Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:35

slimmerik schreef:
Tja, dan krijgen we weer de discussie: je bent op bezoek op bokt. Door hier te posten aanvaard je de regels. Staat het je niet aan dan blijf je weg. Simpel zat. Maar om (vrijwillige) mods uit te maken voor rotte appels vind ik te ver gaan en is gewoon beneden alle peil.

Niet eens de discussie , dat is meer een feit toch? Ik verbaas me altijd over mensen die niets dan kritiek hebben op Bokt, de mods en het beleid, maar toch een groot deel van hun tijd doorbrengen op Bokt.

Vaak zijn het ook nog mensen die zelf niet heel fijn posten die het meest commentaar hebben op anderen.

Karl: Ik denk dat het "op de persoon spelen" iets is dat lastig uit te leggen blijft. Vooral aan de mensen die de neiging hebben om het te doen.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:54

Karl66 schreef:
Dit geldt natuurlijk ook als je een PB of een OW krijgt van bijvoorbeeld een bejaarde als ik.

Ohhoo, voel me nu in een hokje geplaatst hoor want ben 2 jaar ouder dan jij bent Clown

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:08

Miriam, ben het helemaal met je eens Ja

Ik heb overigens nog nooit een OW, ban or what ever gehad en ben ook niet altijd even subtiel in mijn mening. En kom toch al enige jaren op bokt en begrijp beslissingen van de mod's ook lang niet altijd. Maar ik heb er wel begrip voor, want het is allemaal zo makkelijk nog niet lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:21

Wat Ikima bedoelt is eigenlijk dit: er zijn mensen die het voor elkaar krijgen iedere keer weer van die topics te breien waarvan ze zelf wel weten dat a. menigeen niet op die pulp zit te wachten, want niet iedereen wil bepaalde (vaak irrelevante) info door de neus gedouwd krijgen... 2. het gaat ontaarden in een ware slangenkuil en 3. uitdraait op, nou ja, rellen.
En wie krijgen er van langs, dat zijn diegenen die (te goeder trouw) hun mening geven, die niet onder stoelen of banken steken en laten blijken dat ze het na zoveel keer zat zijn. Die krijgen in veel gevallen een ow of een ban. De TSjes zitten als snipers in de loopgraaf, alweer te broeden op het volgende ei.
En daar heb je dan meteen de forumtroll te pakken, dat zijn de starters van díe topics.
Snappie? Overigens is deze post van mij algemeen, ik wijs geen enkele kant op.
Alleen zou het voor een keer wel aardig zijn als de troll op de kop krijgt, met een dikke OW en niet diegenen die er, vaak uit ergernis weer intrappen en het beest gaan voeren Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 15:26

Djilan schreef:
Oh, dus ieman die ouder is/langer op Bokt komt en/of meer post mag wel over de scheef en een nieuw gebruiker niet omdat die minder rechten heeft? Volgens mij dient iedereen zich aan dezelfde regels en fatsoensnormen te houden.

Niemand hoort hier meer rechten te hebben, wel vind ik dat een ouder iemand toch iets meer levenservaring en mensenkennis heeft dan een 20-jarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:28

Helemaal gelijk Ikima en dat bedoel je ook niet, weet ik, je bedoelt meer de belerende toon van jonkies die ze tegen oude mutsen als wij uitslaan. Ik kreeg een keer van "iemand" die 20 jaar jonger is als ik, te horen dat ik maar even een week moest nadenken over mijn eigen gedrag, tja.... dan gaan je haren toch wel even overeind staan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:28

suleilitha schreef:
Wat Ikima bedoelt is eigenlijk dit: er zijn mensen die het voor elkaar krijgen iedere keer weer van die topics te breien waarvan ze zelf wel weten dat a. menigeen niet op die pulp zit te wachten, want niet iedereen wil bepaalde (vaak irrelevante) info door de neus gedouwd krijgen...

Als een bepaald artikel in een tijdschrift je niet aanstaat, sla je het over, of desnoods scheur je het eruit. Hier kan je iets dat je niet aanstaat ook gewoon overslaan. En als een bokker je niet aanstaat stop je m onder de foeiknop Pling hoef je je niet eens meer te ergeren.

Citaat:
diegenen die er, vaak uit ergernis weer intrappen en het beest gaan voeren Knipoog

blijf dan ook gewoon weg uit dat soort topics Sigaar

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:30

suleilitha schreef:
Helemaal gelijk Ikima en dat bedoel je ook niet, weet ik, je bedoelt meer de belerende toon van jonkies die ze tegen oude mutsen als wij uitslaan. Ik kreeg een keer van "iemand" die 20 jaar jonger is als ik, te horen dat ik maar even een week moest nadenken over mijn eigen gedrag, tja.... dan gaan je haren toch wel even overeind staan.

Dat is een vaste tekst .... die heb ik ook een paar keer gezien in mijn Pm box en ik kan me voorstellen dat het je misschien irriteert. Die tekst mogen ze idd wel eens aanpassen voor die oudjes zoals wij zijn Knipoog Is iets wat ik zelfs niet meer tegen mijn kinderen zei nadat ze de grens van 12 jaar gepasseerd waren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:31

Wie de schoen past, trekke hem aan Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:31

Ik ben het volkomen met je eens!! Bloos
Als je een ban krijgt heeft het geen eens zin om de echte waarheid te zeggen want die ban krijg je toch wel...
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-11-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:32

Citaat:
Dat is een vaste tekst .... die heb ik ook een paar keer gezien in mijn Pm box en ik kan me voorstellen dat het je misschien irriteert. Die tekst mogen ze idd wel eens aanpassen voor die oudjes zoals wij zijn Knipoog Is iets wat ik zelfs niet meer tegen mijn kinderen zei nadat ze de grens van 12 jaar gepasseerd waren Haha!

