Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:39

Hmm ik begrijp wel wat je bedoelt. Zal in ieder geval erop gaan letten dat ik mijn berichten wat minder stellig neerzet waar die stelligheid wat minder gepast is.

Dat gezegd hebbende denk ik dat er wel een aantal onderwerpen/statements zijn waarbij de absolute waarheid wél bestaat. Die statements zijn tot in den treure onderzocht met kwalitatief goed onderzoek en de kans is daarbij vrijwel nihil dat het tegenovergestelde waar is. Een net wat andere nuance, sure, maar er zal niet uitkomen dat die feiten ineens niet meer kloppen. Bij die gevallen ben ik van mening dat je best stellig mag zijn in het antwoorden. Want dan gaat het niet meer om meningen, maar feiten.
“Er is niet één waarheid” klinkt heel mooi en door dat te zeggen zorg je er denk ik voor dat degene met de “alternatieve” mening (bij gebrek aan een beter woord) zich er beter over voelt. Máár ik merk ook dat die zin in mijn ogen vaak gebruikt wordt om je in een discussie niet meer inhoudelijk te hoeven onderbouwen/te reageren op een weerwoord, zonder de discussie netjes te hoeven afsluiten met bijv. “Let’s agree to disagree”. Echt niet in alle gevallen en ik ben het zeker met je eens dat er genoeg onderwerpen zijn waarbij de feitelijke waarheid heel individueel is en dus kan verschillen, maar ik hoop dat jij het óók met me eens bent dat die ene feitelijke er bij een aantal onderwerpen wel is.

Je kan dan prima van mening zijn dat die waarheid niet klopt, maar dat maakt nog niet dat die mening feitelijk correct is en dus op dezelfde waarde geschat moet worden als die feitelijke correcte informatie. Want ik ben het met je oneens dat alle meningen gelijkwaardig moeten zijn. De persoon achter beide meningen daar moet je zeker netjes mee communiceren en de persoon gelijkwaardig behandelen, maar inhoudelijk zijn die meningen in mijn ogen echt niet gelijkwaardig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 12:59

Evamarie schreef:
Alleen al als je naar dit topic kijkt. Dan is het toch wel duidelijk waarom bokt leeg loopt :=

Ongeveer ruim 10 jaar geleden was er een goed team betrokken bij bokt met een positieve mentaliteit.

Reacties als hier beschreven die waren er niet, die ruimte was er niet voor of ze werden direct verwijderd. Ik lees berichten waar een bokker in aangesproken wordt waardoor de nadruk op die ene bokker met die (aldus de mod) negatieve reactie nog meer komt te liggen. Het helpt niet. Het maakt het niet positiever op deze manier, alleen maar meer negatief.

Opvallend dat je dat noemt want ook 10 jaar geleden was er al veel kritiek op mods en beleid. Dat houd je toch wel een beetje denk ik. Wat wel anders was was betrokkenheid vanuit eigenaar/beheerder, die kletste nog weleens mee in een FZ topic zonder dat je daar om moest vragen, was duidelijk gepassioneerd bezig met bokt, betrokken bij de community etc. Daar is niks van over, als je een vraag hebt over iets dan heb je geluk als daar na een week eens op terug gekomen wordt.

Forummen is aan de ene kant uit, aan de andere kant loopt iets als Reddit nog altijd als een tiet. Het kán dus wel maar is ingehaald door bvb Instagram. Waar je zelf beslist wat je plaatst en weer weg kunt halen, wie je foto's kunnen zien, wie mogen reageren en staan de reacties je niet aan dan kun je ze verwijderen. Bokt is wat dat betreft niet voldoende met de tijd mee gegaan en mensen laten hun paardenfoto's liever aan hun eigen selecte groepje op Insta zien dan op bokt waar ze geen controle meer hebben over hun foto's en berichten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:33

Evamarie schreef:
Alleen al als je naar dit topic kijkt. Dan is het toch wel duidelijk waarom bokt leeg loopt :=

Ongeveer ruim 10 jaar geleden was er een goed team betrokken bij bokt met een positieve mentaliteit.

Reacties als hier beschreven die waren er niet, die ruimte was er niet voor of ze werden direct verwijderd. Ik lees berichten waar een bokker in aangesproken wordt waardoor de nadruk op die ene bokker met die (aldus de mod) negatieve reactie nog meer komt te liggen. Het helpt niet. Het maakt het niet positiever op deze manier, alleen maar meer negatief.

