jiehaaa schreef:Het is dat ik van Maya in een PB getipt werd dat ik dat kon doen. Weet je hoeveel reacties van bokkers ik gehad heb via de PB toen ik dit deed? Mensen waren a)hoogst verbaasd dat ik het lef had om e.e.a. ter discussie te stellen, en b) het slotje zou niet lang op zich laten wachten en c)sommige mensen die dit in het verleden hadden getracht, kregen er een OW voor!
Uit de Boktregels : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels
Citaat:Ongefundeerde kritiek
Ongefundeerde kritiek op het Bokt-beheer en de moderators is niet toegestaan. Ordinair gescheld op de moderators hebben we geen behoefte aan, we zijn allemaal vrijwilligers en hebben geen behoefte aan bedreigingen of verwensingen. Ook klagen over individuele sancties aan gebruikers is niet de bedoeling: een OW of ban is een zaak tussen de moderators en de gebruiker, de rest van Bokt heeft niet de informatie voor handen om een gewogen mening over de sanctie te vormen. Een gebruiker die zich gedupeerd voelt door de ban kan contact opnemen met de bemiddelaars, als die het ermee eens zijn wordt de sanctie teruggedraaid. Wat mag wel: constructieve kritiek op het Boktbeleid horen we graag, ben je het niet eens met een algemene regel of mis je iets: laat het weten op forumzaken. Als je problemen hebt met een bepaalde moderator, meldt dit dan bij de beheerder. Als een moderator buiten zijn boekje gaat kan hij daar op aangesproken worden en eventueel uit zijn functie worden gezet.
Het draait er natuurlijk wel om (komt ie weer

Daarnaast, wat ik ook probeerde aan te kaarten, voor mij persoonlijk heeft het weinig zin om een week nadat ik een slot heb gezet op een topic bijv. Om dan met allemaal redenen te komen waarom dat slot onterecht is. Ik zie zoiets liever gelijk de volgende dag (of twee) erop. Want dan kan ik er vaak veel meer concreet iets mee. Ik kan uitleggen waarom we tot die beslissing gekomen zijn, dit vaak wel tot op een bepaalde hoogte. Wij kunnen niet altijd alle redenen exact vertellen. En dat zullen de Bokkers ook moeten accepteren, de uitleg voor zover mogelijk. Alle ins en outs kan gewoon niet altijd. En mocht blijken dat we bij zo'n slotje te snel gezet hebben, dan kan dat ook weer ongedaan worden.
Het verschil waarom dit topic op FZ wel openblijft en andere topics uit het verleden niet? Waarschijnlijk omdat deze discussie veel breder en algemener is getrokken. Ook vind ik dat er over het algemeen genomen heel fijn wordt gereageerd en gediscussieerd. In een discussie met een dergelijke toon staan de mods ook veel meer open voor reacties, meedenken en reageren. Lompe opmerkingen en aanvallen en ongefundeerde kreten. Dat werkt niet, want wij zijn ook nog altijd mensen

Enfin, je suggestie Jiehaaa. Ik begrijp je idee geloof ik niet goed. Wil jij een forum, waarin bokkers slotjes op topics of modopmerkingen kunnen aankaarten / bespreken van dat was niet goed / dat moet anders. En dan met alle bokkers zo een mening aangeven en dat de mods daarnaar handelen? Of bedoel je hem anders?