Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:38

Cer schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik zou in dit topic heel graag open vragen zou willen stellen aan gebruikers, hoe zij dingen zien (bijvoorbeeld n.a.v. eerdere woordenwisselingen tussen hen en mij), maar ik verwijder toch steeds het getypte weer omdat ik geen groene hulk wil krijgen. Terwijl ik gewoon vragen zou willen stellen. Dat geeft, in ieder geval voor mijzelf, wel aan hoe die groene hulk cultuur doorwerkt.

nou ja, ik heb dat in een topic zelf ook wel eens gedaan, en daar kwamen die persoon en ik toen ook niet uit..
ik weet niet of je daar dan echt mee opschiet? als men dingen anders ziet is het soms ook agree to disagree .. En dan kan je met bepaalde mensen beter niet in gesprek gaan, dat leer je dan voor de toekomst.
Eerder werd het ook al geschreven.. je zit op een forum met mensen die ongetwijfeld in het echte leven niet eens in je kennissenkring zou hebben. Dat is soms vaak echt ontzettend interesssant en leuk, en soms kom je er dan gewoon niet uit..

Het zou mij ook niet om het vinden van een gelijk of een middenweg gaan. Ik zou graag meer begrip willen hebben voor andersmans uitingen en dat lukt mij beter als ik weet hoe de anders ergens naar kijkt. Niet inhoudelijk, maar in de trant van "Bedoelde je dit zo, of zo?". Zelfs als ik het grondig oneens ben met iemand helpt erover praten wel met dingen niet persoonlijk opnemen.

Eigenlijk zoals Raineri eerder. Ik werd chagrijnig van die opmerking omdat ik dacht dat ze een lage steek gaf door te insinueren dat ik/wij blijkbaar geen ontwikkeld brein zouden hebben en dus kinderlijke volwassenen zouden zijn (even grof doorgetrokken). Dus ik gaf een ietwat pinnige reactie. Maar dat bleek ze helemaal niet zo te bedoelen en toen was het ook direct klaar voor mij. Niemand weet precies wat de ander bedoelt en altijd maar uitgaan van het goede is alles behalve zaligmakend. Dan is praten toch top?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:39

Koper schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik zou in dit topic heel graag open vragen zou willen stellen aan gebruikers, hoe zij dingen zien (bijvoorbeeld n.a.v. eerdere woordenwisselingen tussen hen en mij), maar ik verwijder toch steeds het getypte weer omdat ik geen groene hulk wil krijgen. Terwijl ik gewoon vragen zou willen stellen. Dat geeft, in ieder geval voor mijzelf, wel aan hoe die groene hulk cultuur doorwerkt.

Wat is dan voor jou de meerwaarde om dat in dit (of elk ander) topic te doen en niet via PB?

Hmm, dat overweeg ik ook wel, maar ik heb iets tegen ongevraagde pb's op het moment dat dingen hoog oplopen. Het voelt intrusive, zowel om te sturen als te krijgen, omdat het zo duidelijk iemand eruit pikken is zo 1-op-1. Maar misschien dat ik dat toch vaker moet doen.

rien10

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:42

Ach, wat is er mis met een PB als: "ik zit er een beetje mee in mijn maag. Kennelijk voel jij je aangevallen door mij terwijl ik dat niet zo bedoelde. Mag ik een poging doen om het (beter) uit te leggen?"

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:42

VuurVleugels schreef:

Kun je dat niet per Pb doen?

Ik heb ook weleens de neiging gehad om recht op de man af te gaan bij sommige mensen in dit topic maar ik weet dat het toch geen zin heeft. Moeten ook wel mensen zijn zoals Rocamor terecht aangeeft die openstaan voor FB.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 11:42

VuurVleugels schreef:
Koper schreef:
Wat is dan voor jou de meerwaarde om dat in dit (of elk ander) topic te doen en niet via PB?

Hmm, dat overweeg ik ook wel, maar ik heb iets tegen ongevraagde pb's op het moment dat dingen hoog oplopen. Het voelt intrusive, zowel om te sturen als te krijgen, omdat het zo duidelijk iemand eruit pikken is zo 1-op-1. Maar misschien dat ik dat toch vaker moet doen.

Het was natuurlijk uiteraard maar een suggestie :) Op mij kwam het namelijk over als dat je iemand publiekelijk aan de kaak wilde stellen :P Maar ik snap ook je punt over ongevraagde PBs.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:43

Oh ja, mijn bericht kan inderdaad wel worden opgevat als mensen aan de kaak stellen.

Sorry, zo bedoelde ik het niet!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 11:45

Vandaar dat ik het vroeg :) En ik hoop dat je er per PB (of op een andere manier) uit komt met de bokker in kwestie. PBen staat vrij, toch? En het staat iemand die jij een bericht stuurt ook vrij om daar op in te gaan of om jou een bericht te sturen dat ze liever geen PB meer ontvangen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-23 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:45

Elisa2 schreef:
VuurVleugels schreef:

Kun je dat niet per Pb doen?

