Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:03

prima idee om de HAW regels is wat aan te passen

1x per week is meer dan genoeg (en dan vind ik het nog vaak), en idd betere kwaliteit foto´s! Ok het hoeft echt geen fotografie kwaliteit te zijn maar gewoon goede belichting (dus niet een donkere foto waarop je amper iets kunt zien).

En idd de topics bannen waarbij staat geen commentaar op dit.....heel irritant gewoon. Ach wie weet is het ook voor de posters een idee om ook is niet op bv een cap commentaar te geven. Vork

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:39

Ik stem vóór om max 1 topic per week te openen!!!! Sommigen overspoelen HAW met topics, tot wel vier op een dag, ik vind dat echt zwaar irritant en als ik dus die namen al zie staan, denk ik goed laat maar, het zijn altijd dezelfde foto's met altijd hetzelfde commentaar.

Iemand die "minder" bekend is, wordt al snel niet meer naar gekeken en dat is in veel gevallen onterecht!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:02

Miss_Montana schreef:
[edit] grappig dat iedereen eigenlijk weet over welke bokkers het gaat Nagelbijten / Gniffelen En ik moest daarjuist gewoon even reageren in 1 van de topics. Maar met commentaar ipv complimenten Clown

Zozo, goed hoor.. (al moet ik zeggen dat ik tips/commentaar in een topic alleen maar goed vind, maar er dan nog trots op zijn ook? Clown )

Echt, omdat er toevallig op het moment een paar recente topics zijn van Ginny en Kelly, moeten gelijk de regels aangepast worden? Er is op de eerste pagina plaats voor 47 topics potdikkie! Als er daar toevallig 2 van dezelfde ruiter/amazone zijn, of stel dat er zelfs 5 van dezelfde combi zijn, zijn er nog 42 andere plekken over. Je kan mij niet vertellen dat de rest van bokt minder aandacht krijgt, omdat die 2-5 topics zó ontzettend veel ruimte innemen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb even heel HAW doorgekeken, op de eerste 10 pagina's zijn er 9 topics van Ginny, met 5 verschillende paarden. Dat is dus 1,8 topic per paard, en één topic op de 52. Verder zijn er ongeveer 3 mensen die meer dan 3 topics hebben op de eerste 10 pagina's. Snap echt het probleem niet. Als iedereen een bepaalde combi zat is, komt de amazone d'r echt wel achter, en krijgt die geen reacties meer, zakt het topic vanzelf naar beneden.
Zolang er nog 2-5+ pagina's achter een openingspost komen, zal niet íédereen het zat zijn, toch?

Echt, er zijn zóveel dingen om je aan te ergeren, maar dit vind ik eerlijk gezegd niet iets reëels Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:47

Myukii schreef:
Miss_Montana schreef:
[edit] grappig dat iedereen eigenlijk weet over welke bokkers het gaat Nagelbijten / Gniffelen En ik moest daarjuist gewoon even reageren in 1 van de topics. Maar met commentaar ipv complimenten Clown

Zozo, goed hoor.. (al moet ik zeggen dat ik tips/commentaar in een topic alleen maar goed vind, maar er dan nog trots op zijn ook? Clown )

Echt, omdat er toevallig op het moment een paar recente topics zijn van Ginny en Kelly, moeten gelijk de regels aangepast worden? Er is op de eerste pagina plaats voor 47 topics potdikkie! Als er daar toevallig 2 van dezelfde ruiter/amazone zijn, of stel dat er zelfs 5 van dezelfde combi zijn, zijn er nog 42 andere plekken over. Je kan mij niet vertellen dat de rest van bokt minder aandacht krijgt, omdat die 2-5 topics zó ontzettend veel ruimte innemen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb even heel HAW doorgekeken, op de eerste 10 pagina's zijn er 9 topics van Ginny, met 5 verschillende paarden. Dat is dus 1,8 topic per paard, en één topic op de 52. Verder zijn er ongeveer 3 mensen die meer dan 3 topics hebben op de eerste 10 pagina's. Snap echt het probleem niet. Als iedereen een bepaalde combi zat is, komt de amazone d'r echt wel achter, en krijgt die geen reacties meer, zakt het topic vanzelf naar beneden.
Zolang er nog 2-5+ pagina's achter een openingspost komen, zal niet íédereen het zat zijn, toch?

Echt, er zijn zóveel dingen om je aan te ergeren, maar dit vind ik eerlijk gezegd niet iets reëels Haha!

