Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:33

Jup dat is ook zo.. En ik reed ook bijna zelden met cap! Maar sinds ik dat heb meegemaakt... ik heb 3 weken niet geslapen.. Boos!
Dus ik vind wel dat ik het mensen mag zeggen, wat er kan gebeuren.. en ik ga het ook niet heel kinderachtig 10 x herhalen.. maar zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:33

jeeeeetje..... ik vind dit echt super kinderachtig (jongens, laten we eens lekker met z'n alle gaan miereneuken) Ik rij zelf altijd met cap, maar vind dat als je dit niet doet het je eigen keus is, het is helemaal niet goed bedoeld, dit is gewoon weer een manier, om het voor andere te verzieken, sorry dat ik het zeg, maar dit zou ik belachelijk vinden

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:34

Chevano schreef:
ma_rie_tje schreef:
Ik heb niet eens een (goedgekeurde) cap, ik heb alleen nog een plastic dopje van 10 jaar geleden in mn kast liggen, ja zoeentje met een elastiekje voor onder je kin.

haha ik ook hoor en een hoedje natuurlijk toen ik in de 2 reed maar of die nou ook veilig is Haha!

Die dingen zijn alleen goed om je hersenen en schedel bij elkaar te houden als alles gebroken is. Daarbij zijn ze ook handig om je haar groot te houden als het regent.
maar een andere reden? nee...
Ja, misschien het idee: je moet een cap op bij HAW topics.... tja....

Nee, ik draag geen cap, en zal dat ook niet gaan doen als het bij HAW topics verplicht wordt.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:34

nati, wie zie jij mierenneuken?
Ik vind dit geen mierenneuken eigenlijk...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:35

Dit is in mijn ogen gewoon een normale discussie over een cap-regel op HAW en geen verhitte mierenneukende betuttelende strijd, toch?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:36

dat dacht ik ook! niemand valt iemand aan.. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:37

Jeempie, ieder zo zijn/haar eigen keus zou ik zeggen.
Zolang het niet wettelijk verplicht zou ik het de reinste onzin vinden om het hier op bokt wel te verplichten.
Daarnaast zullen er denk ik weinig mensen zijn die opeens wel een cap op zetten omdat ze graag een topic willen openen, zou zonde zijn als al die foto's gemist worden door een dergelijke regel.

Coot

Ik begrijp waar je op doelt. Ik denk alleen niet dat het gaat werken. Mensen mogen zonder cap rijden. Ik zou het persoonlijk niet doen, zonder cap rijden. Een paard is en blijft een dier, dat onberekenbaar kan zijn.
Zonder cap rijden vind ik een domme keuze. Maar het is hún keuze. En dat moeten we respecteren.

_Barbara_

Ik ben het er ook niet mee eens, het ís eigen keuze.
Je kunt toch nog steeds commentaar geven? Of je nou een cap of geen cap op hebt. Knipoog

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:39

Revanches schreef:
Hoe denken jullie over deze regel?

Heb jij een klap van de molen gekregen ofzo? Koe

Rachel_

Ik vind dit niet kunnen! Het is een eigen keus om zonder of met cap te rijden. Knipoog
Ik bedoel iedereen moet gewoon een HAW/ITP topic kunnen openen ookal heeft diegene geen cap op.
En ik denk echt niet dat ze denken ; Ooooh ik zet maar een cap op anders mag ik geen HAW/ITP topic openen.
Sorry maar ik vind het nergens op slaan! Huilen van het lachen

Elma_

Maar moeten we ook niet het goede voorbeeld geven?
er zitten hier veel pubers en kinderen op bokt (nee niks aanvallends Knipoog ) die ook de HAW topics bekijken.. die zien iemand tegen wie ze enorm opkijken zonder cap, en denken oh hee kijk dat is stoer! En DAAROM zeg ik het altijd, dan geef ik maar het goeie voorbeeld, al vind iedereen me zeuren Haha!
Als mn kind ooit paard gaat rijden moet k hem niet tegenkomen zonder cap.. dan komt ie nooit meer met zn kont op een paard Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:40

Frank schreef:
Revanches schreef:
Hoe denken jullie over deze regel?

Heb jij een klap van de molen gekregen ofzo? Koe

Ik vind het niet eens een gekke gedachte hoor.............. er valt best wel wat voor te zeggen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:41

Jeetje mot niet gekker worden zeg,

zolang het bij wet niet verplicht is, lijkt mij het aan bokt ook niet om het te verplichten, wil je het niet zien dan moet je er niet naar kijken, zo simpel is het. en wat is het nou voor onzin om elk topic te verzieken door door te hameren over de cap die niet op is, dat is voor iedereen een eigen keus, en ja ik heb hem vaak ook niet op en soms ook wel,

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:42

Goede voorbeeld geven Elma.......

