Brainless schreef:Het gaat er om dat als ik de foto van uitgelicht gebruik (waarbij het logo weggeshopt is) en deze buiten bokt om gebruik.
Stel dan krijg ik de fotograaf om mijn dak omdat ik een foto zonder logo gebruik, dan verwijs ik terug naar Bokt... omdat ik hem daar vanaf heb gehaald waar geen logo op stond.
Dan ben jij nog steeds in de fout, voor het gebruik zonder toestemming al of niet met logo, en niet bokt.
Je vergeet voor het gemak dat er ook genoeg foto´s staan zwaar nooit een logo op gezeten heeft en die zijn net zo goed beschermd, wat dat betreft.
Citaat:
Natuurlijk kan ik een foto pakken en zelf shoppen maar dan ben ik daar zelf verantwoordelijk voor.
Je kunt wel in de voorwaarden zetten dat Bokt het logo mag verwijderen, maar dat mag wettelijk gewoon niet zomaar.
Alleen als de fotograaf zelf met die voorwaarden eens is, en dat is juist vaak niet degene die ze plaatst.
De fotograaf heeft, mag ik hopen, wel toestemming gegeven om ze in het topic, dus op bokt te plaatsen. Dat houdt automatisch in dat een foto kans maakt om uitgelicht te worden.
Zelf vind ik dat je de thumbnail, die feitelijk niet meer is dan een knop van de pagina, niet kunt zien als "de" foto.
Meteen maar stoppen met uitlichten van foto´s met logo als het zo´n probleem is dat bokt een eigen regel daarover heeft en een paar mensen zo krampachtig doen over hun toch altijd onleesbare logo op de thumbnail.