Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:41

Laulau1986 schreef:
Veel mensen die op een lager niveau rijden kunnen ook wel zien of een paard voldoende lengte buiging heeft etc. Een lager niveau hoeft niet altijd te betekenen dat men er geen verstand verder van heeft. Verder is de basis in de hogere klasses vaak ook nog niet optimaal.

Afgod

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:41

Needje schreef:
Schimmelig schreef:
maar dat is de basis, dat hoort iedereen met minimale ervaring te doen.

Apart dat er nog genoeg Z ruiters zijn waar je zulke opmerkingen kan plaatsen.

Ik denk dat schandalig een beter woord is. Gelukkig kom ik ze zelf niet al teveel tegen Clown

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:42

Dus iemand die alle cursussen heeft gedaan om op Z niveau les te mogen geven (en dit doet), maar zelf niet verder komt dan B (door bijv. een lichamelijke beperking) mag volgens jou geen commentaar geven?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:43

dat gaat niet lukken, voor de orun 1sta fase moet je minstens 1 punt in de L hebben en voor nog hogere klasse zoals z moet je volgens mij minstens M of misschien al wel z gereden te hebben.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:45

ik heb het hele topic meegelezen en ik ben het met de meesten eens.
Ik snap waarom mensen zich er aan kunnen ergeren. De 'onbekenden' (om ze zo maar even te noemen) verplaatsen snel naar blad 2 en de meesten kijken alleen maar op de eerste pagina.. dus niet tot weinig commentaar
Om dit geval Ginny even te nemen, is aardig bekend, mag, ze heeft een stel super paarden onder zich. Maar ergens zal er een grens voor mensen zijn. Op gegeven moment weten ze wel dat ze super paarden heeft.
Ik vind het zelf persoonlijk nog steeds super om haar topics te bekijken daar niet van.
Dus om er een soort limiet, 1 topic per week per ruiter/combinatie. lijkt me in mijn ogen een goede oplossing. Zo komen ook de 'onbekenden' aan bod. Maar de mensen die echt op HAW zitten om commentaar te geven kijken wel verder dan blad 1..
En ik denk dat je ook een vereiste moet stellen, dat de foto's goed te zien zijn en geen prut, dat zie ik namelijk de laatste tijd steeds vaker op HAW

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:46

Ethelate schreef:
Dus iemand die alle cursussen heeft gedaan om op Z niveau les te mogen geven (en dit doet), maar zelf niet verder komt dan B (door bijv. een lichamelijke beperking) mag volgens jou geen commentaar geven?

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel en dit is daar één van denk ik Lachen

Hoewel ik het een erg 'tricky' onderwerp vind. Hmm, een echt goede vergelijking vind ik moeilijk om hierbij te maken, maar toch even de volgende.
Als jij berg gaat klimmen, zou jij dan advies aannemen van iemand met minder praktijkervaring? Zou jij advies willen aannemen van iemand zonder praktijkervaring, maar wel als diegene er veel van gezien heeft?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:47

Ik heb toch les gehad van iemand die door een ongeval van een paard, niet meer dan een bosritje kon rijden. Maar hij gaf les aan diverse Z ruiters en was echt gewild. Of hij alle Orun fases heeft doorlopen weet ik niet, hij was volgens mij wel gediplomeerd. Maar tot welk niveau weet ik dan niet zeker. Maar ook al kon hij zelf dan (niet) meer rijden, hij gaf super les.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:48

moeilijk onderwerp om iemand wel of geen commentaar te mogen geven als je zelf laag rijdt en de ander hoger..
Ik denk dat iedereen een bepaalde kijk heeft op het rijden en dat ook iemand die Z rijdt er wel eens wat aan kan hebben.
De basis is die iedereen 'hoort' te beheersen! en ook bij Z ruiters zie je wel eens dat de basis ook niet heel erg sterk is..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:59

Foxy1980 schreef:
Aha! Nou misschien wil de TS wel een aanvraag doen.
Waar is ze trouwens? Knipoog

Sommige mensen hebben naast Bokt nog een eigen leven...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:09

Sjuimpje schreef:
Ik begin mij steeds meer te storen aan het feit dat een aantal gebruikers HAW overspoelen met topics,
zou er op HAW niet eenzelfde regel als op EA gemaakt kunnen worden?

