Kleurengenetica subforum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Kleurengenetica subforum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:00

Dat was sarcastisch bedoel Clown Denk om je hart Haha!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:08

Mystica schreef:
Dat was sarcastisch bedoel Clown Denk om je hart Haha!

Sorry, had het sarcasme niet door Knipoog

Weet je ... mij gaat het al lang niet meer om een [KG]-subforum... maar om RECHTVAARDIGHEID en GELIJKHEID...

Als de mods het nut niet inzien van een apart [KG]-forum, so be it... heel erg jammer, maar helaas...

MAAR dat ze dat wel CONSEQUENT zijn en ALLE kleurentopics onder F-AM zetten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:58

Dan krijg je nóg een ontevreden groep bokkers, de western bokkers die ineens voor kleurentopics uit hun eigen hoek weg moeten.
En nog meer binnendringers tussen de gewone FA topics.
Dan wordt FA er helemaal niet beter op denk ik

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:07

YMC, er is allang uitgelegd in dit topic dat de kleurenforums onder FA moeten, of onder F-AM of onder WN-FA. En de reden is ook uitgelegd. WN-FA is ook een fokkerij-subforum, en omdat bij WN kleuren vaak net wat anders zijn ivm genetische ziektes passen kleurenvragen ook daar. Denk aan OLWS en nachtblindheid bijvoorbeeld.
Misschien nog maar eens dit topic teruglezen? Alles wat je nu weer aanhaalt is al uitgelegd in dit topic.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:29

OWLS kan net zo goed bij niet westernrassen voorkomen Nors opkijken
Is gewoon gerelateerd aan een bontpatroon dat in verschillende rassen voorkomt, dus dat vind ik nu niet bepaald een geweldig goede rede Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:32

Is het zeker niet. Bekijk de topics maar bij Western, die gaan voor 99 % over kleurvragen die op alle rassen van toepassing zijn. Slap excuus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:39

Neonlight schreef:
YMC, er is allang uitgelegd in dit topic dat de kleurenforums onder FA moeten, of onder F-AM of onder WN-FA. En de reden is ook uitgelegd. WN-FA is ook een fokkerij-subforum, en omdat bij WN kleuren vaak net wat anders zijn ivm genetische ziektes passen kleurenvragen ook daar. Denk aan OLWS en nachtblindheid bijvoorbeeld.
Misschien nog maar eens dit topic teruglezen? Alles wat je nu weer aanhaalt is al uitgelegd in dit topic.

Bullshit... sorry. Maar begin de nep argumenten een beetje zat te worden.

Bij quarters komt DUN voor, bij fjorden, ijslanders, shetlanders en minipaarden (bijv) ook
Creme komt voor bij quarter, bij ijslanders, shetlanders, welsh, new forest, etc ook
Champagne komt voor bij quarters, bij minipaarden en bijv TWH ook
OLWS zit gekoppeld aan (frame?) overo, dus komt daarmee automatisch ook bij minipaarden voor (die zowiezo)
De nachtblindheid bij stippels. naja, appie is ook niet western gebonden, dus dat argument gaat écht nergens over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:44

Ik heb een bonte en een dun shet, die kleurvragen ga ik toch ook niet bij shetten stellen? En ik heb een gelderse valk en 2 gelderse palomino's, moet ik dat bij barokke en klassieke rassen kwijt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:45

gelderse palo's janna? 100% gelders en 100% creme? (naja, 50% anders krijg je een cremmelo Knipoog )

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:36

Ik citeer :

"Bullshit... en nep argumenten"

What more can I say ?!

Of worden kleurvragen ook toegestaan onder WN-FA, omdat er toevallig een aantal mods in de WN-toestanden zitten ?

Btw, @ neonlight
Jouw appaloosa (part bred) New Forest hengst... Valt die onder WN-FA of onder F-AM ?
Want z'n kleur is WN, maar je kan een 75% New Forest moeilijk een WN-paard noemen hé.
Moeilijk hé... is in zo'n geval een centraal [KG]-forum of (in het slechtste geval) alles onder F-AM niet veel logischer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:40

stef schreef:
gelderse palo's janna? 100% gelders en 100% creme? (naja, 50% anders krijg je een cremmelo Knipoog )

100 % klassiek, 75 % gelders

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:50

Neonlight schreef:

Alles wat uitgelegd is is van voor het topic fokkerij en afstamming. Ik heb nog helemaal niet gehoord dat de mening van de F&A users daarna ook is meegewogen, alleen dat er niet te veel subfora mogen komen.
Dat is een slap excuus er komen voortdurend subfora en 5 fora onder F&A inplaats van 4 lijkt me nu niet zon enorme ingreep.

Ik begrijp die halstarrige houding niet, het gaat ook om het presentabele van Bokt.
Er lezen zeer veel mensen uit de Hippische fokkerijwereld tot aan het hoogste niveau mee op F&A. Er zijn in het verleden beslissingen genomen door stamboeken, die daar besproken waren. Maar die lezers zien ook dat Bokt het niveau van de penny heeft benaderd en zullen steeds minder komen.
En dat lijkt me weer niet de bedoeling van al die adverteerders Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:46

Dus bokt heeft het nivo van penny omdat de kleurentopics nu centraal op F-AM staan en niet op een apart subforum?
Ik snap je redenatie niet.

YMC: aangezien mijn appaloosa's geen Amerikaanse Appaloosa's zijn, en ook geen amerikaans bloed bevatten, en gewone Nederlandse Appaloosa's met die doelstelling zijn, zal ik mijn eventuele kleurenvragen op F-AM stellen. Maar waar ik mijn eventuele vraag zou stellen heeft niets te maken met een subforum wel of niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:04

Neonlight schreef:
Dus bokt heeft het nivo van penny omdat de kleurentopics nu centraal op F-AM staan en niet op een apart subforum?
Ik snap je redenatie niet.

