Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:34

150.000 accounts :)
Durf te wedden dat we de 20000 nog niet halen qua actieve accounts (accounts die de laatste maand zijn ingelogd en gepost)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:03

Nee dat zeker niet, SA's blijven ook vaak staan en staan gewoon op de ledenlijst.
Maar al heb je pak hem beet 1/3 e van dat aantal actief, en met een hoog eisen patroon, divers aan leeftijden.......Ik denk dat ik dr slapeloze nachten aan over zou houden.

Bart heeft het wel goed voor elkaar, een goed team, allemaal overleg en maken dan pas een beslissing.
Ben je het niet eens met hun beslissing mag je nog bezwaar maken ook :)

Geen natte vingerwerk wat je dus op veel andere fora;s niet ziet, is echt wel over nagedacht.

Elders kan je al een ban krijgen omdat de eigenaar vind dat je maar een of andere zijkstraal bent. ;)
Kan je hier toch aardig wat potjes voor breken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:31

LDRD schreef:
Eigenwijze antwoorden van anderen zijn zeker irriterend. Al meerdere malen heb ik op het punt gestaan om mijn toch kostbare tijd hier niet meer mee te verdoen.
Dat de goeden dan weer eens onder de kwaden lijden maakt dat ik toch met enige regelmaat nog maar weer eens toelicht hoe het zit.

De discussie verzandt alweer helaas. (En chiqa - maakt het 'potjes breken' iets tot een goed forum?)

Ik vind het jammer dat het team hier niet op reageert, want ik ben toch wel benieuwd naar hun visie? Het is toch iets wat Bokt waardevol maakt dat mensen die echt ergens verstand van hebben hier reageren? En dat is toch iets dat je als team juist aantrekkelijker wilt maken ipv dat mensen zich regelmatig afvragen of ze er niet beter mee op kunnen houden omdat er zoveel mensen onzin verkondigen en nauwelijks lezen?

Ik vraag me nog steeds af - wat zou Bokt nou liever willen zijn, een forum met heel veel accounts en heel veel inhoudsloze posts? Of een forum waar mensen graag lezen omdat er wat interessants op staat? En hier zou ik best wel eens gewoon een visie op willen lezen. Waar wil Bokt naartoe?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:38

Als ik alleen maar waarheden zou willen lezen, zou ik een encyclopedie open moeten slaan. En zoals LDRD al schrijft. Ook haar stellingen worden onderuit gehaald door ervaringen zoals verzekeringen die tòch wel of tòch niet uitbetalen.

Als LDRD haar mening of stelling niet meer wil verdedigen of wil plaatsen omdat ze het moe is, dan moet ze het niet doen. Een leraar moet ook vaak in zijn leven in herhalingen vallen. Als je graag mensen jouw kennis mee wil geven, verveelt dat nooit.

Ik hoop ècht dat bokt niet verzand in een topic van en door betweters. Zou heel jammer en saai worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:45

slimmerik schreef:
Als LDRD haar mening of stelling niet meer wil verdedigen of wil plaatsen omdat ze het moe is, dan moet ze het niet doen. Een leraar moet ook vaak in zijn leven in herhalingen vallen. Als je graag mensen jouw kennis mee wil geven, verveelt dat nooit.

Door schade en schande wordt je wijzer. Ik weet inmiddels precies wat ik wel en niet op bokt plaats
en maak hierin ook wel eens een foutje, onlangs nog, plaatste per abuis foto's met daarop een detail wat een stormvloed aan reacties veroorzaakte.

heb de 'verontruste bokkers' keurig uitgelegd hoe wat en waarom, daarmee was het voor mij basta.
Dat er vervolgens door werd gegaan is niet mijn pakkie an, dan gaat de hand naar de tem knop om de discussie, in dit geval foto's die ik wilde showen, te redden.
Mijn fout, heb iets over het hoofd gezien en de gevolgen geincasseerd, alleen wel tot een bepaalde grens.

Zijn wat hulken geplaatst, prima daarmee was het voor mij klaar, zit iets te lang op bokt om mij hier druk over te maken, oordelen vanachter een PCtje is zo makkelijk en voor je het weet volgen er meer schapen.

Ik vind het een prima zaak dat hierop streng wordt toegetreden, betweters die het nodig vinden met allerlei google links hun gelijk door te drammen, worden imo sneller aangepakt. Ze komen toch niet over en de sfeer daalt drastisch.
Eén advies is voldoende, daarmee kan een TS zelf bepalen hoe wat waar.

