[Dienstmededeling] Resultaten evaluatie HAW`

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolande

Re: [Dienstmededeling] Resultaten evaluatie HAW`

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:14

Wat ik vreemd blijf vinden is dat een western-forum dat prima werkte, waar iedereen op een open, leuke manier met elkaar om ging, waar iedereen met veel plezier zijn of haar fotos plaatste moest veranderen omdat een dressuur forum er een potje van schijnt te maken. Het argument dat er te veel foto-fora waren gaat schijnbaar nu al niet meer op want er komt weer een nieuwe bij. Blijft triest dat terwijl duidelijk de overgrote hoeveelheid western-bokkers (81%) voor een eigen foto-forum zijn zonder van die rare regels er toch niet naar geluisterd wordt. Zie [WN-AM] Fotos western waar plaatsen
Gevolg? Er zijn bokkers die nu maar geen fotos meer plaatsen. Net zo min als ik overigens, heb nog steeds geen zin mijn foto's over heel bokt te moeten verspreiden om wille van wat onzinnige regels.
Waarom wordt er wel naar dressuur-bokkers geluisterd, maar helemaal niet naar de western-bokkers? Alleen omdat de groep veel kleiner is?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:18

Pharagirlke, we kunnen nooit iedereen tevreden stellen. Jij wil een topic waar beide kan, zoals op het oude HAW, anderen willen dat niet. Zoals al is gezegd, er is voor de gulden middenweg gekozen, en daar hebben de resultaten van de enquete ons bij geholpen.
Hetgeen jij wilt is niet wat hetgeen wat uit de enquete is gekomen. Het is jammer dat je het beleid en de uitkomst nu met communisme vergelijkt en ons beticht van het niet mededelen van correcte informatie, omdat er niet hetgeen uit is gekomen waar jij op had gehoopt of hetgeen je had verwacht.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:29

Ik denk dat dit eerder rechtstreeks te maken heeft met het gebrek aan vertrouwen in de uitslag. Misschien toch niet onverstandig de uitslag hier gewoon te plaatsen? Dan kan men het met eigen ogen zien, lijkt me geen enkele reden voor dit niet te doen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:54

En weer staat er niks over WN ITP, dat is nou alweer de zoveelste keer, schijt ziek word je er van

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:58

Pharagirlke, Bokt is geen democratie, het is een forum met regels. De enquete was niks meer of minder dan een gereedschap voor ons om ons een beter inzicht te geven over hoe bokkers de nieuwe situatie ervoeren, zodat wij gerichter de regels konden aanpassen.

Ik vind het heel raar dat mensen het zo recente verleden zo verschrikkelijk idealiseren. Op het oude HAW waren topics waarin complimentjes en een rijtechnische discussie hand in hand gingen met een lampje te zoeken. De reden daarvoor was heel simpel, de complimentjes overheersten zo sterk dat de discussie ondergesneeuwd raakte. Die combinatie werkt in de praktijk dus niet en dan moet je andere oplossingen zoeken.

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:12

@Anya: AMEN!! Afgod Waarom wel naar alle andere meningen luisteren bij het wijzigen van foto-fora, maar niet naar WN??? Daar wordt dan maar bij voorbaat besloten dat wij WN-ners schijnbaar zo'n uizonderingspositie hebben, dat er naar ons dan maar helemaal niet geluisterd hoeft te worden..... had dat even eerder gezegd. Had ik de moeite niet eens genomen om die enquete in te vullen..

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 08:43

Jolande schreef:
Wat ik vreemd blijf vinden is dat een western-forum dat prima werkte, waar iedereen op een open, leuke manier met elkaar om ging, waar iedereen met veel plezier zijn of haar fotos plaatste moest veranderen omdat een dressuur forum er een potje van schijnt te maken. Het argument dat er te veel foto-fora waren gaat schijnbaar nu al niet meer op want er komt weer een nieuwe bij.

Helemaal mee eens! Volgens mij bespaart het heel veel, zeer kostbare moderator-tijd als je in WN alle WN foto's laat staan, opgezadeld of niet. Ik heb het geprobeerd gewoon foto's te plaatsen in WN-ITP, de mensen die mij en mijn paardjes 'kennen' hebben dan een dag of twee de tijd om ze te bekijken voordat ze in de grote, ondoordringbare 'bak' terecht komen.