Dat is nou ook iets waar ik me al bijna ruim een jaar aan stoor.
Ik heb het destijds ook al diverse malen laten vallen dat ze wel eens wat mogen doen aan het geen,dat enkele idd iedere dag/of ieder bijzonder moment weer even moeten showen.
Het zijn ook vaak telkens dezelfde personen. Met jawel, dezelfde onlinerantwoorden e.d.

Dus ik zou het perfect vinden als die regel eens een keer wordt ingesteld!

Hopen dat dit topic dan misschien wel het boktbeheer aan het denken zet! Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:19

Dela schreef:
ik heb het hele topic meegelezen en ik ben het met de meesten eens.
Ik snap waarom mensen zich er aan kunnen ergeren. De 'onbekenden' (om ze zo maar even te noemen) verplaatsen snel naar blad 2 en de meesten kijken alleen maar op de eerste pagina.. dus niet tot weinig commentaar
Om dit geval Ginny even te nemen, is aardig bekend, mag, ze heeft een stel super paarden onder zich. Maar ergens zal er een grens voor mensen zijn. Op gegeven moment weten ze wel dat ze super paarden heeft.
Ik vind het zelf persoonlijk nog steeds super om haar topics te bekijken daar niet van.
Dus om er een soort limiet, 1 topic per week per ruiter/combinatie. lijkt me in mijn ogen een goede oplossing. Zo komen ook de 'onbekenden' aan bod. Maar de mensen die echt op HAW zitten om commentaar te geven kijken wel verder dan blad 1..
En ik denk dat je ook een vereiste moet stellen, dat de foto's goed te zien zijn en geen prut, dat zie ik namelijk de laatste tijd steeds vaker op HAW

Ze is idd een van de bokkers,die daar een handje van heeft.
En telkens krijgt ze weer dezelfde reacties dat ze een paar leuke,gave en mooie ponys onder dr gat heeft. Dat is ook zo daar niet van. Maar om nou ieder lesje, ieder bijzonder iets bijna om de dag te moeten showen hoeft van mij nou ook weer niet.
Net wat Dela zegt, de onbekenden komen hierdoor al gauw op een tweede pagina. En die onbekenden krijgen ook veel minder aanspraak/commentaar dan de bekenden. Terwijl bij de bekenden eigenlijk altijd hetzelfde gezegd wordt.
(Niks ten nadele of ter negativiteit van Ginny hoor. Lachen )

En wat betreft foto kwaliteit: Tja niet iedereen is in bezit van supersonische camera's of spiegelreflex apparatuur. Maar toch enorm bewogen foto's waar amper iets duidelijks van te zien is hoeft van mij ook niet geplaatst te worden.

Als we het dan toch nog over frustraties hebben op HAW; dan vind ik het wel dat ze nog consequenter moeten optreden met hun regel; Geen commentaar op dit en dit... Dat is iets waar ik me ook mateloos aan irriteer. Ze plaatsen leuk foto's erop,maar willen eigenlijk geen commentaar op bepaalde dingen.
Ik vind gewoon,zodra er dat in staat, dan meteen topic opslot, want dan heeft reageren toch geen zin! Je plaatst foto's om er commentaar op te krijgen,zoiets kun je verwachten bij HAW, en als je daar niet tegen kunt, moet je ook niks plaatsen!

En tot slot: HAW is rijtechnisch geschikt,dus simpele longeerfoto's(Aan halster of enkel met hoofdstel) of alleen maar stapfoto's onder het zadel vind ik niet tot het forum HAW behoren. Je moet een duidelijk feedback kunnen geven op de rijfoto's.
Dus ff simpel longeren,vind ik niet dat je dat goed kunt gaan beoordelen en dergelijke. Daar valt gewoon geen commentaar over te geven. Dit zelfde geldt voor stapfoto's onder het zadel.