Heb het hier steeds meer naar mijn zin, maar mss komt dat ook omdat ik nooit op het paard gerelateerde gedeelte kom??????????

slimmerik schreef:
Ik hoop ècht dat bokt niet verzand in een topic van en door betweters. Zou heel jammer en saai worden.

Zeker weten, gelukkig draai ik al even mee en weet zo nu wel een beetje wie mij wél interesseren en wie niet. Neemt niet weg dat ik altijd de kinderlijke nieuwsgierigheid heb waarom sommige bokkers zo verzuurd kunnen reageren, of dat het mss wel aan mijn idee over dit persoon ligt.

xSaarSaar

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:19

Ook erg vervelend, ik mag geen topic openen samen met een vriendin op HAW, terwijl het gewoon een duidelijk topic was.
Waarom niet? Tsja, dat blijft vaag... :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:47

xSaarSaar schreef:
Ook erg vervelend, ik mag geen topic openen samen met een vriendin op HAW, terwijl het gewoon een duidelijk topic was.
Waarom niet? Tsja, dat blijft vaag... :+

Dat staat anders toch duidelijk in de sluitpost van de mod die het topic op slot heeft gezet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:47

Shadow0 schreef:
Ik vraag me nog steeds af - wat zou Bokt nou liever willen zijn, een forum met heel veel accounts en heel veel inhoudsloze posts? Of een forum waar mensen graag lezen omdat er wat interessants op staat? En hier zou ik best wel eens gewoon een visie op willen lezen. Waar wil Bokt naartoe?

Lijkt me logisch, veel accounts=meer advertentie-inkomsten ;)
Waarom denk je dat al die ongebruikte accounts niet worden geschoond zoals dat op serieuze forums wel gebeurd...
150.000 accounts is nu eenmaal veel interessanter voor adverteerders dan 20.000.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:52

Afgezien daarvan is er de afgelopen jaren veel te veel ruimte gegeven aan onbetrouwbare of onware informatie en zodoende kan dit forum al niet meer gezien worden als waardevolle bron van informatie, kennis of kunde. Het is wel een goede weergave van wat er zich in bepaalde regionen van het paardenwereldje afspeelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:16

Lovely schreef:
Afgezien daarvan is er de afgelopen jaren veel te veel ruimte gegeven aan onbetrouwbare of onware informatie en zodoende kan dit forum al niet meer gezien worden als waardevolle bron van informatie, kennis of kunde. Het is wel een goede weergave van wat er zich in bepaalde regionen van het paardenwereldje afspeelt.

Klopt zonder google zou dit forum er een stuk realistischer uitzien en informatiever. Nu is het vaak....ik heb gelijk en trap maar een google link neer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:43

Chiqa schreef:
Lovely schreef:

Klopt zonder google zou dit forum er een stuk realistischer uitzien en informatiever. Nu is het vaak....ik heb gelijk en trap maar een google link neer.

het ligt er net aan wat je googled....onderzoeken van dierenartsen vindt ik redelijk geloofwaardig eigelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:51

Geerke dat bedoel ik niet wat is er mis met eigen bewoording? Puur je eigen ervaring?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:43

Op de vraag hoe laat zijn de winkels open en wanneer is het koopzondag enz knal ik ook een google-link neer
Die zijn makkelijk via google op te zoeken en waarom voor dat soort geneuzel een topic openen
Denk dat Lovely bedoelt over paardgerelateerde onderwerpen, waarvan er heel veel zijn en de meeste antwoorden zo onwaar overkomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:47

Echwel, inderdaad en dan bedoel ik o.a. zaken als het bitloos rijden, natuurlijk bekappen en meer van die dingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:49

Lovely schreef:
Echwel, inderdaad en dan bedoel ik o.a. zaken als het bitloos rijden, natuurlijk bekappen en meer van die dingen.

Mensen met paarden he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:50

Ja en mensen met bepaalde commerciele belangen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:08

Ik bedoel eigenlijk meer van die mensen die in de schoenen van een of andere arts of wetenschapper gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:12

Ja, die heb je ook veel inderdaad, vaak ook over onderwerpen die wat discutabel liggen en waar het wetenschappelijke niet echt van vast te stellen is. Je gaat daarmee al de kant van misleiding op en ligt het vaak dicht tegen onwaar aan. In veel gevallen straalt de onzin ervanaf, maar als 10 mensen nu maar blijven roepen dat het waar is, dan is het al gauw een boktwaarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:15

Precies.....Het is toch veel interessanter als je vanuit je eigen ervaring praat? Je ziet ze al snel over de streep gaan omdat ze de kennis missen.....Daarom kunnen ze alleen praten met google als friend.
En dat is best vervelend als je gewoon naar een verhaal van een ander wil luisteren, thuis pak je toch ook niet meteen de enseclopedie dr bij als je een stanpunt duidelijk wil maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:24

