Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:46

juul;ben ik niet met je eens....maar goed...kiwiko maakt op mij altijd wel een vrolijke indruk...dat vind ik van jou wat minder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:48

Maar Kiwiko, elke keer als er iets naar voren komt weet jij wel weer iets van jou kant te beschrijven wat 10 keer erger was/ is dus dat diegene zich niet aan moet stellen. Dat komt bij mij als zelfmedelijden over. Over de aanvallende post ben ik het idd eens, geef mij ook maar een 2e ban. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:48

Goed lezen Beaux, gaat alleen op voor mensen die van een scheet een donderslag maken terwijl ze níet depressief zijn Knipoog
En ach, als ontbrekende lichaamsdelen hier als grappig worden gezien....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:49

Ik lees prima dank je. Maar ja, da's geschreven woord he, ik interpreteer zulke berichten dus kennelijk weer heel anders! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:49

Juul schreef:
Maar Kiwiko, elke keer als er iets naar voren komt weet jij wel weer iets van jou kant te beschrijven wat 10 keer erger was/ is dus dat diegene zich niet aan moet stellen. Dat komt bij mij als zelfmedelijden over. Over de aanvallende post ben ik het idd eens, geef mij ook maar een 2e ban. Lachen

Is geen zelfmedelijden maar relativeringsvermogen, komt met de jaren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:50

suleilitha schreef:
[naam] schreef:

En dat is dus een grote fout. Een fout die veel mensen maken... Dat is dus precies het verschil in mensen en hoe die tegen dingen aankijken..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:52

Juul schreef:

lief geloof me, ik ben op de lastige manier 40 geworden.......... als er ergens problemen zijn heeft kimmetje er wel ergens wat mee te maken...........

is mijn manier van leven............ en dan heb je het wel eens lastig, dat klopt Lachen

en dan maak je ook dingen mee die je beter niet mee kan maken........... maar dat is wie ik ben.

Ik ging in het leger op mijn 22ste bijvoorbeeld.......... dat ben ik.......... ik ga voor uiterste, altijd weer........

heeft niks met medelijden te maken, maar wel met dingen die ik in mijn leven mee heb gemaakt, en ik heb mezelf daar niet echt in ontzien........

maar mijn leven heeft echt hele hoog highs gekend, en zal het ook altijd blijven kennen........ maar ik ben ook behoorlijk door het stof gegaan......... en zal ik ook echt nog wel meemaken hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:53

Juul, ik snap bepaalde dingen echt niet meer. Jij vindt dingen als dramaqueen zeggen zowat een halsmisdaad, en je lacht om mensen waar stukken vanaf missen.
Verder kun je er niet omheen relativeringsvermogen komt met de jaren, en Kiwiko spiegelt alleen maar en laat mensen zien dat je ook na een periode van ellende een prachtig leven kunt hebben.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:00

Juul schreef:
suleilitha schreef:

En dat is dus een grote fout. Een fout die veel mensen maken... Dat is dus precies het verschil in mensen en hoe die tegen dingen aankijken..

Begrijp ik nou goed dat relativeringsvermogen een grote fout is? Ik snap het even niet meer. Wil je het even uitleggen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:02

Ja, zo kun je het ook lezen Haha! Oei, dan heb ik ook een hele slechte eigenschap!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:07

relativeringsvermogen...............

wat is relativeringsvermogen............. het vermogen om dingen/situaties te relativeren........

maar wat is relativeren.......... dat is verhoudingen........... dus verhoudingen tegen elkaar afwegen.........

relativeringsvermogen is dus verhoudingen tegen elkaar afwegen?

als in de zin van ik heb nog 10 euro........... wat ga ik ermee doen........ twee pakkies sigaretten kopen of mijn kinderen te eten geven........

laat mij die twee pakkies sigaretten kopen en dan open ik wel een topic op bokt over hoe slecht mijn 2 kinderen het hebben........

of drijf ik het dan erg op de spits??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:17

