Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Op een aantal goede grafieken die gemaakt zijn door DA's en fysiotherapeuten. Lijkt mij een goede bron van deskundige mensen.
Hoe dan ook komt er gewoon een punt dat iemand te zwaar is voor hun paard. En in de meeste topics wordt er gezegd dat het niet meer kan.... mensen worden maar zelden persoonlijk afgekraakt. Het gebeurt, ja, dat weet ik ook.
Maar als ik gewoon rechtstreeks zeg dat ik jou te zwaar vind voor je paard, dan is dat mijn mening. Somehow denk ik nl. niet dat je 90 kg weegt (als ik het mis heb mag je het ook zeggen) dat is volgens een aantal tabellen wel de max. En roepen dat dat dan betekent dat je niet meer op je paard mag, en dat die tabel om die reden niet kan kloppen is imo je kop in het zand steken.
randie schreef:En daarbij worden dunne mensen net zo hard gekwets door sommige opmerkingen die andere mensen maken..
randie schreef:vind het een beetje overtrokken, ik hoor mensen ook vaak dingen zeggen over dunne ruiters..Vooral als het eerst inderdaad over zwaardere mensen. Magere lat, spriet enzovoorts zie ik ook regelmatig langs komen hoor. Want die kunnen ook een paard hinderen..NATUURLIJK kan dat, maar ik denk persoonlijk dat dat minder erg zou zijn dan hele stevige mensen die ook niet meegaan
met het paard en hinderen qua zit. Of ik met mijn 45 kilo een paard hinder of iemand van 100, denk dat het wel degelijk uitmaakt. En daarbij worden dunne mensen net zo hard gekwets door sommige opmerkingen die andere mensen maken..
Yamcha schreef:Omdat die zware vrouw net zo goed de rug van het paard naar de $&*(&^*&^* rijdt. Goed kunnen rijden is leuk, maat het moet ook passen. Ik kan redelijk rondsturen, maar ik pas ook niet op een shet....
Het een is even erg als het ander
Blue_Eyes schreef:Snackie schreef:Ik ben wel benieuwd wat je dan hier van vind :
http://i210.photobucket.com/albums/bb28 ... G_3900.jpg
en van deze :
http://groups.msn.com/_Secure/0SACxDt4V ... %20les.jpg
Onderste link kan ik niet bekijken maar ik heb even in je profiel gespiektVolgens mij kan dat nog best (ook offtopic natuurlijk
)
pubelia schreef:Gaan die grafieken van in jou ogen goede DA's en fysiotherapeuten voor op het advies van wat een DA zegt die de combinatie in het echt kent? Dat vind ik kortzichtig sorry.
Snoevie schreef:ik vind het heel goed van maneges als ze een maximum gewicht aanhouden,die paarden moeten meestal veel meer werken,en soms natuurlijk ook met ruiters die nog beginnend zijn
pubelia schreef:Yamcha schreef:Omdat die zware vrouw net zo goed de rug van het paard naar de $&*(&^*&^* rijdt. Goed kunnen rijden is leuk, maat het moet ook passen. Ik kan redelijk rondsturen, maar ik pas ook niet op een shet....
Het een is even erg als het ander
Hoe kan je dan door een telefoon horen hoe die kan rijden?
Mijn haflinger is een erg moeilijk paard. Dus ik met mijn maatje meer (wel meerdere maatjes) word er gewoon snel op afgekraakt. (ik ben klein en rond) Maar op de goede dagen rijden wij wel oefeningen uit de M, bij slechte dagen moeten wij blij zijn dat we een bixie proef kunnen lopen...
@ borg: ik had daar ook kunnen rijden. Hun kunnen toch niet schatten wat voor een gewicht iemand heeft. Ik word ook vaak anders ingeschat...
Snoevie schreef:daar heb je een weegschaal voor pub
maar maneges die zo met hun paarden omgaan vind ik super,dan word er wel echt aan het welzijn van de dieren op dat gebied dan gedacht
is het niet zo dat grote paarden met dus langere ruggen minder draagkracht hebben dan een kleiner,korter en meer gedrongen paard?
Citaat:Citaat:randie schreef:
En daarbij worden dunne mensen net zo hard gekwets door sommige opmerkingen die andere mensen maken..
Dat klopt, maar je kan mij niet vertellen dat dunne mensen te horen krijgen dat ze hun paard kwetsen met hun gewicht.
Snoevie schreef:ah ja oke op die manier ninx.
ik heb ook geen kleine billen,maar heb met de zadelmaker een zadel gekozen wat dat probleem dus niet geeft en waar ik zelf goed in zit.
ik kon lang niet alles kiezen,omdat vele zadels te lang zijn voor mijn fjord.
Borg schreef:@ Pubelia, de eigenaar is niet van gisteren. Mensen die naar het strand willen moeten voorrijden in de bak om niveau te checken. Een andere keer meldde een duitse dame zich voor een stapritje en eigenaar vertrouwde haar gewicht niet (staat ook vermeld op het bord bij de ingang). Om beleefd te doen werd een haflinger gezadeld en stapte even heen en weer met mevrouw op zijn rug. Het dier had er duidelijk moeite mee, dus stapritje ging niet door. Dit alles werd heel netjes uitgelegd en eigenlijk hadden die mensen er toen wel bergip voor.
randie schreef:klopt ik krijg te horen dat ik meer spek moet gaan eten omdat ik nu tegen het verzamelen aan ga rijden. " Meidje eet toch wat meer spek anders wordt dat verzamelen nooit iets "
En dit stuk wordt gequote maar wat vind je nou van de rest? Even eerlijk antwoord, heb jij nooit een vervelend opmerking gemaakt tegen of over een dunne bokker / ruiter?
nCitaat:randie dat is ook een rotopmerking........niks van aantrekken hoor!verzamelen heeft niet met je gewicht te maken
pubelia schreef:Grafiekjes zijn leuk, als ze kloppen. Maar in de praktijk hebben juist die grafiekjes bewezen dat ze niet helemaal kloppen.
En idd of iemand nou maatje 54 heeft of 36 ze kunnen allebei hun paard naar de filisteinen rijden.
Ik heb mijn zadel aangepast aan mijn paard. Ja, dat was duur maar het moet goed zitten want ze moet mijn gewicht dragen. Ik stap ALTIJD op met stoel.
niet gekregen wel ontvangen....