Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:50

mika11 schreef:
amykimmie schreef:
Waarom? Het is toch mijn mening dat ik vind dat er weinig humor meer is op bokt, mag dat niet gezegd worden?

Wat mij betreft wel, nu zeg je het toch ook, zonder dat iemand er zich aan kan storen. :D
Ik denk dat Nynke daar dan ook gelijk in heeft, als ik jou irl had gezien en hoe je het had bedoeld, had ik het waarschijnlijk anders opgevat.
Dat is gewoon zo, de intentie van een bericht komt soms heel anders over, dan hoe je het zelf bedoelt.

En...Oefening baart kunst......

Magrathea

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:56

Ennn daar hebben we de barrière van het internet. Waar iedereen rekening mee moet houden.
Veel sarcastische opmerkingen komen niet als zodanig over omdat je een heel stuk intonatie en lichaamstaal mist. Je kunt je dus afvragen of het wel grappig of verstandig is om die te plaatsen. Aan de andere kant zou het ook helpen als veel mensen ervan uit gaan dat de ander het niet gemeen bedoelt.... Helaas zijn de intenties niet altijd even goed aan de andere kant van de computer

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:56

@ schelieke.....
De reactie op het mevrouw voorval,zag ik als een door een mod uitgevoerde persoonlijke aanval op de schrijver van dat bericht.
Immers schrijver is een zeer formeel heer,die zn uiterste best doet om alles bijzonder onderbouwd,en verzorgt ,op het scherm te typen,ik weet ook zeer dat hij dit als zeer krenkend ervaren heeft.
Eigenlijk,had de betreffende mod wat mij betreft een sturende PB mogen ontvangen.
(Het valt nog niet mee ,,geen namen noemen,,

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:02

amykimmie schreef:
Nu de rest nog. Nee grapje. :+
Nee maar dat bedoel ik dus ook. Soms gaat het hier zo net alsof je op school zit.
De meest technische dingen worden uit de kast genomen om te laten zien of het nu wel of niet een goede discussie is, of het een mening is of niet. Net zoals laatst een discussie over het gebruik van d's en t's en alles vlekkeloos gespeld. Natuurlijk moeten berichten leesbaar zijn, maar niet iedereen hier heeft denk ik universiteit gedaan en weet van elk woord hoe het gespeld wordt.
Lijkt me veel leuker als het wat 'normaler' wordt, en als iets niet naar je zin is er gewoon niet op te reageren.

Dat gevoel krijg ik nu altijd ook, en daar ben ik al jaren vanaf :D

Van mij mag er zeker meer humor op bokt, maar ja, ik hou van Hans Teeuwen en een ander van André van Duin ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:03

papagroom schreef:
@ schelieke.....
De reactie op het mevrouw voorval,zag ik als een door een mod uitgevoerde persoonlijke aanval op de schrijver van dat bericht.
Immers schrijver is een zeer formeel heer,die zn uiterste best doet om alles bijzonder onderbouwd,en verzorgt ,op het scherm te typen,ik weet ook zeer dat hij dit als zeer krenkend ervaren heeft.
Eigenlijk,had de betreffende mod wat mij betreft een sturende PB mogen ontvangen.
(Het valt nog niet mee ,,geen namen noemen,,

:D

maar idd, aan de hand van een voorval kun je veel duidelijker aangeven wat de bedoeling is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:07

Het gevoel dat je op school zit....
Een mens is nooit uitgeleerd en als je iets op een forum zet dat door 1000-en mensen gelezen word, dan zijn er toch heus een paar bij die commentaar willen leveren. (kijkt naar zichzelf...)
Je kunt ook de onderwerpen die je niet zinnen overslaan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:09

nynke55 schreef:
Een mens is nooit uitgeleerd en als je iets op een forum zet dat door 1000-en mensen gelezen word, dan zijn er toch heus een paar bij die commentaar willen leveren. (kijkt naar zichzelf...)

Ik bedoelde, dat ik het gevoel krijg dat ik nog op school zit, als ik door een moderator op het matje wordt geroepen of een sturende PB ontvang voor een IMO futiliteit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:10

Pfft...

Wille alle mensen die het blijkbaar zo erg vinden hier op Bokt, mij voor de grap eens uitleggen wat ze hier nog doen? :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:11

Electra63 schreef:
nynke55 schreef:

Ik bedoelde, dat ik het gevoel krijg dat ik nog op school zit, als ik door een moderator op het matje wordt geroepen of een sturende PB ontvang voor een IMO futiliteit.

En zo zijn we weer terug bij het onderwerp: wat voor de 1 grappig is, is het voor een ander niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:11

Magrathea schreef:
Pfft...

Wille alle mensen die het blijkbaar zo erg vinden hier op Bokt, mij voor de grap eens uitleggen wat ze hier nog doen? :+

Dit vind ik nu een sneer naar gebruikers toe, die niet relevant is en onderbouwd. Ik heb voor zo'n soort opmerking dus een sturende PB ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:13

nynke55 schreef:

Ik kom hier o.a. op bokt om dingen te leren, dus daar zit het hem niet in.
Maar soms vind ik dat er echt gemierenn***t wordt.
Tis niet dat ik bokt erg vindt, anders was ik hier niet meer. Maar soms kan ik me wel aan bepaalde dingen irriteren ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:13

Electra63 schreef:
Magrathea schreef:
Pfft...

Dit vind ik nu een sneer naar gebruikers toe, die niet relevant is en onderbouwd. Ik heb voor zo'n soort opmerking dus een sturende PB ontvangen.

Idd even temmen.

@Angela
Is dat gummen niet juist precies het onderwerp waar we het hier over hebben?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:14

Zo bedoel ik het dus niet!