Skygirl, nee dat zeg ik niet. Maar wat Kiwiko doet is haar (oprecht erge) situaties vergelijken met problemen van anderen die voor HEN net zo erg kunnen zijn en dat relatieveringsvermogen nog niet hebben omdat ze mss jonger zijn. Dat is dan wel relativeren idd, maar dat hoeft niet altijd positief uit te pakken, integendeel dus. Voor Kiwiko is het prettig om dat te hebben, want zo kan ze voor zichzelf ook zeggen van: 'Ik heb het zo slecht nog niet want heb ook dit en dat.' Dat doe ik trouwens ook vaak genoeg hoor. 'Ik moet niet zeuren, kijk naar die kindjes die geen eten hebben of mishandeld worden.' Helpt ook wel een klein beetje, maar daarmee zijn je eigen problemen vaak nog lang niet opgelost. Ik heb ook wel een klein beetje relatieveringsvermogen op mijn 18-jarige leeftijd hoor. Maar ik heb ook genoeg levenservaring dat ik weet dat een puber dingen ontzettend erg kan vinden waar een volwassene niks van snapt bijvoorbeeld, en me daarin inleven. Inlevingsvermogen is ook best handig af en toe. Knipoog

suleititha dat is niet zo, ik heb nergens op gelachen, ik zeg dat het op mij als grappig overkwam door het smiliegebruik. En omdat jullie toch over veel dingen zo luchtig denken leek het alsof dit no big deal is voor jullie. Als ik iemand gekwetst heb spijt het me echt dat meen ik.

En nu hou ik ermee op. Ik zeg altijd wie a zegt moet ook b zeggen, maar volgens mij is dit een oeverloze discussie en daar ga ik m'n kostbare tijd niet aan verdoen. En ik heb nu ook alles wel gezegt denk ik zo. We hebben allebei een andere redelijke standvastige mening, prima. Maar mensen veranderen kan toch niet, dus laten we allemaal de eer aan onszelf houden en het hierbij laten. Lachen

Laatste berichtje dus van mijn kant. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:27

Skygirl schreef:
Anoniem schreef:

Begrijp ik nou goed dat relativeringsvermogen een grote fout is? Ik snap het even niet meer. Wil je het even uitleggen? Lachen

Zal ik het even uitleggen, wat juul bedoeld is een grote fout die in de psychologie bekend staat bij het mensenkennis hoofdstuk.
Wat je meemaakt in je leven vormt je, en dat word allemaal gegoten in een vakje dat we referentiekader noemen.
Omdat dit gevormd word door ervaringen, kan geen referentiekader hetzelfde zijn.
En is vergelijken hiervan dus vrij fout.
Dus het zeggen van bla bla bla want ik heb dit en dat meegemaakt, of dit is echt aanstellen problemen maken over dit weet je wat ik meegemaakt hebt?

Dus wat jij beschrijft is geen relativeringsvermogen, maar dit dus Lachen

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:28

Oke zo. Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:31

het is wel zo dat als je veel ellende hebt meegemaakt soms veel beter kunt relativeren.
relativeren en accepteren is het geheim van een gelukkig leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:35

Jeetje, het lijkt nu wel of elk woord wat Juul zegt enorm wordt vergroot en dat zij hier wordt afgezeken. Wat is dit toch, volgens mij is dit precies wat Juul bedoelde met dit topic. Surtitilia ofzoiets poste wat over missende lichamelijke onderdelen met smileys en Juul dacht, moet ik dit nou als een grapje zien of niet. En BAM surtitilia heeft wat om te vergroten en verkondigt en vervormt maar dat Juul dit als een grapje ziet en zij dit niet leuk vindt.. Mijn God dan gaat Juul vervolgens ook nog haar excuses aanbieden voor als dit verkeerd is overgekomen.

Mensen waar zijn jullie mee bezig?!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:38

geerke schreef:
het is wel zo dat als je veel ellende hebt meegemaakt soms veel beter kunt relativeren.
relativeren en accepteren is het geheim van een gelukkig leven..

Ja dat is zeker zo Ja maar wat ik wou zeggen is juist in het posten van reacties naar andere toe.
Verder helemaal met je eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:29

Ik heb niks gepost over misselijkmakende onderdelen, Petite... en als je niet weet hoe het voelt als het pikdonker is, hoe weet je dan wanneer het licht is, he Geerke Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:17

Ik ga me verder niet bemoeien met jullie discussie, het enige wat ik even wil zeggen (dan zal ik waarschijnlijk te weinig mensenkennis en levenservaring hebben, nou dat kan kloppen) is dat ik Kiwiko ook vaak vind overkomen alsof ze denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft (door alle gebeurtenissen in haar leven). In combinatie met al die smiley's, weet ik vaak niet op wat voor manier ze haar woorden bedoelt. Jullie kunnen het afdoen als 'levenservaring', maar dit is wel degelijk hoe het op mij overkomt, dus ik kan me voorstellen dat anderen dat misschien ook zo voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:43

