naam wijzigen en niet meer traceerbaar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: naam wijzigen en niet meer traceerbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:52

Aan de ene kant snap ik wel dat mensen last hebben van oude berichten die ze geplaatst hebben en ze liever weggehaald zien worden, maar aan de andere kant is het ook zonde oude topics helemaal weg te halen. Er gaat idd zoveel informatie e.d. verloren, persoonlijk lees ik best veel oude topics terug, het zou jammer zijn als ze verwijderd zouden worden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:01

Het blijft een lastig onderwerp, aan de ene kant denk ik, zou wel prettig zijn als oude berichten (bv ouder dan 2 jaar) verwijderd worden/naar de mesthoop gaan, aan de andere kant tussen die oudere berichten zijn ook altijd topics die wel interressant blijven. Maar dat is vaak wel in bepaalde stukken van het forum.. Dus wellicht dat er in bepaalde delen wel geknipt zou kunnen worden en dat andere delen compleet blijven?
Het lijkt me sowieso beter om het zoeken op auteur meer aan te passen zodat niet iedereen zomaar via bv google ofzo je hele verleden kan checken.. of dat ze dus je oude aan je nieuwe naam gaan koppelen en zo alsnog alles over je te weten komen.. kun je wel zeggen moet je maar opletten wat je neerzet, maar het is wat mij betreft ook gewoon een stukje privacy.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:02

sorry, maar je kiest zelf om die privacy te schenden.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:12

Er hoeven helemaal geen berichten verwijderd te worden en persoonlijk heb ik ook geen problemen met mijn berichten; het gaat mij erom dat ik antwoord krijg op de vraag waarom er restricties zitten aan 'zoeken op onderwerp' (nl. max. 1000 berichten terug) en niet op 'zoeken op auteur'. Vrij apart voor een informatief paardenforum. Kennelijk is de traceerbaarheid van auteurs erg belangrijk? Ik zie daar persoonlijk het nut niet zo van in.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:16

dat is op een ander zeer groot forum dat ik ken net zo hoor. Er zal wel een praktische reden achter zitten. Je doet nu net alsof Bokt een Stasibolwerk is Clown

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:26

Als 14, 15, 16 jarige denk je heel anders dan wanneer je 20, 30, 40 jaar bent. Destijds kon het je misschien veel schelen dat mensen mee konden lezen maar tijden veranderen, en mensen ook.

Daarbij is er ook wel een verschil met iets op een klein forum plaatsen zoals bokt in het begin was of het bokt zoals het nu is waarbij het niet uit maakt over welk onderwerp je iets zoekt en bokt altijd wel op de eerste pagina van google staat.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:29

Falbala slaat de spijker op z'n kop. Niet het verwijderen van oude berichten, maar de zoekmachine lijkt me het belangrijkste punt in deze discussie. Deze werkt onlogisch voor een informatief forum. Knipoog

Het is ook niet mijn probleem, maar betekent dit dat ik er niet naar om moet kijken? Dat ik m'n kop in het zand moet steken? Lachen Dat zou ik egoïstisch van mezelf vinden. Het gaat mij om het principe en om de bokkers die nu op LZP en JH posten over hun vader Henk die vreemd gaat en over hun psychische problemen. Zeker die laatste groep, de minderjarigen, die kan ik niet verantwoordelijk houden voor hun postgedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:41

Juist Snader. Eindelijk iemand die het snapt.
En Lielle,fijn dat jij altijd nadenkt over wat je post.Erg verstandig ook van je(en dat bedoel ik dus níet sarcastisch!!).
Maar niet iedereen doet dat,of heeft dat altijd gedaan.
En je hoeft maar iemand tegen te komen die je even met de neus op de feiten drukt...letterlijke feiten van járen geleden...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:44

Tja ik baal ook van veel dingen die gepost heb maar ja, learn to live with it. Het is zo, nah ja..
Ik vind het vooral rot dat je mijn echte naam vindt als je googled op mijn boktnaam. Daar had ik toen beter over na moeten denken toen ik mn boktnaam koos en toen moeten vragen of dat bericht verwijderd kon worden.

Van mij mag het ook verwijderd maar ik snap Bart ook wel. Aan de andere kant wat heeft het zin om al die miljoenen berichten te bewaren die over tig jaar zijn ontstaan??

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:49

lautje76 schreef:
dat is op een ander zeer groot forum dat ik ken net zo hoor. Er zal wel een praktische reden achter zitten.

