UK/CB enkel paard gerelateerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: UK/CB enkel paard gerelateerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:09

Klopt Fiffill.. Is heel veel "ik vond het wel een leuke foto dus hebben jullie er commentaar op", zonder dat 'ie überhaupt bewust is gemaakt. En als je daar dan wat over zegt, krijg je de wind van voren Rolleyes

Ik moet zeggen dat ik zelf ook nauwelijks nog commentaar geef op UK. Ik ben wel een echt fotografie-mens, maar ik bedenk me wel 3 keer voor ik reageer. Sommige mensen zitten absoluut te wachten op een (vaak uitgebreide) reactie van mij, maar anderen (en dat zijn nu juist over het algemeen de mensen van de "ik vond het wel een leuk plaatje"-foto's) willen naar mijn idee vaak alleen horen dat het "inderdaad een leuk plaatje is"...

Ik heb al véél te vaak de wind van voren gehad via PM. "En jij denkt dat je alles bent", "ik vroeg er toch niet om om de grond in gestampt te worden", "ga een ander pesten met je gezeik", "ik vind het erg jammer dat jij altijd maar weer loopt te verkondigen wat jij ervan vindt" en ga zo maar door. Tsja, graag of niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:19

Precies, ik heb ook het idee dat commentaar steeds minder gewenst is. Als je je foto's alleen maar wilt showen kan je dat toch ook in andere topics doen? UK is voor mij iets waar je kan leren, en daarvoor post ik er ook (natuurlijk dan wel iets waar je ook trots op bent, anders zet je het niet neer) maar ik wil graag commentaar zodat ik zelf beter kan worden en kan groeien. Lachen
Ik reageer haast nooit op fototopics omdat ik de foto's negen van de tien keer drie keer niks vind. Maar soms kan ik het niet laten toch even commentaar te geven en dat wordt je nu niet bepaald in dank afgenomen. Waarvoor plaats je het dan? UK is voor tips en commentaar, maar als je die niet wilt, nu goed dan geen reactie meer van mij. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:30

Ik post sowieso bijna nooit op UK. Krijg er altijd maar een handjevol reacties en sowieso niks zinnigs. Ik post er toch zeker niet om geen commentaar te krijgen? Huilen van het lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:34

Ik post zelf wel vaker werk op UK, en ik krijg ook wel veel reacties vaak van vaste mensen. Ja Ik heb ook wel vaker wat ander werk dan bijv. een fotorealistisch paard, en blijkbaar spreekt het mensen ook wel aan. Lachen Ik vind wat variatie op UK zelf erg leuk. Leuk om zoveel verschillende stijlen te zien, elke stijl heeft wel iets.
Maar sowieso wordt alles zo snel overspoeld door fototopics. Net toevallig weer een gezien, waar al in de beginpost stond dat de foto niet zo bijzonder was. Zet hem dan ook niet op UK neer. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:39

Die zag ik ook net. Toen ik zag dat twee mensen uit dit topic (waaronder jij) al gereageerd hadden, heb ik dat daarop maar niet gedaan. Maar anders had ik hetzelfde gezegd Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:40

Vork Precies. Ik vind het gewoon erg jammer.
Maargoed, dat is nu al vaak genoeg gezegd. Knipoog Ben benieuwd wat er uit het overleg komt. Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:02

Nouks schreef:
[
Zullen we even niet gaan discussieren over wat kunst is en wat niet? JUIST fotografie als kunstvorm is soms technisch zo prut als maar kan. Fotografie die überhaupt niks met kunst te maken heeft, kan daarentegen weer heel mooi zijn. En zijn schilderijen van paarden wel kunst? En custom My Little Ponies?

