tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

Woestein

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 02:28

Ik heb ja gestemd omdat er altijd mensen zijn die ook via PB door gaan.
Dus mijn stem is er, hoop dat er wat aan gedaan wordt.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:07

Wat een onzin zeg. Privé is idd privé en daar heeft niemand wat mee te maken. Als je keer op keer dreig-PB's krijgt en diep in vetes en ruzies zit moet je maar eens bij jezelf te rade gaan of je je PC niet eens wat vaker uit moet zetten. Dan klim je van die stoel af en ga je lekker wat anders doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:20

Diablo schreef:
Toch ben ik nog steeds tegen het temmen van pb's. Ik heb nooit echt vervelende pb-s ontvangen, maar ik vind gewoon: privé is privé. Als ik hulp nodig heb bij het uitvechten van iets, heb ik daar in ieder geval geen mod bij nodig.

Ik ben ook nog steeds tegen. Ik heb weleens vervelende pb's gehad, maar daar ga ik me dus niet druk om maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:28

Wendy schreef:
Diablo schreef:
Toch ben ik nog steeds tegen het temmen van pb's. Ik heb nooit echt vervelende pb-s ontvangen, maar ik vind gewoon: privé is privé. Als ik hulp nodig heb bij het uitvechten van iets, heb ik daar in ieder geval geen mod bij nodig.

Ik ben ook nog steeds tegen. Ik heb weleens vervelende pb's gehad, maar daar ga ik me dus niet druk om maken.

Ik heb wel eens minder aardige pb's gehad, maar niet dusdanig dat ik de behoefte voelde er een mod bij te halen. Ik ben een grote meid en kan mijn zaakjes prima zelf oplossen.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:40

nee, omdat prive, prive is en moet blijven als iemand wil zieken lukt dat toch wel.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:00

Diablo schreef:

Helemaal mee eens. Hoe je het ook wendt of keert, mods zijn nou eenmaal geen politie-agenten. Als je je al zo bedreigd voelt door iemand, dan is de politie de juiste weg en geen mod.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:15

Ik heb ja gestemt maar gemengde gevoelens..

Jah omdat (is al vaker is gezegd ) ruzie's gestopt worden in een topic maar doorgaan in PM al is dit niet gewenst..
Maar toch zit ik nu te denken , soms word er ook gezegd van :"Zoek dit maar uit via PM". zodat het topic er niet onder lijd..
Dat zou dan niet meer kunnen.. ? Tenzij beide partijen het er mee eens zijn om het via PM op te lossen? of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:13

Heb "JA"gestemt, omdat ik nu al een paar keer heb mee gemaakt dat mensen graag wilden zieken en aan inboxvervuiling deden.
Erg irritant. het systeem is me nu nog te mild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:27

Asjeblieft zeg Huilen van het lachen
ik denk dat het niet best is als de mods gaan lezen wat ik allemaal bespreek met mijn vriendinnen over mijn wilde vrijgezellen leven Cool

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:28

lijkt me ook sterk dat daar op getemd gaat worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:29

You never know.....
als ik met iemand anders in de clinch lig, en de mods gaan even in mijn inbox.. kan maar zo zijn toch?

Nee asjeblieft niet, vind het maar niks..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:31

Ik heb ook voor nee gestemd. Ik kan het aan de ene kant wel goed begrijpen als iemand ja stemt hoor maar prive is niet voor niets prive ik denk ook dat je met het temmen van bepaalde dingen misschien nog wel mensen onbedoeld voor het hoofd kan stoten, terwijl dat niet de bedoeling was. Lastig maar ik blijf bij nee

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:26

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open. Het is niet de bedoeling om de ban van RunningKawa te bespreken of op een andere manier offtopic te gaan. Mochten er toch mensen offtopic gaan dan volgt er alsnog een permanent slotje Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:28

Danku!

Vind het wel een goed idee van slimmerik met de foei, maar het probleem met de foei vind ik. Als iemand zijn fout inziet kan hij of zij zich niet verontschuldigen. Maar misschien zie ik het te rooskleurig Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:50

katiavl schreef:
Danku!

Vind het wel een goed idee van slimmerik met de foei, maar het probleem met de foei vind ik. Als iemand zijn fout inziet kan hij of zij zich niet verontschuldigen. Maar misschien zie ik het te rooskleurig Tong uitsteken

Die verontschuldiging zou je dan via een mod kunnen versturen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:05

als je nu ook een sactie standaard van een dag oid
dus niet oplopend zou hebben voor misbruik van de tem ..
misschien dat mensen met kramp in de vingers ook dubbel
nadenken ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:11

slimmerik schreef:
katiavl schreef:
Danku!

