Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:44

volgens mij moet dat wel kunnen, alle ,mogelijk bedenkbare vragen zijn in het afgelopen jaar wel aan de orde geweest een keer of 10 Haha! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:47

tja persoonlijk geef ik daar minder om
eens geschreven blijft geschreven

maar idd via bokt ken ik nu meerdere mensen die alle een andere meelezer hebben , die er op lijken te azen , de hk is zeker niet besloten

dan kom je weer op het tem dilemma
wie temt op wat en voelt die persoon zich terecht aangesproken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:48

Nou mensen veranderen in de loop vd jaren en wat men 4 jaar geleden schreef is toch niet meer van toepassing? Zo heb ik in mijn omgeving al meerdere problemen zien ontstaan. Je schrijft een keer dat je pony kreupel is of een ongelukje gehad. Iemand kocht dat beest en ging toen zeuren dat ie niet goed was op basis van die BEWUST terug gezochte informatie...van jaren oud... Gaat toch nergens meer over?

En wat heb je nou aan die info van jaaren terug alleen mensen die er meestal iets kwaadswilligs mee willen gaan dat lezen. En de server raakt misschien minder overbelast?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:53

idd daar had ik nog niet aangedacht maar dat soort mensen bestaan , helaas

als het de server goed zou doen ben ik zoiezo voor ! laten we dan 2 jaar aanhouden
dat scheelt al zo enorm veel

al denk ik dat bepaalde personen bepaalde dingen wel willen bewaren
(denk bv aan de gedichten etc van dorien)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:54

nickyu schreef:
idd daar had ik nog niet aangedacht maar dat soort mensen bestaan , helaas

als het de server goed zou doen ben ik zoiezo voor ! laten we dan 2 jaar aanhouden
dat scheelt al zo enorm veel

al denk ik dat bepaalde personen bepaalde dingen wel willen bewaren
(denk bv aan de gedichten etc van dorien)

Die staan toch in een sticky?? En je kan niet altijd alles bewaren he.....hoe moet dat over 20 jaar met bokt Tong uitsteken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:16

Ik wilde ook aangeven, dat je het onderling en met rustige banadering vaak al kunt sussen.

Als iemand echter eropuit is een ander te benadelen, kun je dus een onoverzichtelijke situatie krijgen.

Soms moet je gewoon even slikken, of toegeven dat je iets niet had moeten doen.

Op een van de eerste pagina's werd gezegd dat bepaalde woorden zoals bv. doos niet altijd scheldwoorden zijn.
Een ander vind van wel dus kom je in een spiraal van welles ,nietes terecht.

Op deze manier bereik je dus wel een punt dat iedereen zeer voorzichtig word met wat hij/zij schrijft.
En iedere discussie en het logischerwijs napraten over een discussie wordt vermeden.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:20

Misschien een idee om bijv. de jaren 2001 t/m 2004 te splitsen van het huidige Bokt en die dan ergens anders neer te zetten als het "Bokt van Toen" (o.i.d.). Dan maak je het "Bokt van Nu" weer een stuk schoner en opgeruimder, en kunnen de mensen die nog graag dingen na willen lezen die na lezen in het "Bokt van Toen".
Ofzo.
Voor een tijd terug was er overigens een topic hier in FZ waar je je favoriete topics in kon zetten. Dat zou je ook kunnen doen, al is dat verschrikkelijk veel werk.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:23

Echwel schreef:
Ik wilde ook aangeven, dat je het onderling en met rustige banadering vaak al kunt sussen.

Als iemand echter eropuit is een ander te benadelen, kun je dus een onoverzichtelijke situatie krijgen.

Op een van de eerste pagina's werd gezegd dat bepaalde woorden zoals bv. doos niet altijd scheldwoorden zijn.

Op deze manier bereik je dus wel een punt dat iedereen zeer voorzichtig word met wat hij/zij schrijft.
En iedere discussie en het logischerwijs napraten over een discussie wordt vermeden
.

Dat is juist de bedoeling, dat ze voorzichtiger worden. Alleen niet dat ze niet meer aan een discussie meedoen. Al ben ik er van overtuigd dat er genoeg bokkers zijn die denken [en ook daadwerkelijk] zichzelf wel in toom kunnen houden en dus niet over de grens gaan. Lachen Die dus wel deelnemen aan discussies. Lachen

Shadow0 schreef:
Overigens, de HK is verre van besloten. Alles wat geschreven is, al is het nog zo onopvallend in een HK-topic, komt heel snel overal terecht! Dat heb ik nu al een aantal keer meegemaakt. Er lezen veel meer mensen mee dan je beseft!

