Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:00

Opmerkingen als mods die met twee maten meten, daar kunnen we dus echt niks mee. Het is ondertussen al een aantal keren aangehaald, dit soort beslissingen worden niet door één mod genomen, maar door een team van mods. Het is alleen één mod die de communicatie met een gebruiker heeft. Daarnaast is het ook nog eens zo dat een mod die partij is een situatie niet eens aan die discussie over de sancties deelneemt en er dus niet eens invloed op uit kan oefenen.

Het leeftijdsverhaal kunnen we ook niet zoveel mee, het team is een afspiegeling van de Bokt-bevolking, veel vrouwen, weinig mannen, alle leeftijdscategorieën, verschillende interesses in paarden etc. Ik ben geloof de ideale mod volgens jullie, al wat ouder, theoretische en praktische management ervaring, inclusief alle soorten gesprekken die je met mensen moet kunnen voeren. Maar ik ben ook nog steeds een mens die fouten maakt en daarvan leert. En ik geloof eerlijk gezegd niet dat ik minder fouten maak dan een jongere mod.

Wat besloten HK-topics betreft, nee die bestaan niet. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen altijd en overal maar moet kunnen posten. Op het moment dat het niet klikt tussen de vaste groep in dat topic en één andere bokker, dan heeft het gewoon geen zin om dat op de spits te drijven en heeft het geen zin dat die ene bokker tegen heug en meug in dat topic blijft posten.

Nikka schreef:
Ik moet zeggen dat als een 20 jarige tegen mij zou zeggen: zo gaat het in de echte wereld beste Nikka, mijn eerste reactie zou zijn: wie denk je wel dat je voor je hebt snotneus! Nagelbijten / Gniffelen

Zou het verschil maken als ik dit zou zeggen? Ik denk dat dit op zich weinig met leeftijd te doen heeft. Als mod moet je regelmatig een hele dikke huid hebben in PB-discussies en je moet je zakelijk op blijven stellen en dat houdt soms ook in dat je moet zeggen "Dit is het verhaal, einde discussie".

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:05

He Karl66....
ik pik er even een stukje uit
Citaat:
de ideale mod volgens jullie, al wat ouder, theoretische en praktische management ervaring, inclusief alle soorten gesprekken die je met mensen moet kunnen voeren.

Jullie?
Spreek AUB niet voor iedereen hier,ik geloof niet dat 'wij allen' dit gezegt hebben.Dat een enkeling er zo over denkt,wil niet zeggen dat de rest dat ook doet.

En over het twee maten meten: Dat gaat niet over per sé 1 mod,of aan aantal.Het gaat om onduidelijek regels die her en der anders toegepast worden.Doordat de regels elkaar soms wat tegenspreken wordt er met 2 maten gemeten,en niet omdat er corrupte modjes rondlopen Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:06

met 2 maten meten bedoel ik dat de ene keer iets WEL mag en de andere keer weer NIET Knipoog
dus dat de ene keer een topic word dichtgegooid.. en de andere keer niet

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:11

Karl66 schreef:
Nikka schreef:
Ik moet zeggen dat als een 20 jarige tegen mij zou zeggen: zo gaat het in de echte wereld beste Nikka, mijn eerste reactie zou zijn: wie denk je wel dat je voor je hebt snotneus! Nagelbijten / Gniffelen

Zou het verschil maken als ik dit zou zeggen? Ik denk dat dit op zich weinig met leeftijd te doen heeft. Als mod moet je regelmatig een hele dikke huid hebben in PB-discussies en je moet je zakelijk op blijven stellen en dat houdt soms ook in dat je moet zeggen "Dit is het verhaal, einde discussie".

