[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:02

fransje23 schreef:
Sorry,kom ik weer maar een aparte plek voor de in memoriam lijkt mij echt essentieel.

Nu staat het her en der en dat is niet gepast!

Dat inderdaad; ik wilde er een melding maken maar als het dan toch opgaat in de massa; laat maar |(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:12

Dit topic is in week 26 geopend. Morgen week 34.
Vakantie ook wel voorbij denk ik zo. Maar weinig response.

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:20

Ik heb Bart even een lokkertje gestuurd om hier te komen reageren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:24

En in al die weken ben ik er niet aan gewend. Im is inderdaad verzopen en ten onder gegaan. ;( medisch staat overal en nergens. Veulens en drachtige merries volgen heel lastig tussen alle andere fok topics en langlopende dingen.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat als het lang genoeg zo chaotisch blijft er best wat langer aanwezige mensen van bokt gaan verdwijnen en het er niet prettiger op gaat worden. Een facebook ervaring is denk ik wel de juiste omschrijving. Topics van bepaalde onderwerpen vinden is heel moeilijk geworden en het is maar afwachten wat er voorbij komt. Vluchtig en oppervlakkig ipv verdieping en leren. -O-

Gewoon jammer en de hoeveelheid feedback en geef het geduld en we zijn er mee bezig, ik merk er helaas niet zo veel van :n misschien een te hoge verwachting van de belofte? Maar ik hoop echt dat er iets met de toch steeds terugkerende zelfde feedback wordt gedaan ipv rustig wachten tot het gepruttel erover stopt en de mensen die er moeite mee hebben vanzelf stil worden of weg blijven. -O-

En het zit mij echt in het paardengedeelte dat op deze manier ondergeschikt is gemaakt op een forum dat over paarden gaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:43

Ik wilde weer eens door VT bladeren voor recept inspiratie maar dat blijkt ook weg. Jammer wel.

Ergens snap ik bepaalde keuzes wel, groei van het forum is niet meer de insteek. Het wordt steeds rustiger en dan zijn de kleinere subfora te stil om nog in stand te houden.
IM vind ik wel een iets ander verhaal. Het spreekt wel voor een community om zo’n gedenkplek te hebben voor degenen die er een post willen maken. Als mensen een paard of combinatie langer gevolgd hebben is het ook ‘fijn’ via die weg te lezen dat paard er niet meer is dan ergens tussen neus en lippen door in een andere post.

Vaste gebruikers die niet aan de indeling kunnen wennen zullen idd weg blijven. Het is jammer dat bokt te langzaam is geweest met moderniseren. Openen van eigen communities was bvb al een idee in 2010 toen ik nog mod was, het kwam er nooit van. Zoals ook het Flarum verhaal en alle mooie dingen die dat zou brengen al minstens 10 jaar duurt. En in deze tijd ben je dan te langzaam om bij te blijven en je community te laten groeien.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:45

Ik denk nog steeds dat ongeveer de oude indeling van 2004 (zie post van DuoPenotti) al een hele verbetering zou zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:53

Voedertijd mis ik ook nog steeds, recepten of maak adviezen. Ik heb ook sinds de verandering geen vraag meer over eten voorbij zien komen, :n

Groei hoeft natuurlijk niet altijd. Modern is niet altijd het heilige ideaal maar op zijn minst je gebruikers behouden en niet wegjagen zou toch wel een insteek moeten zijn van iets dat zijn geld verdient met gebruik ervan. Tenminste daar ga ik van uit,

Geen idee of dat mijn idee achter dingen is dat dat ligt aan mijn leeftijd, ander soort opvoeding gehad, niet in voor vluchtig snel en oppervlakkig om rust te bewaren of wat ook, maar dingen zo wijzigen dat gebruikers tegenzin krijgen (om wat het ook gaat, forum, eten, een stuk electronica, onderwijs, ov of wat ook) lijkt me toch niet wenselijk.tenzij je iets om zeep wil helpen zonder daar zelf actief mee bezig te hoeven zijn