Als er een reden is en ik deze weet, dan kan ik er misschien begrip voor hebben. Het is te hopen dat het team een reactie gaat geven. Lachen

Overigens heb ik een heel andere ervaring dan jou, maar het maakt me niet uit wat ze op andere fora doen. Knipoog Ik denk liever voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:51

SuzanneF,ik leef er ook geen haar bezorgder om. Dat wil zeggen,ik weet wat er allemaal te vinden is,en als iemand het leuk vindt dat uit te zoeken,gaat ie zijn gang maar.
Maar op die manier wordt je wel even geconfronteerd met het feit dát er gruwelijk veel uit te vinden is...en ook lees ik hier soms dingen op Bokt die ik zelf echt nooit op een forum zou zetten.
Als die meiden eens een verkeerde treffen...dat is meer mijn intentie.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:04

Snader schreef:
lautje76 schreef:
dat is op een ander zeer groot forum dat ik ken net zo hoor. Er zal wel een praktische reden achter zitten.

Als er een reden is en ik deze weet, dan kan ik er misschien begrip voor hebben. Het is te hopen dat het team een reactie gaat geven. Lachen

Overigens heb ik een heel andere ervaring dan jou, maar het maakt me niet uit wat ze op andere fora doen. Knipoog Ik denk liever voor mezelf.

ja duh, ik natuurlijk ook. Ik gaf het alleen aan omdat als het op meerdere fora zo is er dus eerder een technische reden zal zijn dan een of ander geheimzinnig complot idee dat bokt graag mensen traceerbaar wil houden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:28

Falballa: met betrekking tot zoeken op onderwerp is gebleken dat er een kleine bug in de software zat die ervoor zorgde dat je maar tot 40 pagina's terug kon zoeken. Deze bug is inmiddels verwijderd, zodat ook alle berichten op onderwerp weer gewoon terug te vinden zijn.

DarkChrystal en anderen, met betrekking tot het verwijderen van posts staat het volgende in de help van Bokt:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wi ... oet_dat.3F
Neem bij specifieke vragen dus contact op met één van de moderators.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:01

js,is heel leuk...als ik alle berichten moet linken die ik weg wil hebben,zal het een pb worden die meterslang is...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:06

Tja, er zal niet veel ander op zitten denk ik zo... Je kunt ze nu eenmaal niet zelf verwijderen.
Al zie ik ook wel iets in het beperkten van de zoekfunctie tot een bepaald aantal berichten, wellicht is dat een oplossing? Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:17

Ik weet niet, maar volgens mij gaan hier 2 dingen door elkaar. Het aanpassen van de zoekmachine hier op bokt op auteur zoeken, verandert echt helemaal niks noppes nada aan wat google vind...
Dus ook al kan je "slechts" 1000 berichtjes van een auteur terug vinden hier op bokt, dan nog kan google ál je berichten terugvinden. Dus in die zin maakt het aanpassen van de zoekmachine hier helemaal niks uit...

Ik persoonlijk zou het jammer vinden als oude berichten weggegooid worden, je weet nooit welk topic later nog eens teruggehaald word (zoals inderdaad het voorbeeld van Cristine W, maar ook HAW topics, mens en welzijn dingen, etc).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:46

Wát is dan het nut van eeuwenoude topics lezen?
Ik zie het nut gewoon echt niet...want opnieuw openen mag je ze sowieso niet meer...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:49

Anoniem schreef:
lekker dan. ik zie het nut ook niet van eindeloos terugzoeken,in mijn geval tot ruim 5 jaar terug..
ik wil die posts gewoon weg,hoppekee.
en het nut van een forum?als je oude topics opent gaat er een slotje op,omdat het niet meer relevant is?? dus waarom zou je dan moeite doen jaren terug te zoeken?

en wat ik aangeef,er zijn mensen die er een sport van maken om je dus op google compleet terug te traceren.en dat kan bij sommige mensen zeer vervelend gaan uitpakken..

(even voor mijn meelezer...kijk,word je toch nog genoemd he,op bokt..)

als je er echt zoveel last van hebt, zeg dit soort dingen dan niet!
dit vind ik erg kinderachtig van je, je vraagt er nu zelf om!