Ik zou hem dan ook niet echt kunnen waarderen, omdat ik het een denigrerende opmerking vind. Maar ik zou er nog sterker op reageren als het een jonkie (in mijn ogen dan) was.
Dat je zegt "dit is het verhaal, de discussie stopt hier" is helder, geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:13

2 maten? Wel nee, volgens mij veel meer. Verder ben ik het in grote lijnen met Perrokai en Nikka eens, ik heb er echt een pesthekel aan als ik aangesproken wordt alsof ik OOK nog maar 24 ben en net zo onvolwassen. Wat ik nog iets erger vind, is als ik aangesproken word alsof ik heel simpel en zelfs een beetje achterlijk ben, zoals Zwartwitje doet op de vorige pagina. Kom, ik bok al een tijdje mee, misschien kun je daar rekening mee houden. Bovendien heb je aan je antwoord te zien, mijn post een klein beetje niet gesnapt. Game point, discussie is verder zinloos hierover, met mij Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:16

Lovely schreef:
2 maten? Wel nee, volgens mij veel meer.

LimaMambo schreef:
met 2 maten meten bedoel ik dat de ene keer iets WEL mag en de andere keer weer NIET

_Tivoli_ schreef:
Jullie?
Spreek AUB niet voor iedereen hier,ik geloof niet dat 'wij allen' dit gezegt hebben.

Lovely schreef:
Verder ben ik het in grote lijnen met Perrokai en Nikka eens, ik heb er echt een pesthekel aan als ik aangesproken wordt alsof ik OOK nog maar 24 ben en net zo onvolwassen.

En zo blijft de discussie maar doorgaan...en maar blijven hangen bij deze punten.
Komt er dan geen enkele seconde in je hoofd op dat het mss ook nog wel eens aan julliezelf zou
kunnen leggen?
Lange tenen principe?
Ik krijg dat gevoel namelijk wel heel erg sterk als ik dit soort reactie's lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:20

Nou Chica, op mijn beurt heb ik ook zo mijn gedachten bij jouw reacties hier en daar. Hoort erbij, denk ik dan maar. Wat je zegt is trouwens alleen maar tendentieus bedoeld, het is geen vraag of zelfs maar een stelling. Je krijgt een gevoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:23

Ja ik krijg idd een gevoel en zou jij daar een oprecht antwoord op kunnen geven zonder je aangevallen te voelen? (Jij doet iig nog een poging Haha! Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:27

Uhm, je wilt dat ik antwoord geef op jouw gevoel? Nou, dat lijkt me een beetje lastig omdat ik ten eerste je gevoel niet begrijp en ten tweede niet de aangewezen persoon ben om iets te vinden van jouw gevoel. Dus nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:31

Nee hoor niet op mijn gevoel meer op deze vraag Lachen

Chiqa schreef:
Komt er dan geen enkele seconde in je hoofd op dat het mss ook nog wel eens aan julliezelf zou
kunnen leggen?
Lange tenen principe?

Om dr maar even met de botte bijl op los te hakken Tong uitsteken (Kan me namelijk zo voorstellen dat mensen van Bookt hier zo ontzettend moe van kunnen worden)
Regels zijn er in principe om nageleefd et worden als je dat niet bevalt ja dan is het jammer...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:36

Als dat zo is he Chiqa....waarom blijf je hier dan zelf reageren als je niks te te voegen hebt?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:46

Ik denk dat het weinig zin heeft om hier over personen te praten, dus laten we het gewoon bij het onderwerp houden.

Simpel gezegd kan je op twee manier modden; we kunnen heel simpel regel is regel aanhouden, maar dan zou Bokt echt een stuk minder leefbaar zijn en zouden er heel wat meer OW's en slotjes uitgedeeld worden. Of je kan de omstandigheden meenemen en op basis daarvan modden.

Een voorbeeld, het plaatsen van privé communicatie is niet toegestaan. De reden daarvoor is heel simpel, degene die die privé communicatie heeft verstuurd heeft daar meestal geen toestemming voor gegeven en het wordt regelmatig gebruikt om iemand onderuit te halen.

Als iemand dan een vakantie-sms'je krijgt van een HK-genoot en dat in het topic plaatst, dan sturen we een PB'tje dat het niet de bedoeling is. Als iemand anders een vergelijkbaar sms'je plaatst met als doel diegene onderuit te halen, dan geven we opeens een OW. Allebei vanwege een sms'je, maar toch met een verschillende sanctie en dus twee maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:49

Chiqa, maar wat zou dan aan mij moeten liggen? Ik doe hier alleen maar beetje discussieren over van alles en nog wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:51

_Tivoli_ schreef:
Als dat zo is he Chiqa....waarom blijf je hier dan zelf reageren als je niks te te voegen hebt?

