Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:05

Steef... Nagelbijten / Gniffelen
Dat is lang geleden Haha!

youngster schreef:
Altijd goed zelfkennis Haha!

Ik heb soms hetzelfde probleem hoor Lachen Dan hoor ik het mezelf zeggen en dan denk ik.. ohhh dat had ik ook anders kunnen doen. Clown

Dat klopt. Als ik voor mezelf spreek kijk ik ook wel zo naar gebruikers.
Ik probeer eerst altijd de achtergrond op te zoeken waarom zo'n reactie geplaatst wordt. En idd ik check ook de rest van de berichten.

Maargoed je hebt altijd mensen die doorblijven gaan en mensen gaan kwetsen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk Lachen
Wat voor de een meevalt wordt door de ander als heel erg ervaren, dat is per mens gewoon verschillend, de een kan heel veel hebben en de andere niet.
Voor alsnog probeer ik eerst te sturen en de gebruikers het onderling te laten oplossen als het nog niet teveel uit de hand loopt.
Gebeurd dit wel grijp ik wel in, maar dat is niet meer dan logisch denk ik.

OK dan!
E zo zou elke mod het moeten doen.
Dat is volgens mij de juiste manier van modderen.
Zo zou ik het in elk geval wel doen Ja

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:07

runningkawa schreef:
Ja erg oude tijd ondertussen

Ja ik weet dat ik bot over kan komen.
Vandaar dat ik er vaak een Lachen achterplak om het te minderen.
Ik weet ook dat ik daarom wel als irri beschouwd wordt.

Doordat ik dat zelf weet, weet ik ook dat dat bij andere gebruikers ook zo is.
Terwijl ze dat niet als lomp of noem maar wat bedoeld is.
Vandaar dat ik denk ik dan net wat eerder zeg, is dat een OW waard, dat valt toch wel mee wat die zei?
En dat heb ik ook vaak als mod gezegt.

Kijk mensen die alleen maar berichten hebben om te rellen, dus van de 10 berichten 8 berichten waarvan je kunt denken, huh, is dat wel zo aardig bedoeld?
Maar op bijv 100 berichten en dan 8 berichten en de rest is wel gewoon, kun je denk ik ook wel opmaken dat de bedoeling misschien wel mee valt?
Athans zo keek ik als mod wel. Niet dat ik dan altijd goed zat..maar probeerde dat wel (en zeg hiermee niet dat de mods van nu dat niet proberen, voodat dat gedacht wordt, maar ook hier weet ik niet hoe ik het anders moet omschrijven)

Dan zie je hier toch een stuk partijdigheid vanuit het modteam. Dat RK pittig kan voorkomen wordt wel getolereerd, maar als iemand anders het doet kan hij/zij gelijk een lange tijd niet op bokt komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:07

Naadje, het is kennelijk ook niet snel goed. Ik licht toe waarom jouw berichten op mij een vervelende indruk maken, en dan vind je dat vervelend en ligt het aan mij. Uiteraard ligt het aan mij, want ik ben degene tegen wie je het hebt en ik licht toe waaorm jouw berichten zo overkomen. Dan kun je daarmee doen wat je wilt, maar ik moet zeggen dat ik weinig zin meer heb in verdere discussie met jou hierover of over andere zaken. Ik doe moeite om eea toe te lichten, en daar wil je niet gefundeerd op ingaan. Even goede vrienden, maar dan besteed ik mijn energie liever aan iets anders. En die irritatie die je net noemt, viel mij dus al eerder op en die probeerde ik helder te krijgen. Maar wat mij betreft laten we het hierbij, het is ook behoorlijk off topic trouwens.

Schimmelig, ik zou me wel degelijk ooit echt beledigd hebben kunnen voelen op bokt; alleen weigerde ik om die persoon zodanig serieus te nemen dat ze me daadwerkelijk kon beledigen. Heel ander topic, een tijdje terug. Vast ngowel vaker, maar die schiet me iig zo te binnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:08

Eleonoor schreef:
Dan zie je hier toch een stuk partijdigheid vanuit het modteam. Dat RK pittig kan voorkomen wordt wel getolereerd, maar als iemand anders het doet kan hij/zij gelijk een lange tijd niet op bokt komen.

