Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 17:12

Zijn er nog meer mensen die zich kunnen vinden in wat ik vanaf blz 17 uiteenzet? Of juist niet, en zo ja, waarom niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:18

Ik weet niet wat je precies bedoeld jiehaaa maar je wilt wat van de termijn af? Mijn vriendin is al ruim 2 weken bezig iemand geband te krijgen die nu onder het (tenminste)tiende SA account bezig is op bokt. Dit lukt gewoon niet.

Terwijl andere accounts (van Piet Piraat etc.) wél direct geband worden.

Ik heb overigens net getemd op een topic wat op slot zit inmiddels .Dat lukt inderdaad. Ik vond de reden van het slotje (te gek of te grappig) nl niet overeenstemmen met de reden om het op slot te doen. Karl66 @ [NM] Dodelijk ongeval Wenum-Wiesel Op slot prima, maar niet om die reden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:30

Voor SA's is nu eenmaal bewijs nodig en als dat er niet of niet voldoende is, is er geen reden om toch te bannen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:36

Tieneke schreef:
Voor SA's is nu eenmaal bewijs nodig en als dat er niet of niet voldoende is, is er geen reden om toch te bannen.

Bewijs is er meer dan genoeg Tieneke Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:39

Ik denk dat ze bedoeld in bijv hetzelfde ip adres. (en zo zijn er nog wat manieren)
Iemand met een wisselend ip, dan kun je het eigenlijk wel zeker weten aan de manier van posten, maar niet door het bewijs als een ip

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:03

In dit geval is er bewijs genoeg RK... Haha!

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 01:02

Wat lees ik nu Verward

| Liesje23 | 07-01-08 | 6 | permanent | Gebruik schaduwaccount tijdens ban |
|Noetanchamon| 07-01-08 | | permanent | Overtreding boktregels

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:22

Slimmerik, dat kan voor jou zo lijken, daarom wilt dat nu niet zeggen dat de mods ook effectief dat bewijs hebben. Je kan wel zeggen dat dat bewijs er is, maar daarom valt wat voor jou bewijs is nog niet in dezelfde categorie dan wat genoeg bewijs voor de mods is.

En daar, noch over de banlijst, ging dit topic toch niet over Verward

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:55

slimmerik schreef:
Ik weet niet wat je precies bedoeld jiehaaa maar je wilt wat van de termijn af?

Nee, ik wil een subtopic op FZ waar we publiekelijk kunnen aankaarten waarom we het wel/niet eens zijn met in onze ogen dubieuze slotjes.
Dus niet voor het verplaatsen naar een andere locatie (>PP bijv), niet voor het omhooghalen van een oud topic enz, maar bijvoorbeeld voor slotjes zoals die op het topic waar jij het over hebt (slotje door Karl).
Hoe dat subforum eruit moet gaan zien, beschrijf ik vanaf pagina 17. Ik quote nog even mijzelf:

Citaat:
Ik zou het ontzettend prettig vinden als er ergens op FZ een gedeelte kwam waar we virtueel kunnen discussiëren over het wel/niet zetten van slotjes e.d. in specifieke topics.
Zie het als een online vergadering. Daar kunnen dan argumenten worden aangevoerd die de mod kan gebruiken om zijn/haar beslissing te bekrachtigen of juist te herzien. Mod blijft eindverantwoordelijke, maar op deze manier is het voor iedereen duidelijk wie er allemaal reden zien om over een bepaalde mod-beslissing verder te praten.
Nu is het "ieder voor zich", je moet allemaal zelf een PB naar de mod sturen maar je hebt geen idee of je de enige bent. Door de discussie zichtbaar te voeren, blijft Bokt transparant voor de gebruikers. Zodra de discussie beëindigd is (zodra de mod genoeg argumenten heeft gehoord om tot een weloverwogen eindbeslissing te komen), is de inspraakmogelijkheid voorbij, en kan er dus niet nogmaals over gediscussiëerd worden.

Enig misverstand kan ontstaan over het woordje inspraakmogelijkheid (vet gedrukt), ik bedoelde hier discussiemogelijkheid mee. De mod beslist of de argumenten reden zijn voor wijziging van zijn/haar besluit.

