reacties in onnozele topics, kan er iets aan gedaan worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmDee

Re: reacties in onnozele topics, kan er iets aan gedaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:41

Jollegirl, lees jij elk topic op bokt dat je aldoor zulke topics tegenkomt? Ik kijk op de voorpagina, bij "mijn eigen berichten" en bij actieve topics, en wat me niet interesseert, daar kijk ik niet eens naar, laat staan dat ik daar reageer.
Leven en laten leven... en lekker lachen is ook heerlijk Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:50

Op het moment dat onzintopics tegenkomen, dan worden ze gesloten. Omdat we normaal gesproken alleen op onze eigen tabbladen modereren, kan het soms even duren voordat het slotje er komt. Het gebeurt ook regelmatig dat een TS een serieus topic start, maar dat zo'n topic binnen de kortste keren overgenomen wordt om "gezellig" lol te hebben. Zeker in zulke gevallen is het prettig als er een PB gestuurd wordt naar een mod die online is. De TS heeft namelijk een topic geopend om een antwoord op haar vraag te krijgen en niet om andere bokkers een leuke middag te bezorgen.

Het is een beetje flauw om nou met z'n allen te gaan roepen dat dit een onzintopic is. De TS heeft een mening over het functioneren (van een deel) van Bokt en mag daar gewoon een topic over openen. Je kan het er mee eens of oneens zijn, maar het is wel de bedoeling inhoudelijk erop te reageren.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:56

Ik begrijp niet waar mensen zich druk om maken. Ik ben hier voor mn plezier, en als er een opmerking wordt geplaats waar grappig op gereageerd (kan) word(en) so what? Ik erger me veel meer aan onderschriften die schreeuwen om aandacht!!!!!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 00:03

russel schreef:
Mag er niet meer gedolt worden? Moet het altijd zo serieus zijn, en al dat getem.... Boos!

meer woorden zijn er inderdaad niet nodig, joh, het is maar een internet forum. Natuurlijk hoeft het niet verziekt te worden en moet het ook leerzaam blijven.. Maar een beetje dollen mag toch wel, we zitten hier tenslotte ook voor ons plezier Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:17

Duidelijke uitleg Karl Ja Hoop dat het nu verder voor iedereen duidelijk is. Lachen

iepsel schreef:
Ik erger me veel meer aan onderschriften die schreeuwen om aandacht!!!!!

Nagelbijten / Gniffelen Mee eens

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:20

sommige onderschriften irriteer ik me ook vreselijk aan, maar ach daar lees ik overheen.

bedankt voor de uitleg karl, hier heb ik tenminste iets aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:48

Ach ja Karl, op een gegeven moment heeft een TS wel genoeg antwoorden gekregen en dan idd gaat men soms over een andere boeg verder en krijgt men lol. Is dat niet iets wat men herkent in IRL? Of is de goegemeente altijd zo serieus dat er geen lol mag zijn na een serieuze vraag die volledig is uitgemolken met antwoorden? Laten we eerlijk zijn, hoeveel antwoorden zijn er op beperkt gerichte vragen mogelijk??
En dan hebben we het hier over onnozele topics. Onnozele opmerkingen en vragen trekken altijd onnozele antwoorden aan, iedereen kent blonde mensen die daar goed in zijn, maar daar moeten we natuurlijk ook weer heel serieus op ingaan. Gaaaap , je zal toch maar wat zeggen wat dubbel opgemerkt kan worden of een oordeel uitdraagt.. Sigaar

Ik vind dit weer echt boks.., sjammer. Zal wel met de credietscrisis te maken hebben. Knipoog

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:13

Als dit iets is wat je zo stoort, waarom voeg je de daad niet bij het woord en doe je wat je in je onderschrift staat, TS?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:14

Jolliegirl schreef:
sommige onderschriften irriteer ik me ook vreselijk aan, maar ach daar lees ik overheen.

Lees de onderschriften dan NIET. Clown

Als je je al ergert aan een onderschrift, wat zul je je zelf dan vreselijk snel druk maken om niks in het leven. Ach gut

Ik heb eigenlijk een beetje met je te doen en bedoel dit echt oprecht. Bloos

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:23

Waar je je al niet druk over kan maken. Rolleyes
Er is toch niet voor niks een X uitgevonden, rechtsboven je scherm?!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:57

Ik baal alleen maar dat ik het betreffende topic heb gemist Haha!. Beetje lol moet kunnen toch?

