Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:45

[***] schreef:
Een schitterend nieuw forum maken kost ook wel iets meer tijd dan een paar maandjes, dat kan misschien wel een jaar duren. Vooral omdat ze heel hard werken om het oude Bokt ook mee te laten draaien, zodat je met een gerust hart verder kan Bokken. Dit is niet een verzinsel of iets? Dat je niets ziet is omdat het nog niet klaar is, maar dat lijkt mij heel logisch?

Nou ondertussen al anderhalf jaar en ik vind het niet gek dat ik mij vragen hierover stel aangezien je er ook niet veel meer over hoort (buiten de april grap) Ik ken wel meerdere forums die maanden aan een nieuw forum bezig waren en toen werden opgedoekt.

Mondy

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:46

Ze zijn er nog steeds mee bezig en het wordt niet opgedoekt. Maar liever een goedlopend nieuw forum dan een halfbakken toch :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:48

Ik denk ook niet dat alles op te lossen gaat zijn,maar ik denk ook dat die indruk dan ook niet gegeven moet worden met we bespreken het achter de schermen. Dat geeft misschien toch wel teveel hoop voor de mensen die nu nare pb's ontvangen.
Al zou het wel mooi zijn natuurlijk :)

Misschien kan er een gemakkelijke knopje komen om pb's makkelijk van bepaalde personen te blokkeren? Zonder foei.
Dan is de lol voor de zender ook zo wel voorbij vermoed ik. En de privacy word niet geschonden.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 23-07-20 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:49

Mondy schreef:
Ze zijn er nog steeds mee bezig en het wordt niet opgedoekt. Maar liever een goedlopend nieuw forum dan een halfbakken toch :)

Maar ook liever geen nieuw forum en bijpassend beleid dan de eeuwige suggestie van potentiële verandering. Je moet ons geen worst voor de neus houden en we kunnen ook echt wel tegen de waarheid.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:53

Ik wil nog even kwijt dat ik het gewoon fijn vind dat dit topic zo verloopt en dat iedereen ook wat mag zeggen zonder dat het topic op slot gaat, dat was in het verleden wel anders :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:58

Hilli schreef:
Mondy schreef:

Maar ook liever geen nieuw forum en bijpassend beleid dan de eeuwige suggestie van potentiële verandering. Je moet ons geen worst voor de neus houden en we kunnen ook echt wel tegen de waarheid.

Tot nu toe zie ik zowel Miranda als mezelf al aangeven niks te kunnen beloven. En bij het een al aan te geven er niks aan te kunnen veranderen en het ander te bespreken. Wat we ook daadwerkelijk doen. Als dat niet geloofd wordt is er natuurlijk weinig ruimte om eea te bespreken met elkaar.
Als we niet aangeven het te bespreken dan lijkt me dat ook niet de bedoeling.
Ik kan uiteraard ook niet uit mezelf zeggen ja is goed... doen we.
Ik denk ook zeker dat jullie tegen de waarheid kunnen. Dat is precies wat we hier geven. Als we geen antwoord hebben of weten geven we het aan. Als we iets niet kunnen veranderen ook en als we het niet weten of bespreken idem.
Zodra er veranderingen komen laten we dat uiteraard ook meteen weten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:59

Telpeva schreef:
Ik wil nog even kwijt dat ik het gewoon fijn vind dat dit topic zo verloopt en dat iedereen ook wat mag zeggen zonder dat het topic op slot gaat, dat was in het verleden wel anders :)

Vinden wij ook fijn ! Dat er ondanks verschillende meningen wel op een fijne manier met elkaar omgegaan kan worden

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:00

Ik ga nog even weer terug op het meten met twee maten en pestgedrag waar eerder over gesproken werd omdat daar een zekere mate van irritatie is voor mij, ik de logica vanuit het team niet snap en dat hier misschien wel uitgelegd kan worden. Als het te persoonlijk/duidelijk is mag deze post uiteraard aangepast/verwijderd worden. :)

In de spelletjes die ik hier op bokt speel is soms gedoe omdat er dan iemand is die doelbewust pest/stookt/de sfeer verziekt. Daar wordt dan vanuit zowel het modjesteam als de spelersgroep veel tijd en energie in gestoken omdat daar dan niet gezegd mag worden dat diegene niet mee mag spelen, hoe hard die ook allerhande spelregels breekt waar een andere speler wel voor uit het spel zou worden gehaald.