Maar jij hebt ook wel door dat veel fotograven alleen alledaagse kiekjes zonder inhoud plaatsen. Natuurlijk zijn ook andere UK-topics niet altijd even waardevol.
Daarom zou een soort ratingsysteem om interessante topics langer bovenin te houden ook wel iets zijn. Dat je boven `kunst`-topics standaard een poll erbij hebt waarin je de waarde van het topic kunt beoordelen en dat de hoogst beoordeelde topics langer bovenin blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:06

oneilltje79 schreef:
Maar jij hebt ook wel door dat veel fotograven alleen alledaagse kiekjes zonder inhoud plaatsen. Natuurlijk zijn ook andere UK-topics niet altijd even waardevol.

Tuurlijk heb ik dat door. Maar ik had het dan ook puur over het gebruik van de term "kunst". Ik zie echt zelden iets langs komen op UK wat ik zou scharen onder de categorie "kunst". En das misschien zelfs positief, want meestal ben ik niet zo positief over "kunst"... Clown

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:08

Tja, bij echte kunst moet ik altijd weer denken aan dat lelijke huis op de rotonde in Tilburg die 1x per dag ronddraait. Rolleyes
Crea bea past beter als forumtitel bij de meeste werken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:24

oneilltje79 schreef:
Nouks schreef:
[
Zullen we even niet gaan discussieren over wat kunst is en wat niet? JUIST fotografie als kunstvorm is soms technisch zo prut als maar kan. Fotografie die überhaupt niks met kunst te maken heeft, kan daarentegen weer heel mooi zijn. En zijn schilderijen van paarden wel kunst? En custom My Little Ponies?

Daarom zou een soort ratingsysteem om interessante topics langer bovenin te houden ook wel iets zijn. Dat je boven `kunst`-topics standaard een poll erbij hebt waarin je de waarde van het topic kunt beoordelen en dat de hoogst beoordeelde topics langer bovenin blijven.

Ja... en dan maak je weer kans op het verhaal 'vriendjespolitiek' Clown
Nee, dat zie ik dan ook weer niet zo zitten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:47

Cyntje schreef:
Ja... en dan maak je weer kans op het verhaal 'vriendjespolitiek' Clown
Nee, dat zie ik dan ook weer niet zo zitten Lachen

Denk dat je dat grotendeels indamt door de locatie van het werk niet af te laten hangen van het aantal reacties of het aantal stemmen, wel van de gemiddelde rating na een bepaald aantal stemmen (bijvoorbeeld: 5). Zo voorkom je in ieder geval dat iemand met 1x "5 sterren" direct bovenaan staat en met een 2e stem "1 ster" direct bijna onderaan... En meer stemmen = subtieler verschil in rating...

Ergens zie ik wel iets in een dergelijk systeem, alleen zou er dan mijns inziens vooral nagedacht moeten worden over een systeem waarbij topics na een bepaalde tijd wel richting tweede pagina gaan, want anders blijven natuurlijk de "beste topics" bovenaan Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:03

Hm dat systeem vind ik niet zo... zoals Cyntje al zegt, vriendjespolitiek bijv. of dat er zelfs mensen zijn die iemand om laag gaan stemmen. Nee, ik vind het niet zo'n goed idee.
Als het zou werken misschien, maar ik denk niet dat dat zo goed gaat. Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:22

Vriendjespolitiek is nu ook al aan de gang, want erg veel van de reacties komen er omdat bekenden de topics hoog houden met reacties.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:30

Ja, maar misschien wordt dat met ratings nog wel wat erger. Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:44

Als je kijkt hoeveel views je topic heeft en hoeveel reacties zie je dat veel buitenstaanders alleen even kijken. Als ze geen zin hebben in een reactie misschien wel in een rating. Reageren kun je in een topic zo vaak als je wilt. Raten zou je maar 1x kunnen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:07

Inmiddels hebben we de knelpunten bekeken en hebben we een aantal ideeen om tot oplossingen te komen.

Om te kijken hoe jullie tegen een andere opsplitsing van de creatieve fora aankijken staat hier een poll waar je je mening kunt geven; [UK] Hoe zouden de creatieve fora er uit moeten zien?