Ik heb ook weleens de neiging gehad om recht op de man af te gaan bij sommige mensen in dit topic maar ik weet dat het toch geen zin heeft. Moeten ook wel mensen zijn zoals Rocamor terecht aangeeft die openstaan voor FB.

Ligt een beetje aan de vraag, maar ik denk dat sommige vragen juist beter online/ out in the open beantwoord kunnen worden door bij anderen ook meer begrip te kweken.

Juist op een respectvolle wijze doorvragen om die duidelijkheid te krijgen zou imo nooit afgestraft mogen worden.

En dan heb ik het over vragen als: Je bericht komt zo op mij over, hoe bedoel je dat?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 11:47

Marjo schreef:
Ligt een beetje aan de vraag, maar ik denk dat sommige vragen juist beter online/ out in the open beantwoord kunnen worden door bij anderen ook meer begrip te kweken.

Juist op een respectvolle wijze doorvragen om die duidelijkheid te krijgen zou imo nooit afgestraft mogen worden.

En dan heb ik het over vragen als: Je bericht komt zo op mij over, hoe bedoel je dat?

Eens, als er een misverstand in een topic dreigt te ontstaan. Echter kreeg ik de indruk dat er tussen VV en een andere bokker iets was voorgevallen, en dat ze dat nu hier wilde gaan bespreken.

En als ik toevallig die bokker ben vind ik het geen probleem als VV mij PBt.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-23 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:48

Voorheen was rood ook veel meer betrokken en ik vind het een groot gemis dat dit niet meer zo is. Alsof het plezier er af is, begrijpelijk na zo’n tijd maar wel jammer en het heeft wel invloed.
Bokt loopt leger en leger, er zijn de laatste jaren 0 vernieuwingen geweest waar je als gebruiker iets van merkt.
Fototopics worden minder geopend, IG en FB boden de opties die bokt niet wil/kan bieden. Zelf controle over wat je plaatst en verwijderd, berichten kunnen verwijderen etc.

Die opties komen er hier niet door. Er zijn goedwillende plannen, al een jaar of 10 geloof ik. Maar aan niets valt te merken dat bokt technisch verbeteren prio heeft.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:51

Koper schreef:
Marjo schreef:

Eens, als er een misverstand in een topic dreigt te ontstaan. Echter kreeg ik de indruk dat er tussen VV en een andere bokker iets was voorgevallen, en dat ze dat nu hier wilde gaan bespreken.

En als ik toevallig die bokker ben vind ik het geen probleem als VV mij PBt.

Ja dat heb ik ook. Liever dat het uitgesproken wordt, of dat ik erop gewezen wordt hoe mijn bericht overkomt, dan dat iets blijft sudderen en iemand gefrustreerd is door mijn bericht terwijl ik het wellicht helemaal niet zo bedoeld heb.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:54

Heeft ook mijn voorkeur maar soms is de juiste vorm vinden van hoe je zoiets het beste doet nog wel lastig vindt ik. Vooral als er al eerdere irritaties spelen. :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 11:55

Ook weer waar. Er komt bij jezelf ook steeds meer emotie bij, waardoor het steeds lastiger wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:57

rien10 schreef:
Ach, wat is er mis met een PB als: "ik zit er een beetje mee in mijn maag. Kennelijk voel jij je aangevallen door mij terwijl ik dat niet zo bedoelde. Mag ik een poging doen om het (beter) uit te leggen?"

Precies zo'n pb zou ik ook wel kunnen waarderen. :j
Een pb met, ik weet dat het tegen de regels is of openbaar wordt dit toch verwijderd oid, dus daarom per pb is toch net wat anders :P
Dan is er weinig goede intentie.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:00

Ik zeg in real life óók altijd: "Als ik iets doe of zeg wat je niet fijn vind, ZEG HET ALSJEBLIEFT. Ik kan het niet ruiken, ik heb de sociale tact van een koekenpan, en ik vind het véél fijner om te horen dat ik iets anders kan doen dan dat ik er later achter kom dat ik je heel erg gekwetst heb en je dan misschien wel kwijt ben."

Helaas mocht het laatst toevallig niet baten. Iemand die ik al 10 jaar lang een goede vriendin noem was blijkbaar erg boos om iets wat ik had gedaan, wat ik nu ik het weet heel goed begrijp maar toen echt geen erg in had. In plaats van dat ze naar mij toe kwam hiermee heeft ze iets gedaan wat ál mijn grenzen over gaat en me een vreselijke knauw in vertrouwen (in mensen algemeen) heeft gegeven.

Ik heb zóveel liever dat mensen, zowel on- als offline, gewoon zeggen "Hey VV, ik vind dit echt niet oké!" of "Ik vat dit op als iets heel küts, bedoel je dat ook zo?". Maar dat mogen ze hier niet, want groene hulk.

En ongevraagde PB's met jouw mening van wat voor vreselijk mens ik wel niet ben, die mag je houden. Maar een PB met bovenstaande opmerkingen/vragen? Graag!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:05

VuurVleugels schreef:
Ik zeg in real life óók altijd: "Als ik iets doe of zeg wat je niet fijn vind, ZEG HET ALSJEBLIEFT. Ik kan het niet ruiken, ik heb de sociale tact van een koekenpan, en ik vind het véél fijner om te horen dat ik iets anders kan doen dan dat ik er later achter kom dat ik je heel erg gekwetst heb en je dan misschien wel kwijt ben."