Dan heb je haar ban van eergisteren even gemist zeker Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:10

Wilde ik net zeggen....
En ga er verder niet op 1, maar ik vond beide ow's niet op een eerlijke manier gegeven...
Bij 1 had ik wel een ow verdient, maar niet op het punt wat er aangehaald werd
Die van gister raakte imo nog kant nog wal...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-07 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:10

Lielle schreef:
Schimmelig, ik zou me wel degelijk ooit echt beledigd hebben kunnen voelen op bokt; alleen weigerde ik om die persoon zodanig serieus te nemen dat ze me daadwerkelijk kon beledigen. Heel ander topic, een tijdje terug. Vast ngowel vaker, maar die schiet me iig zo te binnen.

Het is inderdaad maar net in hoeverre jij die persoon invloed laat hebben op jouw gevoelens. Het klinkt misschien een beetje 'zweef', maar zo ga ik er mee om en ik merk dat ik zo een stuk minder vatbaar ben voor steken onderwater, of er boven Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:11

Schimmelig schreef:
@ Naad en Lielle

Ik moet zeggen dat ik mij eigenlijk zelden beledigd heb gevoeld op Bokt - nu heb ik ook een dikke huid Clown
Ik kan namelijk in wat Naad heeft gezegd niet echt iets storends vinden Nagelbijten / Gniffelen
Dikke letters en het woordje 'hoor' pik ik gewoon doorheen.

De toon maakt de muziek, dit hoort denk ik wel dat goed bij dit onderwerp.
En iedereen is anders in storend vinden, beledigd voel ik me ook weinig Clown . Maar gefrustreerd in communicatie technieken van sommige ach

Jij bent dus het perfecte voorbeeld, jij zegt dingen maar op een manier dat het goed en redelijk overkomt Vriendjes zijn?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:11

runningkawa schreef:
Wilde ik net zeggen....
En ga er verder niet op 1, maar ik vond beide ow's niet op een eerlijke manier gegeven...

Haha! Bloos Gelukkig maar, overkomt jou dus ook Haha! Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:12

Schimmelig schreef:
Het is inderdaad maar net in hoeverre jij die persoon invloed laat hebben op jouw gevoelens. Het klinkt misschien een beetje 'zweef', maar zo ga ik er mee om en ik merk dat ik zo een stuk minder vatbaar ben voor steken onderwater, of er boven Tong uitsteken

Inderdaad. Maar dat moet je wel leren.
Voorheen trok ik me van alles persoonlijk aan.
Tegenwoordig lees ik het met een glimlach en reageer ik óf niet óf geef een uitleg via pb op een normale manier.
Dat wordt meestal ook wel gewaardeerd.
En zo niet, dan is het jammer, maar dan ga ik de discussie niet meer aan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:12

@ Kat
Wie?? Ik?? Naaa, toch Verward Haha!
Geloof mij als ik zeg dat er redelijk wat mensen zijn die het totaal niet met je daarin kunnen vinden (zakt je broek nu af) Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:13

Dat moet ik ook eens leren...wie geeft me een cursus?
Want OW's helpen daarin echt niet

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:14

Schimmelig schreef:
@ Kat
Wie?? Ik?? Naaa, toch Verward Haha!
Geloof mij als ik zeg dat er redelijk wat mensen zijn die het totaal niet met je daarin kunnen vinden (zakt je broek nu af) Tong uitsteken

Bloos
Zo was ik er 1.
Heb me wel eens flink kwaad gemaakt om een uitspraak van jou.
Heb wijs niet gereageerd toen.
Geen idee meer waar het over ging, maar ik was wel pissed, dat weet ik nog wel Haha!
Maar tegenwoordig kan ik er wel mee leven Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:14

maar ik vind wel dat beide partijen daar een rol in hebben. De zender om zijn bericht correct te verwoorden en de ontvanger om het zo te lezen. En ik heb net een poging gedaan om mijn reactie op mijn bericht uitgebreid toe te lichten, en dat werd als muggeziften en taalcopuleren (mijn typering) gezien, terwijl ik zelf gewoon erg gesteld ben op zorgvuldig formuleren.