Waarom wordt zo'n doelbewuste pestkop zo lang de hand boven het hoofd gehouden/beschermd ten koste van een hele rits andere gebruikers? Soms is het gewoon heel duidelijk dat mensen puur en alleen uit zijn op stangen, en niet alleen in de speelkamer. Als daar steviger bij zou worden opgetreden zou dat denk ik ook al wel een deel van de onvrede die toch lijkt te broeien wegnemen. Misschien toch eerder een ban of misschien melden dat er waarschuwingen zijn uitgedeeld zodat mensen niet het idee hebben dat de een alles maar kan doen en zeggen en de ander niets.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:05

Julius is dat nu nog steeds zo met die gebruiker?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:08

Momenteel niet, uiteindelijk is het netjes opgelost, maar het hele gebeuren was/is slecht te snappen en zal heus nog wel eens gebeuren. :) Is het niet in dat spel, dan wel ergens anders op het forum.
Dan in elk geval de redenatie snappen zou fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:09

Ik denk dat het lastig is omdat het voor jou heel duidelijk is dat iemand dat doelbewust doet, maar een teamlid die erbuiten staat en het spel verder niet kent misschien niet zo overduidelijk.
Daarbij komt kijken dat ook wij als teamleden ons aan regels moeten houden, we mogen niet zomaar beslissen hoe en wat, er zijn protocollen en overleggen.

Dat is dus niet de hand boven het hoofd houden, dat doen wij gewoonweg niet. Je houdt je aan de regels en als je dat niet doet, dan gaan wij onze stappen af.
Je krijgt niet zomaar een ban, verbod of OW er gaat echt behoorlijk wat aan vooraf.
En dat is niet zichtbaar voor anderen, waardoor het vaak lijkt dat wij niets doen, maar dat doen we wel :j

Wij zijn ook gebonden aan grenzen, dus we kunnen niet zeggen.
"Joh we zijn met gebruiker X in gesprek over haar/zijn gedrag, dus even geduld. Als gebruiker X niet luistert dan krijgt hij/zij een ban"

Ik hoop dat ik hiermee wat onduidelijkheid weg heb kunnen halen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:13

Ik heb het nu een paar keer gelezen en kan er echt niet bij dat mensen andere mensen dreig pb’s sturen. Heel apart maar dat zal dan wel aan mij liggen .

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:16

[***] schreef:
Wij zijn ook gebonden aan grenzen, dus we kunnen niet zeggen.
"Joh we zijn met gebruiker X in gesprek over haar/zijn gedrag, dus even geduld. Als gebruiker X niet luistert dan krijgt hij/zij een ban"

Ik hoop dat ik hiermee wat onduidelijkheid weg heb kunnen halen?

Ik zie niet in waarom je daar - zonder namen te noemen - niet wél helderheid over kunt geven.

Als in een bepaald topic één of meerdere bokkers irritant bezig zijn en er meerdere malen getemd wordt, dan is het toch een kléine moeite om in dat topic even een hulk te gooien met: "we hebben enkele tems ontvangen over hinderlijk gedrag/over posts die over de schreef lijken te zijn en we zijn in gesprek daarover met de betreffende bokker(s)/we zijn in overleg met het team hoe dit op te lossen, even geduld aub"

Leg mij eens uit wat daar mis mee is.
Er worden geen namen genoemd. Voor meelezers is het abacadabra.
De mensen die getemd hebben weten over wie ze getemd hebben. En degene waar getemd op is weet óók al dat het over hem/haar gaat, want daarmee is ook al een conversatie gestart.

Met dergelijke openheid voorkom je trouwens ook die nutteloze 'ik tem' posts, want dat is dan wel de manier om de anonimiteit van jezelf als temmer te verspelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:21

Ik kan je dat niet uitleggen, want het klinkt inderdaad niet zo verkeerd :j Je bent op dreef Ibbel! :D
Dat had denk ik in dit geval wel gekund, ik ga mijn tandwieltjes laten draaien hierover.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:27

MarcoBorsato schreef:
sureido schreef:
Dus er kan geen systeem komen om PB’s te temmen? Wat erg dat je gewoon op bokt iemand kan bedreigen en dat daar niks mee gedaan wordt omdat ‘het bewerkt kan zijn’. Nogmaals wat een beleid zeg. Dan wil je er imo als forum zijnde echt niks aan doen.

Maar worden er echt mensen bedreigd via pb?

Bedreigd is een groot woord. Maar de meest vreselijke verwensingen wel. Ja dus.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:29

Zeker mbt de tems zou dat voor iedereen denk ik wel schelen :j
Zo weet de rest dat er al tems geplaatst zijn. Hebben wij geen ontplofte temlijst en minder kans iets te missen.
En de ik tem posts zijn voor de rest van de mensen die posten ook niet van toegevoegde waarde in t topic natuurlijk.