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:55

Polly schreef:
Ik heb Bart even een lokkertje gestuurd om hier te komen reageren.

dank je wel

nevica schreef:
Ik denk nog steeds dat ongeveer de oude indeling van 2004 (zie post van DuoPenotti) al een hele verbetering zou zijn.

dat denk ik ook
Natuurlijk hoeft die indeling niet 1 op 1 overgenomen te worden, maar wel richting dat.
Daarop is groei ontstaan dus konden mensen blijkbaar de weg wel wat vinden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:51

Ibbel schreef:
fohadie schreef:
Nou,nou, lekker vriendelijk hoor, de "ik vind dit niks-brigade" Fijn dat jij dit blijkbaar wel fijn vindt.

Ho, ik vind het ook niks.

Maar het grootste argument tégen enquetes is altijd (en mogelijk wel terecht) dat je wél de klagers op internet vindt, maar niet de tevreden klanten. Als je dus afdwingt dat 'de tevreden klantenbrigade' ook moet antwoorden, dan krijg je vermoedelijk een eerlijker beeld.

En misschien blijkt de 'ik vind het niks-brigade' dan wel in de minderheid, maar dat is dan tenminste aangetoond.

Sorry, dan begreep ik je verkeerd. Ik vond het alleen niet zo vriendelijk overkomen. Ben het wel met je eens dat een enquete wellicht handig was geweest maar aan de andere kant: jij weet net zo goed als ik dat er met de uitslag van die enquete niets gebeurt. En dat er ook een hoop mensen die klagen, maar dan niet de moeite nemen om een enquete in te vullen, waardoor de uitslag alsnog niet helemaal duidelijk is. Maar als je dan zelf kiest om wel kritiek te geven en geen enquete invult, dan moet je ook niet zeuren, vind ik.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:30

karuna schreef:
Voedertijd mis ik ook nog steeds, recepten of maak adviezen. Ik heb ook sinds de verandering geen vraag meer over eten voorbij zien komen, :n

Groei hoeft natuurlijk niet altijd. Modern is niet altijd het heilige ideaal maar op zijn minst je gebruikers behouden en niet wegjagen zou toch wel een insteek moeten zijn van iets dat zijn geld verdient met gebruik ervan. Tenminste daar ga ik van uit,

Geen idee of dat mijn idee achter dingen is dat dat ligt aan mijn leeftijd, ander soort opvoeding gehad, niet in voor vluchtig snel en oppervlakkig om rust te bewaren of wat ook, maar dingen zo wijzigen dat gebruikers tegenzin krijgen (om wat het ook gaat, forum, eten, een stuk electronica, onderwijs, ov of wat ook) lijkt me toch niet wenselijk.tenzij je iets om zeep wil helpen zonder daar zelf actief mee bezig te hoeven zijn

Jij bent natuurlijk niet de enige gebruiker hé... Voor hetzelfde geld zijn er tig gebruikers die wél zin krijgen van de nieuwe indeling en ben jij en een handjevol andere gebruikers net in de minderheid met tegenzin krijgen...

Dan is het nu eenmaal zo tegenwoordig dat de meerderheid toch echt wel de bovenhand voert...

Wat een aanpassing van een forum nu met welke opvoeding men al dan niet kreeg, te maken heeft, ontgaat me volledig...

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:40

Ik ben ook wel benieuwd naar statistieken hoe anderen bokt gebruiken en welk gebruik dan in de meerderheid is.
Zelf merkte ik helemaal niks van de verandering. Behalve het tabje nieuwe berichten. Maar ik bok via topics die ik volg dus vanuit eigen berichten en daar stip ik zo nu en dan een topic bij dat ik vind op de voorpagina en dan nu soms uit de nieuwe berichten. Het enige wat mij nog stoort, is dat in eigen berichten de ongelezen topics chronologisch blijven staan en je dus weleens topics vergeet bij te lezen, omdat je niet altijd ver genoeg scrollt om ze tegen te komen. Handiger zou ik het vinden als ongelezen altijd bovenaan staat en het topic pas op z'n chronologische plek terugkeert nadat je hebt bijgelezen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:53