Anoniem schreef:
js,is heel leuk...als ik alle berichten moet linken die ik weg wil hebben,zal het een pb worden die meterslang is...

je wilt het toch zo graag? ik vind dat je er dan wel wat voor over mag hebben.
het mag niet, en het wordt nu wél aangeboden!

ik heb ook dingen neergezet zonder erbij na te denken, en ach zo what... wat interesseert het mij nu nog... ik denk nu wel 3x na! Lachen
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 24-10-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:02

ach kom op zeg,ik vraag er zelf om?Ik weet dat diegene leest,dus mag diegene ook weten dat ik het weet.
Meen me te herinneren dat jij ook dit soort topics hebt geplaatst,dus ga nu niet schijnheilig doen.

en ja,ik ga er echt wel wat mee doen,fijn dat jij vindt dat ik er wat voor over mag hebben,komt ook helemaal goed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:06

Ik zulke topics?dat zou best eens kunnen Tong uitsteken
Is toch mijn eigen keus, en mijn probleem is opgelost ja.

en jammer dat je niet op mijn andere reactie hebt gereageerd, ik boos je een oplossing via pb, die je allang had kunnen aannemen en heel simpel is.

je lokt nu zelf mensen uit... ja ik weet ook dat ik meelezers heb, so what...? bij mij is het anders dan bij jou meen ik?
jij hebt er daadwerkelijk last vanen hopudt er momentele last van... ga ik vanuit iig! Dan meot je gewoon niet zulke berichten plaatsen vind ik.
kijk ik weet neit waar het over gaat,m je zegt zelf privereden, en dat accepteer ik. Maar let dan nu ook op wat je plaatst voor je hier straks ook weer gezeik over krijgt.
en je moet niet gelijk een bericht in het negatieve trekken, want zo bedoel ik het helemaal niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:12

ownee,problemen krijg ik hier niet van...het is meer,dat ik er door iemand achter ben gekomen die mij dus wist te traceren,dat er heeeeeeeel veel vindbaar is.
en niet alleen over mij,ook over anderen dus.
en daarom open ik dit topic.
ik vind het gewoon een vervelende gedachte. Ik word niet bedreigd of dergelijke,ik heb mijn adres of telefoonnummer of achternaam ook niet openbaar dus angstig ben ik niet.
maar geirriteerd,ja,dat wel.
en natuurlijk,ik heb alles zelf gepost. en alles wát ik gepost heb,is mijn eigen woord..dus ook mijn mening.
maar sommige dingen,die zou ik liever nu weghebben..

en eh die pb...ik check het even na,want ik geloof,dat ik daar overheen heb gelezen??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:18

ik had gezegd dat je me even kon pb-en Knipoog hihi

owh oke, nee ik snap je zeker wel hoor
ik vond het ook erg vervelend, maar ik sta er nu boven .
maar ik begrijp je situatie volkomen!

maar in die oplossing die ik voorlegde, blijft helaas je account wel staan...
daarom heb ik er niét voor gekozen een nieuwe account te openen.(+ dta ik besloot me niet te laten wegjagen op bokt Ja )

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:22

Ik heb mijn topics in mn profiel staan maar dus ook hele oude die nergens op slaan. Huilen van het lachen
Maarja, ik wil gewoonlater nog eens terug kunnen lezen, en niet vergeten welke topic's ik allemaal heb gemaakt, dus daarom staat het erin, maar er kunnen dus ook mensen zien wat voor dingen ik hier allemaal heb geplaatst, ook prive dingen (weten jullie dat ook weer, voor degene die niet in mijn profiel hebben gelezen Tong uitsteken ) die ik later nog wil teruglezen, maar niet wil dat iedereen het maar blijft lezen steeds, als jullie snappen wat ik bedoel?
Zou je evt. ook niet een lijstje met al jouw topic's kunnen krijgen?
En als we dan toch bezig zijn ook met berichten uit 'eigen berichten' te verwijderen? Volgens mij zijn hier al dergelijke topic's over, dus ik ga even zoeken, maar meer om te laten weten dat er dus nog wel meer boktzaken zijn ivm berichten waar over gepraat kan worden. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:23

Misschien is er een mogelijkheid in te bouwen om je profiel af te schermen zodat niet iedereen op jouw berichten kan zoeken..........

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:55

@Kiwiko: Dat zal dan ook doorgevoerd moeten worden naar de zoekmachine. Dat is een oplossing die al een paar keer geopperd is in het topic. Lachen

@Lalidan: Zou jij via Google op mijn gebruikersnaam willen zoeken en de link door willen geven via PB? Lachen Het lukt me niet om hetzelfde resultaat te krijgen: 126 hits (Google) vs. 5444 hits (Bokt-Google). Alvast bedankt voor de moeite.