bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:43

daijano schreef:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik kreeg net bericht dat ze het geld gaat overmaken , en indien de jas nog te vinden is dan stuurt ze deze ook nog op!
Ben benieuwd, heb gezegd dat ik nu dan even wacht en zoniet zet ik alles gewoon door. dus nog even afwachten!

Toch fijn dat je je geld nog hoogstwaarschijnlijk terug krijgt, maar zeker niet tof dat het allemaal zo moet gaan. Daarom wilde wij mensen waarschuwen om dit soort dingen!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:48

Wendyvdh, ik heb de laarzentas net ontvangen! ;)

Ik schrok toen ik eergisteren dat zag staan, ik dacht dat ik weer de pineut was haha :P Maar gelukkig had ik verkeerd gelezen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:51

loes-freke schreef:
oke dan zet ik jouw niet op de zwarte lijst ;)

Zijn dit alleen je eigen ervaringen of zet je er ook namen van andere gedupeerden bij ??

Pashon

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:39

waar staat de zwarte lijst dan?

Kan me ook zo ergeren aan mensen die liegen :(
Had 4 week geleden een hoofdstel bij iemand gekocht, direct betaald (ze bevestigde ook dat het diezelfde dag nog bij geschreven was bij haar) en ze zou het de volgende dag op de post doen. ik wachten en wachten na een week niks, na meerder pb's van mijn kant bleef ze beweren dat het verzonden was maar ze had geen track trace nummer "meer". na nu ruim 4 weken heb ik het vandaag binnen gekregen en daar word je niet vrolijk van, de staat van het hoofdstel zou nieuwstaat zijn nou alles behalve dat. sperriempje was aangekouwd door een paard, de bakstukken waren maat cob terwijl de rest van het hoofdstel maat full is. de verkopende partij heeft mijn pb's gelezen die ik haar gestuurd heb maar reageerd niet :( veel kwaaier kan je mij niet krijgen. tuurlijk kan het iedereen wel eens overkomen dat ze een fout maken.
is mij ook wel eens overkomen dat ik hoofdstellen gemengt had bij het thuis gebruiken en ze in alle haast gemengd verstuurd had, heb alles netjes afgehandeld geld+ de extra verzendkosten overgemaakt en het was klaar maar zoals het met de betreffende persoon gaat -:(-

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:19

gaat alleen om leden van bokt.
en ik heb alleen ervaring met die onder de s staat.
de rest pb me met welke ervaring deze persoon problemen met die andere heeft gehad.
zie onder schift.
en ja zet de link maar op hyves maar gaat echt alleen over de gene die op bokt komen en alleen ervaring hebben met de gene op bokt.
dus ook alleen handel via bokt is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:52

Ik heb dit even doorgelezen...
Ik denk niet dat je Bokt aansprakelijk kunt stellen. Malafide kopers heb je overal, op Marktplaats, op Bokt en bij je in de straat.
Verder weet je het vooraf natuurlijk nooit hoe het uitpakt. Hier niet en elders ook niet.
Ik heb trouwens deze week met grote tevredenheid mijn eerste verkooptransactie afgesloten met iemand van Bokt. We waren een prijs overeengekomen, de koopster heeft keurig het geld op mijn rekening gestort. Gisteren direct na ontvangst heb ik het pakket afgeleverd op het postkantoor. De Track and Trace code heb ik haar toegestuurd, zodat ze zelf kon checken wat de verzendstatus was.
Vandaag had ik PB dat de geleverde spullen goed waren aangekomen en ze was er superblij mee. En ik ben blij, dat er weer iemand jarenlang plezier kan hebben van iets waar ik niks meer mee deed.
Overigens heb ik ook wel beleefd dat mensen laten horen dat ze wat van je willen kopen en vervolgens verneem je niets meer...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:49

@suleilitha : fijn dat het blijkbaar ook anders kan.
Van het laatste heb ik dus weer zo'n 'gevalletje' ;(
Maar ik ga het nu gewoon in het topic melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:51