Ik vraag het me gewoon oprecht af. Ik hoor zoveel ontevredenheid, terwijl dat niet nodig is. Als ik een bepaalde openbare plaats niet leuk vind ga ik er niet meer naartoe, zo simpel is het :)
Dus ik vraag me af waarom deze bokkers die blijkbaar erg ontevreden zijn, hier nog wel willen blijven. Blijkbaar is er toch nog wel het een en ander dat wel leuk is :)
Ik ben er gewoon benieuwd naar. Vind het namelijk jammer dat er zoveel negativiteit heerst terwijl ik het onwijs naar mijn zin heb op Bokt
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 19-09-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:14

Electra63 schreef:
nynke55 schreef:

Om het schoolgevoel nog even te versterken...LOL.....
En voor die genen die wat moeite hebben met moeilijke woorden....

Citaat:
Een futiliteit is een object of verschijnsel dat geen wezenlijke bijdrage levert aan een groter geheel, waarmee het concept het tegendeel is van een totaliteit. Binnen de (religieuze) filosofie, de fysica en de kunst komt het begrip voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:15

Asyaa,
Er hoeft zeker niet getemd te worden, maar er moet ook niet met 2 maten gemeten worden en dat gevoel heerst er bij mij (en anderen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:16

En dat voor een wiki mod, pfffffff, toch lid van het team? En dan AL 2 jaar bokker, weet vast waar we het over hebben en kent ook vast die gebruikers, de reden van bannen etc.....been there en done that, toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:17

Sorry dat het geïnterpreteerd wordt als een belediging voor wie dan ook, dat was, zoals ik al zei, niet mijn bedoeling.

Het is gewoon naar om te lezen dat er veel mensen het blijkbaar niet naar hun zin hebben hier, en ik vraag me af: wat beweegt je om hier te blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:19

Electra63 schreef:
Asyaa,
Er hoeft zeker niet getemd te worden, maar er moet ook niet met 2 maten gemeten worden en dat gevoel heerst er bij mij (en anderen).

Het was een sarcastische opmerking om idd het verschil aan te geven :)

De opmerkingen van Magrathea zou ik (in een ander universum) als persoonlijk kunnen opvatten, zij zegt eigenlijk tussen neus en lippen door dat als ik het er niet mee eens ben ik maar weg moet. Nou ben ik gelukkig (met de meeste in dit topic) geen watje die niet tegen moeilijke vragen kan dus zal ik er niet over temmen. Maar stel dat het nu iemand betrof die wel zo soft als maar zijn is en dus gaat temmen. Gaat het dan wel weg? De vraag is relevant bij de discussie, maar kan door iemand zonder enige huid als aanvallend worden beschouwd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:19

je kan ook zeggen dat men het zeer naar zn zin heeft,maar dat dat wel soms bemoeilijkt wordt door de regelgeving,en de manier waarop die ten uitvoer wordt gebracht,,,,,zo iets als Frankrijk is een prachtig land,maar die Fransen he`

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:24

papagroom schreef:
je kan ook zeggen dat men het zeer naar zn zin heeft,maar dat dat wel soms bemoeilijkt wordt door de regelgeving,en de manier waarop die ten uitvoer wordt gebracht,,,,,zo iets als Frankrijk is een prachtig land,maar die Fransen he`

Om dat laatste moest ik echt wel heel even lachen :=

Maar verder begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar zoals je merkt is het een moeilijk vraagstuk. Moeten de mods 'minder streng' zijn, hoe ga je dit meten, hoe meet je of iemand ergens aanstoot aan beleeft?
Als er helemaal niet meer gemod word zal er een klein groepje overblijven van mensen die het allemaal niet zo erg vinden, wat er gezegd wordt, en dat is ook niet wat je wil. Ik niet in elk geval :) Het is leuk dat Bokt voor zoveel mensen bereikbaar is en als bovenste hit naar boven komt in Google als je iets paardgerelateerds zoekt.

Trouwens, 1500 gebruikers? had ik het even overschat zeg :oo Ik dacht toch echt wel richting de 2000 gebruikers.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:34

Stel dat een Fransman in dit topic temt,omdat hij dit ziet als een sneer,,,,wat dan?

Flaxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:38

Magrathea schreef:
Pfft...

Ik ben op bokt gekomen omdat ik een heel klein beetje iets van paarden weet. Ik ben dan ook bereid als ik kan, om bokkers te helpen waar ik kan.

Dat er een stel sturende mensen tussen lopen is prima, maar dat moet niet overdreven worden, want in mijn ogen is bokt VAN bokkers VOOR bokkers en van niemand anders.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:46

Magrathea schreef:
papagroom schreef:

Om dat laatste moest ik echt wel heel even lachen :=

Maar verder begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar zoals je merkt is het een moeilijk vraagstuk. Moeten de mods 'minder streng' zijn, hoe ga je dit meten, hoe meet je of iemand ergens aanstoot aan beleeft?
Als er helemaal niet meer gemod word zal er een klein groepje overblijven van mensen die het allemaal niet zo erg vinden, wat er gezegd wordt, en dat is ook niet wat je wil. Ik niet in elk geval :) Het is leuk dat Bokt voor zoveel mensen bereikbaar is en als bovenste hit naar boven komt in Google als je iets paardgerelateerds zoekt.

Trouwens, 1500 gebruikers? had ik het even overschat zeg :oo Ik dacht toch echt wel richting de 2000 gebruikers.

Helaas, op dit moment zijn het er "maar" 1466....

Maar we zijn nu wel aardig in een kringetje aan het ronddraaien.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:50

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:58

Waarom vind je dat daar ingegrepen mag worden?