Helaas mocht het laatst toevallig niet baten. Iemand die ik al 10 jaar lang een goede vriendin noem was blijkbaar erg boos om iets wat ik had gedaan, wat ik nu ik het weet heel goed begrijp maar toen echt geen erg in had. In plaats van dat ze naar mij toe kwam hiermee heeft ze iets gedaan wat ál mijn grenzen over gaat en me een vreselijke knauw in vertrouwen (in mensen algemeen) heeft gegeven.

Ik heb zóveel liever dat mensen, zowel on- als offline, gewoon zeggen "Hey VV, ik vind dit echt niet oké!" of "Ik vat dit op als iets heel küts, bedoel je dat ook zo?". Maar dat mogen ze hier niet, want groene hulk.

En ongevraagde PB's met jouw mening van wat voor vreselijk mens ik wel niet ben, die mag je houden. Maar een PB met bovenstaande opmerkingen/vragen? Graag!

ik pak deze er zo even uit.
Word dit echt verwijderd als het openbaar staat?
Als het op die manier omschreven staat?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 12:05

VuurVleugels schreef:

Maar waarom zou dit niet mogen dan? Jij zei net iets, en toen ik jou vroeg waarom omdat ik dacht: he wat raar, wat wil ze nou? Toen gaf jij mij gewoon antwoord en kon ik jou ook uitleggen waarom ik je niet begreep en nu is het dan toch klaar?

Maar wie weet komt de groene hulk nog wel en ben ik gewoon weer te ongeduldig :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:10

Koper schreef:
Dank je wel voor jouw laatste post, Raineri. Ik begrijp je nu beter :)

@Karl: ik denk dat Marjo bedoelt dat op andere fora, waar het beheer een actievere rol speelt, de sfeer een stuk beter is. Gezellig, zelfs.
Klopt dat, Marjo? Zo interpreteerde ik jouw bericht in elk geval.

Of is de sfeer beter omdat het een heel klein forum van gelijkgestemden is? Dan ben je namelijk appels met peren aan het vergelijken, want wat je dan doet is eigenlijk een HK-topic vergelijken met heel Bokt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:11

Citaat:
Maar wie weet komt de groene hulk nog wel en ben ik gewoon weer te ongeduldig
_O- _O- leuke humor

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 12:15

Karl66 schreef:
Koper schreef:
Dank je wel voor jouw laatste post, Raineri. Ik begrijp je nu beter :)

@Karl: ik denk dat Marjo bedoelt dat op andere fora, waar het beheer een actievere rol speelt, de sfeer een stuk beter is. Gezellig, zelfs.
Klopt dat, Marjo? Zo interpreteerde ik jouw bericht in elk geval.

Of is de sfeer beter omdat het een heel klein forum van gelijkgestemden is? Dan ben je namelijk appels met peren aan het vergelijken, want wat je dan doet is eigenlijk een HK-topic vergelijken met heel Bokt.

Één van de fora waar ik op doelde is een internationaal forum met een hoog gehalte aan Amerikaanse pubers. Maar ook een goed % aan volwassenen uit allerlei windstreken, waarvan de Duitsers en bij voorbeeld Finnen ook regelmatig actief zijn. Geen idee eigenlijk hoe veel gebruikers er zijn, rond de 10000 schat ik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:04

Weet je, een geschreven bericht kan zo anders overkomen dan iets wat gezegd wordt!
Ik zei het ook altijd tegen mijn dochters dat iemand iets helemaal verkeerd kan opvatten terwijl je het goed bedoelt.
Verder heb ik geen problemen met de mods oid, ben een keer aangesproken maar dat is ook dat maar dat had ook te maken met bovenstaand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:06

met dat over geschreven tekst, enige tijd geleden was er toch een ding met 'wat? Geen kusje?' (ging dat over sms, ik weet het niet meer precies)
maar ik merk dat zelf ook.. als ik een apje krijg met
"prima"
"PRIMA"
".......prima..."
"prima :) "
heb ik bij die eerste drie toch een ander gevoel dan bij die laatste :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:09

Oh ik heb dat dus met appjes met 'Ja.' of 'Nee.' In mijn hoofd is dat kortaf, geïrriteerd, een 'watwiljenoumens' etc. Ik trek dat héél slecht :') Terwijl ik weet dat diegene het helemaal niet zo hoeft te bedoelen. Mijn vriend is een lieverd, dus die vervangt nu de . voor een , zodat hij zeker weet dat hoe hij het bedoelt, het ook overkomt :))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:12

Oh God dat doe ik ook. Ik typ soms ook: Ok en dan is dat ook wat ik bedoel, en bedoel ik het ook als: helemaal prima, ok.

Maar ik snap wel dat het kortaf overkomt ja.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:13

Ohh dat kan ik ook hoor :')
Ben ook iemand van weinig woorden :j