Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:53

Ik heb het regelmatig meegemaakt dat ik moest rapporteren aan iemand die jonger dan mij is. Directieleden zijn echt niet altijd oudere heren van 50+. Die mensen zijn over het algemeen niet voor niks voor die functie gevraagd. Dit geldt ook voor mods, je wordt echt geen mod omdat je alleen nooit een onvertogen woord hebt laten horen. We kijken bijvoorbeeld ook hoe een potentiële mod met conflicten omgaat, op wat voor manier ze mensen in bepaalde situaties aanspreken etc. etc. Daarnaast wordt een nieuwe mod niet zomaar op Bokt losgelaten, in het begin kijkt een ervaren mod bij alles wat ze doen over hun schouder mee. Pas als de hoofdmods in overleg met die mentor vinden dat de nieuwe mod er klaar voor is, kan die volledig als mod gaan functioneren.

Het verhaal over de leeftijd van de mods is gewoon niet waar, modden is namelijk teamwerk, ook als het gaat om reageren naar bokkers. Daarin wordt heel veel overlegd en gecoacht. Mods doen niet zomaar wat dingen in hun eentje.

Bokt is natuurlijk niet alleen maar gezellig maar ook informatief. Daar hoort ook informatie over handelsstallen bij en negatieve ervaringen mogen ook besproken worden. Wel met één maar, het moet wel over informatie uit de eerste hand gaan. Mijn ervaring met zulke topics is dat die meestal vrij snel door ons gespot worden en dat er ook behoorlijk streng gestuurd wordt op informatie uit de eerste hand en dat het geen afbrandtopic wordt. Ik kan me dus eerlijk gezegd ook weinig voorstellen bij jouw omschrijving van dat topic. Op het moment dat het over een individu gaat, dan zijn we strenger, dat klopt. Wat is de toegevoegde informatieve waarde voor Bokt dat ik vind dat Pietje een dierenmishandelaar is die niet op een paard thuishoort? Dan praat je veel sneller over een vete, dan over het informeren van bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:56

Uhm Karl, dan heb ik nog wel een interessante realtime casus voor je, maar aangezien het over bokkers gaat, zal het wel niet in dit topic besproken mogen worden, maar het gaat om de verschillende grijsgebieden tussen het zwart en het wit.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:18

Lovely, het is niet de bedoeling om bokkers hier in het openbaar te gaan bespreken. Ook in PB's bespreken we geen sancties tegen een bokker met andere bokkers. Maar als ik denk waar het over gaat, dan wil ik best per PB extra uitleg geven over onze redenen om een bepaald topic bij te sturen, omdat dat niks met sancties tegen een andere gebruiker te maken had.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:23

Chiqa schreef:
Snap je een beetje waar ik naar toe wil Perrokai?

Ja Chiqa, maar wie zit er hier dan de hele tijd te temmen verdorie haha ...... Knipoog

Ik Tem niet omdat het ten eerste niets te maken heeft met mij, een persoon in kwestie zich soms heel goed kan verdedigen maar dan is het nog steeds tegen de regels en ik ben hier niet de scheidsrechter. Ben ook niet zo'n temmer tenzij het niet meer in de hand te houden is. En als het een persoon betreft van 11 ofzo rond die leeftijd, dan tem ik nog niet maar spring wel bovenop degene die dat kind afbreken. Heb daar ook nog nooit een ow, un, pb, hulk of wat dan ook voor gehad.
En het team stuurde me die opmerking niet maar deze ene jonge persoon. Ze had dat toch ook voledig achterwege kunnen laten, het draagt toch niets bij en het is denigrerend. Maar genoeg daarover als het maar niet weer gebeurt.
Haha!

Karl, ik zeg ook niet dat alleen oudere wijzere heren boven mij mogen staan maar het gaat om de opmerking an sich, die hoort geen 1 23 jarige te maken en voor mijn part ook geen 50 jarige en ook geen team van 55 jarige. Je voelt je dan opeens dom, blond en wereldvreemd blijkbaar omdat je dat niet schijnt te weten op je 42ste. Ik heb respect voor iedereen die dat ook verdiend en dat kan om van alles zijn en niet alleen studie, funktie maar ook levenopvatting en vaardigheden en andere te waarderen eigenschappen en ook weer ongeacht de leeftijd. Waar is die grens dan eigenlijk ? moet ik het van een kind van 12 ook accepteren ? Of va 17 of 18 of eigenlijk van niemand niet.