Om nog even terug te komen op je berekening...
De eerste 10 pagina's zit een tijdsduur op van amper 3 weken(11-01 tot 30-01 is maar 20 dagen). Even een sommetje;Dit betekent toch wel dat bijv.bokker Ginny bijv. 3 topics gemiddeld per week opent! Knipoog Dat zegt genoeg over het geen,waar de irritatie van komt...
10 pagina's(500topics) lijken dan misschien veel,maar toch zijn we met gigantisch veel bokkers, en als je op 9 van de 10 pagina's 1 topic per pagina van 1 dezelfde bokker ongeveer ziet voorkomen is dat vrij veel. Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:53

Dat het vrij veel is heb je inderdaad gelijk in. Maar ik moet zeggen dat ik mijn 'erger-tijd' veel beter ergens anders kan besteden Clown (En daarbij erger ik me helemáál niet aan de topics van Ginny, hahaha)

En de voorstanders voor een nieuwe regel, hebben als argument dat andere topics véél sneller op de tweede pagina belanden, als er iemand 3 topics per week opent. Lijkt mij dus een vrij overtrokken statement, als je denkt aan het 1:52-rekensommetje Knipoog

Ik kan me dus eerlijk gezegd echt niet voorstellen waar mensen zich zo druk om maken. Het gaat dus om ongeveer 4 of 5 bokkers, die meer dan 3 topics per 3 weken openen (gerekend met alleen de laatste 3 weken). En mij kun je op geen mogelijke manier wijsmaken dat de rest van de topics zo erg ondergesneeuwd wordt, als er dus 4/5 (één per 'overfloodbokker' per week) topics extra op een pagina staan Clown

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:14

Maar diegene die zo vaak een topic openen, die krijgen op den duur geen goed commentaar meer. Dan zijn het meer onliner-reacties. Knipoog
En dat is, volgens mij, niet de insteek van HAW.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:16

Revanches schreef:
Maar diegene die zo vaak een topic openen, die krijgen op den duur geen goed commentaar meer. Dan zijn het meer onliner-reacties. Knipoog

hier sluit ik me bij aan
ik krijg bij mijn HAW topic liever geen reacties dan oneliners

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:17

Daar hebben jullie op zich wel een goed punt in.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:20

Ik had het laatst nog getemt bij een mod, met de opmerking dit had toch net zo makkelijk bij elkaar gekunt, toen kreeg ik een reactie met: Had gekunt maar t hoeft niet.
waren 2 topic op 1 dag, en dat zie ik nou steeds vaker, ik denk dat je dan beter of 1 week, of gewoon 2 weken, dan zie je veel sneller verbetering.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:22

1 topic per week openen vind ik een prima regel.
Ik kijk zelfs niet meer in topic's van users die vaak in de week posten. Vind HAW erdoor ook een beetje saai worden.

Inderdaad aan oneliners heb je niets in een topic. HAW lijkt mij toch om bruikebare tips en commentaar te gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:24

Die desbetreffende mod was ik. En je had getemd op 2 topics van 2 verschillende gebruikers. Ik kan hun niet dwingen om er 1 topic van te maken, omdat er simpelweg geen regel over is. Het waren ook verschillende foto's, dus geen dubbeltopic.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:30

Revanches schreef:

Maar soms ís er gewoon geen goed commentaar te geven. Meer een discussie voor het andere topic, omdat dit niet persé over de topics met paarden die vaak langskomen gaat, maar ik heb absoluut geen zin om een kwartier naar een fototopic te kijken, om de kleinste foutjes op te sporen, en daar over te gaan mierenn*uken. Bloos Wat trouwens ook niets te maken heeft met het aantal topics van een bokker, maar met de rijstijl van een bokker.

Ik heb echt het idee dat dit gaat om het 'toch wat te zeuren hebben'. Als er niet gezeurd kan worden over de rijstijl van 'bokker a en b', dan wel om de hoeveelheid topics Knipoog

Ik weet trouwens dat dit topic écht niet om bokker a en b gaat hoor, maar aangezien er dus maar ± 5 bokkers zijn die meerdere topics hebben geplaatst de laatste tijd, kan elke hond wel raden om wie het toch eigenlijk wel gaat (al dan niet onbewust)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:34

Ik ben het iig met Myukii eens. Snap niet dat mensen zich er zo druk over gaan maken. Als je het niet wilt zien, dan klik je er toch niet op. Is toch niet zo moeilijk om even op de 2e blz te kijken?
De topics van bokkers 'a' en 'b' (om het maar even hetzelfde te doen als hier Knipoog ) wordt genoeg in gereageerd. Als iedereen die bokkkers zat waren geweest hadden ze er niet meer in gereageerd. Heb er vaak genoeg in zien staan 'kan niet wachten tot het volgende topic!'