En daarom moet je ook zo voorzichtig zijn alsof iedereen meeleest. De HK lijkt beschermd en onder elkaar, maar dat is niet zo. Er zijn al heel veel problemen ontstaan hierdoor.

Het is en blijft internet. Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:26

Echwel schreef:

En iedere discussie en het logischerwijs napraten over een discussie wordt vermeden.

Enige tact (of takt?) is indd wel fijn. Vaak kunnen mensen er ook beter tegen als je het met wat humor brengt i.p.v. met de botte bijl...

Toegeven dat je wat fout gedaan hebt is juist vaak het allermoeilijkste voor mensen, maar wel het begin om onenigheden op te lossen. En daar komt ook weer bij dat je objectief naar jezelf moet kunnen kijken wil je je fouten kunnen erkennen.

Shadow0 schreef:
Overigens, de HK is verre van besloten. Alles wat geschreven is, al is het nog zo onopvallend in een HK-topic, komt heel snel overal terecht! Dat heb ik nu al een aantal keer meegemaakt. Er lezen veel meer mensen mee dan je beseft!

En daarom moet je ook zo voorzichtig zijn alsof iedereen meeleest. De HK lijkt beschermd en onder elkaar, maar dat is niet zo. Er zijn al heel veel problemen ontstaan hierdoor.

Klopt, dat heb ik in het verleden meerdere keren meegemaakt. Helemaal als een HK-topic al wat berucht is, is het alles behalve besloten. De meelezers zie je tenslotte niet.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:28

Maar Nerwen, jij zegt iets met humor brengen. Dat wordt zo snel, zo verkeerd opgevat. Gewoon omdat het schrijftaal is en je er geen emotie's bij ziet, geen lichaamstaal. Scheve mond

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:31

Humor kan door iemand met een boze bril op als sarcastisch worden opgevat. Al ben ik het met je eens dat iets op een luchtigere manier proberen te brengen wel kan schelen. De ontvanger van je bericht moet het alleen dan ook nog wel zo opvatten..
Discussiëren op internet blijft, zoals al vaker is aangegeven, lastig.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:32

Ja, maar wel te doen. Dat blijkt maar uit dit topic. Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:33

Je moet ook denk ik niet vergeten dat heel wat jongeren onder ons, en waarschijnlijk ook de ouderen, een zeer kort lontje hebben.

En vaak is de aanval de beste verdediging.
Als je hierop wijst gaan ze nog verder in de aanval, tot op zekere hoogte een punt is bereikt waarbij je dus met geduld er niet meer uitkomt.

Om op dat moment een mod erbij te halen vind ik dan wel een goede oplossing.
Je kunt dat ook via pm naar een mod doen waarvan jij denkt dat ze de zaak goed zal oplossen.

Je hoeft dus niet altijd die Tem knop te gebruiken.
Want dan valt iemand er midden in heeft weinig tijd en het kwaad is dan al geschied.

En lastig lezen is het voor sommigen ook vaak. idd wat is voor de een humor en voor de ander sarcastisch.
Als ik tegen mijn kinderen schat luister nou eens zeg, weten ze dat er storm op komst is.

Zet ik dat op internet vat iemand dat heel anders op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:35

Jaduuh, ben ik met je eens Ja

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:39

Jaduuh schreef:
Ja, maar wel te doen. Dat blijkt maar uit dit topic. Haha!

Met wat goede wil kom je een eind.

Ik ben het wel met jullie eens dat humor best een moeilijk iets is, het kan indd averechts uitpakken.
Communiceren via internet is nog een vak apart Clown. Mede omdat een hoop denken "ach, het is MAAR internet." Maar niets wat je op internet zet is prive. Iedere gek kan het lezen. Eigenlijk moet je op internet nog beter op je woorden passen dan irl. Gek genoeg vergeten een hoop mensen dat, want "ach, ze kennen me toch niet". Dat valt vies tegen, want hoe je het ook wendt of keert, je vertelt altijd wel iets wat prive is, en als je een beetje je best doet kan je achter de identiteit van een hoop mensen komen. Ook hier op Bokt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:44

Klopt Nerwen. Daarom krijgen we nog wel eens het verzoek een topic te sluiten omdat het over een stal gaat waar iemand staat en die daar iets negatiefs over zegt. Dan blijkt ineens dat stalgenoten hier ook zitten en dan hebben ze problemen op stal. Ze vergeten gewoon dat dit internet is en dat iedereen het kan lezen, dus ook mensen waarvan je niet wilt dat ze het lezen. Nadenken dus voor je iets plaatst...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:45

Nerwen, mee eens.

