Cer schreef:VuurVleugels schreef:Ik zou in dit topic heel graag open vragen zou willen stellen aan gebruikers, hoe zij dingen zien (bijvoorbeeld n.a.v. eerdere woordenwisselingen tussen hen en mij), maar ik verwijder toch steeds het getypte weer omdat ik geen groene hulk wil krijgen. Terwijl ik gewoon vragen zou willen stellen. Dat geeft, in ieder geval voor mijzelf, wel aan hoe die groene hulk cultuur doorwerkt.
nou ja, ik heb dat in een topic zelf ook wel eens gedaan, en daar kwamen die persoon en ik toen ook niet uit..
ik weet niet of je daar dan echt mee opschiet? als men dingen anders ziet is het soms ook agree to disagree .. En dan kan je met bepaalde mensen beter niet in gesprek gaan, dat leer je dan voor de toekomst.
Eerder werd het ook al geschreven.. je zit op een forum met mensen die ongetwijfeld in het echte leven niet eens in je kennissenkring zou hebben. Dat issomsvaak echt ontzettend interesssant en leuk, en soms kom je er dan gewoon niet uit..
Het zou mij ook niet om het vinden van een gelijk of een middenweg gaan. Ik zou graag meer begrip willen hebben voor andersmans uitingen en dat lukt mij beter als ik weet hoe de anders ergens naar kijkt. Niet inhoudelijk, maar in de trant van "Bedoelde je dit zo, of zo?". Zelfs als ik het grondig oneens ben met iemand helpt erover praten wel met dingen niet persoonlijk opnemen.
Eigenlijk zoals Raineri eerder. Ik werd chagrijnig van die opmerking omdat ik dacht dat ze een lage steek gaf door te insinueren dat ik/wij blijkbaar geen ontwikkeld brein zouden hebben en dus kinderlijke volwassenen zouden zijn (even grof doorgetrokken). Dus ik gaf een ietwat pinnige reactie. Maar dat bleek ze helemaal niet zo te bedoelen en toen was het ook direct klaar voor mij. Niemand weet precies wat de ander bedoelt en altijd maar uitgaan van het goede is alles behalve zaligmakend. Dan is praten toch top?