Goed nieuws Slimmerik, ik heb dit ook aangekaart en het zou opnieuw worden bekeken. Ik vond het niet netjes en met dat soort kreten wekken ze zowiezo bij mij wrevel op, maar het zou worden meegenomen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:35

Wat is nou eigenlijk precies dat temmen en de foeiknop?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:35

Nee, ik heb alleen de eerste paar berichten gelezen..
Mocht ik nog iets heel belangrijks gemist hebben in deze discussie,
sorry daarvoor.

Hmm. Jullie kunnen wel vinden dat mods zich teveel met topics bemoeien,
maar geeftoe. Zonder hen zou het een chaos worden.
In je beginpost geef je aan dat mods zelfs zeggen hoe we moeten discuseren,
maar dit zeggen ze met een reden. Genoeg mensen weten zich niét te gedragen.
Nee, ik vind het wel goed dat ze zich met veel dingen bemoeien.
Zo hou je toch veel ruzies tegen..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 15:36

Karl66, ik kan mij anders nog heel goed een heel leuk topic herinneren die geweldig liep, helaas waren er een paar onruststokers. In plaats van deze mensen aan te pakken werd het topic op slot gedaan.

Als je een ban krijgt, hoe lang heb je dan nog tijd om te reageren zodat je het een en ander kunt uitleggen?
Mocht je een onterechte ban krijgen, blijf je dan ook op die zwarte lijst staan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:36

Kir_Ples schreef:
Ik ben het volkomen met je eens!! Bloos
Als je een ban krijgt heeft het geen eens zin om de echte waarheid te zeggen want die ban krijg je toch wel...

Absoluut niet waar. Ik ken voorbeelden genoeg van mensen die zich onder een OW uit wisten te kletsen bij het mid team. Is je OW terecht dan heeft het geen enkele zin inderdaad. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik me niet gauw tot het midteam zal wenden. Teveel trots. En ach zolang een OW geen geld kost vind ik het ook wel prima Haha! Ik vind dat je van bokt niet je "leven" moet maken Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:38

Ikima om maar antwoord op je vraag te geven.
Ik heb wel eens gehad dat ik de hele avond nog gezellig door kon bokken, ook omdat mijn ban naar mijn mening onterecht was dus heb ik een lange tijd gehad om het uitteleggen, kreeg wel gewoon een ban...
Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik 10 seconden later een ban had.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:38

slimmerik schreef:
Ik vind dat je van bokt niet je "leven" moet maken Haha!

wat zou runningkawa tegenwoordig met haar tijd doen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:39

Onassa schreef:
Wat is nou eigenlijk precies dat temmen en de foeiknop?

TEM : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... pEenMod.3F

Foei-knop : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_z ... F_foeis.3F

Als je een onterechte ban hebt gehad, dan word je naam ook uit de lijst op FZ gehaald, en de uitgezeten ban heb je dan als 'tegoed' voor als je nog eens een OW krijgt met een ban wegens zoveelste OW in een halfjaar Lachen

Tijd om te reageren hangt ervanaf, soms gelijk na lezen van de OW, soms een paar uur. Maar je kunt altijd door blijven communiceren per email Lachen Wij moeten bans namelijk wel handmatig invoeren, en soms is de uitdelende mod niet gelijk online op het moment dat de OW gelezen wordt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:40

Arabesk schreef:
slimmerik schreef:
Ik vind dat je van bokt niet je "leven" moet maken Haha!

wat zou runningkawa tegenwoordig met haar tijd doen?

Die heeft hier allang een SA en tiert zich op andere forums uit Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 15:40

wake_up, het is heel goed dat de mods zich er mee bemoeien maar sommigen overdrijven een beetje teveel en pakken de kern niet aan.

Slimmerik wat is een mid, staat die boven de mod?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:41

Maar even over een ban.
Zoals Runningkawa heeft dus voor altijd een ban, maar als zij een beetje handig is met computers leest ze allang weer met ons mee.
Gewoon een kwestie van je IP aderes veranderen en weer een account aanmaken, niemand die er achter komt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:42

Ikima schreef:

Mid is de afkorting voor Bemiddelaars, de oude naam van de leden van de Bezwaarcommissie : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_d ... delaars.29

Verder kan het lijken alsof de kern niet aangepakt wordt, maar niet alles wat wij doen is door anderen te zien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:43

Kir_Ples schreef:
Maar even over een ban.
Zoals Runningkawa heeft dus voor altijd een ban, maar als zij een beetje handig is met computers leest ze allang weer met ons mee.
Gewoon een kwestie van je IP aderes veranderen en weer een account aanmaken, niemand die er achter komt. Lachen

meelezen kan altijd volgens mij, dat ziet eruit alsof je uitgelogd bent

SA's achterhalen de mod's echt wel hoor

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:43

Ikima schreef:
wake_up, het is heel goed dat de mods zich er mee bemoeien maar sommigen overdrijven een beetje teveel en pakken de kern niet aan.

Ja, die staan boven de mods. Zij bekijken objectief het "geval" van twee kanten en hun uitspraak is bindend voor beide partijen. Ze heten nu bezwaarcommissie en zijn hier te bereiken: Bezwaarcommissie@bokt.nl