Volgens mij wordt er nog steeds best wel streng gemod, ik zie regelmatig weekbans voor mensen die persoonlijk worden en sommige users hebben een heleboel groene vlakken als je op hun berichten zoekt.

Mars, Reddit is misschien wel veel meer dan een forum. Ik heb de app voor memes, maar ik reageer nergens.

Reddit is sowieso internationaal met ontelbaar veel versplinterde subfora.

Misschien niet te vergelijken met bokt, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:59

Urbanus schreef:
Volgens mij wordt er nog steeds best wel streng gemod, ik zie regelmatig weekbans voor mensen die persoonlijk worden en sommige users hebben een heleboel groene vlakken als je op hun berichten zoekt.

Wat mij betreft pakken de mods het modderen netjes aan tegenwoordig. Ik kan me dan ook niet vinden in de eerdere opmerking/vragen van pien. Maar omdat ik weet over welke discussie ze het heeft zal ik het erop gooien dat iedereen de vermoorde onschuld speelde en doet alsof ze de waarschuwingen niet snapte daar. En ja, de context werd daar wel degelijk meegenomen. Mocht iemand het als nog niet begrijpen dan vraag je toch gewoon om uitleg bij de mod? Zelf ben ik ook wel eens door mods aangesproken en ondanks dat het op het moment nooit prettig was en het oneerlijk voelde, moet ik zeggen dat het achteraf gezien wel gewoon terecht was. Een beetje zelfreflectie is niet zo moeilijk en sindsdien verloopt dat topic ook weer netjes.

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:10

Ik denk wel 50 keer na voordat ik iets plaats, puur om het beleid hier als het gaat om het verwijderen van reacties of een account.

Heb het hele topic niet gelezen verder, geen idee of dit al eerder besproken is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:30

enzino schreef:
Urbanus schreef:

Wat mij betreft pakken de mods het modderen netjes aan tegenwoordig. Ik kan me dan ook niet vinden in de eerdere opmerking/vragen van pien. Maar omdat ik weet over welke discussie ze het heeft zal ik het erop gooien dat iedereen de vermoorde onschuld speelde en doet alsof ze de waarschuwingen niet snapte daar. En ja, de context werd daar wel degelijk meegenomen. Mocht iemand het als nog niet begrijpen dan vraag je toch gewoon om uitleg bij de mod? Zelf ben ik ook wel eens door mods aangesproken en ondanks dat het op het moment nooit prettig was en het oneerlijk voelde, moet ik zeggen dat het achteraf gezien wel gewoon terecht was. Een beetje zelfreflectie is niet zo moeilijk en sindsdien verloopt dat topic ook weer netjes.

Om elk misverstand te voorkomen, het ging totaal niet om mijzelf dat ik zo verbaasd was. Ben niet aangesproken en eigenlijk zelden of nooit door het team. Althans niet dat ik me kan heugen. Mijn verbazing betrof opeens de polonaise van mensen die in dat topic waren aangesproken waar ik totaal niet het beeld bij had dat ze over de scheef waren gegaan en waarbij ik me afvroeg:" wie temt alsmaar"?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-07-22 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:30

Ik wil best concreet antwoord geven op onderstaande vragen, maar de situatie die jij als voorbeeld schetst kunnen we niet hier bespreken.
Je geeft zelf aan mod te zijn geweest maar ik dacht ik beantwoord je vragen toch even in het algemeen, voor eventuele andere gebruikers. :j

1) Iedereen die het gevoel heeft dat een andere gebruiker over de grens gaat of dat je om een andere reden iets aan ons wilt melden. De keuze is reuze als je op de tem knop klikt. :D De tem functie is er voor iedereen, dus ook als je niet mee praat in het betreffende topic. Ik lees dat je zelf aangeeft nooit te temmen, ik wil je vooral uitnodigen om dat eens te doen. :j Ik lees zo vaak op het forum dat gebruikers zeggen ‘ik tem nooit hoor’, maar het is geen verraad als je temt. Sterker nog, het helpt vaak gewoon om het topic netjes te laten verlopen en soms is het alleen een tip aan ons om mee te komen lezen. Wanneer je temt krijg je van iemand van het juiste team een reactie. Óf we vragen nog door, of we gaan gelijk aan de slag.
2) Ja, wij lezen de context. En soms betekent dat tussen de 1 en de 10 pagina’s terug lezen om de context te begrijpen. Soms begrijpen we door de context dat het niet gebruiker A zijn schuld was, maar die van B, echter wanneer A daarna een orkaan uitbarsting typt dan zullen we beide gebruikers moeten aanspreken. Dan kan het ook nog eens voorkomen dat gebruiker B alleen via PB is aangesproken omdat die berichten niet verwijder-waardig waren en die van gebruiker A wel. Dat ziet er voor de schermen dus heel knullig uit, gebruiker A was namelijk niet begonnen met het ‘opstootje’. Zo maar even een voorbeeld wat heel vaak voorkomt.
3) Ik begrijp wat je zegt en ik denk dat het antwoord ja en nee is. Wanneer je temt lezen wij sowieso áltijd mee, wanneer je niet temt is de kans ook wel eens aanwezig dat we het niet zien en we dus niet ingrijpen.

