Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:14

Prrrr schreef:
We doen met ons allen onze uiterste best om niet in het specifieke geval van boterkoekje te stappen, dus de bewijsvraag is hier helemaal niet over tafel geweest. Hoe kan je dan beweren dat dat bewijs er niet is?

Wat ik lees is dat als jullie bewijs puur comminicatieberichten hebben. Die nooit 100% betrouwbaar zijn. Jullie hebben verhalen van beide partijen waarvan je nooit weet of die 100% betrouwbaar zijn.

Dat vind ik absoluut niet voldoende om deze sanctie in te stellen. Als je jullie keiharde tastbare bewijzen hebben laat ze dan zien (per pm bijvoorbeeld). Wellicht dat ik mijn mening dan herzie.

En vandaar mijn bericht dus.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:14

Karl66 schreef:
Waarom zou het kopen of verkopen via internet alleen maar voor eigen risico moeten zijn. Volgens mij is het nog altijd zo dat bij een transactie beide partijen zich aan de afspraken moeten houden. Doe je dat op Bokt niet, dan volgt er een BOT.

Wil je geen BOT, dan moet je een transactie gewoon volgens afspraak afhandelen. Ik begrijp echt niet waarom mensen daar een probleem mee kunnen hebben. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat de meerderheid vindt dat je transacties niet volgens afspraak af hoeft te handelen.

Dat snap ik ook niet, maar ik vind dat het er hier voornamelijk om gaat wanneer je genoeg bewijs hebt dat de transactie inderdaad niet volgens afspraak is gelopen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:15

magda_90 schreef:
Dat vind ik absoluut niet voldoende om deze sanctie in te stellen. Als je jullie keiharde tastbare bewijzen hebben laat ze dan zien (per pm bijvoorbeeld). Wellicht dat ik mijn mening dan herzie.

Waarom zou jij het recht hebben om die bewijzen te zien?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:15

Karl66 schreef:
Waarom zou het kopen of verkopen via internet alleen maar voor eigen risico moeten zijn. Volgens mij is het nog altijd zo dat bij een transactie beide partijen zich aan de afspraken moeten houden. Doe je dat op Bokt niet, dan volgt er een BOT.

Wil je geen BOT, dan moet je een transactie gewoon volgens afspraak afhandelen. Ik begrijp echt niet waarom mensen daar een probleem mee kunnen hebben. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat de meerderheid vindt dat je transacties niet volgens afspraak af hoeft te handelen.

Misschien omdat dat niet iets is wat je alleen om forum-regels zou moeten doen, maar omdat dat algemene gedrags- en sociale regels zijn die bij iedereen zouden moeten gelden?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:16

Karl66 schreef:

je kunt het niet controleren, misschien dat de bot onjuist is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:17

Alane schreef:
Er wordt zo gemakkelijk met een vinger richting beheer, mods en regels gewezen dat er voor het gemak maar even voorbij wordt gegaan aan het feit dat de bokker in kwestie zelf nalatig is geweest en dit over zichzelf heeft afgeroepen.....

Dat doe ik dus niet. Nogmaals wat ik eerder ook heb gezegd. Zolang er 100% duidelijkheid is mag je deze sancties niet gaan uitdelen en niemand in een kwaad daglicht stellen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:18

magda_90 schreef:
Prrrr schreef:
We doen met ons allen onze uiterste best om niet in het specifieke geval van boterkoekje te stappen, dus de bewijsvraag is hier helemaal niet over tafel geweest. Hoe kan je dan beweren dat dat bewijs er niet is?

Wat ik lees is dat als jullie bewijs puur comminicatieberichten hebben. Die nooit 100% betrouwbaar zijn. Jullie hebben verhalen van beide partijen waarvan je nooit weet of die 100% betrouwbaar zijn.

Je stelt daar een vraag waarvan je weet dat we daar niet aan kunnen voldoen omdat dat tegen de privacywetgeving ingaat. Jammer dat je niet op basis van de procedure daar een conclusie over wil trekken. Overigens heb ik meer dan eens hoor, wederhoor en andere tastbare bewijzen genoemd. Dat gaat echt verder dan alleen 'communicatieberichten'.

slimmerik

Het zou een mooie case voor BC zijn als daar geen exmods in zaten :D

ThePast03

Karl66 schreef:

Persoonlijk denk ik niet dat iemand daar een probleem mee zou hebben als we het over proffesionele fraudeurs hadden.