Maar ook via google is heel veel ongecontroleerde informatie beschikbaar die zomaar voor waar wordt aangenomen als het toevallig een bepaald doel dient. De Winkler Prins is dan nog door een echte redactie samengesteld en daardoor een stuk betrouwbaarder.
We zijn nog niet eens op het punt aangekomen van liegen en commercieel liegen, want dat gebeurt ook heel erg veel en aan paardenvolk is nu eenmaal heel erg veel geld te verdienen. Je kan het zo gek niet verzinnen of er is een potje voor en in de meeste gevallen is de werkzaamheid van de inhoud niet bewezen of zelfs maar aangetoond. De vele soorten voer in mooie zakken spreken ook voor zich, vroeger had je gewoon biks en haver en daar liepen paarden mee voor de ploeg en nu moeten ze voor een klein halfuurtje dressuurprietpraat al allerlei magische mixjes hebben :D. Helaas komen daar vaak wel positieve ervaringen uit, terwijl die dus onbewust heel erg gekleurd zijn.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:29

Breek me de bek niet open. Ze hebben mijn zakelijke naam geschaad, mijn topic gesloten omdat ik zogenaamd een schaduwaccount had (terwijl het al bij Bokt bekend was dat ik niet meer mijn oude account in kon en dat ik daarom een nieuwe had aangemaakt), volgende topic alles netjes uitgelegd voor de kopers, positieve klantreacties worden zonder pardon verwijderd, vervolgens hele topic foetsie omdat er teveel foto's in stonden (laat het me dan gewoon even aanpassen) nu een derde topic moeten openen en door bokt ligt de verkoop nu volledig op zijn gat, hier ook meer frustratie dan lol. :(

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:40

Nog even over de onwaarheden op Bokt. Ik word daar ook niet goed van. 1 keer in de zoveel tijd laat ik me weer eens verleiden om iets "juridisch" te posten in een "juridisch" achtig topic (meen recht van spreken te hebben na Rechten en vijf jaar advocatuur), maar als ik alles recht moet zetten wat er op Bokt staat, heb ik daar een dagtaak aan, dus ik begin er inmiddels ook niet meer aan...

En dan gaat het over keiharde Boktwaarheden als: wie het paspoort heeft, is de eigenaar... als mensen gaan scheiden en de een gaat vreemd, mag de ander alles hebben en: als een man geen alimentatie betaald mag hij de kinderen ook niet zien... dat soort nonsens. Maar ik ben er echt helemaal klaar mee inmiddels...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:38

LCharlotte schreef:
Breek me de bek niet open. Ze hebben mijn zakelijke naam geschaad, mijn topic gesloten omdat ik zogenaamd een schaduwaccount had (terwijl het al bij Bokt bekend was dat ik niet meer mijn oude account in kon en dat ik daarom een nieuwe had aangemaakt), volgende topic alles netjes uitgelegd voor de kopers, positieve klantreacties worden zonder pardon verwijderd, vervolgens hele topic foetsie omdat er teveel foto's in stonden (laat het me dan gewoon even aanpassen) nu een derde topic moeten openen en door bokt ligt de verkoop nu volledig op zijn gat, hier ook meer frustratie dan lol. :(

Wat triest zeg.....je vraagt je dan toch af of dat soort mensen dan echt helemaal niets te doen hebben, het zal wel jalouzie zijn. maar jij lijdt ondertussen wel mooi schade.

Daarom houdt ik zelf werk en prive strickt gescheiden hier, gaat ze geen barst aan.
Lovely schreef:
De Winkler Prins is dan nog door een echte redactie samengesteld en daardoor een stuk betrouwbaarder.

Precies, en als jij je mening wil bekrachtigen vidn je overal wel een bewijs of stuk geschreven tekst over,
tegendeel kan altijd op die manier weer worden tegen gesproken.....gewoon even je best doen op google, hoef je verder hélemaal niet voor gestudeerd te hebben, laat staan levenservaring voor hebben opgedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:55

Nee precies, want dr. Dieendie zegt het immers ook en die kan het weten :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:02

Lovely schreef:
Nee precies, want dr. Dieendie zegt het immers ook en die kan het weten :n.

En vergeet de hoofdprijs;
"Hoeveel mensen ken jij in je omgeving? ik heb iets meer ervaring, want ken heel wat mensen met kennissen, ooms tantes en buurmannen die precies zo'n ding hebben en hetzelfde hebben meegemaakt'

Eigenlijk staat er 'ik heb gelijk en ken toevallig één persoon waar dit gebeurd is'....