Verder wil ik nog een opmerking maken over ‘trollen’, dit is zo'n moeilijk en grijs gebied. Als iemand hard over de grens gaat en onacceptabel gedrag laat zien is het heel makkelijk om daar direct consequenties aan te verbinden. Alleen trollen is geen harde grens, omdat één bericht vaak niet echt erg is. Je moet een gebruiker al wat kennen om te weten dat diegene trolt. (Oh, daar heb je dié weer… denken jullie dan misschien) dat houdt in dat wij zo’n gebruiker ook langere tijd in de gaten moeten houden om er achter te komen of het trollen is, onbewust, iemands gedrag, etc.
Als we dat hebben gedaan moet er vervolgens gecommuniceerd worden, er worden afspraken met een gebruiker gemaakt, over en weer dingen besproken wat we wel en wat we niet willen zien, etc. Dit kan soms eindeloos duren en al die afspraken hebben ook allemaal tijd nodig om iemand de kans te geven om gedrag aan te passen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar er zijn allemaal procedures voor als wij vermoeden dat iemand de draak steekt met een topic maar meestal is dat niet zo zwart wit, dat is naar mijn idee de oorzaak dat andere gebruikers zich er zo aan irriteren en vinden dat wij niet ingrijpen op trollen.

Ik hoop dat ik zo want antwoorden heb kunnen geven. :)

pien_2010 schreef:
Aanvulling op mijn eerdere post richting het moderator team:

soms vraag ik me ook af→ wie temt er in hemels naam zoveel? Ik doe het zelden of nooit meer, daar het hele modereren enorm veranderd is.

Bv de laatste keer in een serieus topic waar echte goede inhoudelijke posts geplaatst werd zowel door voor- als tegenstanders van iets (dat maakt dus een discussie erg interessant en diepzinnig) viel me op, dat een na de andere bokker met een bepaalde mening allemaal een OW hadden gekregen, die bokkers waren zelf zo verbaasd hierover dat een bokker dit in het topic had geplaatst en het een hele polonaise werd van bokkers die allemaal zeiden dat ze waren aangesproken :oo .

Toen vroeg ik me af:
1. Wie temt er in hemelsnaam → zijn dat mensen cq een mens die aan de andere kant van het spectrum van opvatting(en) staat?
2. Wordt door het moderator team nog wel gekeken naar de context van post die getemd wordt en waar een bepaalde post vandaan komt?
3. Wordt het moderator team gebruikt om toch nog eigen gelijk te halen door bepaalde bokkers (dat lijkt dan te lukken)? Of anders gezegd→ het betreft bokker (s) die onderhuids op een bepaalde manier niet correct post(en)→ soms op de persoon etc maar dan indirect die nogal reacties ontvangen die soms behoorlijk pittig zijn of een beetje pittig. Ik krijg het idee, dat die pittige of beetje pittige reacties worden aangepakt en diegene die eigenlijk wat zit (ten) te trollen er mee weg komen. Dit kan alleen maar als er heel oppervlakkig gemodereerd wordt en alleen die berichten bekeken worden die getemd worden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Aangezien er een grote groep bokkers zijn die zelden of nooit temt (waaronder ik) krijg je dus een hele rare situatie. Ik weet dat modereren intensief is, ik weet dat het veel tijd kost, ik weet dat het niet gemakkelijk is en toch doe ik een oproep om meer in de context temmetjes af te handelen. Ik vind dat voordat je iemand gaat aanspreken je eerst eens moet kijken wat is er aan vooraf gegaan voordat je iemand gaat aanspreken. Maar dat is hoe ik modereerde omdat ik dat belangrijk vind. Als mod iemand aanspreken is nl niet fijn, voor niemand ! Dus dat mag wel met een bepaalde voorzichtigheid gaan als het gaat om gelijk hebben.

