerde onderwerpen hebben en akkoord dat ze hier ergens een 'hoekje' krijgen waar ze daarmee terecht kunnen...

maar als je dan ziet hoeveel niet-paard gerelateerde subfora er zijn : bvb. mens en maatschappij (of zoiets) mensenwelzijn, beestenboel, uit de kunst, entertainment, international, enz.

en hoeveel moeite je moet doen om een WEL-paard gerelateerd subforum te krijgen (bvb het KG-subforum dat er nog altijd niet gekomen is)... dan vind ik toch dat er iets grondig fout zit...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:17

Dat komt vooral door de vraag.. Als een forum duizenden nieuwe berichten per dag krijgt dan is de kans groot dat daar een aantal onderwerpen uit gesplitst worden richting een nieuw (sub) forum. Het is echter niet handig om sub-forums op te zetten voor relatief kleine sub-groepen die nu binnen een bestaand forum passen. Dan hebben we dadelijk honderden forums waarvan het grootste deel vrijwel leeg blijft. Dat is heel erg onprettig in het gebruik en stimuleert het gebruik ook niet bepaald.

Feit is dat er (helaas?) meer te praten valt (of iig wordt...) over sex en relaties dan over b.v. kleurengenetica.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:25

Toen ik hier in 2003 op het forum kwam, reed ik nog paard op de manege hier in de buurt.
In 2005 ben ik daar gestopt vanwege examens.
Zou dat dan betekenen dat bokt voor mij in feite over is?
Aangezien ik nu weinig paardgerelateerds kan zeggen en zoveel weet ik er ook niet vanaf.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:30

Ik vind het enorm leuk dat bokt zoveel verschillende fora heeft Ja. De ene keer heb je zin in paardenpraat, de andere keer wat minder. En iedereen heeft wel wat met paarden hier, dus je komt elkaar bij paardegerelateerde onderdelen zowiezo al tegen.

Nou ja, ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik ben het dus oneens met de stelling Haha!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:33

ggit schreef:
eens met Billy! wat mij betreft mogen alle topics over (puber)liefdesverdriet, relaties, ziektes, pms, diëten en het humeur van de poes/konijn/rat en andere huisdieren naar een andere site..

Helemaal mee eens. Denk ik aan de titel te zien dat het over een paard gaat blijkt het over één of andere springmuis te gaan Verward (of weet ik veel)

En die liefdespirikelen wordt ik soms ook niet goed van (begrijp me niet verkeerd sommige discussies zijn best interessant maar de meeste gaan allemaal over hetzelfde..............nergens over)

Daarbij vind ik ook dat op de homepage (die 15 titels die wisseld voorbij komen) alleen paard gerelateerd moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 24-11-08 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:34

Sja, mi moet je dan toch naar een blote billenforum of een Lieve Litaforum ipv een paardenforum.
JAmmer dat kwantiteit boven kwaliteit gaat op bokt, dat was in het verleden wel anders....