Maar dit is maar een klein stukje van wat ik beschreven heb over dit idee, voor de rest kan ik even niet anders dan verwijzen naar mijn posts vanaf pagina 17 Knipoog .

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:10

Nouks schreef:
Apple schreef:
Nouks, als al eerder aangegeven: er zijn richtlijnen opgesteld (en ja deze worden regelmatig besproken/ge-evalueerd en aangepast).

Jaha, jezus, dat snap ik toch. Er wordt me alleen verteld dat ik letterlijk heb gezegd dat jullie met z'n allen op communicatiecursus moest, dat heb ik NIET gezegd. Duh.

Nee, dan moet je echt even terug lezen. "Er werd je verteld" dat je letterlijk had gezegd dat we richtlijnen op moesten stellen. Jij zei dat dat niet waar was. Ik heb je post gequote en het gedeelte waar het in stond vet gemaakt om aan te geven waar je dit gezegd had.

Ik vind overigens de toon in je laatste reactie op Apple een goed voorbeeld van een slechte wijze van discussiëren...

Een topic op FZ waarin gebruikers mee kunnen discussiëren zie ik persoonlijk ook niet zo zitten. Om de volgende redenen:
- De doorlooptijd wordt veel te lang
- Het is qua tijd niet haalbaar voor het team
- In veel gevallen worden beslissingen genomen om reden die privé zijn voor bepaalde gebruikers en die horen niet open en bloot op Bokt thuis.
- Er denken al zo veel mods mee met een beslissing dat ik denk dat de meeste standpunten van gebuikers al binnen het team vertegenwoordigd zijn.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:13

fiislief schreef:
Wat lees ik nu Verward

| Liesje23 | 07-01-08 | 6 | permanent | Gebruik schaduwaccount tijdens ban |
|Noetanchamon| 07-01-08 | | permanent | Overtreding boktregels

Mis ik wat? Wat wil je hiermee aangeven?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 12:21

Miriam schreef:
Een topic op FZ waarin gebruikers mee kunnen discussiëren zie ik persoonlijk ook niet zo zitten. Om de volgende redenen:
- De doorlooptijd wordt veel te lang
- Het is qua tijd niet haalbaar voor het team
- In veel gevallen worden beslissingen genomen om reden die privé zijn voor bepaalde gebruikers en die horen niet open en bloot op Bokt thuis.
- Er denken al zo veel mods mee met een beslissing dat ik denk dat de meeste standpunten van gebuikers al binnen het team vertegenwoordigd zijn.

@ 1: De lange doorlooptijd zal niet veel uitmaken, je kan natuurlijk afspreken dat als de mod na het lezen van 3 argumenten in het topic in het subforum al tot de conclusie komt dat het slotje verwijderd kan worden, dat er geen 2 weken gewacht hoeft te worden. Maar wel een maximumtermijn instellen.
@ 2: Team kan toch uitgebreid worden? Is al vaker gebeurd. Bovendien denk ik dat het ook tijd kan besparen, heb ik al eerder beschreven.
@ 3: Heb ik ook al een oplossing voor aangedragen. In zulke gevallen volstaat de moderatoropmerking "Slotje geplaatst om redenen bij de moderator bekend." Als die opmerking er staat, wil dat zeggen dat de zaak gesloten is, en dat het om privé-aangelegenheden gaat.
@ 4: Kan best wezen, maar het blijft onzichtbaar, ik weet namelijk niet welke mod mijn mening onderschrijft, en al helemaal niet of hij/zij mijn mening ook verdedigd op een manier waar ik achter sta. Ik pleit nogmaals voor transparantie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:26

Met het team uit te breiden los je dat probleem niet op. Als je als mod een beslissing neemt en daar wordt over gediscussieerd, zal jij het toch zijn die daar moet meelezen. Dan maakt het niet uit of er 50 of 100 mods zijn, het gaat om de tijd die 1 persoon nodig heeft om mee te lezen, je kan niet 1 mod een stukje laten lezen, een andere mod het volgende enz, en dat die dan allemaal moeten vertellen aan elkaar wat ze gelezen hebben...

En een team van te veel mensen, is gewoon niet handig.