Die verontschuldiging zou je dan via een mod kunnen versturen.

Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, is inderdaad een goede optie

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:51

Ik heb "nee" gestemd omdat dit systeem de privacy schendt. Stel je hebt een leuke conversatie met iemand via pb en je geeft wat persoonlijke informatie ofzo. Na een (lange) tijd krijg je 'ruzie'. Dan kan de ander met een simpele "klik" je de hele conversatie bekend maken aan een derde. Persoonlijke informatie die niets met de ruzie te maken heeft, wordt dan zomaar ineens doorgegeven zonder je toestemming.

Ik weet niet of iemand anders al op dit idee is gekomen, maar een veel simpeler oplossing lijkt me als je zou kunnen (net als in msn) iemand 'blokkeren', zodanig dat die persoon geen berichten meer naar jou kan sturen. Mensen die het moeilijk hebben om gewoon te negeren kunnen dat met behulp van een handig blokkeer-knopje waarmee ook de zender te lezen krijgt dat het bericht niet verzonden kan worden naar deze gebruiker.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:52

nee. vind het een slechte zaak.
is gewoon privacy schending. steeds meer dag gefilter en toegankelijk heid.
asjeblieft zeg

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:28

Ik heb ja gestemd, puur omdat ik weet dat er mensen zijn die echt behoorlijk lastig gevallen worden en bedreigd en niet iedereen staat even sterk in zijn schoenen om daarboven te staan. En dan zijn er ook nog hele jonge bokkers........
Verder qua Privacy, het blijft toch gewoon prive en er vernaderd niets. Er veranderd pas wat als je dan temt want dan wordt die PB openbaar aan de mods. Enne zit jezelf maar niet voor de gek te houden want als ze willen kunnen ze nu ook je privepost lezen alleen moeten ze daar nogal wat moeite voor doen en doen dat dan niet standaard dus prive is prive is voor mij geen reden om er niet op te kunnen temmen. Enne niets op internet is prive hoor helemaal niets.....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:04

zelfs geen pbs ...

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:57

Dat is een redenering van het type "Geen enkele gevangenis is uitbraakproof. Dan kunnen we toch evengoed de gevangenisdeuren openzetten?"

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:27

Haha nee want daar probeer je bewezen criminelen binnen te houden. Hier proberen ze de gebande uit alle macht buiten te houden....maar goed. Dan snap ik het nog niet.....

Niks op internet is prive als men kwaadwillend is kan men overal achter komen. Als jij temt op een PB wordt die PB dus openbaar gemaakt aan de betreffende mod. Is dat nu zo erg ? Dat is toch juist wat je wil anders tem je toch niet ? Je overige PB's blijven voor jou tenzij iemand je hacked of tenzij iemand van het team het nodig acht jouw pb geschiedenis te gaan bekijken om welke reden dan ook. Dat kunnen ze nu ook...

Dus dan zet je geen deuren open of dicht, ze staan precies zoals ze altijd al staan, open dus..... Alles wat je op internet doet kan nagetrokken en gelezen worden.....

Ik bedoel ooit eens op de reclames gelet onder een bepaald topic ? Er zijn zelfs machines die natrekken wat je typt.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:43

Haha Perrokai! Ik heb hier reclame voor ponyparkcity en de loesdau en of ik 5kg af wil vallen Knipoog Clown
Volgens mij is de comp nog niet helemaal wakker Haha!

Maar dan nog, ik denk gewoon niet dat het de taak van de mods is om politieagentje te spelen in ruzies via pb. Afgezien van de privacy. Zoals je zelf al aangeeft, alles op de pc is te tracken, maar als je spam bij je email binnen krijgt dan mail je toch ook niet naar je emailleverancier? Een voordeel van email is wel dat je het kunt blokken, maar zover ik begrepen heb staat dat al op de lijst van Bart. Dat je geen pb's meer binnen krijgt van foeis.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:23

Myrdal schreef:
Een voordeel van email is wel dat je het kunt blokken, maar zover ik begrepen heb staat dat al op de lijst van Bart. Dat je geen pb's meer binnen krijgt van foeis.

Dat lijkt me dus een veel zinvoller alternatief.

@ perrokai: het ging in mijn vergelijking niet om de inhoud, maar wel om de lading/logica van de boodschap.