Little_Gift schreef:
karuna schreef:

Jij bent natuurlijk niet de enige gebruiker hé... Voor hetzelfde geld zijn er tig gebruikers die wél zin krijgen van de nieuwe indeling en ben jij en een handjevol andere gebruikers net in de minderheid met tegenzin krijgen...
Ik ben zo'n iemand. Heb het eerder genoemd dus zie niet het nut te herhalen maar gezien het hier een on-topic voorbeeld is doe ik het npg een keer. Ik gebruik dus nooit de forum vieuw omdat er te veel tabjes zijn met te weinig activiteit. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het werkt gewoon niet lekker. Ik vind het leuk om bij vanalles te lezen, ook buiten wat ik zelf doe. Maar ik moet me te vaak klikken om een categorie te zoeken die misschien leuk is, om vervolgens vrijwel geen recente berichten te vinden. Het forum lijkt dan ook meteen aardig dood. Het was gewoon niet fijn in gebruik. Een goede samenvoeging zodat categorieën blijven leven is voor mij juist veel uitnodigender.

Zoals ik ook eerder heb aangegeven denk ik niet dat de huidige indeling de oplossing is, er is zeker wat tweaken nodig. Maar de oude is ook niet echt fijn. Maargoed, daar zou het Bokt team nog naar kijken. En ik snap wel dat ze erg druk zijn, ik denk dat men onderschat hoe veel tijd en moeite zo'n project kost.

Ik denk dat men idd wel moet onthouden dat mensen die niet blij zijn veel sneller daarover posten dat mensen die dat wel zijn. Dat je veel negatieve berichten ziet kan dus ook net zo goed een luide minderheid zijn. Bart zal daadwerkelijke statestieken over hebben over hoe veel gebruikers de website op wat voor manier gebruiken. Dat wordt gewoon gemeten op de meeste websites (en dan niet Pietje doet dit, maar X aantal mensen vertonen dit gedrag). Daarmee kan hij ook zien of het gedrag veranderd als gehoopt, of dat meer mensen zoeken en klooien zonder te blijven lezen of posten. En ik geloof als ik zijn reacties lees omtrent de forum indeling ook echt wel dat ze alle meningen mee nemen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:26

Little_Gift schreef:
Dan is het nu eenmaal zo tegenwoordig dat de meerderheid toch echt wel de bovenhand voert...

.

Jammer genoeg heeft de meerderheid altijd ongelijk............. ;)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:07

Ze zullen idd statistiekjes kunnen zien.
En er zullen altijd mensen zijn die een verandering niet prettig vinden of erger en dan zeggen: “ik verdwijn”. Er komen wellicht ook weer anderen voor terug.
Verandering is altijd een moeilijk proces als tevreden gebruiker. Het roept dan weerstand op. “Waarom moet dit” en ook “tig jaar geleden was het beter”.
Niets blijft hetzelfde. Wie weet wordt er iets gedaan met de input die hier wordt gegeven maar het is een voor ons gratis forum dus of aan de verzoeken wordt voldaan…als je voor de een iets aanpast wordt een ander weer boos.

Ik lees ook veel reacties van mensen die er helemaal niks van hebben gemerkt.
Jongere bokkers zijn wellicht ook wat flexibeler dan oudere, bokkers op de mobiel ‘bokken’ anders dan die op een PC, er zijn veel, heel veel variaties kan ik me indenken.

De zon schijnt, laat Bart en de haren/zijnen hier rustig achter de schermen mee sleutelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:31

Ik bok voornamelijk op mijn mobiel en ik heb eigenlijk helemaal niks gemerkt van een andere forum-indeling.
Niks gemerkt van andere lettertypes, of andere lay-out, voor mij is het nog precies zoals ik altijd bok.
Meest gebruikt zijn mijn eigen berichten en actieve onderwerpen en daarin heb ik geen enkel verschil opgemerkt.

