[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:22

Ik worstel er ook nog steeds mee. -O- Actieve en eigen de rest kan ik het van het paardengedeelte weinig terugvinden. En de actieve topics nog steeds overstroomd met langlopende dingen. Gewoon jammer.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom algemeen nog best veel diverse tabbladen heeft maar het toch belangrijkere paardengedeelte geminimaliseerd is. Dan had ik het nog liever omgekeerd gehad.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:24

Ik heb ook nog steeds hetzelfde. Alleen nog maar in de actieve onderwerpen te vinden waardoor de rest allemaal weg valt en ik de bijvoorbeeld medisch interessante topics mis.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:33

YWC schreef:
ElCid schreef:
Ik ben in ieder geval niet tevreden over de nieuwe indeling. Erg jammer dat de forums/ topics ( western/ Lusitono praat o.a.) waar ik soms nog wat plaatste zijn opgegaan in een soort brij van algemeenheid.

Het is nu, in ieder geval voor de manier waarop ik Bokt gebruikte, compleet onoverzichtelijk geworden. Ik ga niet onmiddellijk stoppen met Bokt maar gezien het feit dat de voor mijn interessant forums nu vrijwel onvindbaar zijn maakt wel dat het voor mij minder interessant wordt wat uiteindelijk zal betekenen dat ik hier niks meer zal doen.

Verandering is niet altijd ( sterker nog; is zelden) verbetering..............ofwel "never change a winning team" !

Jammer. maar ik had de interesse in Bokt al deels verloren dus ga me ook niet meer verdiepen in andere indelingen, kan er prima zonder ;-)

Zelfde mening/gevoel hier

Hier ook.. Nog steeds..

Iris82

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:55

Stel nou dat je bijvoorbeeld bij het aanmaken van een topic, het een bepaalde tag moet geven. (Bijvoorbeeld MED voor medisch).

En als je naar het betreffende subforum gaat en je kunt bovenin op MED klikken en je ziet dan alleen alle medische topics.

Zou dat werken? Het lijkt me een handige oplossing!

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:11

wat ik jammer vind
ik keek wel eens tussen de foto fora.
maar nu zitten alle foto topics verspreid en tussen andere topics.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:12

Iris82 schreef:
Stel nou dat je bijvoorbeeld bij het aanmaken van een topic, het een bepaalde tag moet geven. (Bijvoorbeeld MED voor medisch).

En als je naar het betreffende subforum gaat en je kunt bovenin op MED klikken en je ziet dan alleen alle medische topics.

Zou dat werken? Het lijkt me een handige oplossing!
Dit zou best wel eens een idee kunnen zijn. Bart noemde eerder dat het idee is dat mensen de tags meer gaan gebruiken. Door het een selectie te maken bij het aanmaken van een topic kun je zorgen dat dit gebeurd, kun je mensen automatisch wijzen op dat het naar een ander forum moet (wat helpt bij de "geen idee of het hier goed staat" vragen terwijl je het gebruiksvriendelijk kan inbouwen), en kunnen gebruikers beter filteren.

Als je de database NULL values toestaat maar in het scherm voor het aanmaken van een topic een dropdown doet met enkel alle mogelijke afkortingen (alle zodat ze als ze op de verkeerde plek zitten kunnen worden doorverwezen, maar geen NULL optie) zul je ook krijgen dat alle nieuwe topics netjes een tag hebben zonder database problemen bij de oude pre-tag topics.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:16

flintstones schreef:
wat ik jammer vind
ik keek wel eens tussen de foto fora.
maar nu zitten alle foto topics verspreid en tussen andere topics.

Zelf verwachtte ik als mod hier veel problemen mee te hebben, maar het foto icoontje doet voor mij zijn werk goed. Behalve het oude RT-HAW en het oude KS-ITP staan alle oude fotofora nu op VVDD en de fototopics zijn voor mij verrassend goed herkenbaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:17

Mondy schreef:
Misschien een idee om een popup te hebben of bij het logo een knop waar je een poll hebt van alle gebruikers of deze indeling als positief of negatief wordt ervaren en de link naar dit topic ? Een wat groter bereik zo.

Ik zou zeggen: een pop-up als je een reactie wilt plaatsen of een topic wilt openen. Dan wordt het 'in je gezicht geduwd' dat er een enquete uitstaat, zodat het mensen ook daadwerkelijk opvalt.