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:08

Tieneke schreef:
Met het team uit te breiden los je dat probleem niet op. Als je als mod een beslissing neemt en daar wordt over gediscussieerd, zal jij het toch zijn die daar moet meelezen. Dan maakt het niet uit of er 50 of 100 mods zijn, het gaat om de tijd die 1 persoon nodig heeft om mee te lezen, je kan niet 1 mod een stukje laten lezen, een andere mod het volgende enz, en dat die dan allemaal moeten vertellen aan elkaar wat ze gelezen hebben...

En een team van te veel mensen, is gewoon niet handig.

Helemaal mee eens, maar vond je altijd al een goede mod!
Denk dat veel bokkers de dupe zijn geworden van een te groot mod team.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:16

Ik denk niet dat het team nu te groot is, gaten moeten nl opgevuld worden en als er niemand vanuit het huidige team dat kan doen, moeten er nieuwe mensen bijkomen. Je kan een forum niet onbezet laten. En in verhouding met de stijging van het aantal gebruikers, is dat aantal mods zeer klein. Ik denk dat het aantal dat er nu is, een goed gemiddelde is.

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:29

Maar ik herinner me dat er al eens een topic is geweest over mods en dat die als de sodemieters is gesloten omdat dat tegen de boktregels in is. Dees loopt al 20 pagina's, maar meten met 2 maten doen de mods niet Slapen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:35

fiislief schreef:
Maar ik herinner me dat er al eens een topic is geweest over mods en dat die als de sodemieters is gesloten omdat dat tegen de boktregels in is. Dees loopt al 20 pagina's, maar meten met 2 maten doen de mods niet Slapen

Het is een beetje hoe de mods het intrepreteren fiislief. Kritiek op mods is verboden. Maar opbouwende kritiek mag wel geloof ik. Haha! Er zijn wel meer van dit soort topics geweest die wèl open gebleven zijn hoor Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:38

ONGEFUNDEERDE kritiek ZONDER aangedragen oplossingen (en dan natuurlijk vaak op een bepaalde mod gericht) is inderdaad, nutteloos.

Kritiek is niet erg, maar kom dan ook gelijk met een oplossing om het beter te maken, voor HEEL bokt, en niet alleen voor jou of je dinnetjes........

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:26

Met alle respect maar bokt heeft nogal oogkleppen op in bepaalde situaties.
Dinnetjes dinnetjes, welke dinnetjes?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:31

euh oogkleppen??? Ik denk dat je vergeet dat het modden door veel verschillende mensen gedaan wordt, en dat een geen zelfstandige beslissingen gemaakt worden...

was een algemene opmerking fiislief, vaak hebben mensen die een ow of een ban krijgen het idee dat hunnie nooit verkeerd waren......... OF het dinnetje in zo een geval niet verkeerd was....

en soms is dat ook terecht als je terug gaat zoeken, maar vaak is het toch wel een stukje eigen schuld Lachen

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:04

KiWiKo schreef:
Ik denk dat je vergeet dat het modden door veel verschillende mensen gedaan wordt, en dat een geen zelfstandige beslissingen gemaakt worden...

Dat weet ik wel en heb ik gezien bij een vriendin van me, maar vervolgens komt er bij wat je ook aanvoert een standaard riedeltje uit de pc van de mods of de mids.
Niks persoonlijks, niks eigens zeg maar. Identiteitsloos geloof ik zelfs

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:07

dat komt waarschijnlijk omdat het meeste ook standaard is Lachen Lachen

als het modteam voor elke un, ow, ban of bot een compleet nieuwe brief moet schrijven.............. ben je snel uitgeschaapt...

daarnaast gaat er niks de deur uit zonder dat er meerdere mensen naar gekeken hebben, vooral als het bijzondere gevallen zijn Lachen

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:22

Het leuke aan het werken met mensen is dat mensen niet standaard zijn. Allemaal zijn ze anders, allemaal uniek in hun soort, allemaal eigen.
Maar ze maken dus wel identieke fouten? Of begrijp ik je nu verkeerd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:26

de meeste fouten op dit forum zijn wel standaard ja Lachen, denk zeker wel 80%

Net zoals iedereen een bon krijgt bij verkeerd parkeren, krijgen bokkers een un of ow bij verkeerd posten.........

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:43

Goh, hoe verrassend Schijnheilig