Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:18

ohjajoh6 schreef:
Heb het trouwens zelf hier aantal jaar geleden meegemaakt, dat ik serieus gelasterd werd hier op bokt, voor van alles uitgemaakt en zo ongeveer het exacte adres van mijn weiland gaan vermelden (hoe ziek ben je dan, in deze tijden). Dat werd pas na een week! hier op bokt staan eens een keer opgepakt en uiteindelijk niet eens echt wat mee gedaan, ik heb toen echt maanden lang meerdere malen aan moeten geven aan bokt modjes, dat dit vies uit de hand ging lopen en die persoon kwam er met een simpele waarschuwing van af...

Zo heb ik eens een melding gemaakt van stalkgedrag (kwam overigens van buiten bokt).
Betreffende persoon heeft mij gevonden (google) omdat ik ooit eens mijn naam heb gepost in een topic.
Ik heb gevraagd of die post verwijderd kon worden (en voor mijzelf een naamswijzing).
Nooit op gereageerd door de betreffende mod.
Uiteindelijk zelf ook maar laten varen omdat stalker mij met rust liet.
Op een gegeven moment ontving ik echter weer mailtjes "hee, heb je lekker paardje gereden, oooh ga je naar die wedstrijd"...
Zelfstandig mijn naam gewijzigd maarja, bleef vindbaar.
Ik heb het heft in eigen handen genomen en een schaduwaccount aangemaakt. Mijn oude account doe ik niets meer mee.
Ojeeeee krijg ik nu alsnog een OW? Of wordt ik geband? :roll:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:22

Snorlex schreef:
ohjajoh6 schreef:
Heb het trouwens zelf hier aantal jaar geleden meegemaakt, dat ik serieus gelasterd werd hier op bokt, voor van alles uitgemaakt en zo ongeveer het exacte adres van mijn weiland gaan vermelden (hoe ziek ben je dan, in deze tijden). Dat werd pas na een week! hier op bokt staan eens een keer opgepakt en uiteindelijk niet eens echt wat mee gedaan, ik heb toen echt maanden lang meerdere malen aan moeten geven aan bokt modjes, dat dit vies uit de hand ging lopen en die persoon kwam er met een simpele waarschuwing van af...

Zo heb ik eens een melding gemaakt van stalkgedrag (kwam overigens van buiten bokt).
Betreffende persoon heeft mij gevonden (google) omdat ik ooit eens mijn naam heb gepost in een topic.
Ik heb gevraagd of die post verwijderd kon worden (en voor mijzelf een naamswijzing).
Op een gegeven moment ontving ik echter weer mailtjes "hee, heb je lekker paardje gereden, oooh ga je naar die wedstrijd"...
Ik heb het heft in eigen handen genomen en een schaduwaccount aangemaakt. Mijn oude account doe ik niets meer mee.
Ik begrijp je beweegredenen, het lijkt me alleen niet slim om dit openbaar te maken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:22

Onvoorstelbaar hoe ver mensen kunnen gaan en enorm jammer dat het team dan soms tekort komt. Maar het zijn dan ook net mensen.... Ik heb zo wel goede ervaringen. Wel met het team van 4 jaar geleden....

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:23

Ailill schreef:
Ik begrijp je beweegredenen, het lijkt me alleen niet slim om dit openbaar te maken.

Misschien niet, maar door de quote kan ik het ook niet meer weghalen :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:23

Alle twintig pagina's meegelezen. Amen voor JP!!

Ik denk het wel Snorlex. :') Ren voor je leven nu. Je krijgt een OW..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:24

Snorlex schreef:
Ailill schreef:

Misschien niet, maar door de quote kan ik het ook niet meer weghalen :')

Nou, misschien verdwijnt het zomaar ineens wel. :') gebeurt wel vaker met berichten..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:24

Ailill schreef:
Snorlex schreef:
Foutje O:)

Ailill

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:25

Toch niet :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:25

Als je je originele account niet meer gebruikt, zou ik me niet bang maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:26

Tja, ik probeer altijd zo veel mogelijk de gulden middenweg overal in te zien, juist ook omdat ik de andere kant ook zo prachtig heb mogen meemaken op bokt, maar nu ik er weer eens over nadenk en jp haar post las, word ik gewoon weer kwaad. Ik ben nog steeds huiverig om te veel info hier op bokt te plaatsen...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:30

ohjajoh6 schreef:
Ik ben nog steeds huiverig om te veel info hier op bokt te plaatsen...

Doe ik ook niet meer. Naam wordt nergens gepost.
Laatst toch nog een fototopic geopend maar leuke "herkenbaar in beeld" foto's :n
Er is teveel terug te vinden als iemand lekker mee wil lezen.
Zonder account geen toegang, maar ach, een account is zo gemaakt als ze je echt willen volgen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:31

Ik heb ook toevallig wat berichten laten verwijderen die ik als emotionele puber heb geplaatst. Stond gewoon iets te veel informatie online vond ik, en destijds wist ik om eerlijk te zijn helemaal niet dat het openbaar was en dat het niet zo maar weg kon worden gehaald. Moet zeggen dat de Modjes die hierover gingen snel hebben gereageerd en me hebben geholpen. Dat mag dan ook wel weer worden gezegd :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:35

Amen JP! Ik zou als ik de modjes was dit maar eens serieus gaan nemen voordat het uit de hand gaat lopen. Kan me voorstellen dat de BBers nu eerder sarcastische opmerkingen in hun topic gaan krijgen omdat je niet mag zeggen wat je echt vindt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:35