/add
en dat vind ik dus persoonlijk erg irritant, maar dat zal wel al duidelijk zijn geweest.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:16

Amanda schreef:
Tegenwoordig lees ik het met een glimlach en reageer ik óf niet óf geef een uitleg via pb op een normale manier.

Heel goed Amanda Afgod
Dit verweef ik in mijn dagelijks leven en dat vergt aardig wat discipline, want soms is 'happen' verleidelijk (kom op, geef toe) Haha!
Hoe ouder ik word hoe meer ik leer en alle levenswijsheden zijn welkom.

Edit: wrong name Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 21-06-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:17

Ter informatie - ik heb een bericht uit dit topic gesplit. Kritiek is welkom, maar schelden op mods niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:18

Bedankt voor het splitten maar wel open houden! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-07 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Goed ik wil me opstellen voor een boot camp cursus communicatie technieken

Duur: Twee weken

Gelegen in een prachtig stuk natuur ligt het herenhuis van de familie vl. Hier kunt u ontspannen en leren tegelijk. Winkels en natuurpaden zijn binnen handbereik.

Object: Communicatie tegenover andere

Dagtraject: 8.30 opstaan
10: communicatieles tot twaalf uur
12-1 : middagmaal
1-3: groepsgesprek en practicum
3-4: vrij
5: communicatie middelen
6: avondeten
6-7: omgaan met andere

Prijs: 300 euro

Schimmelig

Amanda schreef:
Bloos
Zo was ik er 1.
Heb me wel eens flink kwaad gemaakt om een uitspraak van jou.
Heb wijs niet gereageerd toen.
Geen idee meer waar het over ging, maar ik was wel pissed, dat weet ik nog wel Haha!
Maar tegenwoordig kan ik er wel mee leven Haha!

Zei ik het niet Kat Tong uitsteken

Mijn denkbeelden komen soms (letterlijk) van een andere planeet, excuus Haha! Bloos

Ojajoh

Lielle schreef:
Naadje, het is kennelijk ook niet snel goed. Ik licht toe waarom jouw berichten op mij een vervelende indruk maken, en dan vind je dat vervelend en ligt het aan mij. Uiteraard ligt het aan mij, want ik ben degene tegen wie je het hebt en ik licht toe waaorm jouw berichten zo overkomen. Dan kun je daarmee doen wat je wilt, maar ik moet zeggen dat ik weinig zin meer heb in verdere discussie met jou hierover of over andere zaken. Ik doe moeite om eea toe te lichten, en daar wil je niet gefundeerd op ingaan. Even goede vrienden, maar dan besteed ik mijn energie liever aan iets anders. En die irritatie die je net noemt, viel mij dus al eerder op en die probeerde ik helder te krijgen. Maar wat mij betreft laten we het hierbij, het is ook behoorlijk off topic trouwens.

.

jij vind het offtopic...maar ik vind het dus eigenlijk wel heel ontopic Ja
wamt in dit topic gaat het tenslotte ook over verkeerd begrijpen ,verkeerd lezen,verkeerde interpretatie enz enz...
daar zijn wij momenteel dus een heel goed voorbeeld van vind je niet Haha!

we geven hier beide onze mening in en dat moet kunnen maar wat ik dan weer jammer vind is dat ik heel vaak het gevoel krijg ,en zo nu ook weer, dat mensen gaan afhaken op het moment dat het niet naar hun zin gaat of niet de antwoorden krijgt die hij/zij graag zou krijgen of een discussie krijgt waar men op dat moment geen zin in heeft ( ik citeer:maar ik moet zeggen dat ik weinig zin meer heb in verdere discussie met jou hierover of over andere zaken)
het weglopen van het probleem...erg jammer..want ik kom er altijd graag op een goede manier uit

schimmelig ziet mijn woordje "hoor" dus niet als beledigend en in mijn ogen was het ook niet beledigend bedoeld en word het helaas wel zo opgevat.