(En ik zou bijna zelfs suggereren: eerst antwoorden voor je topic of reactie geplaatst wordt, dan krijg je tenminste écht een goede vertegenwoordiging van gebruikers, en niet alleen de 'ik vind het niks-brigage')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:20

Ik had de hoop er inmiddels aan gewend te zijn maar nee.
Ik irriteer me dood en merk dat ik elke keer gefrustreerd stop met bokken want het een grote rotzooi waar niets te vinden is. Ontmoedigt het gebruiken van Bokt voor mij en ik sluit me aan bij de formulering van ElCid.

Ik vraag me ook af waarom deze beslissing überhaupt gemaakt is. Ik vermoed dat de overweging kostentechnisch was? Of zijn er zoveel beheerders gestopt?
Kan me zo niets anders voorstellen waarom dit überhaupt is ingevoerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:14

BarbaLala schreef:
Ik had de hoop er inmiddels aan gewend te zijn maar nee.
Ik irriteer me dood en merk dat ik elke keer gefrustreerd stop met bokken want het een grote rotzooi waar niets te vinden is. Ontmoedigt het gebruiken van Bokt voor mij en ik sluit me aan bij de formulering van ElCid.

Ik vraag me ook af waarom deze beslissing überhaupt gemaakt is. Ik vermoed dat de overweging kostentechnisch was? Of zijn er zoveel beheerders gestopt?
Kan me zo niets anders voorstellen waarom dit überhaupt is ingevoerd.

Voor de komst van Flarum in 2055 :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:15

:))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:17

karuna schreef:
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom algemeen nog best veel diverse tabbladen heeft maar het toch belangrijkere paardengedeelte geminimaliseerd is. Dan had ik het nog liever omgekeerd gehad.

Dit mis ik ook, het paardengedeelte is totaal onoverzichtelijk geworden. Alles staat door elkaar heen en voor mijn gevoel is Bokt gehalveerd. Ik vind het heel jammer dat ik niet meer naar bepaalde onderwerpen kan gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:30

Misschien een idee om de actieve topics nog te splitsen in een tabje met paarden- en niet-paardentopics?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:35

Voorheen ging ik nog wel eens een enkele keer naar de subgroep voor oude paarden, of aangespannen rijden.

Dat is nu helemaal verdwenen, ik bok alleen nog maar via actieve onderwerpen.

De naslag functie van bokt is eigenlijk verdwenen.
Tis meer facebook achtig geworden, 'wat komt er vandaag toevallig langs'.

Ik heb het een kans gegeven, maar vind het echt niet wat zo.

Ik ben van een generatie die graag bewust gericht zoekt op onderwerpen, niet van de generatie die alleen maar wil lezen wat toevallig voorbij komt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:40

Femke_Tweety schreef:

Ik denk dat je daar de spijker op de kop tikt. Dat is precies zoals het nu gaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:48

Inderdaad, het is moeilijk om nu informatie te zoeken. Ik vind het geen verbetering.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:51

Femke_Tweety schreef:

Dit precies ja! En ik ben niet voor niks van Facebook af gegaan. :+ Hopelijk komt er nog een reactie waar we iets aan hebben want het is toch niet 1 iemand die het geen verbetering vind.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:58

Ik merk dat ik het ontzettend onoverzichtelijk vind zoals het nu is.
Ik forumde al vnl via eigen berichten en actieve berichten met wat fora in het stukje nieuwe berichten maar daar ben ik de helft nu van kwijt omdat de forums zijn samengevoegd. -O-
Maar als ik bijvoorbeeld KS-MK weer terug wil hebben krijg ik zo ongeveer het hele fokkerijgebeuren in mijn nieuwe berichten waardoor de vroegere KS-MK topics verzuipen in het geheel.

Ook komen de voormalige HK topics van BB en ENT etc nu in de actieve berichten te staan waardoor die langlopende topics de rest ahw wegdrukken.
Nu is dat op zich simpel op te lossen door ze te 'blokken' maar het zijn er nogal veel waardoor je soms best ff bezig bent.
Het zou fijn zijn als die of weer een eigen HK forum krijgen, of naar de algemene HK verplaatst worden of bijvoorbeeld een HK-tag (terug)krijgen en dan niet meer in actieve berichten naar voren komen.
Desnoods met een extra vakje náást het 'toon alleen paardgerelateerde onderwerpen' zodat je kunt aanvinken of je HK-topics wilt zien.

Het forum zoals het nu is vind ik helaas niet gebruiksvriendelijker geworden. -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:47

Ibbel schreef:
Mondy schreef:
Misschien een idee om een popup te hebben of bij het logo een knop waar je een poll hebt van alle gebruikers of deze indeling als positief of negatief wordt ervaren en de link naar dit topic ? Een wat groter bereik zo.

Ik zou zeggen: een pop-up als je een reactie wilt plaatsen of een topic wilt openen. Dan wordt het 'in je gezicht geduwd' dat er een enquete uitstaat, zodat het mensen ook daadwerkelijk opvalt.

