Ik vind uitgelicht helemaal awesome, altijd leuk om even in due topics te spieken en als mijn foto's er tussen zitten vind ik ook erg leuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judith_VB schreef:Ik vind al die logo's door foto's super-irritant en een grote ego-tripperij. Ik kijk die foto's ook nooit. Een kleine vermelding in een hoekje: oké maar vaak zit je te puzzelen wat er op de foto staat door die storende beeldmerken.
Bokt is geen reclame-medium voor alle fotografen die op die manier zakgeld proberen bij te verdienen. Ben je zelfstandig ondernemer en verdien je je brood ermee oké, maar dan heb je Bokt niet nodig denk ik
Judith_VB schreef:Ook bij Bokt moet de kachel roken maar door legale reclame waarvoor ze betaald krijgen en niet door de ego-verheerlijking van fotografen die de foto's 'verminken' met hun logo's. Dat vind ik echt geen reclame. Bronvermelding in een hoekje oké, maar schreeuwend over de hele lengte of breedte dan zeg ik verwijderen die hap.
Judith_VB schreef:Ook bij Bokt moet de kachel roken maar door legale reclame waarvoor ze betaald krijgen en niet door de ego-verheerlijking van fotografen die de foto's 'verminken' met hun logo's. Dat vind ik echt geen reclame. Bronvermelding in een hoekje oké, maar schreeuwend over de hele lengte of breedte dan zeg ik verwijderen die hap.
Sandrohit schreef:Zoals te zien was bij een aflevering van de rijdende rechter is de uiteindelijke plaatser verantwoordelijk voor het gebruik dus ook al geeft iemand toestemming maar is dit niet de auteur dan zit je wel fout!
Citaat:De meeste fotografen hebben in hun algemene voorwaarden wel staan dat alleen foto's met hun logo/watermerk geplaatst mogen worden op het internet.
Als Bokt de foto's veranderd door het logo/watermerk eraf te shoppen en ze zo te plaatsen op het internet zijn ze in strijd met de voorwaarden van de fotograaf en kan er na mijn mening idd een rekening gepresenteerd worden aan Bokt.
Citaat:Het is niet zo dat de foto door een willekeurige gebruiker wordt ergens anders wordt gezet ofzo. En dat formaat postzegel is ook helemaal niet interessant genoeg om te willen gebruiken ergens voor.
Sandrohit schreef:Waarom loopt iedereen hier over de wettelijke regels heen en mag alles omdat het maar gezeur is?
Het gaat hier niet om wat men vind, het gaat om hoe het juridisch zit.
Je weet toch ook dat je niet door rood mag rijden en als je dat wel doet en je wordt betrapt dat je dan het risico loopt op een bekeuring?
Brainless schreef:Citaat:Het is niet zo dat de foto door een willekeurige gebruiker wordt ergens anders wordt gezet ofzo. En dat formaat postzegel is ook helemaal niet interessant genoeg om te willen gebruiken ergens voor.
Ze zijn nog redelijk groot en goed te gebruiken (ze zijn voor een thumbnail zeker nog aan de grote kant).
Ik heb een 24 inch scherm en dan zijn de foto's zeker groot (en duidelijk te zien) te noemen.
Brainless schreef:Het gaat er om dat als ik de foto van uitgelicht gebruik (waarbij het logo weggeshopt is) en deze buiten bokt om gebruik.
Stel dan krijg ik de fotograaf om mijn dak omdat ik een foto zonder logo gebruik, dan verwijs ik terug naar Bokt... omdat ik hem daar vanaf heb gehaald waar geen logo op stond.
Citaat:Natuurlijk kan ik een foto pakken en zelf shoppen maar dan ben ik daar zelf verantwoordelijk voor.
Je kunt wel in de voorwaarden zetten dat Bokt het logo mag verwijderen, maar dat mag wettelijk gewoon niet zomaar.
Alleen als de fotograaf zelf met die voorwaarden eens is, en dat is juist vaak niet degene die ze plaatst.