Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:41

Haha Haha! en diegenen die niet zijn anti McCann incluis Haha! Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:47

haha, nou als je goed gekeken hebt was dat voor 'de hetse' al meerdere malen geuit, ook door mij overigens dat ik vraagtekens had. Dat mocht niet, werd een moddiewaarschuwing bijgezet. Een week later dachten de kranten er net zo over en huppa, opeens mocht je wel je mening neerkalken..
ach en over het feit dat daar een mening wordt opgedrongen, daar lees ik maar overheen Tong uitsteken al dat gewauwel denk ik dan maar..maar ok, dit is OT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:04

Wat is OT? Bloos

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:59

Off-topic, denk ik? Ik moest er vanochtend vroeg ook even over nadenken. Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:21

hihi, sorry, ja of topic dus Tong uitsteken jullie zijn toch nog helder zo vroeg hoor, doe je beter dan ik Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:30

En dan blijft het stil...ik maak mijn conclusie....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:43

nou RK, iedereen heeft zn standpunt gezegd, denk dat we die allemaal van elkaar weten nu he Knipoog om nou dit topic uit te laten draaien op gezever (want die richting ging het op) onder een stel volwassenen lijkt me nou ook niet erg handig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:43

Ik bedoel niet de gewone bokkers.... Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:44

Ik denk dat RK meer op (het ontbreken van) een moderator toelichting doelde. Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:07

Oh zo, ja idd, die blijven in gebreke waar het ze uitkomt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:10

al zeggen ze maar, we kunnen ons er niet in vinden, maar niets is best weinig in 2 weken tijd Tong uitsteken Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:03

In discussies wordt nou eenmaal gegeneraliseerd om een punt duidelijk te maken. Of het nu gaat om manegeruiters die niet kunnen rijden, topruiters die het alleen maar voor het geld doen en niet van hun paard houden, westernruiters met grote gemene wielsporen, enz. enz. enz.

Dit is een hele normale manier om een punt duidelijk te maken. Je kan er mee omgaan op de manier dat je denkt; mijn groep wordt aangevallen, dus ik word aangevallen.

Of zoals de meeste mensen, ze hebben het wel over die groep waar ik bij hoor maar blijkbaar ben ik dan de uitzondering, want dat geldt niet voor mij.

Hier strikt op gaan modereren is niet te doen want dan worden er heel veel discussies doodgeslagen. Ons doel is juist om wat meer op afstand te modden en wat meer ruimte aan de gebruikers te geven om er onderling op een normale manier uit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:06

Oke, weten we ook weer dat dat toegestaan is....

Bedankt voor de (lang verwachte) mededeling Ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:18

Dank je voor de toelichting, iefke. Lachen
Heel duidelijk zo. En ook wel zoals ik het zie; niet alles meteen te persoonlijk opvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:20

Tja niet zoals andere het zien...maar das duidelijk
Goed dat kan ook niet dat iedereen hetzelfde denkt, maar gezien pb's van sommige weet je ook zeker hoe het wel bedoeld is.... Lachen
Maar daar kan niets mee gedaan worden, maar dan weet je echt wel dat je het niet zomaar inbeeld Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:23

soms mee eens iefke Ja
Maar soms ook niet. Haha! Vind nog altijd dat er per situatie gekeken moet worden en
als er wordt gediscrimineerd (niet alleen over buitenlanders) vind ik dat er ingegrepen moet worden.
Ik vind het dan ook geen discussie meer, maar moddergooien. Ja

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:25

Dat is inderdaad wat anders Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:31

?? wat is daar anders aan?
Dáár gaat dit topic nu net over.....

haalt nu haar schouders op en gaat maar elders op bokt wat zwerven...krijgt hiervan echt een naar gevoel...
RK heeft topic geopend dus zeikt...zegt een ander hetzelfde is het wat anders....
Vraag me af als een ander dit topic had geopend....

Ga me verstandig vandaag maar uit dit topic houden.....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:34

Discriminatie (alle buitenlanders) is inderdaad van een andere orde. Het gaat dan namelijk over iets wat volgens de grondwet niet mag in Nederland (alle buitenlanders, alle joden, alle homo's).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:37

wat een onzin:

Citaat:
Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod).

En gaat vandaag dit topic laten rusten...
Dat er niet naar gemod wordt...oke...maar met dit soort zwam aan komen na 2 weken....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:39

Als je het zo interpreteerd dan mag je in een discussie ook niet meer zeggen:
"alle dressuurruiters" "alle springruiters" "naturals" "dierenartsen" "handelaren"

"Endurance ruiters rijden hun paarden over de zeik"
"Crossruiters nemen onverantwoorde risico's"

Dat soort dingen zouden dan allemaal niet meer mogen op Bokt.