(En ik zou bijna zelfs suggereren: eerst antwoorden voor je topic of reactie geplaatst wordt, dan krijg je tenminste écht een goede vertegenwoordiging van gebruikers, en niet alleen de 'ik vind het niks-brigage')

Nou,nou, lekker vriendelijk hoor, de "ik vind dit niks-brigade" Fijn dat jij dit blijkbaar wel fijn vindt.

Ik heb het voor mezelf gewoon opgelost: ik kijk alleen nog soms in actieve berichten (ook niet zo vaak meer als ik eerst deed) en scrol niet meer door de topics heen om te kijken of er nog iets leuks tussen zit. Sowieso merk ik dat er een stuk minder topics geopend worden, dat speelt natuurlijk ook mee. En nee, ik denk niet dat dit met vakantie oid te maken heeft, ik denk dat het te maken heeft dat veel mensen niet meer weten waar ze topics moeten plaatsen of gewoon omdat ze net als ik minder op Bokt zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:00

Tja ik vind het ook nog steeds geen vooruitgang. Het is een slechter georganiseerde versie van waar bokt voor de herverdeling af gestapt is omdat het onoverzichtelijk was. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:06

fohadie schreef:
Nou,nou, lekker vriendelijk hoor, de "ik vind dit niks-brigade" Fijn dat jij dit blijkbaar wel fijn vindt.

Ho, ik vind het ook niks.

Maar het grootste argument tégen enquetes is altijd (en mogelijk wel terecht) dat je wél de klagers op internet vindt, maar niet de tevreden klanten. Als je dus afdwingt dat 'de tevreden klantenbrigade' ook moet antwoorden, dan krijg je vermoedelijk een eerlijker beeld.

En misschien blijkt de 'ik vind het niks-brigade' dan wel in de minderheid, maar dat is dan tenminste aangetoond.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:53

Sorry,kom ik weer maar een aparte plek voor de in memoriam lijkt mij echt essentieel.

Nu staat het her en der en dat is niet gepast!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:11

Eens Fransje, dat vind ik ook niet netjes. Hoewel ik prima kan lezen via actuele berichten, vind ik het toch jammer dat het paardengedeelte er zo bekaaid af komt qua tabbladen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 23:55

Ibbel schreef:
fohadie schreef:

Ho, ik vind het ook niks.

Maar het grootste argument tégen enquetes is altijd (en mogelijk wel terecht) dat je wél de klagers op internet vindt, maar niet de tevreden klanten. Als je dus afdwingt dat 'de tevreden klantenbrigade' ook moet antwoorden, dan krijg je vermoedelijk een eerlijker beeld.

En misschien blijkt de 'ik vind het niks-brigade' dan wel in de minderheid, maar dat is dan tenminste aangetoond.

Van mij zou je in dat geval een negatieve reactie krijgen omdat er een enquête in m'n gezicht gedrukt wordt. Doe ik ook als ik herhaaldelijk ongevraagde reviewverzoeken krijg na bestellingen. De eerste verwijder ik gewoon als ik geen review achter wil laten, tenzij ik niet verder mag zonder wat in te vullen dus.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 02:00

Femke_Tweety schreef:
Voorheen ging ik nog wel eens een enkele keer naar de subgroep voor oude paarden, of aangespannen rijden.

Dat is nu helemaal verdwenen, ik bok alleen nog maar via actieve onderwerpen.

Ik heb het een kans gegeven, maar vind het echt niet wat zo.

Ik ben van een generatie die graag bewust gericht zoekt op onderwerpen, niet van de generatie die alleen maar wil lezen wat toevallig voorbij komt.

Ik lees altijd mee zonder eerst in te loggen, de voor mij graag gelezen topic´s moet ik nu echt met veel moeite zoeken tussen een hoop (voor mij) onbelangrijke ruis. Kost veel tijd en irritatie.

Het gericht kunnen vinden in tapbladen/topic´s is er niet meer bij. zoekfunctie is ook geen oplossing. Altijd al ruzie mee gehad.

En wat je zegt, het is facebook achtig geworden. Wat voor mij een reden was om met facebook te stoppen. Ik ben erg blij met een aantal fora die nog actief zijn, puur om informatie makkelijk (terug) te vinden in vaste topic´s/sub topic´s.

Er ontbreekt nu een duidelijk overzicht en onderscheid in onderwerpen/disciplines vooral de kleinere die veel sneller onder sneeuwen.
Ik geef het hier nog even, went het niet/geen ¨verbetering¨ ben ik hier ook weg.