Zo nu heb ik wel weer even genoeg gezegd. Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:47

Foxy1980 schreef:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben... In hoeverre wordt er iets met dit soort topics gedaan?

Hoewel we niet echt hebben gereageerd tot nu toe, we lezen wel mee. Zoals ook al gezegd is in het andere topic, we zijn bezig met HAW te veranderen, en jullie feedback daarvoor is meer dan welkom.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:55

@ Revanches: Persoonlijk vind ik dat je wel degelijk comentaar kunt leveren op stapfoto's. Daarnaast vind ik het ook niet slecht dat er af en toe eens een longeerfoto geplaatst wordt. Met longeren kan er ook heel wat mis gaan.
Het feit dat sommige mensen aangeven ergens geen commentaar op te willen hebben kan storend zijn. Maar stel: iemand heeft een handicap of een blessure en zit daardoor niet correct op een paard. In dit geval zal er dus bijvoorbeeld wel rekening mee gehouden kunnen worden. En wanneer de ts duidelijk aangeeft dat hij beseft dat hij iets verkeerd doet dan heeft het volgens mij ook geen zin om daarover door te bomen...

Ik vind het wel een goed idee dat elke combi max 1 keer per week een topic mag openen op HAW. Op zich heb ik niets tegen 5 topics per dag op HAW plaatsen, mij stoort het niet maar ik heb ook niets tegen deze regel. En als er door deze regel meer mensen de kans krijgen om opbouwende commentaar te krijgen vind ik dat deze er mag komen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 07:16

Ja maar geen cap op en in dikke letters zetten dat dat een eigen keuze is.. of met touwtjes rijden en vervolgens neerzetten dat je daar geen kritiek op wilt.. Sja, zulke topics mogen van mij echt op slot.
Maar ik vind ook dat mensen niet 100 keer hoeven te zeggen; waarom heb je geen cap op ect. Dat is ook weer niet nodig.

Longeerfoto's ging meer om longeren met een halstertje, dus rondjes draven.. Sja, dat is meer je paard beweging geven.. niet aan het werk zetten.. Zelfde als stapfoto's van iemand die er alleen maar op zit. Stapfoto's waar iemand duidelijk aan het schakelen is ofzo is ook weer wat anders.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:09

Neonlight schreef:
Foxy1980 schreef:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben... In hoeverre wordt er iets met dit soort topics gedaan?

Hoewel we niet echt hebben gereageerd tot nu toe, we lezen wel mee. Zoals ook al gezegd is in het andere topic, we zijn bezig met HAW te veranderen, en jullie feedback daarvoor is meer dan welkom.

Dank voor je reactie. Wist niet hoe dat in zijn werk ging, nu wel! Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:10

en lees is goed de regels. zulke topics zouden al op slot moeten volgens de regels he, ik heb al vaak getemd wanneer iemand dat er bij zet, zefls al eens het stukje uit regeles in het topic gezet enz enz, maar op slot werdt het niet gedaan, ging om een slofteugel waar geen commentaar op gegeven mocht worden.

Nee daar kan ik me inderdaad nog veel meer aan ergeren, zeker dan aan de mods die zich ook niet aan hun eigen gemaakte regels houd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:55

Ik vind het een fantastisch idee Ja . 1 Topic per week per persoon (niet per paard want als je er 6 hebt staat alsnog heel HAW ermee vol Knipoog ). Niet uit jaloerzie, afgunst of whatever, soms is het gewoon te veel naar mijn zin. Ik moet ook zoeken naar de topics van mensen waarvan ik graag verbeteringen zie, die zijn zo verdwenen naar pagina 2.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:07

Daar ben ik het nog steeds niet mee eens, met 1 topic per persoon per week. Lachen Ben echt weinig mensen tegen gekomen die abnormaal veel in 1 week posten. En ik kan me er nog niet eens is aan ergeren. Lachen Als ik me dáár al aan moet gaan ergeren.... Haha!