Take it easy on yourselfs, Bokt! En laat de kleine sub-fora gewoon hun eigen ITP hebben, gezadeld of gras-etend (of beide) Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:30

Maya schreef:
Er is geen nieuw subforum in de zin van RT-HAW gekomen, maar HAW is dus van plaats verhuisd van het tabblad Kantine naar het tabblad Informatief als subforum van RT. Daarnaast heeft het dus een naamsverandering ondergaan voor de duidelijkheid. Dit omdat er op RT-HAW dus ook duidelijk gevraagd wordt om zinvolle en onderbouwde tips waar iemand iets aan heeft.

Op RIJ-ITP kunnen nu alle algemene rijfoto's komen waar je geen specifiek rijtechnisch commentaar wilt, maar wel graag gewoon even wilt laten zien. Die kunnen nu dus op RIJ-ITP om het gewone ITP te ontlasten Lachen

@ Anya en Nielsd. Dit was ook een HAW-evaluatie, geen WN-ITP evaluatie Lachen Daarnaast kun je WN-ITP vergelijken met de andere discipline subfora. Op AR-ITP mogen bijvoorbeeld ook alleen maar gewone menfoto's geplaatst worden die iemand wilt laten zien. Bij SGW-ITP hetzelfde verhaal, met name fotoverslagen van wedstrijden of trainingen staan daar. Ook daar geldt dat de gewone ITP-foto's zoals je menpaard of SGW-paard in de wei, op ITP zelf thuishoren, en niet op het SGW-ITP of AR-ITP. Voor WN-ITP gaat dus in principe het zelfde op, de gewone rij en trainingsfoto's van westernruiters horen op WN thuis, maar de overige algemene fototopics horen op ITP of KS-ITP thuis Lachen

Kom op zeg ik kan niet eens meer normaal foto's kijken we hebben nu voor allerlei fotos een forum dat is toch niet overzichtelijk?
En ik ben vast niet de enige die vind dat er erg overdreven wordt

Daarnaast verwoordt Mas het wel mooi, we hebben geprobeerd om een gulden middenweg te vinden. En dat is best lastig, je kan niet iedereen volledig tevredenstellen, want wat de een graag wilt, wil de ander absoluut niet.

SplashIsLiefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:51

Super opgelost zo. OK dan! Complimenten aan de mods.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:25

Boos! heb wat gequote zonder mijn tekst er onder te zetten maar goed.

Je hebt nu zoveel soorten foto's forum dat het juist niet overzichtelijk is..ik vind het geen goede oplossing

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:26

Ben opzich redelijk positief over de veranderingen dat er nu een verschil is tussen RT-HAW en ITP-HAW.

MAAR: Het is echt wel súper onoverzichelijk geworden.
Er staan maarliefst zo'n 12 (!!!) subfora genoemd nu. Wel erg veel lijkt me....

Is het niet een idee om een apart tabblad met 'paardenfoto's' of iets dergelijks te maken?
Denk dat je het dan een stuk makkelijker te overzien houdt en dat de fora een stuk makkelijker terug te vinden zullen zijn.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:27

Nog een vraagje: waar zijn de uitslagen van de enquete gebleven? Deze is met groot tamtam aangekondigd, en normaal gesproken als je een enquete krijgt dan moeten de uitslagen ook érgens te bezichtigen zijn.
Krijgen we die nog te zien?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:35

Oké, hier zijn we weer. Knipoog

Ook ik ben op zich blij dat ITP weer gewoon ITP wordt (toch?)
Maar jeutje, al die subforums???
Is het niet wat handiger/overzichtelijker/gemakkelijker terug te vinden om "één groot HAW" te maken, en dáár (evt.) de subforums dan allemaal onder te zetten?

Voor mij zou het het duidelijkst zijn om de subforums over het algemeen weg te gooien. Gewoon één HAW-RT of RT-HAW, één HAW-ITP of ITP-HAW & daar misschien nog eentje bij voor de westernruiters.

Op zich vind ik ook dat het toch weinig (duidelijke) veranderingen zijn in verhouding met al die klachten.
Nog steeds ben je verplicht zo'n idiote begintekst aan elkaar te zagen wat ikzelf wellicht niet zal kunnen. Ik ben recreatieruiter, wat heb ik veel weet van mijn "niveau" ?! Zo zullen er wellicht tal van mensen zijn -met name denk ik hier aan de jongeren onder ons- die ook maar wat rondcrossen in de weide, foto's willen plaatsen en dat dus eigenlijk niet meer kunnen omdat ze geen idee hebben over al die rijtechnische vakjes waar je hier wordt ingegooid. Gevolg is dus dat als ze besluiten een topic voor de fun (want daar is bokt toch voor.....) aan te maken als ze aan het rijden zijn, het binnen het half uur op slot vliegt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:25

De vragen naar de uitslag van de enquete worden weer stelselmatig genegeerd. Dat kan imo maar weer 1 ding betekenen. De uitslag paste niet in het straatje van de moderatoren! Net zo min als dat de poll onder de western groep in hun straatje paste!

