zo flinke discussie word dit! Die niet overal even goed verloopt... niet iedereen luistert naar elkaar heb ik het idee! Ik quote even niet, dan moet ik pagina's terugzoeken etc.
Jasmijn, ik wil toch even ingaan op 2 opmerkingen van je:
Citaat:
Hier hebben we het al eerder over gehad... Wedden dat zodra er weer een onderzoekje boven komt drijven dan de resultaten dan ook naar gelang wel of niet worden aangenomen? Als die voor de dikkere ruiter negatief zouden uitvallen, zijn de resultaten natuurlijk dicutabel. dat kan ik je nu al vertellen.
Ik ben een van de personen die dus die richtlijnen niet heel strak neemt (ik zeg niet dat ze niet kloppen maar ik kijk het meer per paard en ruiter en hou me niet star vast aan de richtlijnen) omdat ik het onderzoek discutabel vind. Je gesuggereerd dat mensen onderzoeken wegwuiven met "discutabel" als de uitslag je niet aanstaat. Dit is dus precies net zoiets als een osteopaat onkundig noemen omdat het resultaat je niet aan staat. Ik neem een onderzoek minder nauw als ik het persoonlijk gezien heb en vanwege bijv de opzet discutabel vind (en zo zijn er nog talloze criteria) en niet vanwege de uitkomst. Als er een goed onderzoek komt die zegt dat ik niet meer kan paardrijden stop ik er onmiddelijk mee! Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat je alleen onderzoeken serieus neemt vanwege de uitkomst. Natuurlijk zijn er mensen die dit doen maar ik zeker niet en ik vind het niet echt netjes van je om dit wel zo te stellen als je mij niet kent.
Citaat:
Pak het boek van Lammert Haanstra even. Daar staat een heel stuk in over vorm en dikte van benen en de invloed op het al dan niet goed kunnen paardrijden. (nog altijd frappant dat ik in dit topic slechts 1 iemand ben tegengekomen die het boek gelezen heeft..... Kennelijk leeft de training van met name de ruiter dus totaal niet, anders zouden wel meer bokkers het hebben gelezen.)
Hierbij haal je weer het boek van lammert erbij en je praat erover alsof je je conditie niet serieus neemt als je dat boek niet hebt gelezen. Nou sorry ik was ook niet van plan dat boek te gaan lezen wegens tijdgebrek en ik lees al genoeg maar toevallig niet dit boek. Als je 1 boekje niet gelezen hebt maakt dat nog niet dat je dit soort kwesties niet serieus neemt. Komop zeg, het is geen heilige ofzo! Ik heb zelf hersenen en heb geen buitenstaander nodig om voor me na te denken. Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat het geen goed boek is ofzo, ik zou het niet weten aangezien ik het niet gelezen heb
Maar om te stellen dat je je training/conditie niet serieus neemt omdat je het niet gelezen hebt? komop zeg...