Dat Topic, is nu al lang op slot sinds men ruim de tijd heeft gehad om uit te razen. Bokt weet hierin nooit wie de waarheid spreekt en wie niet. Wie zijn jullie dan om te bepalen tot hier en niet verder ? Of heeft de stal dat aan kunnen geven soms ? De stal was hierbij de dupe en iemand kon idd uit eerste hand zijn vuil spuien in alle toonaarden. Moet ik een link sturen of iets ? Liever niet want ik wil geen anderen in diskrediet brengen noch weer iets oprakelen wat alweer passe is. Het ging tenslotte mij niet aan, heb alleen met mn miond open van verbazing zitten lezen.

Dat van dat besloten Topic kun je zo lang ik dat niet duidelijk aanwijs in allerlei bochten draaien om het begrijpelijk te maken maar. Ik kende ze al op 1 na geloof ik, kwam met een opmerking binnen van : O zitten jullie hier allemaal ik miste jullie al in het andere topic. Maar ze hadden zich blijkbaar afgescheiden ofzo zonder dat er een onvertogen woord gevallen was. En ik werd zo weg gebonjourd. Toen ben ik het niet op de spits gaan drijven maar ben ook net zo vreindelijk vertrokken als dat ik kwam.

Alsof ik alleen een virtueel leven heb zeg, haha.....wat een oordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:25

Karl, je zit te raden nu. En het gaat helemaal niet over sancties tegen wie dan ook. Echt, deze houding alleen al... is echt zo'n afknapper. Erg in de trant van 'ik ben conducteur en ik knip kaartjes'.
Nog even afgezien van het feit dat je met je geraad wel nu mij min of meer woorden in de digitale mond legt. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:37

Dan begrijp je mij verkeerd Lovely. We bespreken nooit andere bokkers met derden en dus ook niet de sancties tegen die bokker. Ik neem aan dat jij het ook niet leuk vindt dat ik met iemand anders een OW van jou bespreek en wat jij fout hebt gedaan en waarom wij jou daar op aangesproken hebben enz. Daar heeft die andere bokker niks mee te maken. En voor alle duidelijkheid, ik probeer daarmee niet te insinueren dat jij OW's hebt staan, want dat is volgens mij niet het geval.

Maar als het erom gaat waarom wij in een bepaald topic hebben ingegrepen, dan wil ik daar best per PB op ingaan en extra uitleg geven. Dat gaat namelijk niet over een bokker, maar de manier waarop wij in een specifiek topic gemod hebben.

Ik zie eerlijk gezegd niet in wat daar nou zo spannend aan is, dat ik jou opeens woorden in de mond probeer te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:48

Perrokai schreef:
Ja Chiqa, maar wie zit er hier dan de hele tijd te temmen verdorie haha ......

Ik Tem niet omdat het ten eerste niets te maken heeft met mij, een persoon in kwestie zich soms heel goed kan verdedigen maar dan is het nog steeds tegen de regels en ik ben hier niet de scheidsrechter.

O en dit bedoel ik dus PRESIES Haha! Waarom haal je nu het negatieve uit het hele TEM gebeuren?
Mss tem ik wel met een hele andere reden, waar jij nu blijkbaar geen seconde aan heb gedacht en mss een keertje in zou kunnen verdiepen?
Waarom ik tem? Als er bijvoorbeeld een dubbel topic staat...(Ben ik nog zo loyaal om de dubbele topic in de tem te plaatsen om het de behandelende moderator te vergemakkelijken)
en tem elke dag wel op topics die verkeerd staan....Topics die oud zijn....En soms ook op antwoorden
waarover ik het eerder ook al had, of het toegestaan is op bokt.
Maar meer om duidelijkheid voor mezelf te scheppen.
Dus Temmen hoeft helemaal n iets spannends of achterbaks te zijn, puur praktisch en gezien ik zelf een forum heb kan ik me zo goed voorstellen dat het voor een mod prettig kan werken als er oplettende leden zijn die wat meedenken.
Dus geen klikspaan boterspaan gedoe.

_Tivoli_ schreef:
Als dat jou redenatie is...
ik mag niet reageren op iets wat over mij gezegt wordt,anders ben ik op mijn tenen getrapt

O wat verschrikkelijk jammer dat je nu na twee pogingen nog niet gelukt is om me gewoon een knap antwoord te geven, ik vraag je toch hgewoon heel vriendelijk waarom je niet naar jezelf kan kijken in dit stuk?
Probeer je alleen maar op andere gedachtes te brengen hoor, mss kan het je helpen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:50

Nou Karl, lijkt me wel duidelijk dat jij mij helemaal niet begrijpt, maar dat je wel aannames doet die nergens over gaan. Want: ik wil het helemaal niet hebben over een bepaalde manier van modereren in een bepaald topic en ik snap dus ook helemaal niet waarom jij insinueert dat ik dat wel zou willen? Houd je insinuaties maar gewoon voor je. Daarbij zeg ik zelf al dat ik helemaal niks openbaar ga bespreken, dus waarom je dat nou weer zo nodig moet benadrukken?
Dus nee, ik heb helemaal niks te bespreken over een bepaald topic . Extra uitleg heb ik dus ook niet nodig en heb ik trouwens ook helemaal niet om gevraagd. Misschien had ik je ergens mee kunnen helpen, heb je daar wel eens aan gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:56

Lovely schreef:
Misschien had ik je ergens mee kunnen helpen, heb je daar wel eens aan gedacht?