Lijkt me toch niet dat we daar naar toe zouden moeten willen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:41

Ik denk dat dit topic ondertussen rijp is voor een slotje.
Dat het antwoord mensen niet aan staat, dat is aan die mensen. Ik kan me er echter weer wel in vinden.
Je hoeft je niets van beledigingen aan te trekken, hoe moeilijk dat soms ook is.

Je kunt de discussie ook te ver trekken hoor. Er komt ook een hoop incasseringsvermogen bij kijken.
Dat weet je nou eenmaal op een forum, en al helemaal als je er al jaren komt. Het is niet verplicht om op bokt te blijven Lachen

En de grove beschuldigingen.. tja, dat soort mensen heb je ook IRL. Daar moet je gewoon boven gaan staan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:48

Net een heel getypt stuk weggevallen door een verbroken internetverbinding. Maar het kwam neer op Truusjes & zelfreflectie.

Korte versie:
Als men vindt dat er -om wat voor reden ook- gediscrimineerd wordt in een discussie, kan men temen. Er is echter niets mis mee om rekening te houden met de vele Truusjes die er rondlopen op Bokt. Clown En ook eens bij zichzelf na te gaan of je er wel reëel op reageert & niet last hebt van een verstoorde visie door de aanwezigheid van Truus.

*Truusje = algemeen persoon waar je niet zo goed mee door de bocht kunt.

Edit: als je dit bij jezelf in het achterhoofd houdt, maakt dat de deelname aan een discussie al wat minder 'beladen'.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:06

iefke schreef:
In discussies wordt nou eenmaal gegeneraliseerd om een punt duidelijk te maken. Of het nu gaat om manegeruiters die niet kunnen rijden, topruiters die het alleen maar voor het geld doen en niet van hun paard houden, westernruiters met grote gemene wielsporen, enz. enz. enz.

Dit is een hele normale manier om een punt duidelijk te maken. Je kan er mee omgaan op de manier dat je denkt; mijn groep wordt aangevallen, dus ik word aangevallen.

Of zoals de meeste mensen, ze hebben het wel over die groep waar ik bij hoor maar blijkbaar ben ik dan de uitzondering, want dat geldt niet voor mij.

Hier strikt op gaan modereren is niet te doen want dan worden er heel veel discussies doodgeslagen. Ons doel is juist om wat meer op afstand te modden en wat meer ruimte aan de gebruikers te geven om er onderling op een normale manier uit te komen.

Bedankt voor het duidelijke antwoord @iefke.
Zelf heb ik al meerdere keren aangegeven dat men het niet altijd op zichzelf moet betrekken.
Bokt zou een stuk plezieriger worden als men alles eens positief bekijkt dan meteen geirriteerd te reageren als je iets voorbij ziet komen waar je het niet mee eens bent.
Wat mij betreft is een slotje hier op zijn plaats.
Dat een enkele hier het antwoord niet bevredigend vind is jammer. Maar ik geloof dat 98% het hier wel mee eens is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:44

Waarom meteen miepen om een slotje?
Wat is er mis mee om de reacties van moddies ook mee te nemen in deze discussie?

Laat ik er dan op in gaan.

iefke schreef:

Dit is een hele normale manier om een punt duidelijk te maken.

Wat mij het meeste stoort Yvette, is de manier waarop sommige uit de hoek kunnen komen.
De ooievaar pleurt toch niemand naar beneden met de mededeling dat jou taak op aard, het afkraken van mensen is?
Waarom moet een goede ruiter de hemel in geprezen worden, terwijl een manege ruiter compleet afgezeken word?
Vinden we ons zelf allemaal zo goed, dat iemand die wat minder goed is niet mee mag doen?
En op dit vlak niet alleen want iets niet weten en dus een vraag stellen, maakt je gelijk stom en dom.
Moet dat nu echt op zo'n banketstaaf manier duidelijk gemaakt worden aan iemand?
Wat is er mis mee om elkaar gewoon normaal te behandelen en elkaar gelijk te bekijken.
Er is niet iemand beter als een ander, we zijn gewoon allemaal verschillend en ik heb er nog nooit van gehoord dat je niet verschillend zou mogen zijn.
Nogmaals, de manier waarop sommige uit de hoek kunnen komen.
Jij vind dit een hele normale manier om een punt duidelijk te maken, maar ik toch niet hoor Knipoog

Wel ben ik het er mee eens dat je als moddie er een overvolle dagtaak aan zou hebben om ieder gekibbel te lijf te gaan, maar is het niet zo dat bokt en zijn moddies er aan bij kunnen dragen dat het volk wat hier komt wat vaker nadenkt en met beide beentjes op de grond blijft?