Ik heb anders aardig mijn best gedaan dacht ik Ja En dat ik blijf reageren mag volgens mij het is toch een discussieforum?
(ook zo'n dooddoener Dromen )

Karl66 schreef:
Ik denk dat het weinig zin heeft om hier over personen te praten, dus laten we het gewoon bij het onderwerp houden.

Ik doe anders aardig mijn best om het bij het onderwerp te houden dacht ik?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:54

En tegen ons zeggen dat we blijven hangen op onze punten.
Iets minder aan het mondje zou je ook goed staan.

Nou ben ik pleite hier,ik heb al mijn respect voor de mensen die hier doorgaan verloren...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:59

Lovely schreef:
2 maten? Wel nee, volgens mij veel meer. Verder ben ik het in grote lijnen met Perrokai en Nikka eens, ik heb er echt een pesthekel aan als ik aangesproken wordt alsof ik OOK nog maar 24 ben en net zo onvolwassen. Wat ik nog iets erger vind, is als ik aangesproken word alsof ik heel simpel en zelfs een beetje achterlijk ben, zoals Zwartwitje doet op de vorige pagina.
Misschien kun je aangeven waar je vindt dat ik deed of je achterlijk was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:09

_Tivoli_ schreef:
En tegen ons zeggen dat we blijven hangen op onze punten.
Iets minder aan het mondje zou je ook goed staan.
.

Nee hoor Haha! Ik voer gewoon een discussie, ben alleen van mening dat bepaalde opmerkingen zulke fundamentloze dooddoenders zijn.
Als jij die mening niet deelt is dat toch prima, maar hoe zie jij dan de oplossing om het beleid van Bokt te accepteren zoals het is?
Ik vraag me af, blijf je dan alleen maar schoppen tegen het principe, of kan je hier ook nog verder wat lol beleven?

Trust me, ik ben ook wel eens ontzettend op mn tenen getrapt door bokt hoor, en stond op het punt om mn biezen te pakken, maar als ik er dan later op een rustig tijdstip over nadacht moest ik ze toch wel een beetje gelijk geven.....
Okay soms wel eens wat spijkertjes op laag water, maar daar werd ik dan wel netjes over geinformeerd en was het wel even goed voor me om af te gaan in mn mandje...

En zoals ik al zei als ik het niet terecht vind schrijf ik de bezwarencommissie aan, maar dan ook echt als het noodzakelijk is en niet met argumenten als 'meten met 2 maten...en ik laat me niet de les lezen door een minderjarige...of bokt is bokt niet meer met al zijn regeltjes.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:17

1... ik ben niet op mijn tenen getrapt,zeker niet door bokt.
2. Wie ben jij om voor mij te bepalen of ik hier alleen zitten te schoppen tegen het principe?Ik bok vrolijk verder hoor,heb nergens last van.

En meningen als 'bokt is bokt niet meer' mogen mensen hebben.Daar is het een mening voor he.
However,ik ga nu op jou advies lekker verder bokken,want jij bent fantastisch! Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:18

Het valt mij wel op dat het steeds dezelfde klagers zijn op forumzaken. (enkele uitzonderingen daargelaten)
Worden jullie nu niet eens moe van al dat geklaag?
Niemand zegt dat je moet bokken.
Er is nml. nog meer dan Bokt hoor.
Bokt is gewoon een forum waar je wat verloren tijd gezellig kunt zijn.
Bokt is slechts internet maar ik heb sterk de indruk dat sommige alleen een virtueel leven hebben en dat het echte leven aan ze voorbij gaat.
Ga je druk maken om serieuze zaken zou ik willen adviseren.
En stop eens met altijd maar te klagen en het altijd beter te weten.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:26

Je snapt het ook niet Chiqa, met negen van de tien voorbeelden die ik genoemd heb betreft het dus niet mijzelf, Ik ben geen onruststoker zit voornamelijk in HK topics, ik rel niet ben niet bot en ben eigenlijk relatief heel braaf. Dus waarom zou ik lange tenen hebben dan ?