Is wel niet aan mij gericht, maar wil er wel even op inhalen...Op mij kwam het in eerste instantie ook zo over dat jij een discussie over bepaalde sanctie's van bokkers wilde bespreken, mijn gedachte was ook even is dat aan jou om dit bespreekbaar te maken?
Mss heb je het verkeerd geformuleerd Lovely Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:03

Chiqa en Karl, waarom altijd uitgaan van het slechte in de mens?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:21

Lovely, kom op. Jij zei dat het wel niet besproken zou mogen worden in dit topic, dat ik daar een bevestiging van geef, dat is echt geen aanval, je kan ook overdrijven.

En als ik zeg dat ik per PB best op een individuele situatie in wil gaan als het om onze manier van modereren gaat, daar is ook totaal niks aanvallends en insinuerends aan.

Maar als jij het zo wilt opvatten, dan ben ik bang dat ik daar weinig aan kan veranderen. Ik kan er alleen niks mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:39

Nee Karl, ik wil de manier van modereren niet bespreken en heb dat ook nooit gewild. Is dit dan misschien duidelijk?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:59

Ik vind het prima al die regels, anders loopt het uit de hand. Sommige topics vind ik zowiezo al niet door de beugel kunnen op een paardenforum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:16

Lovely schreef:
Chiqa en Karl, waarom altijd uitgaan van het slechte in de mens?

Lovely, je had ook even heel rustig uit kunnen leggen dat je mss even wat onduidelijk was,
dat is toch niet zo heel veel gevraagt zo kan je een discussie namelijk open houden.
Nu schiet je direct in de aanval.
Zie je het nu gebeuren? Ik ben ook vaak genoeg wazig, geef dan gewoon rustig wat uitleg,
klaar neem het de ander dan niet kwalijk dat het niet begrepen wordt als ik er nog eens rustig over nadenk.
Je maakt me trouwens wel verdomd nieuwsgierig welke bijzondere gedachte wilde je dan delen daar het niet op bokt mocht?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:34

Chiqa schreef:
O en dit bedoel ik dus PRESIES Haha! Waarom haal je nu het negatieve uit het hele TEM gebeuren?
Mss tem ik wel met een hele andere reden, waar jij nu blijkbaar geen seconde aan heb gedacht en mss een keertje in zou kunnen verdiepen?
Waarom ik tem? Als er bijvoorbeeld een dubbel topic staat...(Ben ik nog zo loyaal om de dubbele topic in de tem te plaatsen om het de behandelende moderator te vergemakkelijken)
en tem elke dag wel op topics die verkeerd staan....Topics die oud zijn....En soms ook op antwoorden
waarover ik het eerder ook al had, of het toegestaan is op bokt.
Maar meer om duidelijkheid voor mezelf te scheppen.
Dus Temmen hoeft helemaal n iets spannends of achterbaks te zijn, puur praktisch en gezien ik zelf een forum heb kan ik me zo goed voorstellen dat het voor een mod prettig kan werken als er oplettende leden zijn die wat meedenken.
Dus geen klikspaan boterspaan gedoe.

En dat is wat er zo vaak mis gaat op bokt, lezen en begrijpen, staat zoiets niet in het onderschrift van Karl ? Je legt me nu woorden in de mond en dan snap ik niet waarom ? Omdat je er van uitgaat dat wij nooit op 1 lijn zouden kunnen komen ? Jij in het ene kamp ik in het andere ?
Gelukkig ben ik een rasoptimist en waarschijnlijk een beetje naief om te denken dat er altijd een compromis te bereiken is ? Dus ga niet altijd van het negatieve uit ook als we nu misschien niet op 1 lijn zitten nog.....