Ik rijd zelf 5 paarden, post amper HAW topics. Maar als er een vriendin een hele dag meegaat naar alle paarden, maakt foto's moet ik 5 weken wachten voordat ik alles heb mogen laten zien Verward
Als ik iedere 5 week topic open had het misschien nog een ander verhaal geweest.....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:15

Dan zou je toch gewoon foto´s van meerdere paarden gecombineerd neer kunnen zetten..?

Ik denk dat er best wel duidelijkere richtlijnen opgesteld mogen worden. Elke keer dezelfde ruiter herhaald heb ik ook geen behoefte aan. Soms zie je nietszeggende topics (slechte kwaliteit, slechts 2 foto´s, donker etc), dat is ook jammer en mag wat mij betreft ook wel wat meer richtlijnen krijgen waaraan gehouden moet worden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:30

Ik kan me het voorstellen, maar om nou een regel toe te passen....
vind ik dan weer een beetje te.
scroll er dan gewoon overheen, want er zijn ook weer een heleboel mensen die het wel waarderen.
en die laat je dan aan de zijkant, om het zo even te verwoorden

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:11

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit foto's plaats, omdat ik te lui ben om ze erop te zetten. Knipoog (maar dat terzijde)

Ik kijk altijd even op HAW en vind het jammer dat er idd soms mensen zijn die 5x op pagina 1 voorkomen. Andere mensen die minder bekend zijn staan vaak op pagina twee binnen een dag. Erg jammer. 1 toppic per week lijkt me prima, zo komt iedereen aan bod.

Ook is het misschien een idee om als er een reactie wordt geplaatst in een toppic, dit toppic niet gelijk weer ophoog wordt gezet. Dus eigenlijk hetzelfde effect als je op eenmaal andermaal hebt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:51

Ik denk eerder aan 1 topic in de maand Sjuim.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:59

SuperPepeijn schreef:
Ik denk eerder aan 1 topic in de maand Sjuim.

Haha!
Maar ik kan me er idd wel in vinden, maximaal 1 topic per TS per week. Ik heb niet alle 19 pagina's gelezen, zit op mijn werk Clown Maar ik denk dat het wel duidelijk is over welke users het gaat. Imo kunnen al die strandfoto's ook prima in 1 topic Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:02

Ik ben het ook eens met een max van 1 topic per week. Er zijn een handjevol bokkers die meerdere topics maken op HAW. Het zijn altijd dezelfde paarden, dezelfde ruiters en ze doen dezelfde dingen. Ik vind het altijd vervelend en reageer niet op hun topics. Ik vind het aandacht vragen, complimentjes krijgen is leuk maar het is gewoon over de top soms. Het is belachelijk dat er bokkers zijn die van iedere beweging die hun paard maakt een foto maken en het vervolgens op bokt zetten en 5 pagina's aan dezelfde reacties krijgen. Ik reageer liever op de mensen die minder reacties krijgen maar evengoed mooie foto's hebben.

Er moeten eigenlijk heel wat nieuwe regels bij komen op HAW. Onder andere dat er meer dan 5 foto's geplaatst moeten worden en ook dat deze scherp moeten zijn. Je hebt gewoon niets aan 1 onscherpe foto. Wat kan je daar nu op zeggen?

[edit] grappig dat iedereen eigenlijk weet over welke bokkers het gaat Nagelbijten / Gniffelen En ik moest daarjuist gewoon even reageren in 1 van de topics. Maar met commentaar ipv complimenten Clown

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:50

Ik denk dat als je een limiet maakt mensen beter nadenken over de foto's en kritischer zijn. Nu kun je ze toch even snel plaatsen. En nu heb je veel prut foto's. Vaag en donker Knipoog