Er wordt met twee maten gemeten als je een goed bekend staande en bekende handelsstal mag uitkafferen, heel de reputatie kapot mag maken, er geen hulk verschijnt terwijl in dit Topic waar het er netjes aan toe gaat en ene hulk na de andere verschijnt. Hoe moet ik dan weten wat wel en niet getolereerd wordt ? ( en nee het zijn allemaal vreemden voor me ik heb gewoon mee zitten lezen) Dus waarom worden de regels op dat moment niet toegepast ? Waarom mag dat wel op dat moment ? Waarom staat die persoon tijdelijk blijkbaar boven de regels ?
Nou heb ik die behoefte niet hoor om iemand uit te kafferen, heb niet eens een toereikende woordenschat daarvoor, het is dus geen kwestie van hij mag het wel en ik mag het niet. Maar je plaatst iets onschuldigs en hup en verschijnt een hulk een sturende pb of wat dan ook. En weer gaat het hierbij niet om mezelf voor alle duidelijkheid.

En karl66, denk je nu echt dat een 23 jarige qua levenservaring, inzicht en conflictoplossend vermogen etc etc. gelijk staat aan jou ? Nee toch. Ik kan het mis hebben maar ik denk dat jij zo'n opmerking niet zou maken ten eerste omdat het denigrerend is en niets bijdraagt aan de uitleg. Maar van een jonkie idd. word je even woest en ik ben niet makkelijk boos te krijgen. En dan denk ik nog als er zo'n aardige jonge meid voor me zou staan en het live zou zeggen om welke reden dan ook zou ik het uitproesten en idd zeggen : sorry hoor maar wie denk je wel dat je bent ? Maar misschien zou ik dat tegen jou ook zeggen, ik ben nu eenmaal geen simpele domme ziel die dan denkt, ach ze heeft gelijk hebben ik weet natuurlijk nog helemaal niet hoe het er aan toe gaat in het echt, dat moet ik vast nog leren.
Ik vraag me af, accepteer jij dat van een 23jarige bijvoorbeeld op je werk ongeacht rang opleiding of funktie ?
Maar goed inmiddels kan ik er wel om lachen en ik neem het haar niet persoonlijk kwalijk, zij kan er ook niets aan doen dat ze haar op het verkeerde moment op de verkeerde plaats de verkeerde opmerking hebben laten maken tegen de verkeerde persoon. Misschien dacht ze wel dat ik 20 was ofzo weet jij veel. Tong uitsteken

Ach, kijk even op bokt en het barst er van de andere voorbeelden die het beheer dan duidelijk over het hoofd ziet. Het heeft geen zin om ze hier allemaal op te gaan zitten noemen en dan nog misschien te specifiek worden en dus te gaan zitten wijzen. Dat wil ik ook niet. Er zijn veel ellendigere dingen eigenlijk dan je druk te gaan maken over een positieve niet rijtechnische opmerking op HAW.
Volgens mij werd er op HAW zo geklaagd omdat men er op zijn foto's helemaal tot de grond toe afgebroken werd regelmatig....en er daardoor ook rellen ontstonden. Waarom die botte mensen niet aanpakken dan, dat werd ook nooit gedaan maar nu wel de moeite nemen de positieve te weren.
Dus de bokkers werden ziek van: heej mooi paardjuh ! Ja vind ik ook ! Heul mooi paardjuh ! Zo mooi paardje zeg.... Haha!

Reden voor mij dus ook meer in de HK rond te hangen dan ergens anders.....Hk is dus niet van informatieve waarde voor bokt.

En ja, als ik op mn vingers wordt getikt wil ik dat wel accepteren als het door iemand word gedaan die weet waar hij het over heeft en op een respectvolle manier en ook de capaciteiten heeft en de moeite neemt het uit te leggen zodat ik het ook begrijp,waar ik die regel nu overtreden heb.
Ongeacht de leeftijd....

Chiqa, jij was het die met van die dooddoenders aankwam in de eerste instantie zoals druk dan op het rode kruisje als het je niet aanstaat en nu zijn wij de dooddoeners ? Iedereen die een discussie bewust probert af te kappen is en dooddoener niet degenen die en discussie draaiende en open houden.

