[Dienstmededeling] Suggesties voor nieuwe mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:56

Ik heb een vermoeden dat dit topic een maand open blijft staan of ben ik nu van lotje getikt?? Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:56

misschien wel beide barb?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:59

Rolleyes ...en bedankt Sp-tje

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:04

ik ben nu ondertussen wel benieuwd wie de nieuwe mods gaan worden... of mijn suggesties er ook bij zitten... Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:23

Barb schreef:
Ik heb een vermoeden dat dit topic een maand open blijft staan of ben ik nu van lotje getikt?? Haha!

Troost je, nog maar 10 dagen te gaan Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:16

ach, zoveel maakt het niet uit.
hoe leuk ik bokt ook vind, het boktteam is een kliek, en er worden toch mensen tot mod gemaakt waarvan ze niet veel tegenpraat verwachten.
De meeste mods zijn ook veranderd sinds hun modschap, het zijn echte meelopers geworden.
Tot nu toe heb ik maar 1 echte uitzondering gezien.
Ik stel me dus ook niet teveel voor van de nieuwe mods, want mensen met een eigen mening die ook nog assertief zijn hebben ze liever niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:14

Verwacht je van het team dat ze het onderling niet eens zijn en dat ook nog naar buiten brengen dan Verward
DAN wordt het pas een zooitje Haha!
Heeft niets met meelopen te maken, maar met eengezindsheid van het team uitstralen. Als je dat als mod niet meer kan of wil, stop je weer Lachen

Volgens mij wordt meelopen verwart met eengezindsheid (al dan niet alleen naar buiten toe).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:23

meelopen komt ook uit in sommige pbtjes die je krijgt, zonder dat er wat aan de hand is.
Die je alvast "willen waarschuwen voor je een UN of een OW krijgt" terwijl er niks aan de hand is. ik had op iemand gereageerd, maar er was totaal geen aanleiding voor zoiets. Af en toe krijg je heel duidelijk een big brother gevoel hier op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:34

Ik ben het wel met je eens Billy.
verwacht dat er idd alleen nieuwe mods komen die al precies denken zoals de meeste die nu in het moddie team zitten. Iemand zoals Romkabouter dus Haha!
Ik vind dat jammer, want juist een andere kijk op dingen kan juist er goed zijn.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:02

Een frisse, nieuwe blik op de zaken kan Bokt wel gebruiken. Niet dat er structureel dingen fout zijn of fout gaan, maar een nieuwe mod met verse ideeen zou niet verkeerd zijn.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:07

Je kan wel iemand nemen die een andere kijk op iets heeft. Dat is prima, maar je moet als "bestuur" toch als een front naar buiten komen?
Anders ben je helemaal niet meer geloofwaardig.

Ik denk dan ook dan een nieuwe mod met een frisse kijk goed is, maar de discussies in het team zouden moeten worden besproken en vervolgens als team naar buiten moeten worden getreden. Voor de buitenwereld lijkt het dan misschien idd alsof die nieuwe mod meeloper is geworden. Wat niet echt eerlijk is ten opzichte van die persoon.

En nogmaals, jullie vergissen je gruwlijk in wat ik wel of niet goed vind aan bokt Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:59

*steekt haar nek in de strop* Knipoog

Wat Rom schrijft, kan ik me helemaal in vinden. Ik heb niet het hele topic doorgespit (wel een heel eind), maar ik kom steeds het woord "meeloper" tegen. Je wordt volgens de meesten hier alleen maar mod als je een meeloper bent. Ik neem toch aan van niet...

In een bedrijf word je toch ook niet aangenomen als je "niet in het team past"? En mocht je wél aangenomen worden, word je toch niet geacht met een grote mond als een olifant door de porseleinkast te beuken? Een eigen mening/eigen inbreng wordt overal gewaardeerd, maar moet wel binnen de "bedrijfscultuur" passen. En als je er écht hele afwijkende ideen op na houdt, word je waarschijnlijk na verloop van tijd geadviseerd naar een andere baan om te zien...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:12

Romkabouter schreef:
Je kan wel iemand nemen die een andere kijk op iets heeft. Dat is prima, maar je moet als "bestuur" toch als een front naar buiten komen?
helemaal mee eens.

ik, en volgens mij vele met mij, denken echter dat er binnen het team totaal geen verschil van mening is, geen originele ideeen, geen inzet mbt vernieuwing en geen tegenspraak. en al was die er, dan al zeker niet meer sinds er een aantal goede moderators weggingen een aantal maanden terug. die hadden wel hun bekkie bij zich, en misschien was dat nou net de reden...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:38

Dat zou kunnen, laten we dan maar hopen dat de mods die zijn genomineerd de users goed vertegenwoordigen Lachen

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:52

Dit topic is nu 20 pagina's groot en nu reageer ik maar weer eens voor de tweede keer in dit topic Haha! Ik wil toch een kleine duit in het zakje doen. Enneuh... nee... ik ben geen meeloper Tong uitsteken zoals ik het hieronder beschrijf zie ik het gewoon Knipoog