Heel fijn inderdaad, en ik vond dat ook dit wel even gemeld mocht worden ;)
Ik stelde het ook erg op prijs dat ik even een berichtje kreeg met de bevestiging dat de laarzen goed waren aangekomen, perfect pasten én dat zij ze erg mooi vond.
Omdat ze zo netjes en snel het geld had overgemaakt, heb ik er nog maar een paar kleine extraatjes bijgedaan, paar rijsokken en een bus lederolie....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:52

Vind ook niet dat je bokt aansprakelijk kan stellen. Het is immers tussen jouw en verkoper. En wat sul ook zegt zulke verkopers heb je overal. Als je zeker van iets wil zijn moet je gewoon naar de winkel gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:54

En zulke kopers heb je ook overal Ukje...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:55

@suleilitha : ik vraag ook altijd om me even te laten weten of iets binnen gekomen is en naar wens is.
Nu weer op 2 van de 3 verkopen een snelle betaling mogen ontvangen en de 3e...ach... 8-)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:00

zo onbetrouwbaar als de pest dus :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:02

Ik vind het jammer dat loes-freke dit soort figuren dus niet op haar 'onbetrouwbaar' lijst op wil nemen.
Het zou een hoop mensen een stuk ergernis schelen als ze op voorhand dit soort mensen van bieden uit konden sluiten, of iig 'een gewaarschuwd mens' zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:25

nou idd, verkoop heel veel via bokt en van sommige weet je gewoon dat ze hun afspraken niet nakomen en vind dat echt super irritant en vind dat zulke mensen ook wel vermeld mogen worden :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:01

Als ik eenmaal een afspraak tot koop heb gemaakt kom ik die ook na :j Of als ik een bod heb gedaan. Maar ook ik vergeet weleens op een topic te reageren nadat ik een vraagprijs heb gevraagd. Of als ik naar aanleiding van een eigen verkooptopic veel vragen krijg vergeet ik ook weleens iets op te meten of een extra foto te maken oid. Dan is het ook wel fijn als iemand nog even een berichtje stuurt van joh is het er even bij ingeschoten oid? :) Maar als je echt goede afspraken hebt gemaakt is het idd niet netjes om niet meer te reageren :n Zo heb ik een zadel te koop staan, was een meisje uit noord holland die interesse had. Leek echt oprecht geïnteresseerd enzo, meerdere pb's uitgewisseld. Prijs verteld en mits het pastte ging ze daarmee akkoord. Aangeboden met het zadel langs te komen als ik een dagje op het vaste land was (was toch ongeveer een half uurtje omrijden, maar op zich geen punt :) ) nrs uitgewisseld, ze zou om half 6 op stal kunnen zijn, had het adres. Onderweg nog gebeld dat we onderweg waren en er kwart voor 6/6 uur zouden zijn, afhankelijk van het verkeer.. Kreeg ik de mededeling dat ze er op z'n vroegst 7 uur zou zijn. Meld dat verdomme dan even eerder denk ik dan :\ Wij moesten ook nog terug naar Texel en reizen niet op de laatste boot :n Dus het werd dan gewoon te laat. Vroeg ze ook nog wanneer we weer langs konden komen dan.. Ehhh, niet?! :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:12

dat vind ik wel erg associaal. als iemand speciaal voor jou bereid is langs te komen, dan zorg je toch dat je er bent.........

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:17

DubbelDun schreef:
Ik vind het jammer dat loes-freke dit soort figuren dus niet op haar 'onbetrouwbaar' lijst op wil nemen.
Het zou een hoop mensen een stuk ergernis schelen als ze op voorhand dit soort mensen van bieden uit konden sluiten, of iig 'een gewaarschuwd mens' zijn.

je mag het ook beheren, geef zo af.
maar ik vind dat sommige mensen zicht terug mogen trekken ook al hebben ze een bod gedaan.
maar goed als andere anders over denken, dan mogen deze de website wel beheren, evt veranderen.
dus intresse pb je me maar.

