Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod).
iefke schreef:In discussies wordt nou eenmaal gegeneraliseerd om een punt duidelijk te maken. Of het nu gaat om manegeruiters die niet kunnen rijden, topruiters die het alleen maar voor het geld doen en niet van hun paard houden, westernruiters met grote gemene wielsporen, enz. enz. enz.
Dit is een hele normale manier om een punt duidelijk te maken. Je kan er mee omgaan op de manier dat je denkt; mijn groep wordt aangevallen, dus ik word aangevallen.
Of zoals de meeste mensen, ze hebben het wel over die groep waar ik bij hoor maar blijkbaar ben ik dan de uitzondering, want dat geldt niet voor mij.
Hier strikt op gaan modereren is niet te doen want dan worden er heel veel discussies doodgeslagen. Ons doel is juist om wat meer op afstand te modden en wat meer ruimte aan de gebruikers te geven om er onderling op een normale manier uit te komen.
iefke schreef:In discussies wordt nou eenmaal gegeneraliseerd om een punt duidelijk te maken. Of het nu gaat om manegeruiters die niet kunnen rijden, topruiters die het alleen maar voor het geld doen en niet van hun paard houden, westernruiters met grote gemene wielsporen, enz. enz. enz.
Dit is een hele normale manier om een punt duidelijk te maken.