Voorbeeld: Zo had ik een kindje die altijd lief en braaf was en het broertje , de driftkop, kreeg vaak op zijn duvel daar hij begon te meppen. Ik had een vermoeden dat het andere kindje een soort "psychologische oorlog voerde". Dat was voorgoed afgelopen toen ik zei na weer een uitbarsting van kindje 2→ kindje 1 als kindje 2 weer flipt dan krijg jij de straf. Ik kan het namelijk niet bewijzen maar ik voel dat jij sniekie aan ruzie doet en hem zit te jennen ook al ziet het er aan de oppervlakte heel aardig uit. Voorgoed was het afgelopen en kindje 2 barstte zelden of nooit meer in een driftbui uit. Ik had het dus wel heel goed gezien.

Terug naar BOkt→Dit gebeurt ook op Bokt naar mijn mening. Er zijn bokkers die onderhuids zeer naar aanwezig zijn en die anderen zo lijkt het wel, de "kaarten" aansmeren heb ik de stellige indruk. Kijk daar eens naar met elkaar. Want uiteindelijk zal het opleveren dat die mensen die zoveel moeite doen om hun "huiswerk" op orde te hebben stoppen met zinvolle posts wellicht Bokt gaan verlaten. Dat wil je niet als team, want dankzij die mensen blijft Bokt inhoud hebben (voor- en tegen heb ik het dan over) en bestaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:04

Dank je voor je uitgebreide post.
Blijkbaar is mij totaal ontgaan in dat topic dat mensen over de scheef zijn gegaan. Zal toch eens beter gaan opletten.
En temmen ben ik mee gestopt want regel het liever zelf met bokkers gewoon open en bloot in dat topic. Geeft meer voldoening. Als ik nog tem iets dat zeer zelden of nooit meer is, heb ik er altijd spijt van achteraf en dan denk ik later "Pien, kappen daarmee en zelf reageren open en bloot , eerlijk en respectvol en dan is het ook klaar en ben ik niet afhankelijk van een mod team".

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:06

Dat is ook prima Pien, als je het op een fijne manier met elkaar kunt oplossen is dat natuurlijk altijd het beste. :)

Elisa2

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:17

Sommige mensen gaan gewoon heel erg over de grens, ik spreek mensen daar zelf ook op aan maar schuw niet om te temmen als ik het nodig vind. Mensen hebben grenzen nodig, dat blijkt wel weer...;-)

Imandra:
Ik snap wel wat je bedoelt, en het is prima om dan inhoudelijk je mening te geven met onderbouwde feiten denk ik. Zolang de ander maar wel in zijn/ haar waarde gelaten wordt en er niet doorgedramd wordt en die laatste twee zie ik nog vaak gebeuren vanuit een soort zendingsdrang ofzo. Dan wordt het vervelend. Sommige mensen kunnen echt niet loslaten..of snappen niet dat er met stroop meer vliegen gevangen worden zeg maar. (algemeen he)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:36

Ik TEM regelmatig, niet zozeer omdat berichten ver over de grens gaan maar omdat men topics op verkeerde plekken heeft gezet oid.
Pesten, treiteren, (storend) trollen etc TEM ik ook op met de vraag dat in de gaten te houden, een pittige discussie van beide kanten niet, leeggehaalde OP's TEM ik ook op.

1x leek het of 1 persoon met 2 accounts aan het posten was, de schrijfwijze kwam enorm overeen (zo goed als identiek) en beide accounts postten over hetzelfde onderwerp etc in dat topic vanuit hetzelfde oogpunt (eigenaar vh betreffende paard).
Toen even later bleek dat het om 2 verschillende personen ging uit hetzelfde gezin heb ik dat ook direct aangegeven bij mijn geplaatste TEM.
En wanneer er aangegeven wordt dat het topic gesloten is door een modje en het blijkt nog open te staan TEM ik even om ze daarop te wijzen.