Maar we hebben het hier over jonge meiden en over iets waarvan het ongeloofelijk moeilijk is om keihard te bewijzen wat de waarheid is. En dan vind ik persoonlijk de BOT een erg zware straf.

Zelf vind ik dat kopen van een particulier wel op eigen risico zou moeten zijn. Dat is ook zo als ik iets van een particulier koop nav een advertentie in de krant en dat laat opsturen en dat is op elke verkoopsite op internet zo.
De meeste forums hebben geen advertentiegedeelte en als ze het wel hebben is het ook op eigen risico.

Maar goed, het is duidelijk dat jullie dit systeem willen handhaven. Dus het heeft weinig zin om nog enige input te geven. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:19

Tieneke schreef:

Ik hoef het recht niet. Het gaat mij er om dat dat stuk mist in deze discussie. Ik snap dat niet alles openbaar word gezet maar zoals ik het nu lees lijkt het voor mij dat dat stuk wel mist.

magda_90

Maartje1990 schreef:
Karl66 schreef:

je kunt het niet controleren, misschien dat de bot onjuist is.

Daarom dus.

Shadow0

Sannessep schreef:
Misschien omdat dat niet iets is wat je alleen om forum-regels zou moeten doen, maar omdat dat algemene gedrags- en sociale regels zijn die bij iedereen zouden moeten gelden?

Zou het ook moeten zijn maar
1. dat is helaas niet zo
2. het een sluit het ander niet uit. Bokt kan prima sancties opleggen over dingen die ook gewoon fatsoen zouden moeten zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:20

Daar ben ik het dan wel mee eens.. dat er minder ex-mods in de BC moeten.

Voor alle zaken ;)

slimmerik

ThePast03 schreef:
Maar goed, het is duidelijk dat jullie dit systeem willen handhaven. Dus het heeft weinig zin om nog enige input te geven. ;)

En dat wordt ons dus verweten. Dat we wèl opmerkingen hebben maar geen alternatief bieden. Dit moet dus zijn: alternatieven die het team "zint"!!

Karl66

Als wij niet voldoende bewijs hebben, dan wordt een bemiddelingszaak niet eens opgestart. Dan praat je bijvoorbeeld over zaken als track & trace codes e.d. De discussie gaat er dan echt niet meer over wie er gelijk heeft, dat is dan echt wel duidelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:21

magda_90 schreef:
Tieneke schreef:

Ik hoef het recht niet. Het gaat mij er om dat dat stuk mist in deze discussie. Ik snap dat niet alles openbaar word gezet maar zoals ik het nu lees lijkt het voor mij dat dat stuk wel mist.

Dan heb je niet goed gelezen, want zoals Prrrr nu ook zegt: er is wel meer bewijs dan enkel berichten die over en weer gestuurd worden. Dat is meer in het begin al gezegd.

Alane

magda_90 schreef:
Alane schreef:
Er wordt zo gemakkelijk met een vinger richting beheer, mods en regels gewezen dat er voor het gemak maar even voorbij wordt gegaan aan het feit dat de bokker in kwestie zelf nalatig is geweest en dit over zichzelf heeft afgeroepen.....

Dat doe ik dus niet. Nogmaals wat ik eerder ook heb gezegd. Zolang er 100% duidelijkheid is mag je deze sancties niet gaan uitdelen en niemand in een kwaad daglicht stellen.

Dat schreef ik ook, als de andere zich niet meldt op geen enkele manier om het te weerleggen, kun je er vanuit gaan dat die persoon geen weerwoord heeft (als ze tenminste op bokt is geweest)

Als ik iets verkoop of ruil, dan behoudt ik mijn verzendcode incl printscreen van tracktrace tot het of al zolang geleden is of de andere zich heeft gemeld dat het ontvangen is.... mocht de ontvanger willen bedonderen heb ik bewijs van verzending.....