en zo gaat het dus heel vaak in topics...ook met mod's en dan worden er ow's en derg uitgedeeld,in 1 van mijn eerste posten in dit topic probeerde ik dit al duidelijk te maken en nu hebben we dus een goed voorbeeld Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:19

Wat is er gesplit? Ik mis 'm even Bloos

Schimmelig: sorry Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:19

Schimmelig schreef:
Amanda schreef:

Heel goed naad Afgod
Dit verweef ik in mijn dagelijks leven en dat vergt aardig wat discipline, want soms is 'happen' verleidelijk (kom op, geef toe) Haha!
Hoe ouder ik word hoe meer ik leer en alle levenswijsheden zijn welkom.

Naad? Ik vat 'm even niet.
Amanda is de naam Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:20

katiavl schreef:
Goed ik wil me opstellen voor een boot camp cursus communicatie technieken

Duur: Twee weken

Gelegen in een prachtig stuk natuur ligt het herenhuis van de familie vl. Hier kunt u ontspannen en leren tegelijk. Winkels en natuurpaden zijn binnen handbereik.

Object: Communicatie tegenover andere

Dagtraject: 8.30 opstaan
10: communicatieles tot twaalf uur
12-1 : middagmaal
1-3: groepsgesprek en practicum
3-4: vrij
5: communicatie middelen
6: avondeten
6-7: omgaan met andere

Prijs: 300 euro

Moet dit niet bij commercieel Haha! Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:21

Amanda schreef:
Naad? Ik vat 'm even niet.
Amanda is de naam Clown

Zie mijn edit. Woepsie Tong uitsteken Gestoord

Edit: als jij de quote even edit zijn we uitge-edit Haha! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 21-06-07 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:21

Haha idd, nog meer split werk Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:22

naadje24 schreef:
Lielle schreef:

.

jij vind het offtopic...maar ik vind het dus eigenlijk wel heel ontopic Ja
wamt in dit topic gaat het tenslotte ook over verkeerd begrijpen ,verkeerd lezen,verkeerde interpretatie enz enz...
daar zijn wij momenteel dus een heel goed voorbeeld van vind je niet Haha!

we geven hier beide onze mening in en dat moet kunnen maar wat ik dan weer jammer vind is dat ik heel vaak het gevoel krijg ,en zo nu ook weer, dat mensen gaan afhaken op het moment dat het niet naar hun zin gaat of niet de antwoorden krijgt die hij/zij graag zou krijgen of een discussie krijgt waar men op dat moment geen zin in heeft ( ik citeer:maar ik moet zeggen dat ik weinig zin meer heb in verdere discussie met jou hierover of over andere zaken)
het weglopen van het probleem...erg jammer..want ik kom er altijd graag op een goede manier uit

schimmelig ziet mijn woordje "hoor" dus niet als beledigend en in mijn ogen was het ook niet beledigend bedoeld en word het helaas wel zo opgevat.

en zo gaat het dus heel vaak in topics...ook met mod's en dan worden er ow's en derg uitgedeeld,in 1 van mijn eerste posten in dit topic probeerde ik dit al duidelijk te maken en nu hebben we dus een goed voorbeeld Haha!

Vind ik eigenlijk niet.
Ik kan me heel goed in Lielle's reactie vinden.
Ze legt het nogmaals uit waarom ze het zo vind.
Volgens mij lees je die uitleg maar half
Je vat het veel te persoonlijk op en gaat in de aanval vanwege dat ene woordje.

Ik zou willen dat het hele boktteam de tijd nam om zo'n uitleg te geven.
En dat de gebruikers de tijd namen om de uitleg te lezen, te laten bezinken en er dan pas op antwoorden.
Want het is ook vaak de snelheid van het lezen waardoor je dingen mist.