Dus van mij geen onvertogen woord over de verandering, ik heb er geen voordeel van, maar ook geen last van, het is dat ik zie dat het tabblad waarop ik lees soms een andere afkorting heeft en dat dit topic bestaat, wat nu weer omhoog plopt op actieve onderwerpen, dat ik er wat van heb meegekregen.

Voor mij is bokken helemaal prima zo.
Ik zou mij trouwens met 43 en al lid sinds de beginjaren geen "jonge bokker" willen noemen _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:05

ElCid schreef:
Little_Gift schreef:

.

Jammer genoeg heeft de meerderheid altijd ongelijk............. ;)

Dat kan wel zijn, maar tis wel de meerderheid die altijd wint

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:20

Little_Gift schreef:
Dat kan wel zijn, maar tis wel de meerderheid die altijd wint

Niet altijd :o al lijkt het soms ( maar ook te vaak ;-) ) wel zo.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 17:19

We zijn er zeker mee bezig, maar een oplossing is niet super simpel.

Inmiddels zijn we ook wat weken verder sinds de aanpassing. Ik had gehoopt dat door de tijd vrij snel helder zou worden waar het precies knelt. Dat er b.v. minder topics of posts worden geplaatst. Dat men veel minder fototopics opent. Dat geeft heel concreet aan waar in ieder geval problemen zitten. Maar 'helaas' is dat niet het geval.

Wel is helder dat de nieuwe indeling niet voor iedereen lekker werkt. Het is een grote verandering, de kans dat dit ging gebeuren was 100% en ook deels ingecalculeerd. In de nieuwe indeling is ook wat ruimte om forums toe te voegen of uit elkaar te trekken.

Het is echter ook helder dat de indeling niet het enige probleem is waar men tegenaan loopt en dus is het toevoegen van een paar forums geen oplossing voor alle problemen.

Ook is duidelijk dat er grote verschillen zijn in perceptie. Een flink aantal reguliere gebruikers is behoorlijk gehecht aan hun vaste 'stekken' zoals b.v. Western of Aangespannen Rijden wat nu weg is. Een ander deel van de gebruikers heeft niets tot vrijwel niets gemerkt van de aanpassingen doordat ze vooral gebruik maken van 'Actieve onderwerpen'. De hoop is ook dat er een groep is die juist baat heeft bij de nieuwe indeling omdat alles nu een stuk compacter en overzichtelijker is. Er is meer activiteit per forum en je hoeft niet te kiezen uit 5 potentieel relevante forums uit een lijst van meer dan 100 bij het maken van een nieuw topic.

Maar eens dat er er nog niet zijn. De grote puzzel is uitzoeken welke combinatie van oplossingen het beste gaat helpen. Eerste stap is helder krijgen wat nu de knelpunten zijn. Ik zie er een aantal hierboven, maar veel berichten blijven beperkt tot 'ik vind het niks' en 'de nieuwe indeling werkt niet prettig'. Het zou super zijn als je concreter kan maken wat er niet fijn werkt of wat je precies mist.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:39

Citaat:
Heb mij rot gezocht waar dit onder hoorde met de nieuwe indeling, dus ik hoop dat het goed staat.

Sabbientje @ [LZP] Tips Excel, outlook, Word uitzetten

Citaat:
Met de nieuwe indeling van het forum vind ik maar geen geschikte plaats om deze vraag te stellen dus ik hoop dat deze verplaatst kan worden indien nodig.

Skyla @ [VMR] Hoe kostenverdeling paard op logé/leen/training?

Citaat:
Door de nieuwe indeling van dit forum, was ik dit topic kwijt, maar, TS, hoe is het afgelopen met je rammelbak?

Nielojram @ [VMR] Nieuwe ifor Williams trailer maakt zoveel herrie ..

Citaat:
Wil een topic maken, maar weet door de nieuwe indeling niet meer waar.