Oh en spam/reclameberichten TEM ik ook, zeker als ik zie dat de gebruiker vrijwel alleen maar dat soort berichten post.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:32

Elisa2 schreef:
Sommige mensen gaan gewoon heel erg over de grens, ik spreek mensen daar zelf ook op aan maar schuw niet om te temmen als ik het nodig vind. Mensen hebben grenzen nodig, dat blijkt wel weer...;-)

Maar die grens ligt voor iedereen anders. Je gaat hier nooit iedereen tevreden in krijgen. Net als mensen in hun waarde laten - ik vind over het algemeen dat er zéér netjes gediscussieerd wordt op bokt en dat mensen echt wel in hun waarde worden gelaten. De discussies zijn breed, actueel en ik volg ze graag. Waar ik me dan juist weer aan irriteer is dat sommigen snel in een slachtofferrol kruipen en de zieligerd uit gaan hangen (ze zijn allemaal tegen me, iemand noemt me wappie / schaap). En dus soms ook anderen belerend vinden, al reageren die anderen alleen maar inhoudelijk. Als je gewoon je mening wil verkondigen zonder (inhoudelijk) tegengas moet je maar lekker op Facebook of Twitter gaan. Daar zal jij weer heel anders in staan. Je gaat nooit een modus krijgen waarin iedereen tevreden is.

Maar vooralsnog blijft wat we nu bespreken zeker niet het grootste probleem op bokt, kijk hoeveel pagina’s de nieuws & maatschappijtopics hebben vs de paardgerateerde. Laat staan de fototopics.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:28

nps schreef:
Elisa2 schreef:

Maar die grens ligt voor iedereen anders. Je gaat hier nooit iedereen tevreden in krijgen. Net als mensen in hun waarde laten - ik vind over het algemeen dat er zéér netjes gediscussieerd wordt op bokt en dat mensen echt wel in hun waarde worden gelaten. De discussies zijn breed, actueel en ik volg ze graag. Waar ik me dan juist weer aan irriteer is dat sommigen snel in een slachtofferrol kruipen en de zieligerd uit gaan hangen (ze zijn allemaal tegen me, iemand noemt me wappie / schaap). En dus soms ook anderen belerend vinden, al reageren die anderen alleen maar inhoudelijk. Als je gewoon je mening wil verkondigen zonder (inhoudelijk) tegengas moet je maar lekker op Facebook of Twitter gaan. Daar zal jij weer heel anders in staan. Je gaat nooit een modus krijgen waarin iedereen tevreden is.

Maar vooralsnog blijft wat we nu bespreken zeker niet het grootste probleem op bokt, kijk hoeveel pagina’s de nieuws & maatschappijtopics hebben vs de paardgerateerde. Laat staan de fototopics.

Hier ben ik het zo mee eens. Want dat gebeurt ook veel. Van alles wordt neergeklapt in een topic, dan wordt er om bewijs gevraagd, er komt (wetenschappelijk tegengas) en dan mag het opeens niet meer en wordt de poster negatief benaderd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:06

Arabesk schreef:
Bokt is altijd nog een verademing vergeleken bij het gegil op Facebook

Eens :)

Social media wordt zo snel een echo chamber.
Ik vind het fijn om andere meningen te horen. Plus dat hier ook gemodereerd wordt.
pien_2010 schreef:
Voorbeeld: Zo had ik een kindje die altijd lief en braaf was en het broertje , de driftkop, kreeg vaak op zijn duvel daar hij begon te meppen. Ik had een vermoeden dat het andere kindje een soort "psychologische oorlog voerde". Dat was voorgoed afgelopen toen ik zei na weer een uitbarsting van kindje 2→ kindje 1 als kindje 2 weer flipt dan krijg jij de straf. Ik kan het namelijk niet bewijzen maar ik voel dat jij sniekie aan ruzie doet en hem zit te jennen ook al ziet het er aan de oppervlakte heel aardig uit. Voorgoed was het afgelopen en kindje 2 barstte zelden of nooit meer in een driftbui uit. Ik had het dus wel heel goed gezien.

Dit....... en dit is een fenomeen wat zovaak gebeurt en waardoor slachtoffers van emotionele mishandeling ook zo vreselijk vaak de schuld krijgen van alles.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:42

Ik denk dat de toon van de discussies er weinig mee te maken heeft. Fora waren vrijwel de enige mogelijkheid tot 'groepspraten' in de begintijd van internet (en bokt). Nu heb je facebook, whatsapp, instagram, twitter, tiktok, you name it. Er is veel meer concurrentie, er zijn gewoon tientallen alternatieven.