Edit: spuit 11 was te sloom met typen als reactie op ibbel... Miranda was me voor

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:31

Mondy schreef:
Zeker mbt de tems zou dat voor iedereen denk ik wel schelen :j
Zo weet de rest dat er al tems geplaatst zijn. Hebben wij geen ontplofte temlijst en minder kans iets te missen.
En de ik tem posts zijn voor de rest van de mensen die posten ook niet van toegevoegde waarde in t topic natuurlijk.

Edit: spuit 11 was te sloom met typen als reactie op ibbel... Miranda was me voor

Aan de andere kant, een ontplofte temlijst geeft aan dat meerdere mensen er aanstoot aan geven.
En geeft dan ook duidelijkheid?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:35

Die openheid zou inderdaad al schelen, dan weten de andere gebruikers dat er wel degelijk iets gaande is en blijft er niet dat 'Waarom mag dit gewoon op bokt?!' gevoel hangen wat er nu wel is als iemand zich misdraagt en daar gewoon mee door lijkt te kunnen gaan.

Persoonlijk zou ik ook best wel wat hardere actie op pestgedrag/oprecht gemeen zijn willen zien, maar misschien ben ik daarin ook gewoon te kort voor de kop in. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:35

Of iemand temt bij iedere scheet. Dat kan ook.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:36

MarcoBorsato schreef:
sureido schreef:
Dus er kan geen systeem komen om PB’s te temmen? Wat erg dat je gewoon op bokt iemand kan bedreigen en dat daar niks mee gedaan wordt omdat ‘het bewerkt kan zijn’. Nogmaals wat een beleid zeg. Dan wil je er imo als forum zijnde echt niks aan doen.

Maar worden er echt mensen bedreigd via pb?

Ja (ik niet zelf overigens). Werkgevers die gebeld worden met valse informatie omdat er een vete op bokt liep tussen deze personen.
Adressen die achterhaald worden. Compleet verzonnen theorieën opdissen als zijnde de waarheid. Heel heel ziek

Mondy

_Penotti Klopt. Maar die duidelijkheid is er ook absoluut. En we nemen het ook serieus. Maar we zien vaak dat ie ontploft omdat er gedacht wordt dat we iets niet gezien hebben bijvoorbeeld.
Een ontplofte temlijst maakt uiteraard niks uit, we gaan er gewoon mee aan de slag. Maar het zou misschien schelen als duidelijk is dat we ermee bezig zijn/actie erop ondernomen wordt dat er nogmaals op temmen dezelfde reactie gaat krijgen. Dat bedoelde ik meer.

Jolliegirl

Die tijd heb ik ook meegemaakt idd..
Dat ging echt heel ver!!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:38

sans6 schreef:
Ja (ik niet zelf overigens). Werkgevers die gebeld worden met valse informatie omdat er een vete op bokt liep tussen deze personen.
Adressen die achterhaald worden. Compleet verzonnen theorieën opdissen als zijnde de waarheid. Heel heel ziek

:wow: :oo :oo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:41

rien10 schreef:
Of iemand temt bij iedere scheet. Dat kan ook.

Sommigen zijn idd snel in het kruis getast . Maar dat word dan snel genoeg gezien wanneer iemand continue temt en er eigenlijk niets aan de hand is kan de mod juist met die persoon het gesprek aangaan.
Wanneer er onafhankelijk van elkaar 5 mensen op dezelfde post temmen is het duidelijk dat er iets aan de knikker is( mits de App vriendjes niet zijn opgeroepen om te temmen)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:49

bigone schreef:
Ik heb het nu een paar keer gelezen en kan er echt niet bij dat mensen andere mensen dreig pb’s sturen. Heel apart maar dat zal dan wel aan mij liggen .

Ik heb screenshots (ook letterlijk foto's van een beeldscherm) gezien met PB's aan diverse mensen met de meest misselijke opmerkingen. Zelfs tot aan zelfmoord wensen toe...

Dus ja, wat mij betreft mag er best wel op PB's gemodereerd gaan worden doormiddel van bijvoorbeeld een doorstuurfunctie. Wat er buiten Bokt besproken wordt valt niet te modereren, maar ik vind het wel zaak dat bokkers die mensen intimiderende PB's sturen eindelijk eens aangepakt worden.

Buiten dat, denk ik wel dat een groen bericht in "escalerende" topics zoals hier boven voorgesteld wordt een goed begin is in het voeren van een opener Bokt beleid. Sommige mensen voelen zich om een scheet al aangevallen en TEM'en overal op of blijven huilen in het topic, ook die mensen mogen best aangesproken worden net zoals de mensen die er met gestrekt been in gaan en blijven duwen op knopjes die als grens aangegeven worden. Mensen die "groepjes" vormen vallen op die manier ook snel genoeg door de mand.