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:31

detour schreef:
Jolliegirl schreef:

Lees de onderschriften dan NIET. Clown

Als je je al ergert aan een onderschrift, wat zul je je zelf dan vreselijk snel druk maken om niks in het leven. Ach gut

Ik heb eigenlijk een beetje met je te doen en bedoel dit echt oprecht. Bloos

*moet hier toch een beetje om gniffelen*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:45

druppeltje schreef:
Ik baal alleen maar dat ik het betreffende topic heb gemist Haha!. Beetje lol moet kunnen toch?

Ja ik baal ook altijd, als zo'n topic net voor mn neus op slot gaat Huilen van het lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:48

Whahahaha, idd......héb je eindelijk een keer lol.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:03

Er zijn toch speciale topics om mensen de gek aan te steken, lol te hebben en eindeloos lachen om anderen?
Als er serieus een topic geopend wordt vind ik dat er serieus op gereageerd kan worden en heb je zin om diegene de gek aan te steken, wees dan zo "volwassen" om hem/haar een pb te sturen en niet het topic te verzieken.

Zie het zelf ook regelmatig gebeuren dat men in no-time afdwaalt van het onderwerp en persoonlijk aan gaat vallen etc...
Bokt is toch ook om informatie te verkrijgen voor jong en oud?

Lol moet kunnen, maar wel met mate vind ik of in de aangewezen topics.

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:08

Ans schreef:
Er zijn toch speciale topics om mensen de gek aan te steken, lol te hebben en eindeloos lachen om anderen?
Als er serieus een topic geopend wordt vind ik dat er serieus op gereageerd kan worden en heb je zin om diegene de gek aan te steken, wees dan zo "volwassen" om hem/haar een pb te sturen en niet het topic te verzieken.

Zie het zelf ook regelmatig gebeuren dat men in no-time afdwaalt van het onderwerp en persoonlijk aan gaat vallen etc...

Lol met mate? Dat kan niet.

Je hebt lol
Of je hebt geen lol

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:10

nuldertien schreef:
Ans schreef:

Je hebt lol
Of je hebt geen lol

Yep, maar overdrijven is ook een vak Knipoog

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:12

Citaat:

Je hebt lol
Of je hebt geen lol

Citaat:
Yep, maar overdrijven is ook een vak Knipoog

Dat is dan ook weer waar Knipoog

Maar die zijn vaak wel het leukst Haha!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:13

Ik maak me er niet heel druk om het wordt vanzelf een keer gesloten zo'n topic. Wat ik wel vervelend vind is dat in sommige topics eindeloos wordt doorgediscussierd terwijl het daar helemaal niet om gaat in het topic..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:16

Joceline schreef:
Ik maak me er niet heel druk om het wordt vanzelf een keer gesloten zo'n topic. Wat ik wel vervelend vind is dat in sommige topics eindeloos wordt doorgediscussierd terwijl het daar helemaal niet om gaat in het topic..

Ben ik het ook mee eens.. vind dat er meer on-topic gebleven kan worden bij de serieus gestartte topics, lolletje op zijn tijd (en op zijn plaats) is natuurlijk nooit weg, maar pagina's lang doorgaan kan wel vervelend zijn.

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:17

Er zijn ook mensen die zich er pagina's lang mee kunnen amuseren.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:19

nuldertien schreef:

Dat kan... maar denken er vaak niet overna of het vervelend is voor andere bokkers die wel serieus reageren en dan nog te spreken over de ts.
Het kan soms erg persoonlijk worden en niet altijd op zijn plaats, daarvoor zijn andere gedeeltes van bokt toch beschikbaar of pm?

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:29

Ans schreef:
nuldertien schreef:

Dat kan... maar denken er vaak niet overna of het vervelend is voor andere bokkers die wel serieus reageren en dan nog te spreken over de ts.
Het kan soms erg persoonlijk worden en niet altijd op zijn plaats, daarvoor zijn andere gedeeltes van bokt toch beschikbaar of pm?

Dat is ook weer waar, maar je moet bedenken dat zo'n topic vaak niet heel bewust gebombardeerd wordt tot loltopic. Dat gaat vaak per ongeluk/geleidelijk denk ik.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:31

Ans schreef:
nuldertien schreef:

Tsja, lol om de lol hoeft toch geen bokkers te kwetsen?..

Meestal gaat er dan toch een slotje op?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:36

Ja maar je hebt ook verschillende soorten lol en discussies natuurlijk, is nogal een breed begrip.
Lol met de uitwerking van verpesten van een topic en aanvallende reacties jegens mensen lijkt mij op het laatst niet echt lollig voor ts en andere mensen.

Misschien dat dan juist een mod een waarschuwing kan geven dat men on-topic moet blijven en anders een slotje.

Gewoon lol waar iedereen lol heeft daarentegen zie ik niks verkeerd in Clown