Nergens staat dat ik niet wil temmen omdat ik het achterbaks vind of omdat het klikken is. Ik tem alleen als ik het echt nodig vind en zo lang ik er uit kom of het weer in goede banen weet te leiden waarom dan een mod ermee belasten ? Die hebben het toch druk zat ?
Is dat een slechte eigenschap die ik moet verbeteren volgens jou ?
Jij ziet het blijkbaar als je plicht of je hebt er op 1 of andere manier lol in om een beetje mee te scheidsrechteren hier en je zal de regels wel hel goed kennen allemaal. Ik dus niet, wordt daar moe van en heb geen zin om alles van een ander ook nog in de gaten te gaan houden. Jij kan dus beter solliciteren als moderator en ik dus niet, snap je ? Dat jij bij alles temt wat niet goed staat etc etc... of welke reden dan ook, is ook niet achterbaks ofzo anders begrijp je me weer verkeerd maar ik heb daar echt geen zin in, zit hier voor mn lol tenslotte en om wat op steken.
Zoals gezegd ik tem alleen als er iets gebeurd eigenlijk, meestal voor een ander ,als ik het niet meer aan kan zien wat daar gebeurd. 1 reeks temmen heeft ooit mezelf betroffen drie maanden terug ofzo.
Nou, nu zou je kunnen temmen dat dit weer off topic is ik neem de moeite niet in ieder geval.....het toepassen van de regels laat ik aan de mods over verder en overleg met ze als ik het niet begrijp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:48

Perrokai..
Het valt toch gewoon op dat bepaalde vragen ontweken worden? Krijg je geen antwoord op. Of je wordt er niets wijzer van, er wordt politiek omheen gedraaid.
Bepaalde dingen je in de mond gelegd worden terwijl je dat helemaal niet zegt, maar een invulling is van een ander (knap gedachte lezen)
Ik was alweer een hele poos niet meer in een topic op FZ, nu maar weer eens, maar het is elke keer hetzelfde.
Het heeft gewoon geen nut...

Ohhh, dit berichtje is niet positief...*tikt zichzelf al op de vingers*
Veren steken mag wel...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:53

Alleen veren steken he? En alleen kritiek als je een oplossing hebt. Alsof ik Einstein ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:58

Al draag je ideeën...met heel veel geluk krijg je antwoord dat ze er achter de schermen over hebben...maar wat de uitkomst is hoor je niet meer.
Als je in eerste instantie al iets hoorde...
En of je dat idee nu al 3 jaar door verschillend gebruikers voorbij ziet komen, maakt ook niet uit.
Dus wat is het nu van ideeën opperen?

En voor de rest is het heel simpel.
Ben je hier nu niet eens met hoe het gaat,
en zeg je nu in een ander topic iets waar op getemd wordt zegt men, ja die is de laatste tijd negatief aanwezig...hup OW (ja want je was hier niet met de meute eens)
Steek je hier nu veren, zeg je precies hetzelfde met tem, dan...ooh die is de laatste tijd fijn aanwezig, laat maar gaan...

En dat mag ik vast ook niet zeggen..maar helaas, dit is wel mijn gevoel erover...dus..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:02

Zo wie zo die hele cultus van je moet "positief" zijn, wordt ik een beetje beroerd van. Was op mijn werk ook, knetterdruk, allerlei overnames, maar je moest het vooral niet zien als druk en negatief en problemen zien, maar je moest het zien als "spannend" en een "uitdaging", nou en als ik dan bij god niet wist hoe we het ooit moesten gaan doen, dan was ik "negatief" en zo'n gevoel krijg ik hier ook: je mag gewoon alleen maar positief zijn, ook al voel je het anders, dan ben je "slecht".

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:06

runningkawa schreef:
Al draag je ideeën...met heel veel geluk krijg je antwoord dat ze er achter de schermen over hebben...maar wat de uitkomst is hoor je niet meer.
Als je in eerste instantie al iets hoorde...
En of je dat idee nu al 3 jaar door verschillend gebruikers voorbij ziet komen, maakt ook niet uit.
Dus wat is het nu van ideeën opperen?

En voor de rest is het heel simpel.
Ben je hier nu niet eens met hoe het gaat,
en zeg je nu in een ander topic iets waar op getemd wordt zegt men, ja die is de laatste tijd negatief aanwezig...hup OW (ja want je was hier niet met de meute eens)
Steek je hier nu veren, zeg je precies hetzelfde met tem, dan...ooh die is de laatste tijd fijn aanwezig, laat maar gaan...

En dat mag ik vast ook niet zeggen..maar helaas, dit is wel mijn gevoel erover...dus..

haha hier moet ik toch ff op reageren, helemaal gelijk! zo is het net, zolang je met de meute mee l**t is t allemaal goed en prima, zoals ik eerder al zei: over koetjes en kalfjes ouweneelen dan is t goed maar als je je mening geeft en '' ze'' zijn t er niet mee eens dan ben je inderdaad zo negatief aanwezig en heb je een OW aan je broek hangen.....
So childisch echt..... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:09

@ilzas
Er stond eerst toch zo'n riedeltje onderaan een forum
Zoiets: Clown

Je mag nieuwe positieve onderwerpen plaatsen
Je mag positieve reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag alleen positief reageren