Marcella @ [LZP] Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Citaat:
Is er nog een topic over vliegendekens?
Ik dacht altijd dat die er was maar door de nieuwe indeling vind ik hem niet

Alja @ [LZP] Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Citaat:
Met de nieuwe indeling weet ik niet hoe dat precies allemaal werkt dus vandaar even bovenstaande.

Ayasha @ [HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Citaat:
Ik was het hele topic kwijt met de nieuwe indeling :oo

Daihyo @ [VSW] [VOLG]Van wei naar equihabitat

Heb je hier wat aan Bart? Gewoon even zoeken op de opmerking: "nieuwe indeling". Dan zie je de problemen lijkt me toch wel...?
5 minuutjes werk om wat quotes bij elkaar te harken :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:44

Ik mis de groepering op themas die voor mij belangrijk zijn.

Oude paarden
Aangespannen rijden
En deels genetica.

Die stonden bij elkaar, en waren voor mij interessant om te bezoeken, want veel voor mij interessante topics bij elkaar.

Dat gaat niet meer.
Nu dus vooral via actieve onderwerpen.

En daarmee is het geworden wat ik vandeweek al noemde,
Niet meer gericht zoeken en lezen op themas die míj interesseren,
Maar facebookachtig.

Je ziet wel wat je voorgeschoteld krijgt en hoopt dat er iets interessants bij zit.

Een forum heeft nu net het grote voordeel dat je een boomstam indeling hebt, en dus echt clusters van gelijke info bij elkaar kunt plaatsen.

Dat is weggevallen voor mij.

Het wordt meer consumeren wat ik voor mijn neus krijg, ipv écht kunnen lezen over mijn interessegebieden.

En ik vind dat doodzonde.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:45

Volgens mij staat er heel concreet: van teveel fora naar te weinig fora en daardoor verdwijnt alles op een grote hoop.
Ook staan er een aantal fora die concreet gemist worden omdat ze nu in het grote geheel verdwijnen: recepten/voedertijd (kan dat niet onder MWS?), medisch forum, in memoriam, fotoforum.
Ik bok ook alleen nog maar via eigen berichten of favoriete fora. Maar ook bij die laatste zie ik alleen maar een grote hoop.
Echt niet alles hoeft terug. Merries kijken zou bijvoorbeeld prima met een tag op FA kunnen.
Maar ik weet echt niet waar ik nu een medische vraag zou kunnen stellen. Of een voedingsvraag.

Dus concreet voor de paardenfora: gezondheid (medisch, voeding, hoeven), ITP (en dan wel gewoon alles bij elkaar), IM.
Die worden volgens mij het meest gemist.

En eventueel de disciplines Western en Aangespannen Rijden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:51

Allereerst bedankt voor je reactie Bart

En er zijn hierboven best veel tips gegeven. Ik denk dat voor veel juist het samen smijten van het paardengedeelte het moeilijk maakt. Foto topics staan overal en nergens. En compleet onduidelijk waar wat onder valt. Kraamstal/fokkerij samenvoegen maakt dat alles om de dracht en bevalling wegvalt in het grote welke hengst enz. Medisch is echt een gemis lijkt het. Zo ook aangespannen en andere kleinere groepen die nu vallen onder? Ja onder wat eigenlijk wanneer is iets wat en wanneer niet

IM een eigen stuk zou heel fijn zijn. Dat nu versnipperen maakt het onprettig.

Wat ik tot nu toe vooral uit de opmerkingen haal en zelf trek je die conclusie voorzichtig ook. Of de nieuwe indelling wordt als zeer onpretting ervaren of men heeft er niks van gemerkt. Maar ik ben nog niet een oh wat fijn dat het eindelijk nu zo is nu kan ik veel fijner mijn weg vinden in,
Ik blijf er bij als jullie vooraf hadden gepolst middels een enquete of mensen behoefde hadden aan deze wijziging, jullie een hoop werk hadden bespaard en anderen een hoop ergernis/teleurstelling/of wat ook,