Moet je kijken wat er allemaal op bokt gepost wordt hele huwelijkproblemen, sexproblemen en noem maar op staan op bokt....... dan zouden er wel heel wat meer regeltjes bij moeten komen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:42

Ik vind dat echt een B*llshit regel...

Niet overal is het verplicht om een cap te dragen..

Mijn paard is super braaf, ik draag nooit een cap! en ik weet heus wel wat het risico daarvan is..

Maar die regel voor HAW/ITP vind ik onzin!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:43

Ik ga met Elma mee. Natuurlijk is het eigen keuze, maar het is wel een goed voorbeeld voor de jonge bokkers. Toen ik jong was, was het niet echt hip om met cap te rijden. Dus zo gauw het kon, hup cap eraf. Nu ben ik ouder en wat wijzer en draag ik meestal een cap. Ik vind dat we wel het goede voorbeeld voor de jonge bokker moeten geven.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:43

Ik reed mijn pony altijd zonder cap.. We kenden elkaar door en door, dan is het zomers best lekker zonder die zweet deksel te kunnen rijden. Tis je eigen keuze, toch. Tegenwoordig rij ik overigens altijd met cap op.

Ik vind het niet nodig dat HAW/ITP aangepast moet worden, het ieders eigen keuze.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:44

miep1979 schreef:
Goede voorbeeld geven Elma.......

Moet je kijken wat er allemaal op bokt gepost wordt hele huwelijkproblemen, sexproblemen en noem maar op staan op bokt....... dan zouden er wel heel wat meer regeltjes bij moeten komen

Ik vind dat geen vergelijking eigenlijk Clown en snap deze post ook niet helemaal..
Zonder cap rijden kan je dood worden.. een slecht advies over een huwelijk zal wel meevallen.. dat is iets wat met gevoelens te maken heeft, daar heeft een cap niets mee te maken Tong uitsteken

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:45

Elma_ schreef:
er zitten hier veel pubers en kinderen op bokt (nee niks aanvallends Knipoog ) die ook de HAW topics bekijken.. die zien iemand tegen wie ze enorm opkijken zonder cap, en denken oh hee kijk dat is stoer! En DAAROM zeg ik het altijd, dan geef ik maar het goeie voorbeeld, al vind iedereen me zeuren Haha!
Als mn kind ooit paard gaat rijden moet k hem niet tegenkomen zonder cap.. dan komt ie nooit meer met zn kont op een paard Lachen

Precies dat is het punt! Het is jou verantwoordelijkheid als ouder om daar op toe te zien. Niet van 1 of ander forum. Bovendien als je er vanuit gaat dat bokt een voorbeeld functie heeft dan kun je net zo goed ook alle sporen slofteugels en dergelijke verbieden want stel je toch voor dat ze het na doen.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:46

Ik zet zelf wel altijd een cap op voor mijn eigen veiligheid en omdat het ook moet volgens de veiligheidsregels van de manege. Maar ik vind het gewoon een eigen keus. Haha! Je kan misschien dan wel het goede voorbeeld geven maar ik denk echt niet dat je daar mensen mee beïnvloed.

Frank

Ja, en boomzadels niet te vergeten Haha!

Elma_

Nogmaals, geen cap op je kop kan je dood worden.. vind ik een heel andere discussie als dingen die er nu bijgehaald worden.. daar is idd geen beginnen aan, ben ik helemaal eens!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:47

Elma_ schreef:

Zullen we dan het complete wetboek maar omgooien, en alles verbieden wat voor kinderen evt. een slecht voorbeeld zou kunnen zijn?
Nog even en dan mogen reclame spotjes voor voorbehoedsmiddelen niet meer omdat er misschien wel eens een 13 jarige zou kunnen kijken en ideeën op doen? Knipoog
Of programma's zoals CSI verbieden omdat er scenario's in voor komen die je liever niet in het echt hebt?

Ik denk niet dat bokt een voorbeeldfunctie heeft, of zou moeten dragen.
Het is een informatief forum, maar wat mij betreft zijn de discussies en reacties in topics informatief en waarschuwend genoeg Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:49

Frank schreef:
Ja, en boomzadels niet te vergeten Haha!

Boomzadels vind ik wat anders.
Dat heeft met gevoelens en vrijheid te maken. En ieders gebruik en idee daarachter.
Dat heeft niks met de veiligheid te maken. Een cap wel!