Hou gewoon geen enquete als je toch niet wil weten wat de uitslag is. Dan wek je ook niet de, duidelijk valse, indruk dat mensen die hier komen mee kunnen denken over het forum.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:57

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen zoals altijd houden de mods elkaar een hand boven het hoofd en er wordt niet echt geluisterd naar de bokkers

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:01

Ik vraag me af of we de enquête mogen zien...
Ik bedoel maar we hebben hem allemaal ingevult, dus ik vind dat we de uitslag nu ook wel mogen zien. Lachen
Ik ben het zelf totaal niet met de oplossing eens... nog een subfora erbij, zo is het toch niet leuk meer om een topic te openen!
Volgens mij word er helemaal niet echt aan de bokkers gedacht, 80% van de bokkers [schat ik] wil de oude HAW weer, maar er word niet naar ons geluisterd, dus waarom zouden we dan een enquête moeten invullen? Het gebeurd toch zo als de mods dat willen. Lachen
Begrijp me niet verkeerd ik bedoel hier niks aanvallends mee...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:03

Ik vind dat ze er heel erg goed over nagedacht hebben en dat ze min of meer iedereen hun zin hebben gegeven. Het enige wat ze nu hebben gedaan is het afzeiktopic verwijderen. Goed toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:55

Het klinken mij als goede regels in de oren Lachen

Maar ben het wel met Phara eens dat het nu onduidelijk wordt voor de mensen die én gewoon willen showen én lekker complimentjes willen krijgen. Is het dan toegestaan om twee topics te maken, een op RT-HAW en een op RIJ-ITP (eventueel voorzien van een andere inleidende tekst)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:02

Op het moment zijn we daar nog in discussie, of dat toegestaan is om 2 topics te openen. Daar kan ik dus nog geen duidelijkheid over geven.

Resultaten van de enquête laten zien, wordt momenteel ook besproken nav jullie berichten hier. Overigens laten we niet altijd alle resultaten zien, maar we zijn aan het kijken om de resultaten makkelijk en duidelijk te zien laten te krijgen (diagrammen of percentages bijvoorbeeld). Ook daarvoor geldt, komen we nog op terug.

De suggestie van alle fotofora bijeen op een apart tabblad / kop ipv als subforum van ITP vind ik wel een goeie, ik meen ook dat dit ook in het verleden al eerder besproken is, maar het probleem zat 'm toen in de technische kant als ik wel ben. Dit omdat door die subfora onder ITP je eigenlijk fora op 2 plaatsen op de index zet, en dat vind de 'opbouw' van Bokt niet zo grappig. Bart heeft daar ook het eea voor moeten bewerken / veranderen, en daarom is het allemaal bijeen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:25

Dan wacht ik tot de beslissing over de enquete.

En Karl en neonlight, De tegenstand overheerst in dit topic volgens mij toch dus volgens mij is die gulden middenweg niet die van bokt, maar die van de mods. Knipoog

Het extra tabblad voor fotofora's zou ik overigens ook wel een goed idee vinden, dat verbeterd iig de duidelijkheid al.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:29

Pharagirlke, de meningen in topic zijn echt geen weerspiegeling van de resultaten van de enquete. Mensen die ergens mee tevreden zijn zeggen dat meestal niet. Mensen die ergens ontevreden mee zijn die uitten dat, in een topic op FZ bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat dat een betrouwbare afspiegeling is van de gebruikers van bokt. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:07

Eens met Neonlight, de mensen die het er niet mee eens zijn reageren hier, de mensen die wel tevreden zijn doen dit meestal niet. Ik denk niet dat je dus voor heel bokt kunt spreken n.a.v. dit topic

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:10

Misschien is het ook een plan dit even op de voorpagina te vermelden met de resultaten.. Nu niet dat het zo duidelijk zichtbaar is.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:11

Super dat jullie overal een oplossing voor bedenken! Applausje voor de moderators! OK dan!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:12

fantastische oplossingen haha. Haha!