Ik leg het toch vrij helder uit.

Maar:

Ga even al die topic lezen wellicht dat je het dan begrijpt.
Mensen die geinteresseerd zijn in fokkerij, zullen als ze op bokt meelezen F&A algemeen openen en geen subforum kleuren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:07

Sarabande, ik lees dagelijk op F-AM, ook al reageer ik daar niet veel, lees ik bijna alle topics die erop staan. Ik zie als gebruiker/lezer/bokker van F-AM dat probleem niet, en als mod ook niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:54

Neonlight schreef:
Sarabande, ik lees dagelijk op F-AM, ook al reageer ik daar niet veel, lees ik bijna alle topics die erop staan. Ik zie als gebruiker/lezer/bokker van F-AM dat probleem niet, en als mod ook niet.

Dat is ook het verschil tussen fokkers van sportpaarden en fokkers van kleurenpaarden.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:37

Neonlight schreef:
YMC: aangezien mijn appaloosa's geen Amerikaanse Appaloosa's zijn, en ook geen amerikaans bloed bevatten, en gewone Nederlandse Appaloosa's met die doelstelling zijn, zal ik mijn eventuele kleurenvragen op F-AM stellen. Maar waar ik mijn eventuele vraag zou stellen heeft niets te maken met een subforum wel of niet.

@Neonlight
Ik heb je hengst aangehaald om aan te tonen hoe ridicuul het feit, dat men kleurenvragen op 2 fora kan posten, wel is.

Voor veel mensen is een appaloosa (of hij nu Nederlands of Amerikaans geregistreerd is) een 'indianenpaardje'... en wie indianen zegt, zegt Western.

Trouwens... jouw antwoord maakt voor mij de verwarring alleen maar groter... Als een Quarter Horse geregistreerd is bij de NQHA hoort hij/zij dan - volgens bovenvermelde logica - ook niet meer onder WN-FA, maar onder F-AM ?!

Misschen moeten we WN dan maar omdopen naar 'in Amerika geregistreerde paarden/ponies"... ??

En wat doen we dan met een 'appaloose kleurig mini-paardje, geregistreerd in Amerika'... is dat dan plots een WN-paard of zetten we hem toch maar onder F-AM... ?????

Geef toch gewoon toe dat het heel wat logischer zou zijn om ALLE kleurenvragen onder EEN (sub)forum te zetten !!!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:49

HELP HELP HELP

Wat doen we met dit [HA] Bonte haflingers (Engels) topic ???

Het gaat over bonte kruisingen Haflinger / Quarter...

Dus :

Bont = kleurvraag

dus hoort het thuis onder F-AM of WN-FA

Maar waar moet het nu...

kruising met Quarter... dus onder WN-FA ???? Koe

Of toch maar onder Haflinger laten staan, omdat de mening van Haflinger-liefhebbers wordt gevraagd ? Blond

HELP .... Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.... Gestoord Ziek Stoom uit je oren

Zou toch makkelijk zijn één [KG]-subforum voor ALLE kleurenvragen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:19

YWC schreef:
Misschen moeten we WN dan maar omdopen naar 'in Amerika geregistreerde paarden/ponies"... ??

ja, daahaaag Knipoog
Dan moeten dus de AMHA-tjes ook naar WN Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:45

YWC schreef:
HELP HELP HELP

Wat doen we met dit [HA] Bonte haflingers (Engels) topic ???

Het gaat over bonte kruisingen Haflinger / Quarter...

Dus :

Bont = kleurvraag

dus hoort het thuis onder F-AM of WN-FA

Maar waar moet het nu...

kruising met Quarter... dus onder WN-FA ???? Koe

Of toch maar onder Haflinger laten staan, omdat de mening van Haflinger-liefhebbers wordt gevraagd ? Blond

HELP .... Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.... Gestoord Ziek Stoom uit je oren

Zou toch makkelijk zijn één [KG]-subforum voor ALLE kleurenvragen....

Alstjeblieft niet haflingers Huilen van het lachen
Alsof je daar zinnig antwoord krijgt Nagelbijten / Gniffelen Vraag je een hengstenkeuze, krijg je antwoorden als die en die is mooi, of die want dat is de pappa van mijn paardjuuuuuuuh Lips are sealed

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:47

stef schreef:
YWC schreef:

ja, daahaaag Knipoog
Dan moeten dus de AMHA-tjes ook naar WN Knipoog

Tuurlijk... *LOL* en zeker als ze bont of appalloose gekleurd zijn of zou dat bij mini's toch net iets anders genetisch in elkaar zitten dan bij WN Koe -paarden ? ROFL

Er moet toch ergens een logica zitten, toch Whoosh! Gestoord
Laatst bijgewerkt door YWC op 07-09-08 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:49

Ben het aan de ene kant met jullie eens... maar er moet nu ook weer niet kinderachtig gedaan worden. Dat één partij dat doet is al genoeg toch? Knipoog

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:52

snowdon schreef:
Ben het aan de ene kant met jullie eens... maar er moet nu ook weer niet kinderachtig gedaan worden. Dat één partij dat doet is al genoeg toch? Knipoog

Soms moet men mensen aanspreken op hun eigen niveau, misschien dat ze je dan uiteindelijk begrijpen Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:53

Dat gaat niet werken... dan kan je alsnog al stampvoetend tekeer gaan, die houden voet bij stuk....

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:56

snowdon schreef:
Dat gaat niet werken... dan kan je alsnog al stampvoetend tekeer gaan, die houden voet bij stuk....

Ik kan heel vasthoudend zijn... zeker als ik ervan overtuigd ben dat iets onrechtvaardig is