De 'hardere' manier van discussieren is hooguit van daar uit overgewaaid.

Wat alleen ernstig op de loer ligt voor bokt is 'de boot missen' van de meer community-based manier van in contact staan en blijven met anderen. Daar zou Flarum de oplossing voor zijn, maar dat schiet niet echt op. Bokt zou daarom wel eens geleidelijk aan steeds kleiner kunnen worden. Niet vanwege de sfeer, maar gewoon vanwege de alternatieven. En voor Flarum om het tij te keren wordt het steeds meer 5 voor 12....

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:46

Ik lees heel graag inhoudelijke posts met onderbouwing, het liefst vanuit elk perspectief. Om ergens een nuance te vinden of om er simpelweg van te leren.

Alleen nu worden de inhoudelijke posts soms weg gezet als zendingsdrang, het tegengeluid als trollen. Ook termen als wappie, heks, D666 vind ik zwak in een discussie. Hoe oneens je ook bent met mensen, probeer het in ieder geval respectvol te houden. Idem met links neerkwakken zonder enige toelichting. Die laat ik gewoon links liggen.

Er is een wereld buiten bokt en social media om. Soms is het gewoon verstandig om internet af te sluiten en je er niet teveel negatief door te laten beïnvloeden of om een discussie maar lekker te laten gaan. Zo zijn er een aantal topics die ik bij voorbaat niet aanklik omdat ik weet dat ik me kapot erger aan de reacties. Dat ligt zover bij mn eigen standpunten vandaan. Dan doe ik liever leuke dingen in de echte wereld :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:53

Eens, Sakura. Goed gezegd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:35

Ja, je moet ook niet overal willen reageren...stukje loslaten weer.

NPS: het gaat er ook niet om, om iedereen tevreden te krijgen denk ik..maar gewoon temmen bij grensoverschrijdend gedrag of iemand aanspreken of beide kan wel helpen om de normen en waarden een beetje fatsoenlijk te houden. Ook iemand die in een slachtofferrol kruipt kan daar gewoon op een volwassen manier op aangesproken worden. Een spiegel voorhouden, op een respectvolle manier.

Als ik me ergens aan erger dan is het vooral aan emotionele onvolwassenheid denk ik..ongeacht wie het doet want ik lees altijd eerst berichten en dan pas wie het geschreven heeft. Want dat laatste boeit me echt niet..probeer met iedereen respectvol om te gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:39

Ik heb hier nu een paar dagen mee zitten lezen.
En ik weet niet of ik nu verbaasd ben door de berichten of bevestiging heb gelezen.
Dus ik reageer hier even algemeen over alle berichten.

Mijn bericht is weggehaald, maar later lees ik berichten die 99,9 % identiek zijn.
Maar daar staat voor de vorm 6 keer in “ik vind of dit geldt niet voor iedereen, het is algemeen” en dan mag het blijven staan

Ik heb dat ooit al eens eerder aangekaart bij het modteam.
Dat je iemand tot de grond af mag branden, als je maar schrijft, ik vind of niet iedereen, wat dan is het ineens een mening.
Terwijl het dan echt heel duidelijk is dat het verkapte vorm is van lekker zeggen wat je wilt over die persoon. Maar hahah, het bokt team kan mij niets maken want die hebben een suffe regel ingevoerd met een mening moeten we laten staan.

En als ik als niet taalvaardig persoon al eruit kan halen dan moet dat voor de betere talenknobbels toch wel heel duidelijk zijn.

Deze mening mag ook nog bij elk onderwerp neer geplempt worden onder het mom het is een discussietopic, dus niet zeiken ik mag mijn plasje hier doen.
Als je dan de OP leest, sluit dat niet meer aan, je ziet de bokkers die fijn aan het bokken waren vertrekken en een topic totaal overnemen en ja dan krijg je flauwe opmerkingen als D666 als tegenhanger op het irritante ik mag overal mijn zegje doen en heb geen respect voor de mensen. Maar men verwacht dat respect wel terug :?
En dat gebeurt niet in 1 topic, dat gebeurt in meerdere topics, wel door vaak een zelfde groep (nee dat is niet persoonlijk want het is een groep)
En zich dan afvragend waarom is het minder druk op bokt…duh.
Dan lees ik dat de context wel gelezen word door de mods, maar dan heb ik mijn menig dat ik dat heel anders zie. Of zich hebben zichzelf vastgezet in hun eigen regel als het zogenaamd maar neer is gezet als een mening. Misschien die regel ook eens gaan overleggen of die wel zo handig is.
Net als de regel ik mag topics overnemen die duidelijk niet als discussietopic zijn opgezet.