dan geef ik deze af en is een ander beheerder.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:37

mee eens.. Ik vind dat als jij als bieder iets anders tegen komt.. Of stel dat je opeens nog wat rekeningen binnen krijgt die je moet betalen.. Er zijn wel 100 goede redenen om toch af te zien van je aankoop.. Kijk als je zit te wachten totdat diegene het geld over gaat maken en dan opeens niks meer hoort en dan 2 weken later een berichtje krijgt dat ze ze 'toch niet' hoeft vind ik het een ander verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:07

Oh, schiet me dit nog te binnen. Een tijd geleden vroeg iemand een rijbroek te loop en ik had eentje over. Moest aan bepaalde pijplengte voldoen en die had ik toevallig. Ik had een pb gestuurd met de beschrijving van de broek en dat ik er eentje had. De pb die ik terugkreeg bevatte niet meer tekst dan: Foto's? VP?
Afijn, dan heb je er weer werk van, foto's maken, uploaden, terugsturen. Nooit meer wat van gehoord.
En dan dit, een meisje vroeg laarzen en nog een hoop spullen, en omdat ik laarzen over had, pb met foto's gestuurd. Niks meer teruggehoord. Op een gegeven moment stond er in het topic: iedereen heeft PB terug! Dus, ik meldde dat ik wel de moeite had genomen voor haar maar geen respons had gekregen, waarop ik als antwoord kreeg: "Dan is de keus niet op jou gevallen!" Duuuuh....
Als iemand goeie redenen heeft om van een koop af te zien, zeg het dan gewoon normaal, dan is er ook niks aan de hand...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:22

En ook al hebben ze geen goeie reden, dan nog stel ik het op prijs dat iemand even een bericht geeft als ie geen interesse (meer) heeft. Ik vraag er altijd specifiek om... en dan heb je altijd nog mensen die de moeite niet nemen... zo jammer. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:24

Dat vind ik dus ook, Puera. Ze verwachten ook dat een ander de moeite neemt om foto's te maken en die door te sturen en dan vind ik het niet teveel gevraagd om daar even respons op te geven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:44

loes-freke schreef:
maar ik vind dat sommige mensen zicht terug mogen trekken ook al hebben ze een bod gedaan.
Alleen sommige mensen ;)

Ik vind dat als je ergens op biedt dat je dat doet met het idee het te kopen, dus geen funbieders om de prijs op te drijven of niet-serieuze bieders die zich érg makkelijk terug trekken. Dat heeft nog niet eens iets te maken met ineens 'grote uitgaven hebben zodat het niet uitkomt' maar gewoon met normaal fatsoen je zaken afhandelen.
Je gaat toch ook niet naar de bakker toe en laat ze een brood snijden en inpakken en vervolgens loop je zo de winkel uit (zonder te betalen en zonder brood dus).
Waarom zou je daar via internet ineens zo makkelijk over mogen denken ??

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:34

heb nu ook zo n gevalletje, geld geboden op iets van mij, pb gestuurd met gegevens en niks meer gehoord en weer een pb erachteraan gestuurd..
wel lezen maar geen reactie geven :(

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:00

dat heb ik ook vaak op mp. Dan krijg je een bod. stuur je een mail met accoord en hoor je niks meer.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:03

Ik heb ook weleens dat ik een bericht nog net even snel lees voor ik weg moet en dan geen tijd heb om rustig te reageren.. Ben dan ook vaak bang dat mensen denken van nou ziejewel, die reageert gewoon niet meer. Dus vaak doe ik dan een berichtje van dat ik het al heb gelezen maar een andere keer even reageer omdat ik op dat moment geen tijd heb.. Maar ook dat schiet er weleens bij in. Daarom zeg ik, vergissen is menselijk, vind het ook niet terecht dat iemand meteen op de 'zwarte lijst' moet komen. Geef wel iemand de kans om te reageren en als iemand een keer iets vergeet wordt dan niet boos, maar stuur gewoon even een berichtje van joh heb je er nog aan gedacht om.....? :)