Overigens, als je humor gebruikt om jezelf een beetje te relativeren, dan werkt dat vaak ook. Een ander voelt zich misschien toch een beetje belachelijk gemaakt, maar daar hoef je bij jezelf geen last van te hebben Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:47

Maar het gaat er toch juist om, dat de ánder er geen last van heeft?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:50

Eh, ik bedoelde het net iets anders. Met humor kun je de toon van een discussie wel wat luchtiger maken. En dat helpt vaak heel goed.
Maar, als je een geintje maakt, en mensen hebben het idee dat het ten koste van hen is, dan vinden ze dat niet echt leuk (wat ik kan begrijpen).

Maar als je een geintje maakt 'ten koste' van jezelf, of in elk geval over jezelf, dan wordt de toon ook losser, maar kun je de ander niet per ongeluk beledigen ofzo. Dat is dan een veel veiligere weg.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:51

Oo zo, ja oke dan snap ik het. Gewoon zelfspot eigenlijk. Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:55

Ach ja en een beetje dikke huid hebben is ook een pluspunt.

Tuurlijk heb je wel eens een aanvaring, of word je op je fouten gewezen.
(zelfs ik) Bloos

Maar even over je kant laten gaan getuigd dan van veel meer positieve instelling, dan gelijk ach en wee te gaan roepen.

Mischien eerst een cursus zelfbeheersing voor je op bokt mag.

En luisteren naar elkaar, en als je dan toch wil reageren, eerst het hele topic doorlezen en niet de laatste posts.

Je ziet vaak als er 1 iemand negatief reageert de rest er als kudde dieren achteraan gaan.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:57

Ja of dat als één iemand een opmerking maakt, iedereen op diegene duikt. Nagelbijten / Gniffelen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:06

Ook in mijn ogen worden er veel te snel OW's gegeven.
Ik weet welke topic TS bedoelt en vind het erg onrechtvaardig wat er gebeurt is.

Ook heb ik sterk het gevoel dat er vaak gebruikers worden veroordeelt op hun geschiedenis en/of een mod hun dan al niet graag heeft.

Voorbeeldje:
Ik reageer altijd in het belang van paarden wat vaak erg bot overkomt dus ik verwittig die persoon dan al waar ik het tegen heb.Meteen wordt op me gereageerd dat ik wat fatsoenlijker moet reageren,kalmer moet zijn en andere blablabla.

MAAR wordt ik uitgescholden,en dat was echt uitschelden!!,en TeM ik,wordt er niet opgereageerd of er niets aangedaan.Ook werd al door andere mensen getemt(weet ik via pb).

Maw,aan mijn broek zitten ze meteen maar zoek ik hulp?Ik zie dan geen Mod

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:10

Armaris schreef:
Ook in mijn ogen worden er veel te snel OW's gegeven.
Ik weet welke topic TS bedoelt en vind het erg onrechtvaardig wat er gebeurt is.

Ik zie juist helemaal niet vaak een OW voorbij komen of wat dan ook, daarbij worden ze ook niet bekend gemaakt. Ik vind juist dat, dat openlijker moet. Meer openheid op bokt.

Armaris schreef:
Maw,aan mijn broek zitten ze meteen maar zoek ik hulp?Ik zie dan geen Mod

Ik denk niet dat dat aan jou ligt, maar gewoon aan het feit dat alles niet zo snel meer gaat, omdat bokt constant groter wordt en er veel modjes opgestapt zijn de laatste tijd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:08

Jaduuh schreef:
Ik zie juist helemaal niet vaak een OW voorbij komen of wat dan ook, daarbij worden ze ook niet bekend gemaakt. Ik vind juist dat, dat openlijker moet. Meer openheid op bokt.

Op zich ben ik niet tegen openheid, maar op Bokt vind ik het toch minder geslaagd. Dit omdat ik de indruk heb dat die openheid niet bedoeld is om meer begrip en inzicht te krijgen, maar vooral vanuit negatieve motivaties. Controleren of je tegenstanders wel net zoveel straf krijgen als jij bijvoorbeeld. Of kunnen aantonen waarom de mods hun werk niet goed doen. Dat lijkt mij persoonlijk niet de goeie reden.

(Een soortgelijk idee heb ik ook bij de MH. Ik heb geen enkele aanwijzing dat het laten staan van MH-achtige posts leidt tot een betere sfeer of meer begrip. Integendeel. Ik zie juist dat mensen met z'n allen op een relletje duiken, of dat fel-verwoorde posts nog dagen (zoniet weken) later nog een even felle reactie terug krijgen, ook al is het betreffende misverstand al tig keer uitgesproken.)