Ik kan me volledig vinden in de woorden van Rom en Elles. Vanaf de eerste dag dat ik op bokt was (nu zo'n 2 en een half jaar geleden) heb ik gezegd dat bokt gewoon als bedrijf gezien kon worden en ook als zodanig gerund werd door een team. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat binnen het team altijd de neuzen één en dezelfde kant opstaan. Binnen dit team zullen ook vast wel eens dingen gezegd worden waar niet iemand het mee eens is, maar uiteindelijk heb je wel een bepaald doel voor ogen en dat zal toch bereikt moeten worden. Zo gaat het in het bedrijfsleven ook. Ik hoef maar te kijken naar mijn eigen bedrijf. Op dit moment komt er een reorganisatie-ronde aan. Ons bestuur heeft echter een bepaald doel voor ogen met het bedrijf en dat is voorzien in een bepaalde behoefte. Daardoor moeten er binnen het bedrijf een aantal zaken veranderen. Binnen het hogere management heeft iedereen wel een bepaald idee om deze veranderingen door te voeren en zal er ook een bepaalde mening over hebben en deze verkondigen binnen het team. Uiteindelijk zal er in goed overleg een bepaalde strategie bedacht worden. Daar heeft de Centrale ondernemingsraad in het hele ontwikkelingstraject overigens ook een bijdrage in kunnen leveren. Het bestuur neemt dingen waar die gezegd worden door de COR en probeert deze mee te nemen in de ontwikkeling van de strategie. Komen de ideeën die de COR heeft niet overeen met die van het bestuur, jammer dan... het bestuur slaat die weg in waarvan zij denken dat het het beste is voor de toekomst. In principe hebben wij daar dan niets tegen in te brengen. Als werknemer leg je je daar dan gewoon bij neer of je neemt ontslag omdat je het niet eens bent met de manier waarop het allemaal is gelopen Haha!

Ik ken een aantal moderators persoonlijk en stuk voor stuk weet ik 100% zeker dat ze echt wel hun mening hebben en deze niet zomaar onder stoelen of banken zullen steken. Als ze het ergens niet mee eens zijn laten ze het echt wel merken. Dat komt de strategie-vorming alleen maar ten goede IMO. Ik persoonlijk houd er ook niet van om zomaar van alles en nog wat aan te nemen als iemand het zegt. Maar zolang alles goed beargumenteerd wordt over het hoe en waarom en er ook naar mijn mening geluisterd wordt en je komt er tenslotte goed uit met z'n allen dan is daar IMO niets mis mee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:57

Maarten, je lange verhaal over dat bedrijf is best interessant, maar de vergelijking met bokt gaat volledig scheef. Het zou misschien wel zo kunnen gaan als jij omschrijft, maar wat de vergelijking met een echt bedrijf aangaat, is de wens misschien de vader van de gedachte.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:09

Dat de vergelijking in jouw ogen misschien scheef is kan wel zijn. Ik zie het toch echt zo. Maarja... dat is mijn mening Haha! Jij hebt jouw mening, ik die van mij Knipoog Misschien hebben we het allebei wel fout Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:46

Billy schreef:
De meeste mods zijn ook veranderd sinds hun modschap, het zijn echte meelopers geworden.
Tot nu toe heb ik maar 1 echte uitzondering gezien..

"Wij" zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:08

Maarten schreef:
Dat de vergelijking in jouw ogen misschien scheef is kan wel zijn. Ik zie het toch echt zo. Maarja... dat is mijn mening Haha! Jij hebt jouw mening, ik die van mij Knipoog Misschien hebben we het allebei wel fout Tong uitsteken

Allereerst mis ik de zakelijkheid en professionaliteit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:41

'Zakelijkheid' en 'professionaliteit' zijn ook bij legio bedrijven ver te zoeken Haha!.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:45

En wil je dat ook wel op een forum Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:50

Nou ik denk het eigenlijk wel........ Bokt is ondertussen gewoon een bedrijf geworden........ in die zin dat er een aantal duizend users geleid moeten worden en dat is gewoon een management taak, dus in die zin zou wat professionaliteit best wel getoond mogen worden....... Je kan aan een aantal in het verleden gebeurde misstanden wel merken dat er geen directie (:D) aan het roer van bokt staat maar mensen die het gewoon geweldig leuk vinden om te toen en daardoor beslissingen laten leiden door emotie ipv verstand......... Ik stoor me er niet aan, maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen zich er wel aan storen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:50

En persoonlijk zie ik verschil tussen "in het team passen" en "meeloper zijn"
Ik snap best dat je als een front naar buiten moet treden, maar ik heb het idee dat er weinig assertieve mensen bij de mods zitten, uitzonderingen daargelaten, en dat een nieuwe mod ook uitgekozen worden op "volger zijn" en minder op een assertieve en misschien vernieuwende bijdrage voor het team te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:52

Tuurlijk moet iemand in het team passen, denk dat daar niemand anders over zal denken.
Verder ga ik toch nog steed met Billy mee Lachen (oei ben ik nu ook een volger Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:37

Apple schreef:
'Zakelijkheid' en 'professionaliteit' zijn ook bij legio bedrijven ver te zoeken Haha!.

Dat lijkt me geen excuus.
Zakelijkheid houdt met name in dat dingen minder persoonlijk moeten zijn.