De versnippering van alles, vvdd, of juist pp of geen idee waar wat moet komen staan. Ook lijken topics soms random verplaatst door mods alsof ook daar geen logica meer in zit of eigenlijk weinig nog weten wat waar moet of hoort

En dan heb ik het nog niet eens over de grote bulk aan langlopende topics /huiskamer in de actieve lijst waardoor nieuwe topics met een vraag verdrinken in de grote massa

Even een aanvulling, misschien maakt dat het wat duidelijker. Als ik bokt vergelijk met een archiefkast. Voorheen had je een archiefkast met een zeg 10 etages. En per etage stond netjes welke onderwerpen er stonden en dat was dan weer onderverdeeld in aparte insteekmapjes, sommige mapjes hadden misschien maar een of twee dossiers maar altijd terug te vinden.

Nu heeft de archiefkast twee etages en in die etages ligt een bult van losse multomappen. Soort van op datum maar dat kan ook betekenen dat er een nieuwe stempel is opgezet waardoor deze weer bovenop de berg met mappen is gezet. Om nu iets te lezen moet je random grabbelen in die berg met multomappen in de hoop dat je een interessante map hebt gevonden, zo nee leg je de niet goede weer op de berg en grabbel je opnieuw.
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-08-24 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:05

Daihyo schreef:
Dus concreet voor de paardenfora: gezondheid (medisch, voeding, hoeven), ITP (en dan wel gewoon alles bij elkaar), IM.
Die worden volgens mij het meest gemist.

En eventueel de disciplines Western en Aangespannen Rijden?

Medisch, voeding en hoeven staat bij elkaar als paardenwelzijn. Op zich dekt dat de lading prima.

IM is daar nu heen geschoven, wat meer 'link' heeft dan met PP, omdat die uiteindelijke dood meestal wel als gevolg van een medisch probleem komt, maar ook op PW nog steeds een beetje wringt. IM apart zou wel heel netjes zijn. Ook omdat er een 'over de regenboog' rubriek is.

Bij de disciplines en fokkerij ed loopt het meer spaak. Daar zou je een splitsing van 'mainstream rassen' (maw: KPWN, en misschien NRPS, hoewel dat ondanks alles ook een 'niche' ras lijkt te zijn hier op bokt) en 'mainstream disciplines' (maw: dressuur/springen, misschien eventing?) en 'andere rassen' cq 'andere disciplines' kunnen aanbrengen. Dat scheelt al íets tegen het ondersneeuwen.

ITP gewoon met álles bij elkaar is denk ik ook wel beter dan overal en nergens.

En het gekke, onnodige onderscheid tussen PP en VVDD blijft me écht volkomen verbazen :)) Als er nou íets bij elkaar kan, is dat het wel.

Oh, en zoals al eerder gezegd: alle HK- topics ook daadwerkelijk naar de HK zou ook al lekker opruimen.
En volgtopics groter dan 15 pagina's gewoon net als vroeger ook naar de HK. Geen idee waarom dat niet meer gebeurt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:27

Ah ja, PW. Ik zat al op VMR te kijken. :)*
En rassen in grofweg koudbloed/warmbloed?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:09

En ponies dan nog apart misschien... Warmbloed/koudbloed+barok/ponies.
En dan niet te zeikerig doen over een Tinker-topic dat bij de ponies staat ipv koudbloed (of omgekeerd)

Maar dan nog, best lastig, want waar stop je dan de Westernrassen?
Of kies je ervoor de disciplinespecifieke rassen qua fokkerij bij de overige disciplines te parkeren? Misschien is dat ook wel handig.

Misschien moet je de hele indeling wel op gebruik doen als hoofdkeuze. En daar dan wel ook de ITP en Evenementen onder.
Dus hoofdfora DR, SPR, SAM (samengesteld/eventing), TEN (endurance/trec), WN, AR, REST (drafsport, voltige, aangepast, lange lijnen, boogschieten you name it etc). Inclusief fokkerij en ITP.
Plus daarnaast VSW, PW en IM.