Sannessep

ThePast03 schreef:

Das onzin natuurlijk! Als half bokt daar een andere mening over heeft, en meerdere mensen brengen goeie ideeen aan (waar ik, tussen het zeuren door, helaas, wel wat weinig van zie) dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat er aanpassingen in dat systeem komen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:22

Hoe kan een afspraak nou niet volgens afspraak zijn afgehandeld als het nog nieteens afgehandeld is!?
De teugels worden nog opgestuurd!

Er is hier helemaal geen sprake ook van oplichting, oplichting is dat je betaald maar niks krijgt.

Dat iemand de teugels er vergeet bij te doen is compleet menselijk, en als je dan het adres al gewist hebt maar hetadres nog niet weer krijgt wordt het opsturen een beetje lastig.

Nagini

ThePast03 schreef:
Maar we hebben het hier over jonge meiden en over iets waarvan het ongeloofelijk moeilijk is om keihard te bewijzen wat de waarheid is. En dan vind ik persoonlijk de BOT een erg zware straf.

Dat is toch geen reden om het goed te keuren dat zoiets fout gaat? Dan moet er misschien wel een leeftijdsgrens worden gesteld voor kopen/verkopen op bokt, maar dat functioneert vast ook niet :D

magda_90

Prrrr schreef:
Je stelt daar een vraag waarvan je weet dat we daar niet aan kunnen voldoen omdat dat tegen de privacywetgeving ingaat. Jammer dat je niet op basis van de procedure daar een conclusie over wil trekken. Overigens heb ik meer dan eens hoor, wederhoor en andere tastbare bewijzen genoemd. Dat gaat echt verder dan alleen 'communicatieberichten'.

Ik ben niet verder gekomen dan die berichten en de (mogelijke) T&C code (het is mij nog steeds niet duidelijk of het per TNT/DHL of per post is verzonden). Wat heb ik dan gemist? Overigens zoals ik eerder zij de persoonlijke zaken hoef ik niet via pm, dat gaat mij ook niets aan. Zie mijn vorige bericht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:23

Karl66 schreef:
Als wij niet voldoende bewijs hebben, dan wordt een bemiddelingszaak niet eens opgestart. Dan praat je bijvoorbeeld over zaken als track & trace codes e.d. De discussie gaat er dan echt niet meer over wie er gelijk heeft, dat is dan echt wel duidelijk.

Ik ga mijn kinderen maar na: als 16 jarige ga je erg slordig met die papiertjes om.

Vind het sowieso belachelijk dat een minderjarige hierom geband wordt. Ook belachelijk dat minderjarigen hier überhaupt mogen handelen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-08-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:24

x_Marr schreef:
Hoe kan een afspraak nou niet volgens afspraak zijn afgehandeld als het nog nieteens afgehandeld is!?
De teugels worden nog opgestuurd!

Er is hier helemaal geen sprake ook van oplichting, oplichting is dat je betaald maar niks krijgt.

Dat iemand de teugels er vergeet bij te doen is compleet menselijk, en als je dan het adres al gewist hebt maar hetadres nog niet weer krijgt wordt het opsturen een beetje lastig.

Het gaat nu even niet over BK, maar in het algemeen. Dit heb je nu al 10x in het topic herhaalt, en veranderd niet bij 'n 11e keer.
Ik vind het idd menselijk dat je overigens teugels vergeet erbij te doen, maar niet om dit dan nog 2 maanden te laten slepen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:24

Nagini schreef:
Dat is toch geen reden om het goed te keuren dat zoiets fout gaat? Dan moet er misschien wel een leeftijdsgrens worden gesteld voor kopen/verkopen op bokt, maar dat functioneert vast ook niet :D

Zeg ik dat ze het dan goed moeten keuren? Ik zeg dat ik persoonlijk een BOT een enorm zware straf vind voor zoiets.
Heb ook alternatieven aangedragen maar die zijn te ingewikkeld of werken niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:25

slimmerik schreef:
Ook belachelijk dat minderjarigen hier überhaupt mogen handelen.

Dat laatste ben ik wel met je eens, dat zou misschien best gestopt kunnen worden.

Maar goed, ik zie niet in waarom mensen de consequenties van hun eigen acties niet hoeven te aanvaarden?