[Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: [Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:22

Verdikkeme geen tijd meer om te bokken: alleen maar reeten Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:56

Ik snap de toegevoegde waarde niet van dit waarderingssysteem. Betekend dat dat straks de TEM knop wegvalt?
Wat zijn de consequenties van een negatief score? Wordt er dan door de moderators meer op je gelet of zo?

En ik heb alleen + en -, en geen schaal van waarderingen. Lijkt me niet echt zinvol om dat te gaan gebruiken. Ik blijf wel bij de TEM knop, en anders ga ik wel in de ignore mode (oh, nee, dat mocht ook niet he?)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:53

Ik heb inmiddels begrepen dat het Wat is dit verdwijnt als er iemand reageert, of heb ik het verkeerd begrepen en kan ik het bij mezelf niet zien.

Want bij geen van mijn posten staat het teken nog
Houden jullie bij als dat door dezelfde personen gebeurt?
En nog belangrijker personen die helemaal niet in het onderhavige topic meediscusieren???

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:01

@ Sarabande, maakt het jouw met al jouw kennis uit dat een zielig figuur of een Penny je negatief rate?
Ik heb ondertussen voor mijzelf besloten dat als ik iemand stoor met mijn berichten dat het zijn of haar probleem is en niet het mijne en dat ik alleen opensta voor op- en aanmerkingen van "serieuze" bokkers.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:21

Nee het maakt me niets uit, ik doe niet aan deze kinderachtige aktie mee, ik vroeg me alleen af waarom bij mij het vraagteken en de Wat is dit steeds weg is.

Of dat ik het eenvoudigweg niet bij mezelf kan zien Haha!

Edit dank voor het compliment Bloos

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:32

Op de vorige pagina staat het zelfs: je kan niet meer je zelf raten Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:37

O ok bedankt
Ik heb het topic verder niet doorgelezen
Maar zag opeens dat de tekens weg waren Blond

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:32

och mensen, laten we het gewoon afwachten. Zolang iedereen z'n zegje kan doen is er toch weinig aan de hand.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:07

Ik vind het flauwekul. Afschaffen, met een beetje pech wordt het pure vriendjespolitiek en je belemmert mensen gewoon te zeggen wat ze denken.
Want als je iets zegt wat inhoudelijk goed geformuleerd is en goed onderbouwd is, en iemand is het gewoon met je oneens, dan kan hij jouw reactie nu eenvoudig afschieten.
Ook is het heel eenvoudig geworden om iemand te pesten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:26

Flauw hoor Bart om nu bokt te sabotteren Boos! . (Alles wat je post gaat dubbel of helemaal niet Haha!)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:30

Pff! Bart toch Clown aan je werk, en we zullen je dankbaar zijn Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:18

Waarop baseren jullie nou toch dat je niet meer kan zeggen wat je denkt?! Ik snap dat serieus niet...

Minnetjes worden gebruikt om echte probleemtopics eerder te vinden, en plusjes geven een topic juist een boost. Ik ben wel benieuwd naar topics waarin gewoon een berg goede posts staan hoor, je kunt niet alles lezen en ik denk dat dit zou kunnen helpen om minder topics te missen die echt de moeite waard zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:33

delerium schreef:
Minnetjes worden gebruikt om echte probleemtopics eerder te vinden, en plusjes geven een topic juist een boost.

Door wie worden die gebruikt????

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:34

Hoe bedoel je?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:36

Ga je er vanuit dat iedereen die het systeem gebruikt dat neutraal en verstandig zal gebruiken????

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:41

Ja. De eerste tijd niet maar degenen die nu het hardst jammeren en anti-zijn dus er idioot mee doen houden daar ook het snelst mee op. Dus in het begin zal die vlieger zeker niet op gaan maar over een paar maanden denk ik dat het gewoon goed werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:42

delerium schreef:
Minnetjes worden gebruikt om echte probleemtopics eerder te vinden

Daarvoor was de TeMknop toch Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:45

delerium schreef:
Ja. De eerste tijd niet maar degenen die nu het hardst jammeren en anti-zijn dus er idioot mee doen houden daar ook het snelst mee op. Dus in het begin zal die vlieger zeker niet op gaan maar over een paar maanden denk ik dat het gewoon goed werkt.

anti zijn is idioot doen Verward

Het zou ook zo kunnen zijn dat je als serieuze discusieerder geen behoefte hebt aan een KGB systeem, zoals beantsje al zo treffent omschreef

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:54

delerium schreef:

Mijn ervaring op een forum waar het al langer in gebruik is en waar de jongste gebruiker over de 30 is is dat het alleen nog maar gebruikt wordt door mensen die elkaar dwars willen zitten.
Maar op Bokt zijn de gebruikers natuurlijk een stuk serieuzer. Clown

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:56

Hm, mijn woordkeus was nogal ongelukkig; ik bedoelde niet te zeggen dat iedereen die het er niet mee eens is idioot gaat doen, maar meer dat er een groep is die hun weerstand lijken te willen uiten door maar in het wilde weg te gaan stemmen, of hun hele postgedrag aanpassen. En dat vind ik wat idioot. Als je het er niet mee eens bent en er niets mee doet; prima. Ieders goed recht. Maar muiterij vind ik weer een andere uiterste.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:58

Sarabande, ik heb op jou + geklikt. (toen ik begon met dit bericht, had jij de laatste post)
Even testen wat er gebeurt.
Onzin vind ik het. Word leuk oranje (wat je leuk vind) en that's it.
Eerste en meteen laatste keer dat ik geklikt heb.
Waar in hemelsnaam is dit toch goed voor.
Ik mankeer niets aan mijn vingertjes. Als ik het ergens wel of niet mee eens ben, typ ik dat wel.
Ik ga niet flauw op een knopje zitten klikken voor mijn lol omdat iemand iets goed of fout doet.
Iedereen moet gewoon gelijk behandeld worden en niet de een negatiever dan de ander. Pas ik voor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 04:50

ThePast03 schreef:
Mijn ervaring op een forum waar het al langer in gebruik is en waar de jongste gebruiker over de 30 is is dat het alleen nog maar gebruikt wordt door mensen die elkaar dwars willen zitten.
Maar op Bokt zijn de gebruikers natuurlijk een stuk serieuzer. Clown

Huilen van het lachen precies mijn gedacht Ja

bokt is zeker veel serieuzer,
de therm pennymeisje komt hier nog nauwelijks voor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:57

ThePast03 schreef:

Bestaat dit systeem ook nog op andere fora? Zou het dan niet kunnen dat deze feature dan iets wat in phpBB standaard aangeboden gaat worden? Ik me in dat geval niet zoveel zorgen maken over het gebruik of het misbruik ervan op Bokt. Bokt wordt wel vaker voor testen en ontwikkelen van de software gebruikt, waarom dan over deze kleine toevoeging vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:26

holly schreef:
Sarabande, ik heb op jou + geklikt. (toen ik begon met dit bericht, had jij de laatste post)
Even testen wat er gebeurt.
Onzin vind ik het. Word leuk oranje (wat je leuk vind) en that's it.
Eerste en meteen laatste keer dat ik geklikt heb.
Waar in hemelsnaam is dit toch goed voor.
Ik mankeer niets aan mijn vingertjes. Als ik het ergens wel of niet mee eens ben, typ ik dat wel.
Ik ga niet flauw op een knopje zitten klikken voor mijn lol omdat iemand iets goed of fout doet.
Iedereen moet gewoon gelijk behandeld worden en niet de een negatiever dan de ander. Pas ik voor.

Ik verwacht juist van de gene die iig voor mij niets toevoegen op bokt dat die juist wel graag op de knopjes drukken en juist mensen zoals bv jij en nog velen anderen die al hebben aangegeven dit niet zinvol te vinden, het niet gaan doen. De uitkomsten zijn dan iig voor mij niet van enige waarde. Op zich dan natuurlijk heel jammer want is het project dan geslaagd? Nou ik denk het niet, maar voor de knopjesdrukkersgroep dus wel.

Het is misschien goed bedoelt maar nu wordt er achter de schermen een heel eigen leven afgespeeld. Ik denk dan ook terecht aan het met elkaar in verbinding staan van pb in bepaalde topics met bepaalde gebruikers die nu juist dankzij de knopjes eindelijk eens kunnen afrekenen met die bokker. Voorheen alleen via pb elkaar lekker opstoken, maar nu dus ook met een resultaat.

Hoe gaan ze dat bij de moddies beoordelen? Gaan ze die berichten lezen, zelf ook beoordelen en dan kijken hoe vaak het negatief is beoordeeld en door wie? Gaan ze dadergroepjes Duivel samenstellen? Oke bokt heeft nu ook zelf een soortement van moddiesysteem aangereikt gekregen. Ze mogen beoordelen, maar ik verwacht niet dat dat eerlijker zal gaan dan met het echte moddiesysteem Haha!

Hebben de huiskamertopics dit ook?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:38

Nee huiskamertopics hebben geen ratings.