Voor de bokkers die iemand lekker affikken met een ik vind, slaapt dat 's avonds lekker?
Ik heb mijn mening dat ik deze mensen zielig vind. Want als je zo moet doen op een forum, kom je echt wat tekort omdat te compenseren in je leegte, vind ik dan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:20

Mwah DP ik denk dat dat ook een verschil in perceptie is. Ik heb ook gezien dat mensen schreven dat er veel persoonlijke aanvallen worden geplaatst die niet worden weggehaald door de mods want er staat een 'ik vind' in, maar als je dan naar die "persoonlijke aanvallen" kijkt zijn het geen aanvallen maar een stellig inhoudelijk weerwoord óf kritiek op de manier van communiceren (dus hóé de inhoud wordt overgebracht). Geen daadwerkelijke aanval op het individu achter de post. Een verschil van "Ik vind het hypocriet dat jij dat woord gebruikt in je beargumentatie" tov. "Ik vind jou een achterlijke trol" bijvoorbeeld :)

Voor zover ik heb gezien worden 'echte' persoonlijke aanvallen na een TEM wel degelijk aangesproken (als het op het lijntje zit) of weggehaald.

Want kan jij een voorbeeld geven van een zin die niet wordt weggehaald maar jij wel opvat als persoonlijke aanval? Zonder de poster/topic te noemen uiteraard.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:32

Dat zal vast eens zijn.
Maar ik heb echte, echt echte persoonlijke aanvallen gezien in bijvoorbeeld in het waar erger ik mij aan topic.
Maar ze staan er gewoon nog hoor. Dat zijn geen stellingen of weerwoord, echt niet eens misschien.

En datzelfde heb ik ook gezien in "discussie" topics, puur persoonlijk gedram. Maar waar ik me wel bij voor kan stellen als iemand diezelfde mening ook heeft dat sneller gezien worden als; maar dat moest even verteld worden dat die persoon een oen is, oh ja ik vind je een oen met zulke post.
Want dan gaat het niet op de man, niet over die persoon, het gaat over zijn bericht en er stond "ik vind:" En "je bericht" bij...tuurlijk.... not.
Iedereen doorziet dat toch?

Maar inderdaad politiek correct geschreven, en dan komt iemand er mooi mee weg.
Precies wat ik dus bedoel :j

En dan blijven op den duur mensen weg uit de topics.
En neemt dezelfde groep het weer over.

Veel bokkers hebben geen zin in politiek goed correct opgestelde berichtjes om een ander neer te halen.
Die zegen doei ben er weg van.

IMANDRA schreef:
Mwah DP ik denk dat dat ook een verschil in perceptie is. Ik heb ook gezien dat mensen schreven dat er veel persoonlijke aanvallen worden geplaatst die niet worden weggehaald door de mods want er staat een 'ik vind' in, maar als je dan naar die "persoonlijke aanvallen" kijkt zijn het geen aanvallen maar een stellig inhoudelijk weerwoord óf kritiek op de manier van communiceren (dus hóé de inhoud wordt overgebracht). Geen daadwerkelijke aanval op het individu achter de post. Een verschil van "Ik vind het hypocriet dat jij dat woord gebruikt in je beargumentatie" tov. "Ik vind jou een achterlijke trol" bijvoorbeeld :)

Voor zover ik heb gezien worden 'echte' persoonlijke aanvallen na een TEM wel degelijk aangesproken (als het op het lijntje zit) of weggehaald.

Want kan jij een voorbeeld geven van een zin die niet wordt weggehaald maar jij wel opvat als persoonlijke aanval? Zonder de poster/topic te noemen uiteraard.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:59

Vervelend dat je dat zo ervaart. Moet eerlijk zeggen dat het groepsgedoe langs mij heen gaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:06

Ik ervaar het soms persoonlijk, maar 98% van de tijd niet, dan zie ik het gebeuren elders. Tegen een andere bokker.
En ja dat is vervelend om te zien.
Zo ga je toch niet met elkaar om?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:09

Blijkbaar wel. Ik heb er niet zo'n last van maar zal er eens op letten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:10

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat dit bericht niet aan de regels voldoet
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 18-07-22 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald i.v.m. niet aan regels voldoen