Ik ben dus echt tegen 1 topic per persoon per week.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:36

Steffie89 schreef:
Ik stoor mij er niet aan

Er zijn duidelijk combinatie's waarvan ik het leuk vind op foto's te zien.
Van niemand hoef je op het topic te klikken, dus waar maak je, je druk om Knipoog

Sluit ik me bij aan Knipoog
Het is geen verplichting om het aan te klikken dacht ik zo....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:40

tegenstanders, waar het om gaat is dat er zo veel mensen ondergesneeuwt worden, en vooral de minder bekende bokkers, wacht dat zeg ik verkeerd, de bokkers met minder vriendjes en vriendinnetjes die op bokt zitten, die krijgen haast geen respons op hun topics, omdat er anderen zijn die het nodig achten om topic na topic na topic te openen

eens per 3 weken per combinatie, dat zou ik een goede regel vinden

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:42

Ondergesneeuwd valt ook echt wel mee hoor. Ik plaats niet vaak een topic, maar als ik hem plaats haal ik ook vaak 3 of 4 blz's enkele keer 5. Óók als er de bekende bokkers bij staan. En ik ben van verre af een bekende bokker. Knipoog

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:50

ik denk dat dit vooral op ginny is maar zij rijd momenteel wel 5 paarden dus ik vind het heelemaal niet zoveel die topics van haar , en als ze een topic heeft vind ik dat ze prachtig foto's heeft en je kan de vooruit gang zien

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:53

Mij lukt het vaak niet eens 1 pagina helemaal vol te krijgen, ben ook geen bekende bokker, maar op mijn foto's is vaak genoeg rijtechnisch commentaar te geven. Ik vind dat dan ook erg jammer.
@ casperrr: ik denk dat jij met je friese hengst gewoon iets meer opvalt Knipoog mijn 3 jarige nrps pony en haflinger zijn blijkbaar niet interessant genoeg..

Ik ben dus voor de regel 1 keer per week 1 topic per paard.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:54

Neonlight schreef:
Die desbetreffende mod was ik. En je had getemd op 2 topics van 2 verschillende gebruikers. Ik kan hun niet dwingen om er 1 topic van te maken, omdat er simpelweg geen regel over is. Het waren ook verschillende foto's, dus geen dubbeltopic.

ow echt? Oww, da is dan niet zoo intiligent van mij Sorry! ik dacht namelijk dat het wel van dezelfde gebruiker was Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:55

Daarom open ik ook al bijna geen topics meer bij HAW. Heb toch het idee dat bokkers vaker reageren op bekende, veel postende bokkers. Terwijl ik ook graag tips wil.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:59

feliciaa schreef:
Mij lukt het vaak niet eens 1 pagina helemaal vol te krijgen, ben ook geen bekende bokker, maar op mijn foto's is vaak genoeg rijtechnisch commentaar te geven. Ik vind dat dan ook erg jammer.
@ casperrr: ik denk dat jij met je friese hengst gewoon iets meer opvalt Knipoog mijn 3 jarige nrps pony en haflinger zijn blijkbaar niet interessant genoeg..

Ik ben dus voor de regel 1 keer per week 1 topic per paard.

het is geen hengst Clown
Ook kreeg ik met de KWPN'ers 3 blz's vol Knipoog Dus heeft niks met bekendheid te maken.

Ik ben van mening dat als je niet veel posts in je topic krijgt je foto's niet bepaald denderend zijn. Óf er valt niet veel commentaar te geven etc.
Als je normale goede foto's hebt kom je zo wel op pagina 2 hoor. Of verder. Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:03

Mijn foto's zijn zowieso van goede kwaliteit want die worden altijd met een spiegelreflex camera gemaakt door iemand die verstand heeft van foto's maken, ook valt er bij mij echt genoeg te zeggen over mijn rijstijl, neem maar eens een kijkje in mijn topics die in mijn onderschrift staan Knipoog Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen commentaar op kan geven Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:09

Ik heb ff je topic van Zirande bakeken.
En het enige wat mij daar opvalt..
Wat een heerlijk ontspannen gezicht Lachen
Echt ziet er heel fijn uit met zo'n jonkie Ja
En dat is vaak waarom mensen dan niet reageren (en via een ander topic gezien ook niet gewenst is door de mods)

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:37

Volgens mij wordt er juist veel gereageerd op topics waar weinig rijtechnisch commentaar op te leveren is. De 'bekende bokkers' met goede paarden, waar bijna niets op aan te merken is, krijgen hierdoor wel meer dan 4 pagina's vol. Bokkers die niet bekend zijn en ook nog lang niet zo ver zijn met hun paard, krijgen meestal nauwelijks een bladzijde vol, terwijl hier juist meer rijtechnisch commentaar op te leveren is.

Overigens heeft niet iedereen het geld/fotograaf om met een goede fotocamera foto's te maken. Mijn foto's zijn meestal ook niet van de beste kwaliteit, maar toch kan je echt wel goed de combinatie zien hoor! Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:37

casperrr schreef:
Ik ben van mening dat als je niet veel posts in je topic krijgt je foto's niet bepaald denderend zijn. Óf er valt niet veel commentaar te geven etc.
Als je normale goede foto's hebt kom je zo wel op pagina 2 hoor. Of verder. Lachen

Voorbeeld topic van mezelf:
[HAW] (Zit) les op paard van mn instr. (v. Uniform)

prima foto's, genoeg tips te geven, dus in deze gaat jou conclusie zeker niet op, en dat gevoel heb ik vaker