Hopla, sorry hoor lees even terug, jouw argumenten zijn allang de revue gepasseerd. Minstens 5 keer al denk ik.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:34

Perrokai schreef:
Hopla, sorry hoor lees even terug, jouw argumenten zijn allang de revue gepasseerd. Minstens 5 keer al denk ik.

Ik was dat nu net niet van plan.
Sorry.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:40

hopla schreef:
Sorry.

Jammer, maar dat maakt je dan ook geen volwaardige discussiepartner in dit Topic.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:44

Perrokai schreef:
hopla schreef:
Sorry.

Jammer, maar dat maakt je dan ook geen volwaardige discussiepartner in dit Topic.

Ik discussieer ook niet mee.
Ik geef alleen mijn mening en laat het daar bij. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:44

Perrokai waarom tem ej dan niet op zulke momenten en reffereer je er een vorrig topic bij?
Ik doe dat ook regelmatig, gewoon om voor mezelf duidelijkheid te scheppen wat nu wél en wat niet toegestaan is op bokt.
Ik krijg vrijwel altijd een tekst of uitleg, waarom het de ene keer wel getolereerd word en de andere keer niet, meestal is dat dan ook wel in orde en duidelijk voor me.

Zo heb ik ooit een OW om iets gekregen waar ik in het verleden ook mee in de fout ben gegaan.
Bokt heeft dat nooit gezien, en vidn dat ook helemaal niet gek moet je eens kijken hoeveel berichten er op een dag worden geplaatst.
Even een paar linkjes en wat uitleg gestuurt en mn OW is weer ingetrokken, hartstikke rechtvaardig
dus.

Omdat ik meerdere malen een goede discussie met ze heb gehad, en ik ook het idee heb gekregen dat ik serieus werd genomen ben ik Bokt gaan waarderen. Zijn ook mensen, net als jij en ik, en maken ook wel eens fouten.
Maar ze nemen tenminste nog de tijd en energie om het recht te zetten.....O je moet eens weten wat ik allemaal mee heb gemaakt op forums....Daar kan ej echt verdrietig van worden.
PB;splaatsen, berichten veranderen die je geschreven heb, inbraken in je accounts om je PB's te lezen....Bokt is daar in vergelijking mee heel goed bezig.

En dat probeer ik duidelijk te maken.

Perrokai schreef:
En karl66, denk je nu echt dat een 23 jarige qua levenservaring, inzicht en conflictoplossend vermogen etc etc. gelijk staat aan jou ? Nee toch. Ik kan het mis hebben maar ik denk dat jij zo'n opmerking niet zou maken ten eerste omdat het denigrerend is en niets bijdraagt aan de uitleg. Maar van een jonkie idd. word je even woest en ik ben niet makkelijk boos te krijgen.

Warom kan jij niet inzien dat hier een heel team achter zit? Weet je dat ik bv geen idee heb wat de leeftijden van de moderators hier is, boeit me niet.
Ik weet dat een mod niet een hulk plaats om jou te pesten of de les te lezen, maar puur omdat er een paar tems op staan....En die moeten ook behandeld worden blijkbaar storen er op dat moment meer mensen zich aan die opmerking Lachen

Snap je een beetje waar ik naar toe wil Perrokai?

_Tivoli_ schreef:
2. Wie ben jij om voor mij te bepalen of ik hier alleen zitten te schoppen tegen het principe?Ik bok vrolijk verder hoor,heb nergens last van.

Ik bepaal niets maar probeer alleen een discussie te startten, maar punt 2 toont aan dat jij wel erg de drang voelt om jezelf te verdedigen Haha! Teentjes trappen dus anders maak je je dr toch niet druk om? Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:51

Chiqa schreef:
_Tivoli_ schreef:

Ik bepaal niets maar probeer alleen een discussie te startten, maar punt 2 toont aan dat jij wel erg de drang voelt om jezelf te verdedigen Haha! Teentjes trappen dus anders maak je je dr toch niet druk om? Knipoog

Als dat jou redenatie is...
ik mag niet reageren op iets wat over mij gezegt wordt,anders ben ik op mijn tenen getrapt Haha!

Ik houd dan ook wijselijk mijn mond dicht. Vork