Jannepauli schreef:
<SNIP>
Een ander opvallend punt is dat het opnieuw geopende topic van M. goed in de gaten gehouden wordt en dat alles wat de TS + aanhang niet welgevallig zou kunnen zijn, weg gefilterd wordt. Zo las ik van iemand het advies dat dit koppel wellicht maar beter géén topics meer zou moeten openen, maar hun privé leven en pleziertjes beter zou kunnen verhuizen naar Facebook. Op zich vind ik dat een prima advies - beter voor hun gemoedsrust want dan kunnen ze in alle gevallen zelf bepalen wie toegang heeft én iedere post die hen niet welgevallig is eruit filteren.
Natuurlijk werd daar door iemand op gereageerd met "Bah, wat naar.." en bezwoor vervolgens dat de TS&co écht wel wat deden met alle advies. Vijf minuten later ( de mod was kennelijk al vroeg op :D ) was de post met het advies naar Facebook te verhuizen, verwijderd en de reactie met 'Bah wat naar' deels aangepast. <SNIP>

Oh gelukkig! ik las die passage ook....en 5 minuten later kon ik 'm niet meer vinden....dacht dat ik gek geworden was. :+

Je zou trouwens denken dat als je als moderator besluit om te gaan hakken/schuren/slijpen in een topic dat je dan ook de ballen hebt om mensen dat te laten weten. Al was het maar omdat je als mod achter je besluit staat. Niet dus.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 25-08-15 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd. Het bespreken van gebruikers is niet toegestaan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:40

Ik probeerde te zoeken naar de reactie die gewijzigd was, van dat 'Bah, wat naar..', maar er staat ook helemaal niet iets bij van 'deze reactie is gewijzigd op ....' >;) >;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:41

Jennifuur schreef:
Ik probeerde te zoeken naar de reactie die gewijzigd was, van dat 'Bah, wat naar..', maar er staat ook helemaal niet iets bij van 'deze reactie is gewijzigd op ....' >;) >;)

Terwijl dat eigenlijk een verplichting is met modden wanneer je een reactie aanpast.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 25-08-15 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:42

Mijn reactie werd verwijderd en daar kreeg ik een privé bericht over.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:43

Ja, ik vind dat het verwijderen van posts door Mods en het wijzigen van posts door Mods het beste direct kenbaar kan worden gemaakt, in het desbetreffende topic waar het dan gebeurt. Anders lijkt het alleen maar of er meer dingen spelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:50

ingedebruijn schreef:

Da's fijn voor jou :D maar daar had ik niks aan. Ik heb me dus echt 5-10 minuten het schompus gezocht.

Die Pb's zijn verder wel keurig ja, ik heb ze ook wel eens gehad na..... ehm.... 'diepgaande filosofische correspondentie' (ook met Bekende Bokkers).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:54

Cowboy55 schreef:
ingedebruijn schreef:

Da's fijn voor jou :D maar daar had ik niks aan. Ik heb me dus echt 5-10 minuten het schompus gezocht.

Die Pb's zijn verder wel keurig ja, ik heb ze ook wel eens gehad na..... ehm.... 'diepgaande filosofische correspondentie' (ook met Bekende Bokkers).

Nou ik vond het niet zo interessant Haha heb t liever openbaar in het topic inderdaad.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:01

Er wordt NU, 'as we speak' overigens ook in dit topic gehakt....mijn laatste post was net #1 op pagina 21.....en nu staat ie op pagina 20.....gelukkig heb ik een groot deel van de Koude Oorlog meegemaakt.

Excuseer me even terwijl ik mijn kamer nazoek op afluisterapparatuur, camera's en mijn verduisteringsgordijnen weer van zolder haal. Ik had ook nog ergens een aluminiumfolie hoedje liggen zodat ze mijn gedachten niet kunnen opvangen.... :+
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 25-08-15 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:03

Ja ik zie een dingetje van een Mod!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:03

Lol, het viel me dus ook op, ik wou naar pagina 21 gaan, kom ik allemaal reacties tegen die ik al gelezen had en toen zag ik dat ik weer op pagina 20 zat :=

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:04

Cowboy55 schreef:
Er wordt NU, 'as we speak' overigens ook in dit topic gehakt....mijn laatste post was net #1 op pagina 21.....en nu staat ie op pagina 20.....gelukkig heb ik een groot deel van de Koude Oorlog meegemaakt. Dan raak je gewend aan 'shifty' gedrag.

Excuseer me even terwijl ik mijn kamer nazoek op afluisterapparatuur en camera's.....

Dat gebeurt bij mij wel vaker hoor. Dan switcht 'ie even heen en weer. Pagina verversen en hij blijft staan.
*probeert niet overal boemannen te zien* :D

Edit: oh wel dus...

Dus posts verwijderen gebeurt wel maar een reactie op een kritische post als die van JP niet...
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 25-08-15 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:05

Ik lees hier en daar dat het gaat om verwijderde berichten zonder een moderatoropmerking. Dit kan kloppen. Het is namelijk zo dat er niet altijd bij een verwijderd bericht een moderatoropmerking wordt geplaatst. Een moderatoropmerking gaat meestal gepaard met een mededeling dat er ergens aan gedacht moet worden, bijvoorbeeld het niet persoonlijk worden. Wanneer er maar één of twee berichten niet aan de regels voldoen, worden deze verwijderd en krijgt deze personen persoonlijk een privé bericht van desbetreffende moderator met een uitleg waarom het bericht verwijderd is. Het is dus niet zo dat berichten 'zomaar' verwijderd worden.
Over de post die gewijzigd is, maar waar het niet zichtbaar bijstaat is een hele simpele uitleg. De desbetreffende moderator heeft het wijzig balkje niet ingevuld, maar wel een privé bericht gestuurd naar diegene waarvan het bericht is aangepast. Die persoon is dus wel op de hoogte dat het bericht is aangepast.