Juul schreef:
Precies.. maar mensen zijn altijd heerlijk kortzichtig. Als een 13-jaroge zoiets doet móet daar toch wel meer achter zitten?

zal ik maar eerlijk zijn? dat heb ik gezegt idd ja want in mijn ogen kan je een beest ( wat voor beest dan ook) niet laten verhongeren! als je 13 bent weet je dondersgoed dat een dier eten en water nodig heeft! ik heb het ook echt niet leuk gehad maar ik heb er altijd voor gezorgt dat mijn dieren eten hadden, ookal was het niet het beste voer ( bijv mijn hond 2 dagen lang blikvoer geven) maar ik liet mijn beesten niiet verhongeren! en mij kan je niet wijs maken dat je dat gewoon maar doet! er zal vast wel meer achter zitten maar in mijn ogen ben je niets waard als je een dier: mishandeld, verwaarloost of laat verhongeren! dat meisje van 13 heeft een juiste beslissing gemaakt om ze te verkopen (?) maar veel en veels te laat! En ik heb er totaal geen spijt van dat ik dat heb gezegt! en geloof me ik kan ook heel aardig reageren maar op zulke dingen echt nooit! als het dieren aangaat blijf ik altijd achter mijn standpunt! die kunnen zichzelf niet verdedigen dat moet de mens in dat soort situaties voor ze doen! en misschien komt het wel doordat ik sterk in mijn schoenen sta maar ik doe echt alles voor mijn dieren wat ik er ook voor moet doen! en daar zal ik nooit in veranderd, idd ja mensen die dieren mishandelen ( en nu heb ik het niet eens over die anda hengst voor de duidelijkheid) mogen mij van afgeschoten worden! dagelijks zie ik nog angst in de ogen van mijn honden als ik bepaalde dingen doe ( bijvoorbeeld iets laten vallen) en dan denk ik aan diegene die ze zo heeft mishandeld en dan breek ik!

Dieren mag en kan je absoluut niet verwaarlozen en mishandelen! en de mensen die dat doen zijn niets waard!

en jullie mogen je eigen mening hebben en ik ga heus wel de discussie met jullie aan maar hier verander ik echt niet in! sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:46

Ik heb op jou getemt, wat jij deed was doodgewoon een doodswens uitspreken en ik hoop dat je daar voor sancties krijgt want dat kan dus echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:52

Juul schreef:
Beaux schreef:
[

Kiwiko ik begin steeds meer te geloven dat jij bulkt van het zelfmedelijden (en ja ik weet dat je veel hebt meegemaakt, en ook zo ongeveer wel wat) en dat je iedereen minder zielig vind dan jouzelf. Én dat je geen notie hebt van wat een echte depressie inhoud. Sorry, maar ik heb ook niet echt zin in deze discussie met je verder. Lachen

ik kan absoluut niet quoten sorry, ik wil toch ff wat zeggen, ik heb een tijdje terug een pm gesprek met kiwiko gehad en daar kwam absoluut niet uit wat jij zegt! ze heeft idd veel meegemaakt, ik ook maar dat betekend niet dat ze geen medelijden met anderen kan hebben

ik huil trouwens elke keer als er een vis dood is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:53

suleilitha schreef:
Ik heb op jou getemt, wat jij deed was doodgewoon een doodswens uitspreken en ik hoop dat je daar voor sancties krijgt want dat kan dus echt niet.

dan doe je dat maakt mij helemaal niet uit! en even voor de duidelijk het was geen bedreiging. mensen die dieren wat aandoen zijn gewoon triest!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:54

Ik vind dat we wel beter moeten kijken naar relschoppers.. Ik kom soms mensen tegen die iedereen altijd maar afzeuren, dat vind ik dan niet zo leuk.

Ik zie dat er nu eventjes een discussie met KiWiko is; ik vind dat zij wel altijd nuttig commentaar geeft, daar vind ik niks aanvallends aan.
Via internet word alles altijd verkeerd opgevat, mensen gebruiken verschillende smileys voor verschillende dingen en dat kan ook weer voor verwarring zorgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:56

Ik denk dat je het topic dan niet goed hebt gelezen, vooral de reacties van andere bokkers. Triest dat je overkomt alsof je zelfs trots bent dat je zo uit de hoek durfde te komen.... heel sneu.
En voor wat betreft je uitspraak, het is op fora doorgaans niet getolereerd om neer te pennen dat medeforummers zouden moeten worden opgehangen en dat zette jij dus wel neer, Breezy.